IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Ignite Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-09-2003 16:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Gisteren weer eens een oude cd onder het stof vandaan gehaald. een cd die ik dik 2 a jaar geleden heel veel geluisterd heb (net voordat ik naar metal ging luisteren).. en daarna gewoon weg gestopt heb...

Nu ik hem weer draai blaast het em weer om van verbazing . Het is de hardcore-band Ignite, met de top cd "a place called home".

Muziekaal gezien weet hardcore me nooit zo te boeien, allemaal veel te simpel (geen comemntaar ). Maar Ignite weet me wel te raken. maar het zijn vooral de vocals en de lyrics die zo enorm goed zijn. Kraak helder, krachtig, mooi...
Bovendien is het geheel behoorlijk afwisselend. Geen herhaling, nummers met totaal andere onderwerpen.

De lyrics zijn errug mooi. Elk nummer pakt een ander probleem in de wereld aan. Anti-kindermishandeling, anti-oorlog, anti-drugs, anti-straatgeweld, anti-alcoholmisbruik enz enz... je wordt er gewoon stil van... zon meesterwerk!


Edit: :w werkt niet in topictitels. Kan er wel van maken, maar dan lijk je weer zo'n aarslikker

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 09-07-2006 18:53]


campske666
Usericon van campske666
Posted 09-09-2003 16:19 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Wat een hoop Anti-..... , dat moet nogal negatieve muziek zijn.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2003 17:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Leuke hardcore, vond het vroeger erg goed, nu boeit het me niet meer, heb er nog een mini van liggen die men wel van mij kan overnemen


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 09-09-2003 17:52 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hey! 'a place called home' is zeker een extreem goeie plaat van Ignite! ken je ook oudere platen als 'call on my brothers' etc.? die zijn zeker net zo goed, alleen wat meer oldschool (rauwer dus..).

ze zijn trouwens een tijd terug al van TVT records afgedonderd omdat 'a place..' niet goed genoeg verkocht volgens de idioten daar.
ze hadden wel een contract voor 7 cds, maar goed je weet hoe majors zijn
wat Ignite nu doet, geen idee. weet iemand dit? ik weet alleen nog van de Resistance tour strax met Suicidal, Backfire, etc...


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 09-09-2003 18:05 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Ik ben vooral anti-Ignite

Serieus, die band is best ok, alleen jammer dat die zanger (Zoli) zich wel eens als een eerste klas eikel opstelt. Call On My Brothers is een geweldige lp. A Place Called Home vind ik persoonlijk een beetje slappe hap.


We don't take it, we just fake it...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-09-2003 18:32 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik zal ff in de punk/hardcore colelctie van mn zus gaan grabbelen, volgens mij ligt die plaat er nog tussen. Maar ik kan me echt NIET voorstellen dat 'a place called home' slecht verkocht heeft... het is een bereplaat


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 09-09-2003 18:39 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

schijnt toch de reden te zijn geweest voor TVT om ze te dumpen.

majors denken drekt 'groot' weet je, en gemiddeld gezien verkoopt een HxC band ook niet veel, vergeleken met andere acts op zo'n label.

(en ja, ik weet 't, de'r zitten ook metal dingen bij TVT)



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-07-2006 18:50 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Our Darkest Days heerscht! Die gaat zeker in mijn top10 van 2006 komen! Welliswaar niet zó goed als A Place Called Home maar nogsteeds beresterk. paar weekjes terug gedownload en draai m non stop. Morgen maar eens gaan aanschaffen!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-07-2006 19:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Paar mp3tjes in mn putfile gezet.

de bovenste is van de nieuwe, de andere twee van A Place Called Home. Catchy, simpel maar prachtig

*schrap*

alstu

Modedit: dat is erg tof van je, maar helaas ook erg illegaal. En dat mag niet, want komt Brein je in je reet nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 09-07-2006 19:04]


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 11-07-2006 0:37 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

aalgladde powerpop...


We don't take it, we just fake it...


METALSLET
Usericon van METALSLET
Posted 11-07-2006 2:12 by METALSLET Wijzig reactieProfiel van METALSLETQuote dit bericht

idd.. de beste omschrijving is : simpel, maar prachtig!


Go! Go! Go!


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 11-07-2006 23:39 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht

ignite is heel gaaf. Op cd.
Live vallen ze erg tegen met die Zolli, die steeds aant preken is....''don't use violence, blablabla....you've got a great scene here, don't ruin it blablabla....don't throw bottles, not on my watch....''


als hij wil prediken heeft ie zijn roeping gemist

verder: vette muziek, mooie vocals. Gast heeft wel ene te gekke stem. Op cd dan


You suck and that's sad


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-04-2007 17:40 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Woensdag 25 april: Ignite en Death By Stereo in het Bolwerk, Sneek!! Exclusief NL optreden!

Entree: 15,-
Zaal open: 20:00

Aanwezig


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-04-2007 17:48 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Wordt deze meuk nog steeds hardcore genoemd ? jammer.


Fuck the world and fuck you


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 18-04-2007 17:49 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Blijft een geweldige band. Hebben geen slappe plaat uitgebracht!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-04-2007 17:51 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Nou, ehhh. die laatste is toch behoorlijk ruk.


Fuck the world and fuck you


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-04-2007 17:52 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ach ja, punk, hardcore, whatever. Het is goed en daar gaat het toch om..


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 18-04-2007 17:53 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2007 17:51 schreef mental het volgende:
Nou, ehhh. die laatste is toch behoorlijk ruk.


Als je geen smaak hebt zou dat het geval kunnen zijn...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2007 18:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iemand geïnteresseerd in hun debuutalbum?


signature


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-04-2007 18:18 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2007 18:02 schreef Hypnos het volgende:
iemand geïnteresseerd in hun debuutalbum?
3 euro ?


Fuck the world and fuck you


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2007 18:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

deal


signature


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-04-2007 18:22 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2007 18:19 schreef Hypnos het volgende:
deal
posercrusher1AThotmail.com


Fuck the world and fuck you


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 18-04-2007 18:23 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Dacht dat je het ruk vond?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2007 18:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2007 18:22 schreef mental het volgende:
posercrusher1AThotmail.com


webmaster@alfvoet.zzn.com


wel 2 ero verzend erbij?

ik stuur je 5 cdroms erbij en extra


signature


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-04-2007 18:25 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2007 18:24 schreef Hypnos het volgende:
webmaster@alfvoet.zzn.com


wel 2 ero verzend erbij?

ik stuur je 5 cdroms erbij en extra
uiteraard, cool.


Fuck the world and fuck you


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2007 18:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2007 18:25 schreef mental het volgende:
uiteraard, cool.

stuur je me je me je adres,

ik stuur tmijne en/of iban/bic


signature


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen