|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: En verder gaat alles goed? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Mayhem bestaat al sinds '83, hun eerste live optreden speelden ze in '85, en hun eerste demo kwam uit in '86. Ik weet niet precies wanneer Emperor gestart is, maar hun demo Wrath of the Tyrants zag pas het levenslicht in '92. |
|
Ik wordt af en toe echt doodgegooit met mensen die beweren dat een bepaalde band de "uitvinder" is van een bepaald genre. Ik hoor zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. dus ff op een rijtje. De uitvinders van: -Heavy metal: Black Sabbath/Judas Priest -Powermetal: Helloween/Running Wild -Trashmetal: Motorhead/Venom -blackmetal: Venom/Bathory/Sodom -Deathmetal: Hellhammer/Possessed/Slaughter -Speedmetal: Anvil/Raven -Gothicmetal: BAH!!! -Grind: -Progressive metal: Bah!! feel free om het lijstje uit te breiden |
|
-Heavy metal: Black Sabbath/Judas Priest -Powermetal: Helloween/Running Wild -Trashmetal: Slayer/Venom/Kreator -blackmetal: Venom/Bathory -Deathmetal: Hellhammer/Possessed/Slaughter -Speedmetal: Anvil/Raven -Gothicmetal: Paradise Lost -Grind: Napalm Death/Carcass -Progressive metal: Yes/Pink Floyd Ff wat bijgevoegd. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Grind: Napalm death, Carcass, Terrorizer.. Thrash: Metallica, Exodus, Testament.. Black: Death: Obituary, Autopsy, Morbid angel.. Speed: Motörhead.. Heavy: Iron Maiden.. Power: Judas Priest.. Gothic: en Nu-"met*l"!!! Devoured Flesh Regurgitation demo 03' cd-r uit!! Mail me maar als je interesse hebt |
|
Damn, bij Thrash 2 band's vergeten : Slayer, Dark angel!!!! En black is niet mijn muziek maar het is wel voortgekomen uit "Venom" en Venom heerst Devoured Flesh Regurgitation demo 03' cd-r uit!! Mail me maar als je interesse hebt |
|
quote: |
|
quote: Judas Priest?? POWER METAL?? denk toch dat "welcome to hell" van Venom of "overkill" van Motorhead toch wel een van de eerste thrash albums zijn... Ik denk ook dat Heavy metal uitgevonden is door JP en Black sabbath, die waren eind jaren 60 al bezig, terwijl het eerste album van maiden 1980 was, OK het eerste Sabbath album was 1970 en Judas Priest 1974 maar goed verder kan ik me er allemaal wel in vinden de meste bands waardeer ik iig enorm! |
|
Zelf vind ik gothic eigenlijk niet zozeer een genre als meer een thema aangezien er gothic bands zijn die in bijna elke denkbare stijl gevat kunnen worden..ik kan zo een, twee, drie alleen niet op grind, hardcore en death metal bands in de gothic thema komen..... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
en hard-rock? dat zit toch voor heavy metal. bands zoals black sabbath, cream, iron butterfly, deep puple etc.. dacht ik altijd. Oud Vuil. |
|
cream heerscht maar ik zou het geen hard-rock noemen...eerder blues rock of zo. Sabbath vind ik zelf gewoon heavy metal geen hard-rock. Hard-rock is voor mij bijvoorbeeld Van Halen KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
maar in de tijd van black sabbath bestond de term heavy metal nog niet, denk ik? Oud Vuil. |
|
De uitvinders van de term heavy metal...hmmm Ik weet dat het eerste keer dat de woorden 'heavy metal' in een lied voorkwamen het door Steppenwolf gebruikt werd: I like smoke and lightning Heavy metal thunder Racin' with the wind And the feelin' that I'm under wel in de tijd van BS dus. In hoeverre dit bewust was is een andere... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
mja, das waar, ja. eens ff loeren... dit zegt anus.com Metal began in prototype form with Black Sabbath, the blues band that shifted into heavy gothic industrial rock to express the massive dread of modern life they expounded upon through many metaphors. maar das maar 1 site... maar sabbath heeft de gothic volgens hen ook uit gevonden... [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 02-09-2003 22:19] Oud Vuil. |
|
Black Sabbath wordt over het algemeen wel gezien als 'de eerste heavy metal band'. Ze klonken ook wel duidelijk anders dan Deep Purple, Led Zeppelin etc., daarvoor was er nog niet zo'n genrebreuk naar metal toe geweest. |
|
maar toen ik echt jong was, dacht ik toch echt dat ik naar hard-rock luisterde. michael schenker group, ouwe the scorpions, ouwe zz-top, ouwe whitesnake. die bands zijn beduidend jonger, maar spelen echt geen heavy metal in míjn oren. Oud Vuil. |
|
Ja, maar wie zegt dat heavy metal de vervanger was van hardrock? Dat bleef natuurlijk gewoon nog bestaan, hetgeen ik ergens wel jammer vind . |
|
oeh, de hardrock van nu sucks. al was er toen natuurlijk weinig alternatief. jah, black sabbath dus. blijft ook weer lastig, iedereen met z'n eigen invulling van termen als hardrock en heavy metal. volgens mij heb je ook nog heavy rock. hehheh. en natuurlijk, zoals normaal en the oxx-band vroeger, had je betonrock! nederlandsche hardrock! van dale. vortex. pfoei, lastig. Oud Vuil. |
|
quote: Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
siege, daar heb ik een demo van, hele korte snelle punk-muziek? toch? Oud Vuil. |
|
quote: Siege klinkt net zoals de eerste 12 nummers van Scum. Maar dan omgedraaid. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Staan ook op In Crust I Trust Lekkere verzamleaar |
|
@Black Tulip: Om zeker te weten dat ik mijn post niet voor niks heb getikt, herhaal ik hem hier ff: De allereerste metalband in het algemeen is Black Sabbath, hetgeen IMHO vrij duidelijk verwoord wordt door het volgende citaat: "BLACK SABBATH have been around in one form or another really since about 1968. They are the inventors of Heavy Metal (...). They created their own image that was a major influence on thousands of other bands following their steps. Initially they were a blues band. After getting Jim Simpson for their manager, they became influenced by Jazz and Blues of his record collection. After listening to Jimmy Rushing and others, they took the idea of repeating riffs and mixed it with drugs, occultism, and horror themes. This new rock was so hard, heavy, and unique that it left contemporary rock in the dust." Bron: http://www.black-sabbath.com/faq/faq.html Ze hebben dus aan de wieg gestaan van (heavy) metal in het algemeen (en doom metal in het bijzonder). Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ik heb hem gelezen, morgen ga ik verder met het werkstuk, bedankt |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |