|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Die vraagstelling is zo krom als een hoepel.. In mijn ogen is zoiets puur genre-afhankelijk. Ik zou niet graag een viool bij een thrashmetal band horen maar in een doommetal band zou het weer een fijne verrijking kunnen zijn. Grunts in symfometal klinkt in mijn ogen ook niet maar deathmetal zou niet zonder kunnen... Hebben jij en je leraar te grote oogkleppen op dat jullie het zoveel over 1 kam scheren? |
|
Grunten - Toelaatbaar Acoustische gitaar - Toelaatbaar Keyboards - Toelaatbaar Klassieke instrumenten - Toelaatbaar this user is dead |
|
Inderdaad, de vraag zou een stuk beter zijn als je het volgende zou vragen: Wat vind jij van deze elementen in de - Deathmetal - Thrashmetal - Blackmetal - Heavy metal - Power metal etc. |
|
Mee eens, je hebt een veel te breed begrip uitgekozen en neemt dit begrip ('metal') als 1 vaststaand ding... Als je begrijpt wat ik bedoel... Metal kan je niet gebruiken als een op zichzelf staand iets, kijk eens 1 keer naar de ontelbaar vele genres binnen de metal muziek, en zoals hiervoor ook werd gezegd: Je kan een band als Slayer niet vergelijken met Stratovarius om maar 's wat te noemen... Het is dus púúr genre-afhankelijk... ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Ik begrijp goed dat het ene element bij het ene genre wel geschikt is en bij het andere niet, maar daar gaat het mij even niet om. Ik doel hier niet op muzikale context, ik weet dat dat nogal kan verschillen. Je hoeft mij niet te vertellen dat een viool niet past bij thrash metal Ik ga er hiervan uit dat de context van de muziek waarnaar je luistert past bij het element wat je hoort. Is dit voldoende of moet ik alsnog proberen de vraag anders te stellen? |
|
Waarom past een viool niet bij thrash metal? Bull shit. I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Zou jij daar graag naar luisteren dan? |
|
Ik kan hier moeilijk antwoord op geven, het is voor elke stijl/syb category anders. maar voor mij kunnen de combinaties niet vreemd genoeg zijn :D. Ik ben dan ook een groot liefhebber van symphonische metal. Alle instrumenten die jij noemde (piano, viool, fluit, klavecimbel) vind ik terug in mijn cd-collectie. Ik heb overigens een fetisch voor piano's in metal (en klavecimbels ook). Over het algemeen prefereen ik een kristalheldere (power metal) zang, maar ben absoluut niet vies van een grunt. Zolang ze maar laag en diep zijn, screamen vind ik wat minder (behalve in Graveworm ) . Grunts die ik errug mooi vind zijn die van Dan Swano, michael Akerfeld , Pasi Koskinen en Angela Gossow. Als ik vertel dat ik zwaar Opeth-addict ben snappen jullie wel dat ik van akoestische gitaren hou. Of natuurlijk lekkere akoestische folkdeuntjes van Finntroll Bij keyboards aabgekomen, 80% van alle bads die ik luister gebruiken een keybard/synthesiser. Dit instrument (wat ook vaak staat voor die klassieke instrumenten die je al noemde) voorziet de muziek van meerdere lagen, extra sfeer en/of als solo instrument. |
|
^ Dat is dus: Grunten: Toelaatbaar Acoustische gitaar: Gewenst Keyboards: Gewenst Klassieke instrumenten: Gewenst Goede samenvatting? .... Nou is het subjectief of iets in een genre past of niet (ik hou geen poll meer over op deze manier ), maar zeg eens ff eerlijk, ooit een viool gehoord als onderdeel van thrash metal? Bovendien lijkt het me vanzelfsprekend dat als je gek bent op een bepaald element, dit in een groot deel van je collectie te vinden is. Zo lijkt het me ook vanzelfsprekend dat iemand die grunten verwerpelijk vindt, death metal zoveel mogelijk mijdt. |
|
quote: Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar zo wordt het wel HEEL erg uitgebreid. Dat probeer ik een beetje te vermijden, zeg maar. Maar goed, kijken of ik de vraagstelling nog iets kan aanpassen. |
|
Grunten: gewenst/noodzakelijk (behalve cryptopsy ) Acoustische gitaar: toelaatbaar Keyboards: toelaatbaar Klassieke instrumenten: toelaatbaar Het ligt er maar aan hoe het in de muziek gezet wordt, dat is essentieel. [Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 20-09-2003 15:07] "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Ik vind het weer eens een extreem domme en zinloze vraag maargoed. Doe bij alles maar "gewenst" Zenial |
|
doe eens lekker zelf je werkstuk maken. zulke hulp had ik vroeger ook niet, in de tijd dat alles van hout was! Oud Vuil. |
|
ik moet leren lezen -> Anyway, in dit geval ben ik het eens met de grote boze Sneeuwman: alles is toelaatbaar. Maar de vraag is gewoon te vaag om er een goed antwoord op te kunnen geven. [Dit bericht is gewijzigd door SQT op 20-09-2003 15:30] |
|
quote: idd , simpel. Alles wat je aan metal toevoegd is TOELAATBAAR, zolang het maar een mooi resultaat heeft |
|
Okee mensen laat maar zitten. Het is niet alsof deze poll noodzakelijk was. Het is bovendien een opinieverslag, daar heb je de meningen van anderen voor nodig bij het verloop van je onderzoek (dit als commentaar op degene die zei dat ik mijn werkstuk zelf zou moeten maken) Admins, SLOTJE.... |
|
nee wacht, herformuleer ander de vraag! Een stelling zoals "Wat vinden jullie van klassiek in metal" ofzow is beter discusierbaar. en vind ik ook een leuk onderwerp |
|
quote: En die andere drie dan? Bovendien krijg je dan nog steeds het gezeik over 'nou in black metal is het helemaal fantastisch, maar in thrash kan ik het niet uitstaan!' Ik geef het op. Ik kan trouwens net zo goed een nieuw topic beginnen als ik de vraag nu nog ga herformuleren. |
|
quote: Tjah.. je komt ook met een belachelijk topic. Aan de ene kant staan er de open-minded metalheads die alleen maar reageren met "Er kunnen niet genoeg bands met keyboards en violen opgericht worden'. Daar tegenover staan de conservatieve metalheads die die rommel (en daar sluit ik me bij aan) niet in metal hoeven .. Dus; ga lekker een profielwerkstuk maken over Hip Hop!! Ik, Wil Schuurman |
|
quote: als je de vraag gaat herformuleren is er altijd wel een behulpzame MOD in de buurt hoor . En ik jouw voorbeeldje eigelijk geeneens gezeik. Als het een beetje goed beargumenteerd wordt is het heel normaal dat iets in BM wel goed is en in Thrash niet. dat is toch precies wat je wilt? |
|
btw ik heb je (via je profiel) even toegevoegd op msn, voor het geval dat je nog vragen hebt ofzo. Ik snap inderdaad dat dit (aan Snaggers reply te zien ) warachijnlijk op nisk uit gaat lopen. en helpen doe ik graag, teminste als het over mn beperkte muziekkennis gaat daarbij komt dat iemand met een stukje lyric van mijn favo Opeth nummer als signature , garant staat voor iemand met smaak [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 20-09-2003 16:02] |
|
quote: Dankjewel. quote: Laat dat nou precies zijn wat ik met deze poll duidelijk wil maken.. quote: Met welk doel? Ik wilde mijn werkstuk juist over metal maken omdat dat me boeit, ik dacht dat door dit onderwerp te kiezen ik eindelijk eens plezier zou hebben bij het maken van een werkstuk. Ik weet dat het ingewikkeld is (eigenlijk nog veel erger dan ik eerst dacht), maar dat is voor mij een uitdaging. Ik hou wel van uitdagingen. |
|
quote: Die bijvoorbeeld mijn topic sluit als ik er om gevraagd heb? Ik denk dat ik deze vraag gewoon laat zitten. Het was gewoon als aanvulling bedoeld op de eerste deelvraag, waarin ik duidelijk maak wat door metal fans metal wordt genoemd. Mijn eerste poll 'metal of niet?', die wel is geslaagd, is daarbij erg nuttig. quote: Aan de ene kant is een beetje onderscheid wel handig ja. Aan de andere kant is het niet de bedoeling dat de ene na de andere over allevier gaat zeggen wat hij vindt van de muziekelementen in vijf of meer verschillende genres, hoe moet ik dat ooit in een statistiek gooien? quote: Da's prima, ik ben alleen weinig op MSN en ik zag net dat je offline was. Ik mail je anders wel. Ik heb trouwens nog wel vertrouwen in het werkstuk, al zal ik nu wel wat grondiger naar mijn polls kijken voordat ik ze post. Het geeft niet dat deze poll is misgegaan. quote: Dankje Zoals velen ben ik een MP3-piraat, maar albums waar ik verzot op ben (zoals Opeth - Morningrise ) wil ik origineel hebben. Alleen is 23 euro me veel te duur Blackwater Park heb ik ook op MP3, maar daar kon ik niet aan wennen. |
|
quote: Me heeft een gesigneerde LP van Morningrise btw: Opeth Blackwaterpark [temp. not in stock] CD 16.00 Opeth Damnation [temp. not in stock] CD 16.00 Latest CD !!! Opeth Deliverance CD 16.00 Opeth Morningrise CD 14.50 + Bonus track Opeth My arms, your hearse CD 14.50 + Iron Maiden and Celtic Frost cover Opeth Orchid CD 14.50 + Rehearsel bonus track wat nou 23 pleuro [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 20-09-2003 17:18] |
|
Ik vind dat elke instrument en techniek zijn plaats in de metal mag hebben. Genres zijn enkel grove aanduidingen die in de laatste jaren IMHO zeer beklemmend werken op de artiesten en metalheads. Kijk maar naar de eindeloze discussies als: Power Metal is gay Dickinson klinkt alsof iemand zijn ballen knijpt Black Metal is herrie Keyboards zijn sellout ALLE nu-metal is per definitie slecht en nog vele meer van dergelijke stompzinnige uitspraken. Experimenteren met nieuwe geluiden en technieken is lovenswaardig en draagt bij aan de ontwikkeling van muziek in het algemeen. Hetzelfde geldt voor het experimenteren buiten de vastomlijnde genre grenzen. Dit geldt voor werkelijk elke genre van muziek, van Jazz tot HipHop tot Electronisch tot Rock tot Pop tot Metal. En ja ik vind violen best goed combineerbaar met Thrash. Luister eens naar oude viool virtuoso's zoals Paganini of bijvoorbeeld de vele traditionele zigeuner violisten en vergelijk de power en energie die daar van afdruipt met dat van menig thrash nummer. Het is best combineerbaar en de enige manier om daarachter te komen is experimenteren. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |