|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Weet niet HOE uitgelekt die fotoos waren, maar het was ongeveer 3 jaar geleden ofzo! Van hun tour in Amerika ... (don't ask ...) |
|
Ah, dan heb ik ze gezien ja. Is toen gelekt naar de nieuwsgroep waar ik toen veel op postte (alt.music.black-metal). Best wel veel 'uitgelekt' dus! MAAR, dat heeft vast niet veel bijgedragen aan de uitvinding van black metal . Sla die H. maar een keer op zijn bek als je hem tegenkomt . Vindt men hier Venom eigenlijk 'uitvinders' van black metal? [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 31-08-2003 1:59] |
|
quote: HAHA!Mr. Von Blomberg op z'n bek slaan?! ooit eens gezien hoe breed die dude is?! |
|
Hmm die foto's hebben hier geloof ik ook gestaan...maarja daar ging het niet over. |
|
welk topic?! |
|
Hmmm, ja dat si een goeie. Waarschijnlijk in een van de fototopics ofzo was geloof ik een reactie ergens op ofzo. Maar is al een tijd geleden, zeker een maand of 8 ofzo. Vind je nooit meer terug. |
|
Zo zie je maar weer dat dit gewoon een discussie zonder einde is en waar niemand eigenlijk gelijk heeft/zal krijgen. desalniettemin: qua thrash invloed heb ik in de bovenstaande lijstjes Exodus gemist.... en in de prog hoek miste ook Fish en Marillion. Nu kan je zeggen dat het geen metal bands zijn maar hun invloed op the likes of Fates Warning of Dream Theater is zeker niet gering... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Zijn "The Scorpions" ook niet een grote invloed van pm bands? |
|
ik zou the scorpions geen powermetal noemen. hard-rock met een zanger met een duits accent is beter, denk ik. Oud Vuil. |
|
heavy metal: Motörhead, Black Sabbath en Judas Priest thrash metal: Motörhead, Black Sabbath en Judas Priest black metal: Motörhead, Black Sabbath en Judas Priest death metal: Motörhead, Black Sabbath en Judas Priest Ik, Wil Schuurman |
|
-Heavy metal: Black Sabbath/Led Zeppelin -Powermetal: ? (ken ik te weinig bands van.) -Thrashmetal: Metallica -blackmetal: Venom/ Bathory -Deathmetal: Possesed/Death -Speedmetal: Slayer/Megadeth -Gothicmetal: My Dying Bride -Grind: Napalm Death/Terrorizer -Progressive metal: ? (ken ik te weinig bands van.) gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
Terrorizer is niet de eerste grindband dude.... No meat is sweater |
|
wat is de eerste dan? ik zit te denken aan extreme noise terror. Oud Vuil. |
|
Hmm, Repulsion kwam al vrij vroeg met "horrified". Nu ben ik niet zo'n grindfan, maar Horrified vind ik een geniale plaat!! Ik, Wil Schuurman |
|
oja, repulsion... Oud Vuil. |
|
quote: dat weet ik ook niet, maar terrorizer bracht hun debuut in '89 uit, toen was o.a napalm death alweer een paar jaar bezig. No meat is sweater |
|
de uitvinders van homo metal: stratovarius metallica him COF COB Manowar After Forever Within Tempgaytion en natuurlijk Judas Priest/Rob Halford sebinsagoil |
|
En jawel, het is weer zover... Ik meen dat het in een ander topic over clearasil gebruik ging? Ik, Wil Schuurman |
|
scum van ND komt uit '87, 1 kant is reeds in '86 opgenomen. er staat me iets bij, dat die drummer van ND ervoor in extreme noise terror zat. Oud Vuil. |
|
quote: Venom heeft in mijn visie de term uitgevonden, die later is uitgewerkt door bands als bijvoorbeeld Bathory. De teksten van Venom vond ik trouwens ook al wel behoorlijk "black metal". Maar als ik de muziek hoor denk ik toch altijd aan Heavy Metal (wel een van mijn favoriete Heavy Metal bands naast bijv. Mercyful Fate). Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
quote: Mick Harris, de betreffende drummer, is inderdaad een tijdje bij ENT ingevallen. Dat was helemaal in de beginperiode van ENT en op dat moment had hij ND bijna een jaar daarvoor opgericht. ND is dus ouder en zou als 1 van de uitvinders van het grindcore-genre aangewezen kunnen worden. Feit is echter dat er op hetzelfde moment in Amerika ook iets ontstond dat daaronder genoemd kan worden. Repulsion en Napalm Death hebben elkaar enorm beïnvloed. (het intro van "Deceiver" van ND is geschreven en eerder gebruikt door Repulsion maar is in overleg door ND "geleend")Ongetwijfeld zullen er veel meer bandjes rond hebben gelopen die op dezelfde manier bezig waren maar die zijn waarschijnlijk allemaal een anonieme dood gestorven. Be Patient, Death Will Come Eventually... |
|
kijk, daar kun je wat mee! Oud Vuil. |
|
Glam-rock: Slade + Gary Glitter '70 After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
De uitvinders van: -Heavy metal: -Powermetal: -Trashmetal: -blackmetal: -Deathmetal: -Speedmetal: -Gothicmetal: -Grind: -Progressive metal: God is uiteindelijk toch de oorsprong van alles. Paradoxaal genoeg dus ook van de black metal, maar laat niet gezegd zijn dat die vent geen humor heeft. God Rocks!!! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |