IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Theatre of Tragedy Volgende pagina
JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-08-2003 21:17 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Wwat the fuck? Geen Theatre of Tragedy topic. Oh well, here goes:

Wie weet op welke cd het nummer "Lament of the Perishing Roses" staat? Heerschnummer.

this user is dead

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-08-2003 21:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

weet niet, ik heb toen ik 15 was ooit eens een abndje van ze gemaakt (aegis stond erop) die vond ik toen wel goed. Maar ze zijn nu erg pop gegaan toch?

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-08-2003 21:20 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Jaja, even wat feiten dan:

Velvet Darkness They Fear is een van de beste Gothic Metal cd's aller tijden.
Daarna brachten ze Aegis uit, met een stel prachtige "lovesongs". En nu maken ze Gothic Metal met veel electronische invloeden. Niet slecht, maar je moet er van houden.

this user is dead

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-08-2003 21:21 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 21:17 schreef JFrost het volgende:

Wie weet op welke cd het nummer "Lament of the Perishing Roses" staat? Heerschnummer.

Eh, is dat misschien een remix ofzo? (ze -of beter hun vorig label- hebben toch zo eens een cd uitgebracht) want ik vind het nergens als ik zoek op de mij gekende albums.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-08-2003 21:22 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 21:20 schreef JFrost het volgende:

http://www.theatreoftragedy.com

Ik vind het op zich hele fijne muziek, vooral het wat oudere werk, ik zal wel weer eens wat uit de kast plukken en in de radio stopen

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 20-08-2003 21:22]

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-08-2003 21:28 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 21:21 schreef Gunman het volgende:
Eh, is dat misschien een remix ofzo? (ze -of beter hun vorig label- hebben toch zo eens een cd uitgebracht) want ik vind het nergens als ik zoek op de mij gekende albums.

Tja daarom stel ik de vraag ook. Ik heb het mp3tje al 5 jaar ofzo. Maar geen idee waar het vandaan komt. Misschien een verzamelaar ofzo?

this user is dead

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-08-2003 21:30 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:

..... En nu maken ze Gothic Metal met veel electronische invloeden. Niet slecht, maar je moet er van houden.

Musique is nog best te genieten (crash concrete
bijvoorbeeld)toen die net uit was heb ik ze ook voor de eerste keer live kunnen zien, nog een pak oud materiaal en dat van Muqique klonk echt héél vet live --->Ik vond het achteraf jammer dat ze de gitaren er op die cd niet wat vetter ingemixt hadden, zou mooi geweest zijn.

Maar assembly,...neh, te springerig geriedel, ik kan hem echt niet helemaal luisteren.

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-08-2003 21:30 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 21:28 schreef JFrost het volgende:
Tja daarom stel ik de vraag ook. Ik heb het mp3tje al 5 jaar ofzo. Maar geen idee waar het vandaan komt. Misschien een verzamelaar ofzo?

Denk dat Pjotter dat wel weet kan je hem straks onder het genot van een vbcm mooi vragen

Sater
Usericon van Sater
Posted 20-08-2003 21:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
En nu maken ze Gothic Metal met veel electronische invloeden.

Nou dat is wel erg positief omschreven, ik zou het eerder een uptempo Paradise Lost tentijde van Host noemen met vrouwenvocalen en vervelende mannenzang. Niet slecht trouwens, maar nauwelijks metal en al helemaal niet gothic.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 20-08-2003 21:33 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 21:30 schreef Sater het volgende:
Nou dat is wel erg positief omschreven, ik zou het eerder een uptempo Paradise Lost tentijde van Host noemen met vrouwenvocalen en vervelende mannenzang. Niet slecht trouwens, maar nauwelijks metal en al helemaal niet gothic.

Akkoord, ik vind het lastig te omschrijven. Musique heeft nog wel wat Metalligs vind ik, maar goed ... het idee is duidelijk lijkt me.

this user is dead

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-08-2003 21:36 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 21:28 schreef JFrost het volgende:

op sommige verzamelaars krijg je onuitgegeven of "exclusive" tracks, dat soort dingen,.... zou dus best zoiets kunnen zijn.

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 20-08-2003 21:51 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik ken dat hele nummer niet en ik heb de eerste 4 cd's... misschien een b-kantje of zo?

Velvet Darkness They Fear is trouwens nog steeds een van mijn favoriete albums aller tijden, maar vanaf Aegis vind ik er geen flikker meer aan, afgezien van de VNV Nation remix van "Machine".

no text supplied

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 20-08-2003 22:03 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik heb ze in 2000 live gezien en toen waren ze al niks meer aan. Ze speelden 1 oud nummer dat ik pas herkende toen het bijna afgelopen was... Wat een zooi

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 20-08-2003 22:05 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 20 augustus 2003 22:03 schreef Voice Of Doom het volgende:
Ik heb ze in 2000 live gezien en toen waren ze al niks meer aan. Ze speelden 1 oud nummer dat ik pas herkende toen het bijna afgelopen was... Wat een zooi

daarom was ik daar dus ook niet...

no text supplied

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-08-2003 22:43 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 22:03 schreef Voice Of Doom het volgende:

Vreemd , het concert waar ik hierboven op doelde was dacht ik begin 2001, en toen hebben ze een pak oude nummers gespeeld, ook heel rustige ballads zoals "a distance there is", héhé, iedereen muisstil. Ook klassiekers als "Der Tanz der Schatten" passeerden toen de revue Na het uitbrengen van Assembly deden ze nog een tour, maar toen heb ik het ook voor bekeken gehouden.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 20-08-2003 22:49 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Wacht...het was zelfs in 1998 of 1999...Was op Dynamo. Der Tanz der Schatten was het enige oude nummer dat ik kon ontwaren toen...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-08-2003 22:51 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 22:49 schreef Voice Of Doom het volgende:
Wacht...het was zelfs in 1998 of 1999...Was op Dynamo. Der Tanz der Schatten was het enige oude nummer dat ik kon ontwaren toen...

Zal na het uitbrengen van Aègis geweest zijn, blijkbaar hadden ze daar toen hun lessen uit getrokken (voor eventjes toch).

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 20-08-2003 22:55 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Aégis was toen inderdaad net uit. Wat een deceptie dat optreden...

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-08-2003 23:09 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

De eerste 2 albums (met name Velvet Darkness They Fear) zijn mijlpalen in de gothicmetalhistorie.. Tegenwoordig is het huilen met de pet op..

Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 21-08-2003 12:43 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

Theatre of Tragedy is (vind ik) een van de weinige bands die gothicmetal maakte die ook daadwerkelijk echte gothic-rock invloeden had. Dan bedoel ik vooral Aégis wat ik echt een meesterwerk vind.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-08-2003 13:02 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2003 12:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Theatre of Tragedy is (vind ik) een van de weinige bands die gothicmetal maakte die ook daadwerkelijk echte gothic-rock invloeden had. Dan bedoel ik vooral Aégis wat ik echt een meesterwerk vind.

Ja, tot en met Aégis vind ik het goed. De rest vind ik echt niets aan.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 21-08-2003 13:07 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2003 13:02 schreef altx het volgende:
Ja, tot en met Aégis vind ik het goed. De rest vind ik echt niets aan.

Het eerste nummer van Musique, "Machine" is voor mij het laatste toffe van ToT.

this user is dead

paling
Usericon van paling
Posted 21-08-2003 13:42 by paling Wijzig reactieProfiel van palingQuote dit bericht

Een vage kennis van mij heeft goede ervaringen met Theatre of Tragedy. Toen hij op sterven lag met leukemie en alle medische ingrepen waren uitgewerkt, bracht iemand hem een CD van Theatre of Tragedy. Hij was niet meer in staat om te praten laat staan dat hij in staat was om te kunnen genieten van muziek. Maar toen de dienstdoende arts hem een koptelefoon opdeed en de CD draaide bleek dat alle kankercellen rondom zijn oren waren verschrompeld. Vervolgens werd zijn hele lichaam met luidsprekers behandeld en het gevolg is dat hij nu, weliswaar doof en met lichte hersenafwijking, volledig is genezen van kanker. Een vreemde bijwerking is dat hij niet meer zijn ogen kan afhouden van mannenbillen.

Nope, zelf heb ik nooit naar de band geluisterd.

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 21-08-2003 13:52 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 20 augustus 2003 21:17 schreef JFrost het volgende:

niet terug te vinden op www.cddb.com?

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 28-08-2003 11:49 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik heb het ook al via newssubmit doorgestuurd, maar Theatre of Tragedy heeft Liv Kristine uit de band gezet.
source: www.theatreoftragedy.com en www.livkristine.com

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 28-08-2003 11:51 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik heb Velvet Darkness They Fear nog ergens liggen,ikzou niet weten waar..blijkt dus wel uit hoe vreselijk goed ik hem vind..

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com