|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Het spijt, maar ik vind het onverantwoord je een advies te geven dat bestaat uit de mogelijkheden die je zelf aangeeft.. Ik ken jou en je achtergrond niet, je kan net zo goed een muntje opgooien.. Een advies dat ik je wel kan geven is: ga met je mentoor/ huisarts praten, die kan je evt. met een hulpverlener in contact brengen. En, last but not least: elke puber krijgt op een bepaald moment problemen met het ouderlijk gezag.. Hoe eigenwijzer je bent hoe groter de problemem met je ouders lijken. Nu heb ik geen idee in wat voor situatie jij je bevind maar, zolang er geen sprake is van (dreiging van) fysiek geweld en onderdrukking: probeer eens te relativeren Succes met de keuzes die je gaat maken! |
|
quote: Niks aan toe te voegen... spelfout weggehaald... |
|
quote: hmmm het is niet echt een straf hoor hij vind het een straf |
|
als je dit soort vragen moet stellen ben je nog te jong om op kamers te wonen. blijf ba je pa en leer daar eerst eens voor jezelf zorgen en maak je school af. Dus niet stoppen na je vmbo want dan heb je niets, naar het mbo en dan verder kijken. |
|
quote:Sorry hoor, maar fysiek geweld en onderdrukking zijn echt niet de enige redenen om uit huis te gaan. Wat dacht je van emotionele verwaarlozing? Ouders die er gewoon geen fuck omgeven waar je mee bezig bent. Maar als je dan een keer een regeltje overtreedt laten ze ineens iets van zich horen. Er zijn genoeg ouders die om welke reden dan ook gewoon helemaal niet in staat zijn om een kind op te voeden. "...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..." |
|
quote:Het is ook niet zomaar op kamers. Je woont in een huis met meerdere jongeren waarbij begeleiding aanwezig is. "...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..." |
|
quote: Volgens mij postte ik dan ook fysiek geweld EN ONDERDRUKKING Eerst lezen, dan posten.. Dank u! quote: Je meent het.. Kijk maar eens om je heen.. |
|
quote:Ik heb goed gelezen. Onderdrukking en fysiek geweld omvatten dacht ik toch echt niet alle redenen om uit huis te gaan. Als je namelijk emotioneel verwaarloosd wordt wil dat helemaal niet perse zeggen dat je onderdrukt wordt. Het kan ook het tegenovergestelde zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand over kamer training nadenkt als er niet echt iets aan de hand is. Het is gewoon een hele moeilijke stap om te nemen. Omdat je je ouders ermee kwetst en het natuurlijk vreselijk eng is om op zo'n jonge leeftijd al uit huis te gaan. "...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..." |
|
Hmm.. blijkbaar hanteer ik een iets ruimere definitie van "onderdrukking" dan jij.. Ik vind namelijk elk 'middel' dat de ontplooing van de persoonlijkheid in de weg staat onderdrukking. |
|
quote:Hmm, ok, dat kan. Dan zijn we het eens, denk ik Maar goed, Element moet maar eens goed nadenken wat hij nou eigenlijk wil. Hij is toch de enige die die beslissing kan nemen. "...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..." |
|
quote: idd en wat ik doe is altijd fout voor m vanavond uur geleden ong. komt ie vragen of ie op de pc kan zeg ik dat ik ff bezig met loopt ie boos weg en 5min later ontvang ik een sms met ;jij denkt allen maar aan je zelf... ik ,ik en nog maals IK dat is toch kinderachtig laat m het dan zeggen in me gezicht,,,ik heb r maar niet opgeantwoord, lach m morgen wel uit op school met vrienden maar ik ga nu slapen ik reageer morgen iets meer |
|
Een vader die kan SMS-en wat een luxe. Maar als je gesms-ed wordt door je vader wanneer die op korte afstand zit dan lijkt me dat geen teken. Bedenk wel dat er eigenlijk geen weg terug is om weer bij hem te gaan wonen. Of je moet daar vooraf duidelijke afspraken over maken. Dat hij ook weet waar hij aan toe is. |
|
quote: weet ik veel wat het wel is ik vind het kinderachtig zoiets van niet in je gezicht durven te zeggen ik vind het gewoon zwak en grapig ik moest keihard lachen toen ik dat sms-je las maar ach positief gezien maakt ie de keuze maken wel makelijker op deze manier |
|
Ik zou zo lang mogelijk thuis blijven wonen als ik jou was. Dan kan je zonder zorgen, eerst andere dingen doen. Op jezelf wonen is eerst zo makkelijk niet. En duur. Ga eerst vet sparen. Ik kan het weten, want ik was 18 toen ik uit huis ging. Qua opleiding, moet je gewoon doen wat jezelf het beste lijkt. Het is best moeilijk te beslissen. Ik wou ook best wel dat ik nog op school zat. Ik had zowiezo voor een andere opleiding gekozen. Het ligt er maar net aan waar je intresses liggen. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
element, ik heb onderstaand verhaal niet voor niets zitten tikken.. Verder: zie mijn subtitle quote: |
|
Ik ben met je eens Snaack. |
|
Ehrm, probeer gewoon eens professionele hulp te zoeken, gezinstherapie ofzo heet dat dacht ik. Dan is er gewoon iemand die (als het goed is) de situatie van een objectief standpunt kan bekijken, met beide kanten (evt. tegelijk) kan praten en vervolgens mogelijkerwijs kan zorgen dat de band wat beter wordt. Dit uiteraard er vanuitgaand dat ondanks dat jullie niet zo goed met elkaar kunnen opschieten momenteel er wel een zekere vorm van houden van aanwezig is. Probeer het iig eens met je vader het er over te hebben en (ik weet niet hoe dat bij jullie verder gaat) wees rustig, kalm en respectvol. Met dit laatste creeer je namelijk een wisselwerking waardoor je vader ook rustig, kalm en respectvol op het onderwerp door zou moeten gaan. Laat iig je keuze niet beinvloeden door mensen die NIETS van je situatie afweten. |
|
Is het tegenwoordig zo makkelijk dan om voor kamertraining in aanmerking te komen? Toen ik tien jaar geleden eigenlijk uit huis had gemoeten was er een enorme wachtlijst. Eerst krijg je iid. wel heel veel andere hulp aangeboden. Uiteindelijk ben ik toen ook thuis gebleven en ondanks een aantal moeilijke jaren heeft dat best goed uitgepakt. How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today |
|
quote: nee ik word dan in een lijstgedaan maar ik moet keuze maken of ik het wel of niet wil doen |
|
quote: Op dit moment heb je daar dan toch begeleiding bij van de mensen die jou op die wachtlijst kunnen zetten? Het lijkt me dat als er mensen bereid zijn jou op die wachtlijst te zetten er thuis ook echt genoeg aan de hand is dus... Maar jij weet zelf het beste of het nu echt een onhoudbare situatie is. Of het evt. te veranderen etc. How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today |
|
quote: jah ik word geholpen hmmm tis al best lang sinds met 12de toen ik opeens bij me pa ging wonen weer en opeens hem moest zien als me pa toen begon het eigelijk al en in loop van tijd werd het eigelijk alleen erger |
|
Ik zou het 2e gaan doen. In elk geval wens ik je succes met je uiteindelijke keuze. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
Nou ja zeg wat is dit nou weer? Geboortedatum: Vrijdag 10 April 1987 -> dat wil dus zeggen dat je al zo'n drie à vier jaar bij je pa woont. Je hoeft hem dan natuurlijk niet als je vader te zien, maar het is wel iemand die jou heel veel voorrechten geeft (je mag je haren verven, je zit vaak achter een computer, je kunt naar een goede school, hij geeft je onderdak en nog een heleboel, denk daar eerst eens over na), en (concludeer ik naar aanleiding van je smsje (je hebt een foon->luxe!) ) hij geeft om je, anders zou hij je gewoon achter de computer uitkicken, of in ieder geval geen smsje sturen. Praat eens met hem (jaja, dat heb je vast al eens geprobeerd.) Dat is waarschijnlijk erg moeilijk, maar 'het leven is geen rijstebrij met krenten.' Er gebeuren enorm lullige dingen, je moet klotekeuzes maken, daar kom je niet omheen. Als een gesprek tot niks leidt (wat ik niet zonder meer geloof, getuige - nogmaals, ik heb geen ander voorbeeld omdat ik geen fuck van je afweet - het smsje,) kun je alsnog overwegen te verhuizen. Als het gesprek toch de goede kant op gaat, zou de relatie met je pa misschien wel eens enorm kunnen verbeteren, wat een stuk prettiger is voor jullie beiden. Om Snaack nogmaals te quoten: quote: En dat stuk over school -> een diploma op zak is een stuk veiliger. Ik zou je basis in ieder geval even afronden. Mucho's plezieros |
|
quote:Oeh, op je 18e al het huis uit? Wat is daar nou weer jong aan, man! Doen zoveel mensen en daar is helemaal niks moeilijks aan. Is maar wat je belangrijker vind, een dikke buidel met geld (die je hebt omdat je jaren op je ouders geld hebt zitten teren) of lekker je eigen leven leiden en onafhankelijk zijn. "...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..." |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |