IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : De internationale houding van Nederland Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-08-2003 15:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2003 15:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe kom je hieraan?

De grootste verzekeraar ter wereld is de American International Group. De Aegon Groep is wel groot, dat wel. Maar niet de grootste. De Allianz Group is groter, en de Groupe AXA volgens mij ook.

Enorme conglomeraten allemaal...


Dat zei ik dus net ook al.....misschien heeft hij zijn foutieve data uit een CBS boekje, die maken wel eens vaker fouten de laatste tijd....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-08-2003 17:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2003 14:50 schreef Chelman het volgende:
[quote]De Kyoto protocol heb ik wel een duidelijke mening over. Het is allang duidelijk dat bijna geen enkele land, en dus ook NL, de doelstellingen niet zal halen. Dit stond laatste maanden meermalen in de pers. De VS beriepen zich op de gronden dat het geen realistische doelstellingen zijn en naar nu blijkt hebben ze nog gelijk ook.


Ja, definieer realisme dan voor mij. Want het niet ondertekenen word vooral gestuurd door de olieindustrie denk ik. Die verdienen veel te veel aan het huidige auto's. Ik zeg niet dat de Amerikanen niet in hun heilige koe mogen rijden. Ik heb zelf zeven maanden in de VS gewoond en weet dat je zonder auto daar hulpeloos ben. Ik vind wel dat die heilige koe op termijn vervangen moet worden door een zuinigere heilige koe. En dan zijn we al een heel eind in de richting. Maar dat wil de olieindustrie niet want dan verliezen ze inkomsten. Die willen liever in Alaska gaan boren.

quote:

Daarnaast is de VS idd de grootste bruto uitstoter van broeikas gassen en dergelijke. Netto valt het daarentegen niet echt uit de toom (ze hebben hun natuurlijke bronnen die CO2 en zo verwerken nu eenmaal mee). Ook durf ik te stellen dat de vervuiling per eenheid economische productiviteit in de VS kleiner is dan in bijvoorbeeld China of Rusland.



dat ben ik met je eens.

quote:


Dit zijn allemaal geen excuses om zich niet met het milieu bezig te houden. En de VS kent in tegenstelling tot wat veel mensen denken juist veel stringente milieu normen. Ik haal die punten enkel aan als tegengewicht/nuance voor de zeer eenzijdige beeld die de mensen hebben t.a.v. de VS en milieu.


Dat laatste verbaast me om eerlijk te zijn. Hangt dat trouwens niet van de staat af? In Californië is het toch heel streng terwijl ik me niet kan voorstellen dat in texas en Louisiana milieuwetgeving serieus is.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-08-2003 18:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2003 17:52 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja, definieer realisme dan voor mij. Want het niet ondertekenen word vooral gestuurd door de olieindustrie denk ik. Die verdienen veel te veel aan het huidige auto's. Ik zeg niet dat de Amerikanen niet in hun heilige koe mogen rijden. Ik heb zelf zeven maanden in de VS gewoond en weet dat je zonder auto daar hulpeloos ben. Ik vind wel dat die heilige koe op termijn vervangen moet worden door een zuinigere heilige koe. En dan zijn we al een heel eind in de richting. Maar dat wil de olieindustrie niet want dan verliezen ze inkomsten. Die willen liever in Alaska gaan boren.



Realisme is een moeilijk definieerbaar begrip. Ik denk dat het in deze om gaat of de doelstellingen wel of niet in het huidige stelsel behaald kunnen worden. Of het nu aan politieke, economische of natuurkundige beginselen te wijten is een tweede. Zelf denk ik dat de haalbaarheid van de Kyoto protokollen door de combinatie van die drie beginselen vrij laag ligt. Nederland heeft het wel ondertekend maar weet van te voren dat ze die doelstellingen niet halen. Dan vind ik het een beetje schijnheilig om een ander land aan te vallen die het niet heeft ondertekend. (dit is door Halsema en consorten wel veelvuldig gebeurd)


quote:

Dat laatste verbaast me om eerlijk te zijn. Hangt dat trouwens niet van de staat af? In Californië is het toch heel streng terwijl ik me niet kan voorstellen dat in texas en Louisiana milieuwetgeving serieus is.


Milieuwetgeving in de VS is een combinatie van federale en staats wetgeving. Die van CA is inderdaad zeer streng. Van die van TX weet ik weinig. Wel weet ik dat er op federale niveau laatse jaren veel wetten doorheen zijn gekomen die t.b.v. het milieu dienen.


Nogmaals wat ik met mijn eerdere posting bedoelde is niet dat er GEEN milieuproblematiek in de VS heerst. Die is er net zo veel als in elk ander geïndustrialiseerd land. Ik probeerde echter te nuanceren en aan te tonen dat de eenzijdige beeld die mede door onze (niet zo neutrale als ze zelf graag geloven) media geschapen is.

Soms denk ik dat het anti VS sentiment stamt uit het feit dat Europa heimwee heeft naar de goede oude tijd dat zij de wereld beheersten. En nu kunen we niet hebben dat er iemand anders in 227 jaar tijd er op en erover is gegaan. Beetje het principe van oud geld gaat niet om met de nouveau-riche.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-08-2003 18:18 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Waren ze niet van plan om in een natuurgebied te gaan boren?
Dan is het vast niet doorgegaan..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-08-2003 18:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2003 18:18 schreef wladimir het volgende:
Waren ze niet van plan om in een natuurgebied te gaan boren?
Dan is het vast niet doorgegaan..


Volgens mij bedoel je de Arctic Wildlife Refuge in Alaska. Volgens mij zijn ze er niet over uit, maar mijn mening is dat het doorgaat. Zou ook vreemd zijn als het niet gebeurt aangezien het volgens mij de grootste oliebel onder Alaska is.

Canada boort al trouwens enkele jaren aan de andere kant van de grens aldaar.

Edit:
Nee Canada boort wel aan de andere kant van de grens maar in een andere natuurgebied en niet de AWR.....foutje.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-08-2003 18:27]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-09-2003 0:34 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dat ontbijt van Balkenende en die andere eikel bij Bush. Daar kan ik me echt om kwaad maken. Vuile bruinwerkers.
Wat een kut-mentaliteit heeft Nederland toch!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-09-2003 0:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah jammer dat Jan Maat dood is


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2003 0:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ja idd. Laten de leiders van de wereldmacht Nederland eens zeggen: 'we vinden je niet aardig, nemen onze speelgoed mee en gaan in een andere zandbak spelen'. Nederland heeft relatief veel invloed in de wereld voor zo'n klein kutland maar dat zal zeker niet meer worden als ze als een stelletje pubers gaan zeggen: Ik praat niet met jou want jij bent niet lief!

Grow up!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-09-2003 18:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ik volg nu een vak dat Nederlands Buitenland Beleid heet. (vanaf 1600 ongeveer). Het gaat in dat vak om de vraag of het nederlands buietnlands beleid zich over het algemeen kenmerkt door neutraliteit en vrijhandel.

tot 1900 kan iig over het algemeen gesteld worden dat economische belangen wel voorop staan en dat NL er veelal veel voordeel aan heeft om vrede te handhaven of vriendjes te zijn met een grootmacht. (dit is Engeland erg lang geweest).

Alleen ten tijd van 1815-1840 voerde ome willem een tegenovergesteld beleid. (lekker vechten enzo, wilde uitbreiden naar duitsland en Belgie werd onsuccesvol bevochten)


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 08-09-2003 15:42 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 14 augustus 2003 19:33 schreef Heiden het volgende:
Ik vind Nederland een absoluut nichterig land, ik ben er wel trots op om Limburger te zijn, wat voor mij dan ook op de eerste plaats komt boven Nederland.
Een land dat zo machtig en toonaangevend is geweest in het verleden gaat gewoon zwaar gebukt onder conformisme aan de judeo-amerikaanse macht en politieke correctheid!


Waar in bronsgroen eikenhout... en de rest mag jij zelf weer zingen.... judeo-amerikaanse macht?.... jij bent toch niet zo'n "rollen van zion" aanhanger?... damned best wel triest


euh..ja...headbang!!!!!


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 08-09-2003 17:29 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Soms denk ik dat het anti VS sentiment stamt uit het feit dat Europa heimwee heeft naar de goede oude tijd dat zij de wereld beheersten. En nu kunen we niet hebben dat er iemand anders in 227 jaar tijd er op en erover is gegaan. Beetje het principe van oud geld gaat niet om met de nouveau-riche.

Dat Amerika supermacht is geworden heeft met hun slimheid te maken.
Situatie 1: Na de 1e wereldoorlog werd een ontwapeningsverdrag getekend. De vloot van elke natie moest drastisch worden ingekrompen. Gevolg met één pennestreek werd de Britse vloot, de grootste in de wereld, even zo klein als de Amerikaanse.
Situatie 2: Na de 2e wereldoorlog lag Europa in puin, in tegenstelling tot de VS. Veel landen hebben nu nóg schulden aan de VS. Nederland is een van de zeer weinigen die dat afbetaald heeft. Geheel West Europa heeft Marshall hulp gekregen. Behalve de Britten. Waarschijnlijk ook een gevolg van de lend- en leasewet maar zeker omdat het een geallieerde was. Daardoor heeft het moeilijker uit de puinhopen kunnen komen.
Frankrijk kreeg het echter weer wel.
En natuurlijk is een hele belangrijke factor de kracht van de Amerikaanse industrie dat al bijna een eeuw een van de beste is.
Situatie 3: De Britten en de Amerikanen zijn na WO II bezig met een supersonisch vliegtuig. De Britten zijn verder dan de Amerikanen en de laatsten doen een voorstel om samen te werken. Vanwege ook financiele redenen gaan de Britten akkoord. Een Amerikaanse delegatie komt naar Engeland en leert alles van wat de Britten hebben bereikt. (Voorsprong!) De amis gaan naar huis. Wanneer de Britten zoals afgesproken naar de VS gaan om te kijken wat de Amerikanen hebben geleerd wordt hun te kennen gegeven dat alles geheim blijft. Classified!! Zo heeft de VS hun supersonische vliegtuig gebouwd. Met zeer veel kennis van de Britten. Net zo als de V2 van de Duitsers.

[Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 08-09-2003 17:30]


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 08-09-2003 21:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

over limburg: niet eens sterk genoeg om zelfstandig te blijven. Was het eerst van Oostenrijk toen van frankrijk daarna lid van de duitse bond en veel later onder druk van engeland bij de duitse eenwording (keizerrijk) maar aan nederland gegeven


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-09-2003 21:36 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Limburg staat voor mij los van welk land dan ook. Ik had liever gezien dat het bij België was gevoegd dan bij dat kut-Holland.
"Waar in het bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt. Over het malse korenveld, 't lied des Leeuweriks klinkt. Waar de hoorn des Herder schalt, langs des beekjes boord, daar ligt mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord, daar ligt mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord."



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 13-09-2003 4:23 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 15:42 schreef far het volgende:
Waar in bronsgroen eikenhout... en de rest mag jij zelf weer zingen.... judeo-amerikaanse macht?.... jij bent toch niet zo'n "rollen van zion" aanhanger?... damned best wel triest


op sarcastische toon: weet je dan niet dan het allemaal de schuld is van de joden en de christelijken? En van de moslims?






Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-09-2003 0:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

het is toch altijd de schuld van de ander...

Nederland speelt het op save om met de amerikanen te gaan, goed voor de economie, goed voor de veiligheid. We kunnen moeilijk zonder ze zolang we geen goed lopend europa hebben met europees leger.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 14-09-2003 0:27 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 0:25 schreef ghoulliette het volgende:
het is toch altijd de schuld van de ander...

Nederland speelt het op save om met de amerikanen te gaan, goed voor de economie, goed voor de veiligheid. We kunnen moeilijk zonder ze zolang we geen goed lopend europa hebben met europees leger.
Ja, geld über-alles


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-09-2003 0:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

geld=macht


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 14-09-2003 0:29 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 0:27 schreef ghoulliette het volgende:
geld=macht
bier=plezier


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-09-2003 0:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

slapen=fijn

welterusten!!!

oja even ontopic: balkenellende heeft gezegd dat hij zichzelf wel vindt lijken op de heer bush beiden even gristenlijk en kortzichtig zeker


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-09-2003 0:33 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

geld=macht=plezier=bier


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 14-09-2003 0:36 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 0:33 schreef Heiden het volgende:
geld=macht=plezier=bier=fijn=slapen?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-09-2003 0:38 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

De internationale slaap van Nederland.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 15-09-2003 16:24 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik vind het zo stom dat de meeste mensen het idee hebben dat we niks voorstellen in deze wereld...

Sluit de Rotterdamse haven maar eens twee weken, kijken hoe het gaat met de wereldeconomie.

Gooi Schiphol maar eens dicht, kijken hoe snel de Amerikanen gaan klagen omdat ze geen zakenreizen meer kunnen maken...

Nederland moet over z'n minderwaardigheids complex heen maar ook weer niet overgaan tot uber-patriottisme met alle gevolgen van dien (Duitsland, Japan, Amerika, China, Noord-Korea, Israel, and the list goes on and on...)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 18:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

we stellen ook weinig voor, want gooien we die havens dicht dan hebben we binnen no time buitenlandse troopen die ons dwingen ze weer open te gooien.

we hebben nog nooit wat voorgesteld, altijd de hulp van een grootmacht nodig gehad (ja ook in onze "gouden eeuw")


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 16-09-2003 0:13 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 15 september 2003 18:29 schreef ghoulliette het volgende:
altijd de hulp van een grootmacht nodig gehad (ja ook in onze "gouden eeuw")

Eh in de Gouden Eeuw staken we de middelvinger op tegen de Engelsen (Daardoor 3 Engelse oorlogen gehad) de Spanjaarden en de Portugezen.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen