IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Kerncentrale op Mars door de Russen? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-08-2003 18:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:33 schreef Chelman het volgende:
Dat durf ik te betwijfelen.



Ik ben ook geen natuurkundige maar ik doelde eigenlijk vooral op zonne-energie. Mijn visie is gevoelsmatig maar ik heb het iedee dat er veel bereikt kan worden als de markt er om vraagt. Maar goedkope kolen, gas etc. etc. staat dit in de weg. En ook met kernenergie nu is de competitie zeer moelijk. Maar in hoeverre wordt het verwerken van het nucleair afval meegerekend bij de prijs van kernenergie?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 18:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar in hoeverre wordt het verwerken van het nucleair afval meegerekend bij de prijs van kernenergie?



Niet...

Maar ik zie zelf echt niet waarom het niet de zon ingeschoten zou kunnen worden. Of zou dat heel duur zijn?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-08-2003 18:47 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:45 schreef Chelman het volgende:
Niet...

Maar ik zie zelf echt niet waarom het niet de zon ingeschoten zou kunnen worden. Of zou dat heel duur zijn?


Het probleem daarbij zit 'm in het risco als er iets mis zo gaan met een raket afgeladen met nuclear waste in onze atmosfeer...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-08-2003 18:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:45 schreef Chelman het volgende:
Niet...

Maar ik zie zelf echt niet waarom het niet de zon ingeschoten zou kunnen worden. Of zou dat heel duur zijn?




Het gevaar is natuurlijk net die afstand binnen de dampkring. Denk eens aan die ontploffende space shuttle en dan nu vol met kernafval. dta wordt wel effe een fall-out gebied van heb-ik-me-jou-daar.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 18:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Een parachute.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-08-2003 19:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben ook geen natuurkundige maar ik doelde eigenlijk vooral op zonne-energie. Mijn visie is gevoelsmatig maar ik heb het iedee dat er veel bereikt kan worden als de markt er om vraagt. Maar goedkope kolen, gas etc. etc. staat dit in de weg. En ook met kernenergie nu is de competitie zeer moelijk. Maar in hoeverre wordt het verwerken van het nucleair afval meegerekend bij de prijs van kernenergie?
Zonne energie is een investering in de toekomst, het garandeerd genoeg energie en het is betrouwbaar in alle weersoorten. Ik ben voor het doorontwikkelen van zonne-energie en het toepassen ervan in elk huishouden. Tot dat dit efficient genoeg toegepast kan worden lijkt kernenergie mij de schoonste en efficientste tussenstap om ons tot die tijd van energie te voorzien. Eigenlijk zou iedereen nu al verplicht zonnencollectoren op het dak van zijn huis moeten plaatsen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-08-2003 19:05 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:47 schreef Dargull het volgende:
Het probleem daarbij zit 'm in het risco als er iets mis zo gaan met een raket afgeladen met nuclear waste in onze atmosfeer...
En het risico dat er onstabiliteit in de zon ontstaat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2003 19:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 19:05 schreef Misanthrope het volgende:
En het risico dat er onstabiliteit in de zon ontstaat.


Er vliegen denk ik veel grotere dingen tegen de zon aan dan een miezerige raket.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-08-2003 20:50 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 19:14 schreef Chelman het volgende:
Er vliegen denk ik veel grotere dingen tegen de zon aan dan een miezerige raket.....


Ik denk niet dat er dingen ooit tegen de zon "aanvliegen" tegen die tijd zijn ze allang verdampt in die hitte


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-08-2003 21:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 19:04 schreef Misanthrope het volgende:
Zonne energie is een investering in de toekomst, het garandeerd genoeg energie en het is betrouwbaar in alle weersoorten. Ik ben voor het doorontwikkelen van zonne-energie en het toepassen ervan in elk huishouden. Tot dat dit efficient genoeg toegepast kan worden lijkt kernenergie mij de schoonste en efficientste tussenstap om ons tot die tijd van energie te voorzien. Eigenlijk zou iedereen nu al verplicht zonnencollectoren op het dak van zijn huis moeten plaatsen.


Ik ben het natuurlijk geheel met jou eesn. Maar in hoeverre voldoet de hoeveelheid zon in ons land om genoeg energie te leveren (misschien raar om te vragen na die tropische dagen)? Normaal is het bij ons toch veel te bewolkt en over de winter hoeven we het helemaal niet verder te hebben. Ik hoop maar dat de technologie zich dusdanig ontwikkeld dat we die beetje zonneschijn 's zomers zo goed kunnen benutten voor de rest van het jaar. (of anders in de Sahara, wisselen we de olie-arabieren in voor zonneschijnNoord-afrikanen)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-08-2003 23:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 21:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben het natuurlijk geheel met jou eesn. Maar in hoeverre voldoet de hoeveelheid zon in ons land om genoeg energie te leveren (misschien raar om te vragen na die tropische dagen)? Normaal is het bij ons toch veel te bewolkt en over de winter hoeven we het helemaal niet verder te hebben. Ik hoop maar dat de technologie zich dusdanig ontwikkeld dat we die beetje zonneschijn 's zomers zo goed kunnen benutten voor de rest van het jaar. (of anders in de Sahara, wisselen we de olie-arabieren in voor zonneschijnNoord-afrikanen)

Zonnecollectoren werken ook als het bewolkt is en zelfs in de winter. Men heeft de kennis en de techniek om goedkope en efficiente zonnecollectoren te produceren, die het hele jaar door werken, alleen de beginkosten zijn te hoog. Ik ben van mening dat die beginkosten een investering in de toekomst zijn.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-08-2003 0:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 21:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik hoop maar dat de technologie zich dusdanig ontwikkeld dat we die beetje zonneschijn 's zomers zo goed kunnen benutten voor de rest van het jaar. (of anders in de Sahara, wisselen we de olie-arabieren in voor zonneschijnNoord-afrikanen)



NEEEEE! Ik ga nog liever op een westerse compound in Qatar/Dubai/etc. wonen (en geloof me dat is verre van prettig) dan dat ik van die gasten afhankelijk moet zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 21-08-2003 13:41 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 18:23 schreef attila_de_hun het volgende:
wind- en zonne-energie blijft toch echt schoner lijkt me. Die worden niet ontwikkeld omdat het nog niet "hoeft". maar ik weet zeker als die technieken verder uitgewerkt worden er net zoveel energie uit kan voor komen als bij kernenergie.
En hoe heet dat ander alternatief? kernfusie, niet? dat was toch ook schoon? Zijn er hier mensen die weten of dit ooit een realistisch wordt?


Windmolens zijn oerlelijk en de accu's zijn ook ontzettend slecht voor het milieu. Die dingen gaan ook niet lang mee en moeten dan ook ergens gedumpt worden.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Fire
Usericon van Fire
Posted 21-08-2003 13:43 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Hehe ze ff een hoogspanningskabeltje trekken en dan kan daar alle energie vandaan komen



campske666
Usericon van campske666
Posted 21-08-2003 13:45 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

hmmm...russen...kerncentrale...
"Hé kom ns kijken...Het regent weer radio-actief mars-stof!"
Als ze maar kunnen vervuilen zijn ze tevreden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2004 2:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm iedereen zeikt op kernenergie, maar welke effecten heeft olie?? dat heeft meer kanker veroorzaakt dan kernenergie. Alleen zou het idee wel wat verder uitgewerkt mogen worden aangezien het rendement van een kerncentrale best laag zit(ook al komt er dan nog en enorme hoeveelheid energie kwijt)
kernafval is ook makkelijk in glas te gieten, dan komt er niet veel stralinng bij vrij, en als je het dan in een zeer diepe mijn stouwd dan heb je er niet veel last van(behalve transport) maar hierbij wel alle afval stoffen opslaan en verwerken, itt fossiele verbranding.

wat betreft windmolens, ik vind die echt zo lelijk niet, veel windmolens zou je ook op flatgebouwen kunnen zetten, dat is dan net zo hard landschapsvervuiling. Het rendement van windmolens is nog steeds stukken hoger dan zonneenergie(hooguit 30%). En om een windmolen nu te plaatsen in Nederland is erg moeilijk aangezien je 1 hectare open land eromheen moet hebben(vanwege losrakende wieken) ik ben dus voor meerdere kleine windmolens op gebouwen, weg met het smoesje van landschapsvervuiling, en accus kunnen overbodig worden door water te splitsen in water en waterstof.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 30-01-2004 11:23 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

En als ze Mars nu eens gewoon volzetten met windmolens?


Uit liefde voor ZM.


Grimreaper
Follow me!
Usericon van Grimreaper
Posted 30-01-2004 11:38 by Grimreaper Wijzig reactieProfiel van GrimreaperQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 11:23 schreef adder het volgende:
En als ze Mars nu eens gewoon volzetten met windmolens?


voor zover als ik weet is er op mars geen atmosfeer en dus geen wind.
Windmolens, lekker zinloos

[Dit bericht is gewijzigd door Grimreaper op 30-01-2004 11:40]


BLAAT


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 30-01-2004 11:47 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Er is wel een atmosfeer op Mars en ook wind, er kunnen zelfs veel sterkere winden als hier op Aarde ontstaan


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 30-01-2004 12:02 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 11:47 schreef Nibiru het volgende:
Er is wel een atmosfeer op Mars en ook wind, er kunnen zelfs veel sterkere winden als hier op Aarde ontstaan


Dan lijkt me het idee niet eens zo slecht...


Waag eens een dansje!


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 30-01-2004 12:12 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

Misschien een beter idee om eerst maar es te stoppen met die vluchtjes naar Mars; voordat je daar überhaupt maar een mg energie kan produceren ben al weer x Ziljard kW verder.


Back to the Baumstrunk


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-01-2004 12:14 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Waarom schiet je niet gewoon een heel lang electriciteitssnoer rechtstreeks de zon in? Haal je daar al je stroom vandaan


Zenial


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-01-2004 13:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 12:14 schreef Zenial het volgende:
Waarom schiet je niet gewoon een heel lang electriciteitssnoer rechtstreeks de zon in? Haal je daar al je stroom vandaan


Of een windmolen voor Campske666 plaatsen...hij blaast toch veel hete lucht.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-01-2004 13:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:09 schreef Chelman het volgende:
Of een windmolen voor Campske666 plaatsen...hij blaast toch veel hete lucht.
DIe wind komt niet bij die molen dankzij die plaat voor zijn kop.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-01-2004 13:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2004 13:13 schreef Jenje het volgende:
DIe wind komt niet bij die molen dankzij die plaat voor zijn kop.


Misschien als we er en inductieplaat van maken kan je erop gaan koken?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen