IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Aandelen en de beurs Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-06-2007 23:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2007 23:50 schreef WhiteRider het volgende:
Gaandeweg leer ik toch? M'n boekhouder doet geen fuck zonder het me te vertellen. Hij adviseert alleen, hij doet in feite niets. [Nou ja, hij vult wel de belastingpapieren in enzo.] Alles dat hij doet, vertelt hij me. Als ik daarvan iets niet begrijp, vraag ik 't hem. Ofwel; op de lange termijn heb ik ongetwijfeld genoeg kennis opgebouwd om dat goed te laten lopen.

Nou, voor de besluitvaardigheid kan het lonen om jezelf op financieel gebied te ontwikkelen. Jouw boekhouder is er niet voor altijd. Op een dag gaat hij iets anders doen, of met pensioen, of dood. Wie gaat dan de financiele huishouding aan je nieuwe boekhouder uitleggen?
Daarnaast zal je toch echt zelf bepaalde zaken moeten kunnen beoordelen. Een boekhouder is maar een boekhouder.

Als je een nieuw marktsegment tegenkomt voor je bedrijf, is het toch nuttig om inschattingen te kunnen maken mbt kostenstructuur, omzetprognoses, levensduur etc. Dat doet die boekhouder niet voor je.

Dat soort dingen hoef je NU nog allemaal niet te weten.... hou het maar in je achterhoofd.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 21-06-2007 23:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2007 23:56 schreef M. het volgende:
Nou, voor de besluitvaardigheid kan het lonen om jezelf op financieel gebied te ontwikkelen. Jouw boekhouder is er niet voor altijd. Op een dag gaat hij iets anders doen, of met pensioen, of dood. Wie gaat dan de financiele huishouding aan je nieuwe boekhouder uitleggen?
Daarnaast zal je toch echt zelf bepaalde zaken moeten kunnen beoordelen. Een boekhouder is maar een boekhouder.

Als je een nieuw marktsegment tegenkomt voor je bedrijf, is het toch nuttig om inschattingen te kunnen maken mbt kostenstructuur, omzetprognoses, levensduur etc. Dat doet die boekhouder niet voor je.

Dat soort dingen hoef je NU nog allemaal niet te weten.... hou het maar in je achterhoofd.

Daar heb je dan wel weer gelijk in ja, bedankt. We willen uiteraard gaan uitbreiden, uiteindelijk, meerdere richtingen op, dus dan is zulke kennis zeker wel handig.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-06-2007 23:58 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dat van die bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is zekers te weten geen onzin BTW.

Wat nu als je jezelf verzekert voor een maximum van 10.000 euro, je verzint een bedrijfsoplossing voor een elektronicaketen, je doet het fout en bent aansprakelijk voor de schade en die bedraagt twee ton. Dan mag je op eigen houtje 190.000 ophoesten. Mooie boel.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:00 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

idd, itt particulier loopt de schade voor bedrijven érg snel op, onderschat dat niet


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 0:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2007 23:58 schreef M. het volgende:
Dat van die bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is zekers te weten geen onzin BTW.

Wat nu als je jezelf verzekert voor een maximum van 10.000 euro, je verzint een bedrijfsoplossing voor een elektronicaketen, je doet het fout en bent aansprakelijk voor de schade en die bedraagt twee ton. Dan mag je op eigen houtje 190.000 ophoesten. Mooie boel.

Ik snap dan alleen niet hoe zo'n verzekeringsmaatschappij in godsnaam winst kan draaien. Ik bedoel, ik betaal 60 euro per jaar voor die verzekering.
Ik ga misschien wat kort door de bocht, maar ik vind de profijt die ik ervan kan hebben buitenproportioneel, eigenlijk.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:01 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

klopt maar jij maakt ook maar gebruik van een relatief klein deel van de mogelijkheden binnen een bedrijfspolis. als je pand, apparatuur en inboedel verzekert, zul je zien waar de winst écht vandaan komt

trouwens, heb je de inboedel eigenlijk wel verzekert? gezien bij schade een particuliere verzekering dat allemaal no way dekt.


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 0:03 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:01 schreef karnivoor het volgende:
klopt maar jij maakt ook maar gebruik van een relatief klein deel van de mogelijkheden binnen een bedrijfspolis. als je pand, apparatuur en inboedel verzekert, zul je zien waar de winst écht vandaan komt

trouwens, heb je de inboedel eigenlijk wel verzekert? gezien bij schade een particuliere verzekering dat allemaal no way dekt.

Voor als m'n pc er opeens mee kapt? Verder heb ik niets, behalve m'n administratie. Als je regelmatig back-ups maakt is er weinig kans dat er iets misgaat lijkt me. In dat geval zou die verzekering niet echt rendabel zijn, denk ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-06-2007 0:04 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:00 schreef WhiteRider het volgende:
Ik snap dan alleen niet hoe zo'n verzekeringsmaatschappij in godsnaam winst kan draaien. Ik bedoel, ik betaal 60 euro per jaar voor die verzekering.
Ik ga misschien wat kort door de bocht, maar ik vind de profijt die ik ervan kan hebben buitenproportioneel, eigenlijk.

Ah, nu komen we in de buurt van mijn beroepspraktijk, hehe.

Hoeveel bedrijven met een aansprakelijkheidsverzekering denk je dat Centraal Beheer in de verzekeringsportefeuille heeft? Het overgrote deel daarvan zal trouwens groter zijn dan jouw bedrijf en dus een hogere premie betalen ivm hoger risico (denk alleen al aan het aansprakelijkheidsrisico van bv. een verzekeringsmakelaar, een rijschool of een arts etc. etc.).
Bij hoeveel van die bedrijven zal daadwerkelijk schade optreden denk je?

Ziedaar de centrale verzekeringsgedachte: de grote groep betaalt voor de pech van enkele individuen.

Wat een mooie branche toch


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 0:05 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:04 schreef M. het volgende:
Ah, nu komen we in de buurt van mijn beroepspraktijk, hehe.

Hoeveel bedrijven met een aansprakelijkheidsverzekering denk je dat Centraal Beheer in de verzekeringsportefeuille heeft? Het overgrote deel daarvan zal trouwens groter zijn dan jouw bedrijf en dus een hogere premie betalen ivm hoger risico (denk alleen al aan het aansprakelijkheidsrisico van bv. een verzekeringsmakelaar, een rijschool of een arts etc. etc.).
Bij hoeveel van die bedrijven zal daadwerkelijk schade optreden denk je?

Ziedaar de centrale verzekeringsgedachte: de grote groep betaalt voor de pech van enkele individuen.

Wat een mooie branche toch

Hehe, geinige shit.

Ik heb me trouwens laten verzekeren voor rubriek 2, 4 en 6. Goeie keuze?
[Dat gaat over de RBV.]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:09 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 juni 2007 0:03 schreef WhiteRider het volgende:
Voor als m'n pc er opeens mee kapt? Verder heb ik niets, behalve m'n administratie. Als je regelmatig back-ups maakt is er weinig kans dat er iets misgaat lijkt me. In dat geval zou die verzekering niet echt rendabel zijn, denk ik.


als een pc er zomaar mee kapt heb je pech, lees je polisvoorwaarden nog maar eens, lijkt me sterk dat een bedrijfspolis sterk verschilt van een particuliere polis (ik doe alleen particulier). maar een inboedel voor slechts een paar duizend euro zal geen reet kosten, daarnaast kan je zaken zoals brand en inbraak nooit op je priveverzekeringen claimen. vette pech dan


Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-06-2007 0:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

@karni: dat scheelt meestal allejezus veel.

quote:
Op 22 juni 2007 0:05 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe, geinige shit.

Ik heb me trouwens laten verzekeren voor rubriek 2, 4 en 6. Goeie keuze?
[Dat gaat over de RBV.]

RBV = Rechtsbijstandsverzekering?

Geen idee van die rubrieken, die ken ik niet (ik kijk meer naar de totale verzekeringsportefeuille). Het zou zomaar kunnen dat elke verzekeraar een andere rubricering hanteert, maar dat weet ik ook niet, of dat zo is.

Wat in ieder geval wel nuttig is is om eens achterover te leunen en te denken: "wat is nu de core business van mijn bedrijf? wat is het MAXIMALE risico dat ik loop, binnen reële waarschijnlijkheid? In welke takken van sport speelt dat zich af?". Als je daar een beetje uitkomt kan je wel een goede beslissing maken denk ik zo.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 22-06-2007 0:10]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:10 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 juni 2007 0:05 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe, geinige shit.

Ik heb me trouwens laten verzekeren voor rubriek 2, 4 en 6. Goeie keuze?
[Dat gaat over de RBV.]


welke rubrieken zijn dat? verschilt per maatschappij namelijk als ik het goed heb.


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 0:10 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:09 schreef karnivoor het volgende:
als een pc er zomaar mee kapt heb je pech, lees je polisvoorwaarden nog maar eens, lijkt me sterk dat een bedrijfspolis sterk verschilt van een particuliere polis (ik doe alleen particulier). maar een inboedel voor slechts een paar duizend euro zal geen reet kosten, daarnaast kan je zaken zoals brand en inbraak nooit op je priveverzekeringen claimen. vette pech dan

Als ik een nieuwe pc heb doe ik dat wel inderdaad, maar tot die tijd heb ik het niet nodig. Voor deze pc zou je niet eens een paar tientjes krijgen, dus een verzekering van een euro of 70 (ik noem maar een dwarsstraat) lijkt me overdreven. Sowieso vallen de kosten ondernemer zijnde redelijk tegen, als je kijkt wat je allemaal moet betalen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 0:11 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:10 schreef karnivoor het volgende:
welke rubrieken zijn dat? verschilt per maatschappij namelijk als ik het goed heb.

Basis, bedrijfsvoering en overheid.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 juni 2007 0:09 schreef M. het volgende:
@karni: dat scheelt meestal allejezus veel.


RBV = Rechtsbijstandsverzekering?

Geen idee van die rubrieken, die ken ik niet (ik kijk meer naar de totale verzekeringsportefeuille). Het zou zomaar kunnen dat elke verzekeraar een andere rubricering hanteert, maar dat weet ik ook niet, of dat zo is.

Wat in ieder geval wel nuttig is is om eens achterover te leunen en te denken: "wat is nu de core business van mijn bedrijf? wat is het MAXIMALE risico dat ik loop, binnen reële waarschijnlijkheid? In welke takken van sport speelt dat zich af?". Als je daar een beetje uitkomt kan je wel een goede beslissing maken denk ik zo.


en daarnaast is een soort van onderverzekeringsbescherming altijd wel handig voor zover dat aangeboden wordt. kan me voorstellen dat dat erg moeilijk is in de bedrijfspolissen door de variabele invulling ervan maarja, het neemt wel een hoop risico weg. en anders: beter oververzekerd dan onderverzekerd (mits met mate)


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:14 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 juni 2007 0:10 schreef WhiteRider het volgende:
Als ik een nieuwe pc heb doe ik dat wel inderdaad, maar tot die tijd heb ik het niet nodig. Voor deze pc zou je niet eens een paar tientjes krijgen, dus een verzekering van een euro of 70 (ik noem maar een dwarsstraat) lijkt me overdreven. Sowieso vallen de kosten ondernemer zijnde redelijk tegen, als je kijkt wat je allemaal moet betalen.


wel handig om te bestuderen in de polisvoorwaarden op welke waarde uitkering plaatsvind, nieuwwaarde of dagwaarde en dan waar die grens wordt getrokken. en dan uiteraard de randsoftware en nieuwe onderdelen erbij betrekken. wat dat betreft zou het best nog wel eens rendabel kunnen zijn.


Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-06-2007 0:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:12 schreef karnivoor het volgende:
en daarnaast is een soort van onderverzekeringsbescherming altijd wel handig voor zover dat aangeboden wordt.

Nee, dat is weggegooid geld. Gewoon jaarlijks de boel even nagaan en goed invullen.

Maar ik snap dat je dat soort dingen ook moet proberen te slijten, hehe.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 0:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:09 schreef M. het volgende:
@karni: dat scheelt meestal allejezus veel.


RBV = Rechtsbijstandsverzekering?

Geen idee van die rubrieken, die ken ik niet (ik kijk meer naar de totale verzekeringsportefeuille). Het zou zomaar kunnen dat elke verzekeraar een andere rubricering hanteert, maar dat weet ik ook niet, of dat zo is.

Wat in ieder geval wel nuttig is is om eens achterover te leunen en te denken: "wat is nu de core business van mijn bedrijf? wat is het MAXIMALE risico dat ik loop, binnen reële waarschijnlijkheid? In welke takken van sport speelt dat zich af?". Als je daar een beetje uitkomt kan je wel een goede beslissing maken denk ik zo.

In de IT zijn de schadevergoedingen echt niet te zuinig.
Ik kreeg laatst een simpel contract voorgeschoteld, waarin stond dat ik 25.000 boete en 10.000 euro boete per dag dat de overtreding is begaan (of hoe je dat ook zegt) moest betalen, en dat is echt nog NIKS. Al heeft dat meer met bedrijfsaansprakelijkheid te maken, dan met rechtsbijstand, maar alsnog.
Bij echt grote opdrachten praat je in ieder geval wel over miljoenen aan schadeclaims. Als je een hackergevoelig iets schrijft, en je timmert de beveiliging niet genoeg dicht...wat dan? Zulk soort dingen. Als je het internetbankierensysteem van de ABN verneukt ben je in ieder geval wel de lul.
Etc. etc. etc.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 juni 2007 0:14 schreef M. het volgende:
Nee, dat is weggegooid geld. Gewoon jaarlijks de boel even nagaan en goed invullen.

Maar ik snap dat je dat soort dingen ook moet proberen te slijten, hehe.


ik doe geen bedrijfspolissen

maar voor particulieren bestaat dat wel, hoewel het eerlijk gezegd wel overkomt alsof het soort van n00bprotection is, vandaar de twijfel of dit bij bepo's ook bestaat gezien daar de kennis toch wel van een iets hoger niveau is lijkt me zo


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 0:17 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb geen idee waar jullie het over hebben, haha.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-06-2007 0:19 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:15 schreef WhiteRider het volgende:
In de IT zijn de schadevergoedingen echt niet te zuinig.
Ik kreeg laatst een simpel contract voorgeschoteld, waarin stond dat ik 25.000 boete en 10.000 euro boete per dag dat de overtreding is begaan (of hoe je dat ook zegt) moest betalen, en dat is echt nog NIKS. Al heeft dat meer met bedrijfsaansprakelijkheid te maken, dan met rechtsbijstand, maar alsnog.
Bij echt grote opdrachten praat je in ieder geval wel over miljoenen aan schadeclaims. Als je een hackergevoelig iets schrijft, en je timmert de beveiliging niet genoeg dicht...wat dan? Zulk soort dingen. Als je het internetbankierensysteem van de ABN verneukt ben je in ieder geval wel de lul.
Etc. etc. etc.

Dat is inderdaad het idee . Volgens mij kan je dat verzekerd bedrag van 1.25 miljoen eigenlijk toch wel goed plaatsen .

Intussen vet offtopic allemaal, wel erg interessant. Ik ga trouwens onder zeil. Onderneem ze!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-06-2007 0:20 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2007 0:19 schreef M. het volgende:
Dat is inderdaad het idee . Volgens mij kan je dat verzekerd bedrag van 1.25 miljoen eigenlijk toch wel goed plaatsen .

Intussen vet offtopic allemaal, wel erg interessant. Ik ga trouwens onder zeil. Onderneem ze!

Welterusten en bedankt!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

mogelijkheid tot onderverzekering uitsluiten maar zoals m. zegt: beter gewoon goed oplettend risicocalculaties maken op basis van wat je mogelijkerwijs en redelijkerwijs maximaal kan verwachten, dan kom je een eind. maar bav en rbv zijn iig een goeie start, idd een stuk essentieler voor een starter dan inboedel en overige verzekeringen.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-06-2007 0:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 juni 2007 0:19 schreef M. het volgende:
Dat is inderdaad het idee . Volgens mij kan je dat verzekerd bedrag van 1.25 miljoen eigenlijk toch wel goed plaatsen .

Intussen vet offtopic allemaal, wel erg interessant. Ik ga trouwens onder zeil. Onderneem ze!


verzekeringstopic openen?

mafze!


Je moeder.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-12-2007 19:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hoi mensen.. mijn vraag is niet direct gerelateerd aan aandelen en de beurs, maar wel aan geld, sparen en rendement, en aangezien daar nog geen topic voor is en ik er ook geen heel topic aan wil wijden gooi ik het even hier neer...

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met spaarrekeningen zonder voorwaarden* anders dan van de grotere banken? Mijn eigen internetspaarrekening bij een van de grootste banken van NL geeft op dit moment een wel heel magere 2,5 procent rent en als ik zo op de vergelijkingssites kijk zie ik al snel een handjevol kleine banken die zonder voorwaarden tot 4,55 procent rente geven! Voor wie niet wil beleggen of voor jaren zijn geld vast wil zetten lijkt dit wel ongeveer het maximaal haalbare rendement.

Zie: http://www.dividendpagina.nl/spaarrekening-zonder.asp voor een paar voorbeelden van dergelijke rekeningen. Zelf neig ik naar de AK Internet spaarrekening (4,55%) of de ATB Internet Spaarrekening (4,5%). Dit scheelt dus enorm met mijn eigen bank (bij een bedrag van bijvoorbeeld 5.000 euro is dat op jaarbasis al 100 euro verschil, en door rente op rente is het op lange termijn natuurlijk nog groter..). Op dividentpagina wordt overigens ook nog de Anadolu bank genoemd, die 4,75% biedt, maar die is nog wel heel nieuw en heeft nog niet eens een volledig functionerende website. De meeste van de nieuwere kleine banken met hoge rentes zijn overigens dochters van Turkse banken.

Zie ik nu dingen over het hoofd of ligt het geld hier letterlijk voor het oprapen? Het enige wat ik me kan bedenken qua tegenslagen is dat het rentepercentage ineens flink zakt, maar omdat het geld vrij opneembaar is kun je er dan altijd weer weg.
Een ander puntje van zorg bij mensen zou kunnen zijn dat je nooit weet of een dergelijke kleine bank het vol houdt. Maar omdat de genoemde banken onder toezicht van de DNB vallen heb je garantie tot 20K dat je je geld sowieso voor 100% terugkrijgt bij eventueel failliet (en voor 90% van 20K tot 40K). Tot 20K zou dit dus ook geen punt van zorgen moeten zijn.

Als laatste is er ook nog de optie om je geld via termijn deposito vast te leggen, dit levert bij sommige banken (bijvoorbeeld Credit Europe) vanaf 1 jaar al 5,1% rente op..

Ben benieuwd of mensen ervaringen hebben met dit soort rekeningen, of er nog addertjes onder het gras zitten, hoe de service bij dit soort kleine banken bevalt, etc.


*Uiteraard zijn er altijd voorwaarden, maar met deze term refereer ik aan het soort rekeningen waarbij je geld direct opneembaar is zonder extra kosten, en er geen minimuminleg vereist is.


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 31-12-2007 19:30]


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen