|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
wie heeft het slotje eigenlijk uitgevonden "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
thrash : daar is maar 1 voor en das METALLICAAAAAARRRRRGGGGGGG!!!!! Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
quote: eeej hoer het is tHrash trash metal zou opeth wel hebben "uitgevonden" Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
quote: blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
quote: STFU Opeth staat ver boven alle andere bands |
|
bassie en adriaan |
|
quote: Bwah, ik heb dat ook n tijdje gedacht, maar tis toch niet zo hoor... dat zie je op een goeie dag nog wel eens in |
|
ik heb dat echt nog nooit gedacht. Oud Vuil. |
|
quote: Zoals al eerder gezegd, er zijn geen 'uitvinders'. Wat WEL zo is, is dat er een aantal platen/bands bestonden die hetzij een genre 'definieerden', hetzij een nieuw genre ontdekten. Elk genre heeft een aantal platen waarvan je zegt: 'als je het dan over XXXXXXXX metal hebt, dan is die plaat een uitstekend voorbeeld'. Zo denk ik dat niet veel mensen het met me oneens zijn als ik zeg: -Heavy metal: Iron Maiden - 'Number of the Beast', Mercyful Fate - 'Don't Break The Oath', Black Sabbath - 'Paranoid' -Power metal: geen idee, vind het vreselijk, maar ik vermoed Helloween, Stratovarius of zo? -Thrash metal/Speed metal (sorry hoor, lastige termen): Sepultura - Schizophrenia/Beneath The Remains, Slayer - Reign In Blood, Dark Angel - Darkness Descends, Sadus - Illusions -black metal: Bathory - Blood Fire Death, Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky, Burzum - Hvis Lyset Tar Oss, Emperor - In The Nightside Eclipse, Blasphemy - Fallen Angel of Doom, VON - Satanic Blood -Death Metal: Obituary - Slowly We Rot, Morbid Angel - Altars of Madness, Possessed - Seven Churches, Celtic Frost - Morbid Tales, Death - Leprosy, Immolation - Failures for Gods, Deicide - Legion -Gothic Metal: mediaterm -Grind: Repulsion - Horrified, Terrorizer - World Downfall, Napalm Death - Scum, Carcass - Necrotism (Descanting the Insalubrious) -Progressive Metal: bleh, stomme naam. Queensrÿche, Dream Theater, misschien Atheist - Unquestionable Presence Dus, by no means een compleet lijstje, maar het is dan ook wel een HEEL open vraag! [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 31-08-2003 1:10] |
|
Black Sabbath is in feite verantwoordelijk voor de hele shit maar als ik dan toch zou kiezen: Thrash: metallica Heavy: Iron Maiden Power: Judas Priest Black: Venom Death: Celtic Frost? Progr. Fates Warning/Queensryche Gothic: Paradise Lost/Type O Doom: Paradise Lost/My Dying Bride/Cathedral Stoner: Kyuss Grind: Napalm Death misschien zoiets. |
|
quote: + Metallica: Kill 'm all quote: Je vergeet de invloed die Mayhem had op die hele (Noorse) blackmetal scene! quote: ZEKER invoedrijk! Bandsals Napalm Death en Carcass prezen deze band na "slowly we rot! (en ik denk een heleboel bands met hen!) |
|
quote: Ik vind de oude Mayhem (daarmee bedoel ik demowerk à la Deathcrush e.d.) eigenlijk Venom, Sodom en Destruction-worship. Wel tekenend dat ik die drie bands niet eens genoemd heb zo zie je maar weer, het wordt snel een doolhof. Enfin, wat ik zei, die oude Mayhem vind ik niet erg origineel. Toen 'De Mysteriis Dom Sathanas' uitkwam vraag ik me af hoeveel invloed dat nog had, immers, toen waren Emperor, Immortal e.d. al lang en breed bezig. Ik geloof niet zo in die Mayhem-invloed. |
|
quote: Omdat Mayhem ruzie heeft gehad met Burzum zijn ze nog geen uitvinders. |
|
Die nummers van Mayhem waren al wat langer bekend toch volgens mij (het is niet zo dat er opeens een heel nieuw album uitkwam in 1993)? |
|
quote: De kwestie is niet of ze wel of niet origineel zijn, maar de invloed die ze hadden! Ik bedoel: Bands als emperor en Immortal zijn opgericht omdat ze in de voetsporen wouden treden van Mayhem. Mayhem was in die tijd in Noorwegen DE band! De lui van Emperor en Immrtal waren vrienden van Mayhem en die bands zijn opgericht t.a.v. de stijl die Mayhem speelde, wat in die tijd uniek was. |
|
Een aantal Mayhem-nrs. waren al bekend ja, dat is dan wel zo. Echter, 'A Blaze In The Northern Sky' van Darkthrone komt uit 1991, volgens mij kan je dan ook Darkthrone veel meer invloed toedichten dan Mayhem. Dat die Euronymous toevallig een platenzaak had waar iedereen bij elkaar kwam betekent niet dat hij ook de muzikale visie had die iedereen volgde, zeker dus als je bedenkt dat ABitNS twee jaar eerder uitkwam dan DMDS. Al is Live In Leipzig dan een live-registratie uit 1990, daarop worden ook wat latere DMDS nrs gespeeld, op LiL hoor ik toch wel meer een rauwe Venom/Sodom invloed dan moderne black metal. Maar het blijft een schemergebied. |
|
Feit is wel dat, d.m.v. Mayhem Darkthrone de black metal kant op is gegaan na "soulside journey". Ik verdedig Mayhem helemaal niet, want zoveel ken ik niet van hun muziek, maar de mentaliteit van de band in die tijd heeft erg veel mensen die nu legendes zijn in de (noorse) black metal scene geinspireerd! En er zijn zat bands die tegenwoordig bands als Darkthrone, Emperor en Immortal als invloed aanduiden ... maar het begon bij Mayhem, zij het indirect ........ |
|
Darkthrone begon al de A Blaze in the Northern Sky richting op te gaan voordat ze uitgebreid contact hadden met Euronymus. |
|
Oh ... dat wist ik dus niet. Ik denk dat Valorian hierover meer kan vertellen, want hij weet er meer van af en ik heb alleen van hem horen zeggen .. en wat dingetjes gelezen ... |
|
Als we het dan toch over indirecte black metal-invloeden gaan hebben, begon het natuurlijk in Scandinavië bij Bathory . Ik vraag me af hoe het onder die tieners gegaan is, begin jaren '90. Dankzij alle roddels is het allemaal veel groter geworden dan dat het eigenlijk is. Ik zou Mayhem dan ook zeker niet willen wegcijferen maar achter 'de waarheid' zullen we niet komen. Dead en Euronymous zijn dood, Hellhammer is gay en Fenriz is dronken.... jeetje . |
|
quote: Wacht ff, is dit ergens gedocumenteerd? Wel interessant . |
|
quote:Hmm ,ergens in een interview met Fenriz geloof ik. Geen idee welke, al sla je me dood. Misschien de Grimoir (bij een van de serieuze antwoorden) en heb het geloof ik ook ergens anders nog gelezen. |
|
quote: Ah, vaagheden... wie weet wat voor verhalen Fenriz wilde verspreiden. Wat wel voor hem pleit is dat ABitNS vooral Celtic Frost en Hellhammer-invloeden heeft, ipv 'Mayhem-invloeden'. Maar het blijft gissen, toch? |
|
quote: Gay? ehm,... nee hoor! Heb fotoos gezien waarin hij zich erg hetero gedraagt ... met een ex van me dat toen min of meer mijn vriendin was ! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |