IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 2 keuzes die me leven veranderen *adviesgraag* Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2003 21:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Inderdaad, half Nederland is op z'n 18e het huis uit gegaan. Zelfs ik, en toen was ik nog minder volwassen dan nu! Kan je nagaan.

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 11-09-2003 21:45 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2003 21:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Inderdaad, half Nederland is op z'n 18e het huis uit gegaan. Zelfs ik, en toen was ik nog minder volwassen dan nu! Kan je nagaan.
Dat was dan wel een hele prestatie

"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2003 21:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2003 21:45 schreef anonymous het volgende:
Dat was dan wel een hele prestatie

Hehe, zeker. Ik belde naar huis om te vragen hoe je pasta en rijst maakt enzo en wat erbij kan.
Verder had ik nog nooit een meisje gezoend, amper alcohol gedronken, was mijn stem nog te hoog, mijn haar kort en mijn oksels kaal (okay dat laatste niet).

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-09-2003 21:47 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 22:13 schreef Snaack het volgende:
En, last but not least: elke puber krijgt op een bepaald moment problemen met het ouderlijk gezag.. Hoe eigenwijzer je bent hoe groter de problemem met je ouders lijken. Nu heb ik geen idee in wat voor situatie jij je bevind maar, zolang er geen sprake is van (dreiging van) fysiek geweld en onderdrukking: probeer eens te relativeren

Succes met de keuzes die je gaat maken!

Inderdaad, je hebt gelijk.

Vergeet niet dat de meeste keuzes die ouders voor je maken (in geval van ' normale ' ouders, ik kon uit voorgaande posts daarover niets opmaken, excuus als ik erover heen heb gelezen) nog altijd uit liefde worden gemaakt!

Ja, ze zijn bezorgd, je bent hun kind!

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 11-09-2003 21:48]

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

element
Usericon van element
Posted 11-09-2003 22:55 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2003 21:47 schreef Chantalie het volgende:
Inderdaad, je hebt gelijk.

Vergeet niet dat de meeste keuzes die ouders voor je maken (in geval van ' normale ' ouders, ik kon uit voorgaande posts daarover niets opmaken, excuus als ik erover heen heb gelezen) nog altijd uit liefde worden gemaakt!

Ja, ze zijn bezorgd, je bent hun kind!

ehhh ik begrijp het niet echt :/

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-09-2003 19:02 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

was ook meer aan Snaack gericht, ik gaf 'm gelijk.

De rest was meer in 't algemeen bedoeld, en lijkt me redelijk begrijpelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 12-09-2003 19:03]

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 12-09-2003 19:08 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Beetje respect voor je vader opbrengen te veel gevraagd?

element
Usericon van element
Posted 12-09-2003 19:26 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 19:08 schreef istharol het volgende:
Beetje respect voor je vader opbrengen te veel gevraagd?

respect moet je verdienen vinden vind ik
ik ga niet iemand respecteren alleen omdat ie me pa is

[Dit bericht is gewijzigd door element op 12-09-2003 19:26]

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-09-2003 19:26 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 19:26 schreef element het volgende:
respect moet je verdienen vinden vind ik
ik ga niet iemand respecteren alleen omdat ie me pa is

En hij heeft geen 1 goede eigenschap?
Heeft nog nooit van z'n leven iets goeds voor je gedaan?

element
Usericon van element
Posted 12-09-2003 19:28 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 19:26 schreef Chantalie het volgende:
En hij heeft geen 1 goede eigenschap?
Heeft nog nooit van z'n leven iets goeds voor je gedaan?

pfff vast wel iedereen doet wel ooit eens iets goed

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 12-09-2003 19:30 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2003 16:04 schreef SQT het volgende:
Nou ja zeg wat is dit nou weer?

Geboortedatum: Vrijdag 10 April 1987 -> dat wil dus zeggen dat je al zo'n drie à vier jaar bij je pa woont. Je hoeft hem dan natuurlijk niet als je vader te zien, maar het is wel iemand die jou heel veel voorrechten geeft (je mag je haren verven, je zit vaak achter een computer, je kunt naar een goede school, hij geeft je onderdak en nog een heleboel, denk daar eerst eens over na), en (concludeer ik naar aanleiding van je smsje (je hebt een foon->luxe!) ) hij geeft om je, anders zou hij je gewoon achter de computer uitkicken, of in ieder geval geen smsje sturen.

(sorry SQT, ik gebruik even je stukje. Beetje onnodig om het 2x te typen.)

Dit verdient geen respect voor je vader? Verwend misschien het goede woord??

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 12-09-2003 19:32 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ach, daar verdient iemand toch respect voor?

Volgens mij is kinderen opvoeden de allerzwaarste klus die je je maar bedenken kunt, ouders verdienen daar best wat credits voor.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-09-2003 19:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik ken je situatie niet echt door en door uiteraard. Naar mijn mening (op basis van je posts hier en in een paar andere topics) ben je er echt niet aan toe om op jezelf te wonen. Dat is op zich geen schande want 90% van de 16 jarigen is daar niet aan toe.

Ik zou eens goed kijken of het probleem toch niet stiekem van allebei de kanten komt. Oftewel: Heb je ooit eens een serieuze poging ondernomen om met je pa goed om te gaan?

ALs jij je van hem afsluit kan hij ook des te moeilijker bij je doordringen. En een uitspraak als: "we lachen hem morgen met mijn vrienden uit op school" bevestigt enkel mijn vermoeden dat het probleem niet eenzijdig is.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

element
Usericon van element
Posted 12-09-2003 19:49 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 19:40 schreef Chelman het volgende:
ALs jij je van hem afsluit kan hij ook des te moeilijker bij je doordringen. En een uitspraak als: "we lachen hem morgen met mijn vrienden uit op school" bevestigt enkel mijn vermoeden dat het probleem niet eenzijdig is.

hmmm dat kwam omdat ie zow een sms stuurde ik vond het grapig
kan toch
wat zou jij denken als je zow iets ontvangt en al zowat de hele tijd zit te lachen omdat je na hans teeuwen zit te luisteren

element
Usericon van element
Posted 12-09-2003 19:51 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 19:30 schreef istharol het volgende:
(sorry SQT, ik gebruik even je stukje. Beetje onnodig om het 2x te typen.)

Dit verdient geen respect voor je vader? Verwend misschien het goede woord??

verwend ? nope vind ik niet
r zijn meer dan genoeg mensen die meer heben :/
en die mobiel kreeg ik zodat ie me kon bellen als ik na huis moet of moet belen dat ik later thuis kom

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-09-2003 19:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 19:49 schreef element het volgende:
hmmm dat kwam omdat ie zow een sms stuurde ik vond het grapig
kan toch
wat zou jij denken als je zow iets ontvangt en al zowat de hele tijd zit te lachen omdat je na hans teeuwen zit te luisteren

Wat ik in ieder geval zou doen is naar hem toe gaan en proberen om duidelijk te maken hoe ik over bepaalde dingen voel/denk. En dus niet op een aggressief confronterende manier wat voor de meeste 16 jarigen (mezelf incluis) wel moeilijk is (in mijn geval WAS )

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

element
Usericon van element
Posted 12-09-2003 20:02 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 19:54 schreef Chelman het volgende:
Wat ik in ieder geval zou doen is naar hem toe gaan en proberen om duidelijk te maken hoe ik over bepaalde dingen voel/denk. En dus niet op een aggressief confronterende manier wat voor de meeste 16 jarigen (mezelf incluis) wel moeilijk is (in mijn geval WAS )

oh ik negeerde het gewoon
als ik m ging confronteren werd ie weer boos en zou ie het internet r uit hebben getroken...
dus en daar had ik ook geen zin in op dat moment dus was negeren de beste optie

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-09-2003 11:33 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

tja, helaas woon je momenteel nog met hem in 1 huis, dus denk ik zo dat je er dan maar beter wat van kunt maken.
Praten lijkt mij dan beter dan negeren.
En trouwens, als jij graag wilt dat de situatie verandert, lijkt mij praten de enige oplossing. Want je verwacht toch niet dat je vader je gedachten kan lezen?

Er bestaat namelijk een heel groot verschil tussen iemand keihard met z'n fouten confronteren of gewoonweg je gevoelens uitspreken! Grote kans dat dat veel meer effect zal hebben. (oei, wat een vrouwenopmerking)
Jij vindt 't toch ook niet leuk om een grote stortvloed van kritiek over je heen te hebben? Je kunt ook zelf proberen 't goede voorbeeld te geven.

Ik heb zelf ook een slechte band met m'n vader, maar ik probeer er wel wat van te maken.

(was nog niet volledig)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 14-09-2003 11:35]

element
Usericon van element
Posted 14-09-2003 11:54 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 11:33 schreef Chantalie het volgende:
Er bestaat namelijk een heel groot verschil tussen iemand keihard met z'n fouten confronteren of gewoonweg je gevoelens uitspreken! Grote kans dat dat veel meer effect zal hebben. (oei, wat een vrouwenopmerking)
Jij vindt 't toch ook niet leuk om een grote stortvloed van kritiek over je heen te hebben? Je kunt ook zelf proberen 't goede voorbeeld te geven.

hmmm ik negeer het tot dat ik r genoeg van hem dan ga ik kritiek op hem geven limit-break!!! is het dan

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-09-2003 11:56 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 11:54 schreef element het volgende:
hmmm ik negeer het tot dat ik r genoeg van hem dan ga ik kritiek op hem geven limit-break!!! is het dan

Ik begin me af te vragen of je uberhaupt wilt dat de situatie een beetje verbetert.

element
Usericon van element
Posted 14-09-2003 12:02 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 11:56 schreef Chantalie het volgende:
Ik begin me af te vragen of je uberhaupt wilt dat de situatie een beetje verbetert.

ehhh jah waarom niet ?
was gewoon een klein grapje met die limit break
en tis beter dat ik r grapjes omkan maken dan dat ik r alleen maar over loop te klagen

[Dit bericht is gewijzigd door element op 14-09-2003 12:04]

SQT
Usericon van SQT
Posted 14-09-2003 12:31 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Had dan gewoon uberhaubt je bek gehouden. Veel mensen hier proberen je te helpen, terwijl jij een beetje cool en grappig probeert te doen. Doe dan in ieder geval alsof je het je iets interesseert wat mensen hier voor je neerzetten, zeker omdat een topic als dit niet op dit forum thuishoort.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-09-2003 17:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

als je zelf al heel veel moeite heb met de keuze welke school je doet hoe wil je dan op jezelf wone.....

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

element
Usericon van element
Posted 14-09-2003 18:14 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 17:47 schreef ElitE het volgende:
als je zelf al heel veel moeite heb met de keuze welke school je doet hoe wil je dan op jezelf wone.....

omdat de 1e manier een stuk langzamer is en iets veiliger is maar de andere is wel een stuk sneller dus daarom twijfelde ik

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-09-2003 18:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Waarom wil je precies op jezelf wonen... als je ruzie heb met je vader kan je dat proberen optelossen, maar om op je 16e op jezelf te wonen is ook niet alles want dan moet je toch weer terug nar je vader voor geld en de was enzo
en als je wil bewijzen dat je volwassen ben maak dan maar es geen ruzie met je vader

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com