|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Niet... Maar ik zie zelf echt niet waarom het niet de zon ingeschoten zou kunnen worden. Of zou dat heel duur zijn? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Het probleem daarbij zit 'm in het risco als er iets mis zo gaan met een raket afgeladen met nuclear waste in onze atmosfeer... |
|
quote: Het gevaar is natuurlijk net die afstand binnen de dampkring. Denk eens aan die ontploffende space shuttle en dan nu vol met kernafval. dta wordt wel effe een fall-out gebied van heb-ik-me-jou-daar. |
|
Een parachute..... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Zonne energie is een investering in de toekomst, het garandeerd genoeg energie en het is betrouwbaar in alle weersoorten. Ik ben voor het doorontwikkelen van zonne-energie en het toepassen ervan in elk huishouden. Tot dat dit efficient genoeg toegepast kan worden lijkt kernenergie mij de schoonste en efficientste tussenstap om ons tot die tijd van energie te voorzien. Eigenlijk zou iedereen nu al verplicht zonnencollectoren op het dak van zijn huis moeten plaatsen. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:En het risico dat er onstabiliteit in de zon ontstaat. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Er vliegen denk ik veel grotere dingen tegen de zon aan dan een miezerige raket..... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ik denk niet dat er dingen ooit tegen de zon "aanvliegen" tegen die tijd zijn ze allang verdampt in die hitte |
|
quote: Ik ben het natuurlijk geheel met jou eesn. Maar in hoeverre voldoet de hoeveelheid zon in ons land om genoeg energie te leveren (misschien raar om te vragen na die tropische dagen)? Normaal is het bij ons toch veel te bewolkt en over de winter hoeven we het helemaal niet verder te hebben. Ik hoop maar dat de technologie zich dusdanig ontwikkeld dat we die beetje zonneschijn 's zomers zo goed kunnen benutten voor de rest van het jaar. (of anders in de Sahara, wisselen we de olie-arabieren in voor zonneschijnNoord-afrikanen) |
|
quote:Zonnecollectoren werken ook als het bewolkt is en zelfs in de winter. Men heeft de kennis en de techniek om goedkope en efficiente zonnecollectoren te produceren, die het hele jaar door werken, alleen de beginkosten zijn te hoog. Ik ben van mening dat die beginkosten een investering in de toekomst zijn. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: NEEEEE! Ik ga nog liever op een westerse compound in Qatar/Dubai/etc. wonen (en geloof me dat is verre van prettig) dan dat ik van die gasten afhankelijk moet zijn. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Windmolens zijn oerlelijk en de accu's zijn ook ontzettend slecht voor het milieu. Die dingen gaan ook niet lang mee en moeten dan ook ergens gedumpt worden. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Hehe ze ff een hoogspanningskabeltje trekken en dan kan daar alle energie vandaan komen |
|
hmmm...russen...kerncentrale... "Hé kom ns kijken...Het regent weer radio-actief mars-stof!" Als ze maar kunnen vervuilen zijn ze tevreden. |
|
hmm iedereen zeikt op kernenergie, maar welke effecten heeft olie?? dat heeft meer kanker veroorzaakt dan kernenergie. Alleen zou het idee wel wat verder uitgewerkt mogen worden aangezien het rendement van een kerncentrale best laag zit(ook al komt er dan nog en enorme hoeveelheid energie kwijt) kernafval is ook makkelijk in glas te gieten, dan komt er niet veel stralinng bij vrij, en als je het dan in een zeer diepe mijn stouwd dan heb je er niet veel last van(behalve transport) maar hierbij wel alle afval stoffen opslaan en verwerken, itt fossiele verbranding. wat betreft windmolens, ik vind die echt zo lelijk niet, veel windmolens zou je ook op flatgebouwen kunnen zetten, dat is dan net zo hard landschapsvervuiling. Het rendement van windmolens is nog steeds stukken hoger dan zonneenergie(hooguit 30%). En om een windmolen nu te plaatsen in Nederland is erg moeilijk aangezien je 1 hectare open land eromheen moet hebben(vanwege losrakende wieken) ik ben dus voor meerdere kleine windmolens op gebouwen, weg met het smoesje van landschapsvervuiling, en accus kunnen overbodig worden door water te splitsen in water en waterstof. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
En als ze Mars nu eens gewoon volzetten met windmolens? Uit liefde voor ZM. |
|
quote: voor zover als ik weet is er op mars geen atmosfeer en dus geen wind. Windmolens, lekker zinloos [Dit bericht is gewijzigd door Grimreaper op 30-01-2004 11:40] BLAAT |
|
Er is wel een atmosfeer op Mars en ook wind, er kunnen zelfs veel sterkere winden als hier op Aarde ontstaan "Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn." |
|
quote: Dan lijkt me het idee niet eens zo slecht... Waag eens een dansje! |
|
Misschien een beter idee om eerst maar es te stoppen met die vluchtjes naar Mars; voordat je daar überhaupt maar een mg energie kan produceren ben al weer x Ziljard kW verder. Back to the Baumstrunk |
|
Waarom schiet je niet gewoon een heel lang electriciteitssnoer rechtstreeks de zon in? Haal je daar al je stroom vandaan Zenial |
|
quote: Of een windmolen voor Campske666 plaatsen...hij blaast toch veel hete lucht. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:DIe wind komt niet bij die molen dankzij die plaat voor zijn kop. |
|
quote: Misschien als we er en inductieplaat van maken kan je erop gaan koken? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |