IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : alternatief voor een eigen huis/kamer Volgende pagina
cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 18:18 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

weet er iemand een alternatief voor een eigen huis/kamer? want ik ben 17 en dan mag je nog niet een huurcontract ondertekenen en mijn ouders willen dat niet doen. heeft er iemand ideetjes?


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-10-2003 18:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

je kan gaan zwerven


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 03-10-2003 18:19 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

Krakuh!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-10-2003 18:19 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Bruggen genoeg inderdaad.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-10-2003 18:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

of je rent niet weg van huis


Je moeder.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 18:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

kinderboederij


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 18:32 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:20 schreef karnivoor het volgende:
of je rent niet weg van huis

tis een beetje dubbel... moet weg, van me ouders, maar ze willen niets meer voor me doen, geen verantwoordelijkheid meer voor mij dragen, dus ook geen huurcontract ondertekenen


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 03-10-2003 18:33 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

anti-kraak?



cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 18:33 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:19 schreef Rensykdom het volgende:
Krakuh!


heb ik aan zitten denken... dat is toch legaal, onder sommige omstandigheden. weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 18:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

in nederland kun je gewoon op kamers al je 17 bent hoor, helemaal onder die begeleid kamer wonen zooi.
Ik heb op mijn 17e ook gewoon een contract ondertekend.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-10-2003 18:34 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Doos met CV.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-10-2003 18:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hier in R'dam weet ik het kraakspreekuur wel te zitten.. Verder: geen idee, sorry..


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 18:35 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:34 schreef Azagthoth het volgende:
Doos met CV.

haha wat betekend dat?


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-10-2003 18:35 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

een doos met Centrale Verwarming.



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 03-10-2003 18:35 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 3 oktober 2003 18:33 schreef cerridwen het volgende:
heb ik aan zitten denken... dat is toch legaal, onder sommige omstandigheden. weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?


Een vriend van me woont dus anti-kraak. Een leegstaand pand bezethouden dus, nul huur, wel huis.



cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 18:36 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:34 schreef ghoulliette het volgende:
in nederland kun je gewoon op kamers al je 17 bent hoor, helemaal onder die begeleid kamer wonen zooi.
Ik heb op mijn 17e ook gewoon een contract ondertekend.


is dat zo? want ik had gelezen op internet dit stukje:
Geen 18 ?

Als je jonger bent dan 18 jaar, ben je financieel nog helemaal afhankelijk van je ouders. Je mag geen contracten ondertekenen, hebt geen recht op huursubsidie en je krijgt geen huisvestigingsvergunning.

Wat moet je doen als je toch op kamers wilt of moet, bijvoorbeeld als je een studie gaat volgen in een andere stad?

Hier zijn geen wettelijke regelingen voor, je zult dus creatief moeten zijn.

Een paar ideeën:
-je ouders, voogd of voogdijinstelling kunnen op hun naam een kamer huren en garant staan voor de huur
-samen met iemand die al 18 is een etage huren
-tot je 18de op kamers bij familie of vrienden
-Hebben je ouders geld over? Misschien kunnen ze een huis kopen en zelf kamers gaan verhuren.

(bron http://www.jip.org)


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 18:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wie zegt trouwens dat je op je 17e niet mag tekenen? je vader?

nog zo'n pruster


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-10-2003 18:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:33 schreef cerridwen het volgende:
heb ik aan zitten denken... dat is toch legaal, onder sommige omstandigheden. weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?


moet je maar even googlen, er zijn van die krakersstichtingen die je advies kunnen geven en eventueel zelfs kunnen helpen kraken... overigens adviseer ik je om gewoon thuis te blijven tot je 18e, of als je echt perse weg wilt naar zo'n begeleid-wonen project te gaan (of moet je daar ook je ouders handtekening voor hebben??) ..


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 18:37 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:36 schreef ghoulliette het volgende:
wie zegt trouwens dat je op je 17e niet mag tekenen? je vader?

nog zo'n pruster


zie hierboven


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 18:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:36 schreef cerridwen het volgende:


Als je jonger bent dan 18 jaar, ben je financieel nog helemaal afhankelijk van je ouders.


anders ga je werken ofzo, betaal je zelf dan teken je zelf.
Blijf anders maar met de barbies thuis spelen.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-10-2003 18:37 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Je bent 17, je MOET weg en je ouders willen helemaal niks meer voor je doen? Dan moet je het wel bont gemaakt hebben lijkt me, of je ouders zijn niet goed wijs...
Wat willen ze nou, dat je op straat terecht komt ofzo?
Ff je vraag: Ik weet zo geen oplossing, misschien uitpraten met je ouders? Als dat echt niet meer lukt, heb je dan niemand bij wie je terecht kan? Opa/oma, vrienden, familie etc...?


..."Hate can only create more hate"...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-10-2003 18:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

en met die info kan je niets???

je maakt zeker als starter weinig kans op de (anti)-kraak 'markt' Dat is wel een beetje een ons-kent-ons ouwe-jongens-krentebrood clubje zeg maar


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 18:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

en trouwens, particulier kan veel meer dan via de overheid en semioverheidsinstellingen. En daar krijg je toch geen kamer behalve als je duizend jaar ingeschreven staat.


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 18:39 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:37 schreef Immortella het volgende:
Je bent 17, je MOET weg en je ouders willen helemaal niks meer voor je doen? Dan moet je het wel bont gemaakt hebben lijkt me, of je ouders zijn niet goed wijs...
Wat willen ze nou, dat je op straat terecht komt ofzo?
Ff je vraag: Ik weet zo geen oplossing, misschien uitpraten met je ouders? Als dat echt niet meer lukt, heb je dan niemand bij wie je terecht kan? Opa/oma, vrienden, familie etc...?


mijn vader is een paar jaar geleden doorgedraaid en nu is hij niet goed snik meer.. en we zijn allebei behoorlijk koppig dus dat botst heel erg... en ja ik heb het er zelf ook naar gemaakt maar daar is nu nix meer aan te doen


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-10-2003 18:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Het belangrijkste in dat geval is dan: zorg dat je een inkomen hebt!!!


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 03-10-2003 18:39 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 18:18 schreef cerridwen het volgende:
weet er iemand een alternatief voor een eigen huis/kamer? want ik ben 17 en dan mag je nog niet een huurcontract ondertekenen en mijn ouders willen dat niet doen. heeft er iemand ideetjes?
Waar woon je?
Er moet een kamertraining zijn.
Het is kut maar dan kan je tijdelijk wachten en dan verhuizen wanneer je 18 bent.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen