IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Kerncentrale op Mars door de Russen? Vorige pagina | Volgende pagina
JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-08-2003 18:05 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:04 schreef goblinjester het volgende:
Om uiteindelijk toch weer tegen de aarde te knallen .


Dan moet je wel net verkeerd mikken


this user is dead


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-08-2003 18:05 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:04 schreef Heiden het volgende:
Gay-ni-aal, ik zou direct patent vragen op dat idee als ik jou was. Misschien zit er ook wel olie op Mars, gelijk een pijpleidinkje leggen.


Ja misschien handig om dan daar die energie kabel omheen te wikkelen want anders breekt die misschien.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 20-08-2003 18:06 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:05 schreef goblinjester het volgende:
Ja misschien handig om dan daar die energie kabel omheen te wikkelen want anders breekt die misschien.

Ik geloof dat hier echt genieen op het forum zitten!!!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-08-2003 18:10 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:02 schreef Chelman het volgende:
Kernenergie is schoon hoor.




Zeg dat maar tegen de mensen met bloedziektes, afwijkingen en andere gevolgen van schone energie in Tsjernobyl en verre omstreken.
Als het fout gaat met kernenergie, gaat het goed fout.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 18:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:04 schreef goblinjester het volgende:
Om uiteindelijk toch weer tegen de aarde te knallen .


Als je het goed op pad stuurt zal het zich een weg banen naar buiten ons zonnestelsel om uiteindelijk rond een of andere ster te orbiteren..of nog beter door die ster aangetrokken worden en er in verdwijen.

We hebben een perfecte kernafvalbak niet zo heel ver hiervandaan....de zon.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-08-2003 18:11 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:10 schreef Heiden het volgende:
Zeg dat maar tegen de mensen met bloedziektes, afwijkingen en andere gevolgen van schone energie in Tsjernobyl en verre omstreken.
Als het fout gaat met kernenergie, gaat het goed fout.


Het is net een vliegtuig.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 18:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:10 schreef Heiden het volgende:
Zeg dat maar tegen de mensen met bloedziektes, afwijkingen en andere gevolgen van schone energie in Tsjernobyl en verre omstreken.
Als het fout gaat met kernenergie, gaat het goed fout.


Ja en op Mars is het ook zooooo druk bevolkt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-08-2003 18:13 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:11 schreef Chelman het volgende:
Als je het goed op pad stuurt zal het zich een weg banen naar buiten ons zonnestelsel om uiteindelijk rond een of andere ster te orbiteren..of nog beter door die ster aangetrokken worden en er in verdwijen.

We hebben een perfecte kernafvalbak niet zo heel ver hiervandaan....de zon.


We kunnen ook gewoon willekeurig al onze kernkoppen de ruimte in schieten dan hoeven we ze ook niet te ontmantelen. Misschien kunnen we dan gelijk een intercalactische oorlog voeren met mogelijk ruimtewezens.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-08-2003 18:13 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:11 schreef Chelman het volgende:
Ja en op Mars is het ook zooooo druk bevolkt.


Er staan ook al zoveel kerncentrales daar, hè?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 20-08-2003 18:15 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:11 schreef Chelman het volgende:
Ja en op Mars is het ook zooooo druk bevolkt.

En omdat het niet druk bevolkt is (zover wij weten), ga je het maar vervuilen?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-08-2003 18:16 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:15 schreef anonymous het volgende:
En omdat het niet druk bevolkt is (zover wij weten), ga je het maar vervuilen?


Euh ja? Waarom niet he?


this user is dead


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 18:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:13 schreef Heiden het volgende:
Er staan ook al zoveel kerncentrales daar, hè?


Nee we zitten hier over een behoorlijk vergegrepen en hypothetisch plan te bakkeleien.


Toch blijf ik bij de stelling dat kern energie schoon is. Uiteraard moet er heel voorzichtig meeomgesprongen worden. Dat gebeurde in het verleden helaas niet altijd. Maar het diskwalificeert het nog niet.

Het is nu in de mode om tegen kernenergie te zijn. Dit zal wel anders zijn als de fossiele bronnen opraken....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-08-2003 18:17 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

goh, ik ben benieuwd wanneer iedereen in Rusland het niet meer koud heeft, en niet meer dood gaat door armoede en andere vormen van gebrek aan welvaart.

maar eerst.

een kerncentrale op Mars!


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-08-2003 18:18 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:16 schreef JFrost het volgende:
Euh ja? Waarom niet he?


Op zich kan je ook altijd verhuizen naar Mars hoor. Hoogstwaarschijnlijk is daat verder geen ander leven en dan hoef je daar lekker geen rekening mee te houden.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-08-2003 18:19 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:17 schreef aerodis het volgende:
goh, ik ben benieuwd wanneer iedereen in Rusland het niet meer koud heeft, en niet meer dood gaat door armoede en andere vormen van gebrek aan welvaart.

maar eerst.

een kerncentrale op Mars!


Maar dat is ook heel belangrijk .


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 18:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:15 schreef anonymous het volgende:
En omdat het niet druk bevolkt is (zover wij weten), ga je het maar vervuilen?


Wie heeft er last van?

Bovendien denk ik dat met zijn dunne atmosfeer Mars toch al niet echt stralingsvrij is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-08-2003 18:21 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:18 schreef goblinjester het volgende:
Op zich kan je ook altijd verhuizen naar Mars hoor. Hoogstwaarschijnlijk is daat verder geen ander leven en dan hoef je daar lekker geen rekening mee te houden.


Nee, ik ben gehecht aan lucht.


this user is dead


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-08-2003 18:21 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:13 schreef Heiden het volgende:
Er staan ook al zoveel kerncentrales daar, hè?


Hehe, heel de ruimte is een grote kerncentrale qua radio-activiteit dan.


Bazzio Attacks!!!


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 20-08-2003 18:22 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:17 schreef Chelman het volgende:
Nee we zitten hier over een behoorlijk vergegrepen en hypothetisch plan te bakkeleien.


Toch blijf ik bij de stelling dat kern energie schoon is. Uiteraard moet er heel voorzichtig meeomgesprongen worden. Dat gebeurde in het verleden helaas niet altijd. Maar het diskwalificeert het nog niet.

Het is nu in de mode om tegen kernenergie te zijn. Dit zal wel anders zijn als de fossiele bronnen opraken....

kernafval is niet schoon!!!!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-08-2003 18:22 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:13 schreef goblinjester het volgende:
We kunnen ook gewoon willekeurig al onze kernkoppen de ruimte in schieten dan hoeven we ze ook niet te ontmantelen. Misschien kunnen we dan gelijk een intercalactische oorlog voeren met mogelijk ruimtewezens.


Ja tot dat er eentje per ongeluk ontploft in de atmosfeer, globale fall-out


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-08-2003 18:23 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:17 schreef Chelman het volgende:
Nee we zitten hier over een behoorlijk vergegrepen en hypothetisch plan te bakkeleien.


Toch blijf ik bij de stelling dat kern energie schoon is. Uiteraard moet er heel voorzichtig meeomgesprongen worden. Dat gebeurde in het verleden helaas niet altijd. Maar het diskwalificeert het nog niet.

Het is nu in de mode om tegen kernenergie te zijn. Dit zal wel anders zijn als de fossiele bronnen opraken....


Het is schone energie, op het kern-afval na, laten we dat maar lekker in de zee flikkeren, uit het zicht uit het hoofd.
Maar het risico is verdomd groot als het fout gaat met kerncentrales en dat moet je afwegen.
Ze kunnen beter de toenemende groep werkelozen energie laten opwekken door middel van een paar duizend hometrainers op een braakliggend terrein ofzo. Twee vliegen in één klap, geen werkeloosheid en schone energie.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-08-2003 18:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:17 schreef Chelman het volgende:
Nee we zitten hier over een behoorlijk vergegrepen en hypothetisch plan te bakkeleien.


Toch blijf ik bij de stelling dat kern energie schoon is. Uiteraard moet er heel voorzichtig meeomgesprongen worden. Dat gebeurde in het verleden helaas niet altijd. Maar het diskwalificeert het nog niet.

Het is nu in de mode om tegen kernenergie te zijn. Dit zal wel anders zijn als de fossiele bronnen opraken....


wind- en zonne-energie blijft toch echt schoner lijkt me. Die worden niet ontwikkeld omdat het nog niet "hoeft". maar ik weet zeker als die technieken verder uitgewerkt worden er net zoveel energie uit kan voor komen als bij kernenergie.
En hoe heet dat ander alternatief? kernfusie, niet? dat was toch ook schoon? Zijn er hier mensen die weten of dit ooit een realistisch wordt?


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 20-08-2003 18:24 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Hoeveel zou het eigenlijk kosten om al die Russen op Mars te krijgen?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-08-2003 18:24 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:17 schreef Chelman het volgende:
Het is nu in de mode om tegen kernenergie te zijn. Dit zal wel anders zijn als de fossiele bronnen opraken....


Klopt nog een jaartje of 20 en we hebben weinig andere (betaalbare) alternatieven.

Het wachten is eigenlijk op een Kernfusie reactor die 'n positief rendement oplevert.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 18:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:23 schreef attila_de_hun het volgende:
wind- en zonne-energie blijft toch echt schoner lijkt me. Die worden niet ontwikkeld omdat het nog niet "hoeft". maar ik weet zeker als die technieken verder uitgewerkt worden er net zoveel energie uit kan voor komen als bij kernenergie.


Dat durf ik te betwijfelen.

Ik ben geen natuurkundige dus als ik hier iets fouts zeg moet men me corrigeren.

In geval van energie is er sprake van de 'law of conservation' oftewel het feit dat je energie nog kan maken noch vernietigen je kan het enkel omvormen.

Dit betekent dus dat energie een constante is. Nu kan je met een (waarschijnlijk zeer complexe) model uitrekenen wat het vermogen is van alle windkracht en stromendwater kracht in de wereld. Mijn verwachting is dat die kleiner is dan het totale vermogen wat opgeleverd kan worden tijdens een splijt proces.

Fusie is idd schoner maar het ziet er voorlopig volgens mij niet naar uit dat dit binnen nu en een paar jaar gaat komen.

Edit: ik snap ook wel dat wind 'oneindig' lang energie kan opleveren en dat we maar een beperkte hoeveelheid splijtstoffen op de aarde hebben. Het gaat mij om het totale vermogen wat rendabel per bepaalde tijdseenheid opgewekt kan worden.


Eigenlijk is windenergie ook niet oneindig...entropie....

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-08-2003 18:35]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen