IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Vrede ist krieg !!!!?? Volgende pagina
Satan
Usericon van Satan
Posted 11-10-2001 2:33 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Vrede is een staat waar we eigenlijk allemaal naar toe streven .
Niet zomaar vrede maar diepe innerlijke rust zodat we ons kunnen ontwikkelen .
Een bodybuilder kan bijvoorbeeld alleen groeien als hij ook regelmatig ook rust .
dan heeft het lichaam de gelegenheid te herstellen en mier spiermassa aan te maken als reactie op de prikkels .
Rust en vrede zijn dus essentieel en iets waar we ons best moeten doen om dat te behouden zodat we kunnnen genieten van ons leven en kunnen ontwikkelen .En nu ons vrede verstoort is het zaak dat er goed wordt opgetreden zodat er altijd vrede zal zijn .
Met andere woorden inzetten voor vrede ist krieg .



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-10-2001 2:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

'The way to preserve peace is to prepare for war"

Metallica...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 11-10-2001 8:48 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

ehm..

To secure peace is to prepare for War -Metallica

En dat zijn drie berichten waar precies hetzelfde wordt bedoelt..
Biertje?

[Dit bericht is gewijzigd door Ixl op 11-10-2001 8:53]


God hates us all ! God hates us all !


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 11-10-2001 10:52 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Fighting for peace is like fucking for virginity !


Wiegen Meister !


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 11-10-2001 16:22 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht


"PEACE MEANS RELOADING YOUR GUNS"

-DIMMU BORGIR-


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 11-10-2001 17:00 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik denk dat totale vrede onmogelijk is. De mens is er niet toe in staat.


Dead things grow from deep inside...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-10-2001 20:51 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2001 17:00 schreef SheRa het volgende:
Ik denk dat totale vrede onmogelijk is. De mens is er niet toe in staat.


Goed gezien dat je het woord "nog" er niet tussen plakt, if you catch my drift.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 14-10-2001 17:54 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

..Utopia still unborn....

Nog niet eens in verwachting volgens mij

wereldvrede is mogelijk als ieder continent een maximaal aantal inwoners van 1 heeft...



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 14-10-2001 18:05 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2001 20:51 schreef Greycloak het volgende:
Goed gezien dat je het woord "nog" er niet tussen plakt, if you catch my drift.


I think I do.


Dead things grow from deep inside...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-10-2001 18:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

De mens streven naar vrede? Dat geloof ik niet. Een individu zal streven naar zo weinig mogelijk ellende inderdaad, maar 'de mens' is iets anders.

De geschiedenis is geschreven met het bloed van hen die overwonnen zijn. ELK volk dat een flinke bijdrage heeft geleverd aan de beschaving zoals wij die kennen, was bij uitstek niet vredelievend. Laten we er uit het hoofd eens een paar langsgaan:
- de Grieken; vele filosofische en wetenschappelijke innovaties, evenzovele oorlogen. Tussen de Atheners en de Spartanen, tussen de Grieken en de Perzen, tussen Alexander de Grote en de rest van de wereld....
- de Romeinen: veroveraars bij uitstek. Bijna heel Europa en delen van Afrika en Azië moesten eraan geloven.
- de Azteken. Beroemde Indianen, maar ook plegers van regelrechte volkerenmoord bij massale bloedoffers aan de zonnegod.
- de Vikingen. Hun eerste aanraking met de rest van Europa: het uitmoorden en verbranden van een klooster op Lindisfarne. Rooftochten op Engelse, Franse, etc. kusten, oorlog en chaos. Ook onderling!
- de Franken (met Karel de Grote). Verovering en gebiedsconsolidatie, een leven van oorlog.
- de meeste Europese landen toen Amerika werd ontdekt. Afslachten van oorspronkelijke bewoners, slavenhandel invoeren, met elkaar vechten om gebiedsdelen, enz.
- de Fransen (Lodewijk XIV, Napoleon... grote leiders, maar vooral: grote oorlogsvoerders)
- de nazi's. Zonder hun technische innovaties zou de wereld er anders uitgezien hebben, maar om ze nou vredelievend te noemen... Bepaald niet!

Ruimtevaart bijvoorbeeld is afgeleid van Duitse rakettechnologie. We hebben kernenergie dankzij meneer Oppenheimer die de atoombom bedacht heeft.

De mens streeft niet naar vrede. We zijn een oorlogszuchtig volk.

Wat individuen betreft: ik geloof dat de meeste leden van onze maatschappij vooral verlangen om zoveel mogelijk te VRETEN en te NEUKEN.
Ik kan trouwens ook niet van mezelf zeggen dat ik verlang naar vrede. Ik verlang naar groei en ontwikkeling. Ik ben een vrij vredelievend persoon, doe geen vlieg kwaad, maar als ik erover ga filosoferen, kom ik op een uitermate oorlogszuchtig wereldbeeld uit... ik vind vrede iets statisch. Niet dat ik dan meteen 'oorlog' wil, maar ik zou mijn wereldbeeld gewoon niet rond 'vrede' situeren, maar eerder rond 'verandering' of 'ontwikkeling' (da's dus iets anders dan 'vooruitgang').


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-10-2001 4:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

HUMPFF!!

Je kan wel naar het verleden blijven kijken, maar je kan er ook uit de cirkel van 'de geschiedenis herhaalt zich' breken!

Als 'de mens' zo oorlogszuchtig is, hoe verklaar je dan Boedhistische monikken?

Die Tibetanen hebben niks met oorlog, gaan TOTAAL voor vrede en ontwikkelen zich ook nog lichalijk & geestelijk tot superieur niveau!!!

Als je de Dalai Lama ziet (ja ik ben een fan van hem); die gozer is supervriendelijk & lacht de hele tijd; wel wat anders dan 'leiders' die hun arrogante, totaal misplaatste TROTS/EER denken te moeten verdedigen!!!

Lijkt mij een prachtig voorbeeld van hoe het ook kan!!!

Eergevoel/trots/ijdelheid oftewel egotripperij; volgens mij de nekslag voor de arrogante mensheid...

...de dood blijft 'The grand leveller'!!!!!!!





[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-10-2001 4:53]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 17-10-2001 8:56 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2001 18:42 schreef Dwaallicht het volgende:
De mens streven naar vrede? Dat geloof ik niet. Een individu zal streven naar zo weinig mogelijk ellende inderdaad, maar 'de mens' is iets anders.

De geschiedenis is geschreven met het bloed van hen die overwonnen zijn. ELK volk dat een flinke bijdrage heeft geleverd aan de beschaving zoals wij die kennen, was bij uitstek niet vredelievend. Laten we er uit het hoofd eens een paar langsgaan:
- de Grieken; vele filosofische en wetenschappelijke innovaties, evenzovele oorlogen. Tussen de Atheners en de Spartanen, tussen de Grieken en de Perzen, tussen Alexander de Grote en de rest van de wereld....
- de Romeinen: veroveraars bij uitstek. Bijna heel Europa en delen van Afrika en Azië moesten eraan geloven.
- de Azteken. Beroemde Indianen, maar ook plegers van regelrechte volkerenmoord bij massale bloedoffers aan de zonnegod.
- de Vikingen. Hun eerste aanraking met de rest van Europa: het uitmoorden en verbranden van een klooster op Lindisfarne. Rooftochten op Engelse, Franse, etc. kusten, oorlog en chaos. Ook onderling!
- de Franken (met Karel de Grote). Verovering en gebiedsconsolidatie, een leven van oorlog.
- de meeste Europese landen toen Amerika werd ontdekt. Afslachten van oorspronkelijke bewoners, slavenhandel invoeren, met elkaar vechten om gebiedsdelen, enz.
- de Fransen (Lodewijk XIV, Napoleon... grote leiders, maar vooral: grote oorlogsvoerders)
- de nazi's. Zonder hun technische innovaties zou de wereld er anders uitgezien hebben, maar om ze nou vredelievend te noemen... Bepaald niet!

Ruimtevaart bijvoorbeeld is afgeleid van Duitse rakettechnologie. We hebben kernenergie dankzij meneer Oppenheimer die de atoombom bedacht heeft.

De mens streeft niet naar vrede. We zijn een oorlogszuchtig volk.

Wat individuen betreft: ik geloof dat de meeste leden van onze maatschappij vooral verlangen om zoveel mogelijk te VRETEN en te NEUKEN.
Ik kan trouwens ook niet van mezelf zeggen dat ik verlang naar vrede. Ik verlang naar groei en ontwikkeling. Ik ben een vrij vredelievend persoon, doe geen vlieg kwaad, maar als ik erover ga filosoferen, kom ik op een uitermate oorlogszuchtig wereldbeeld uit... ik vind vrede iets statisch. Niet dat ik dan meteen 'oorlog' wil, maar ik zou mijn wereldbeeld gewoon niet rond 'vrede' situeren, maar eerder rond 'verandering' of 'ontwikkeling' (da's dus iets anders dan 'vooruitgang').

Wel eens gehoord van Ghandi ?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-10-2001 9:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja, het Boeddhisme is het enige voorbeeld inderdaad. En inderdaad, in Tibet gaan ze totaal voor de vrede. Nou, dat is tof, precies één volkje. Ik zei niet dat IEDEREEN oorlogszuchtig was, ik zei dat de mensheid _als geheel_ oorlogszuchtig is. Types als Gandhi, Mandela, Martin Luther King zijn slechts druppels op een gloeiende plaat. De oorlogszuchtige volkeren zijn ver, ver in de meerderheid, want ze passen het recht van de sterkste toe, en de sterkste heeft geweren. Only death is real, inderdaad, en als je dood bent, ben je er niet meer. De wereld is hard!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-10-2001 19:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik vrees dat ik je gelijk moet geven; de Boedhisten laten zien hoe het ook kan, maar het grootste gedeelte verpest 't...

Eigenlijk zou dus iedereen Boedhist moeten worden (of soortgelijke levensovertuiging aannemen) of iedereen behalve de Boedhisten zouden dood moeten, zodat alleen de vredelievenden kunnen overblijven en de mensheid zichzelf/de wereld dus niet vernietigd...



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-10-2001 19:58]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-10-2001 9:30 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Gandhi, Mandela, Martin Luther King

Tja en 2 van deze 3 zijn geen natuurlijke dood gestorven


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Satan
Usericon van Satan
Posted 18-10-2001 17:31 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik geef het meeste de voorkeur aan de spirituele leefstijl van de Sikhs .Zij vinden meditatie bealangrijk maar ook zelfverdediging .Er zijn verschillende vormen hoe Yoga wordt 'beoefend' /ervaren .OOk de Yogavorm van de Sikhs (tantra yoga) heeft mijn voorkeur .(deze omvat vele facetten zoals mantra houdingen 'oefeningen' om de adehamling te herstellen naar hoe het oospronklijk was) ook andere yoga vormen vind ik interessant .


[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 18-10-2001 19:07]



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-10-2001 17:46 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ja, ik zou ook voor vrede gaan. Maar oorlog is een stuk reeler. Zelfs al vliegen hier in Nederland de bommen ons (nog?) niet om het hoofd, we mengen ons wel in zovele andere oorlogen. Het hoort er gewoon bij, mensen zijn oorlogszuchtig. Dat is de natuur. Alleen heeft de mens de natuur naar zijn hand gezet door te veel intelligentie te hebben, en hierdoor in staat te zijn tot totale vernietiging.
Maar goed, ik zeg altijd maar; Ik trek me er pas wat van aan als het mij ook daadwerkelijk persoonlijk gaat betrekken. En nee, dat onze economie naar beneden gaat door de huidige wereldsituatie telt voor mij niet mee.



Satan
Usericon van Satan
Posted 18-10-2001 18:44 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

bedankt voor de reakties
los hiervan :
Darwin heeft ons gewezen op 'survival of the fittest in de natuur .Maar er is geen enkele bioloog tot nu toe geweest die ons met dezelfde intensiteit heeft gewezen op symbiose en samenwerking in de natuur .
In de natuur net als bij de mens geld niet altijd het recht van de sterkste (een welpje die beschermt wordt door de moeder (natturlijk instinct (is het welpje sterker dan de vijand ?)).en niet alle soorten van dieren en planten zijn in voortdurend conflict met elkaar er is veel meer sprake van symbiose (ik zag niet dat we elkaar zomaar ineens aardig moeten vinden terwijl we eigenlijk niet oprecht en echt iets voorelkaar voelen ('hippies etc) ,maar oorlog ??Dat is vragen om aandacht(op een onconstructieve manier ) haat immers is een vorm van (onbeantwoorde)liefde .
ALs het je echt niet interessert ga je iemand niet haten .
De natuur is veel omvattend en erg mooi .
HEt is dus niet het recht van de sterkste maar een geheel van factoren in en buiten de natuur die de ontwikkeling bepaalt van een organisme en overleving binnen en buiten de natuur .
ik denk dat Darwin van zijn voetstuk af moet er zijn teveel mensen die zijn theorie verkeerd geinterpreteerd hebben.
aanpassing evolutie zonder groot plan ontwikkeling (te nihilistiech vind ik en ook niet waar)Jung (psychiater en medicus benadrukte ook dat de ontwikeling ergens naar toe kan gaan (archtype ) etc ,dit vind ik meeromvattender .
samenwerking (ook tussen verschillende soorten )en besherming en zorg van de nog ontwikkelende 'zwakkeren' is iets heel nattuurlijks .

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 18-10-2001 19:16]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-09-2008 22:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

absence of war does not mean peace


signature


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 05-09-2008 22:54 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2001 18:44 schreef Satan het volgende:
bedankt voor de reakties
los hiervan :
Darwin heeft ons gewezen op 'survival of the fittest in de natuur .Maar er is geen enkele bioloog tot nu toe geweest die ons met dezelfde intensiteit heeft gewezen op symbiose en samenwerking in de natuur .
In de natuur net als bij de mens geld niet altijd het recht van de sterkste (een welpje die beschermt wordt door de moeder (natturlijk instinct (is het welpje sterker dan de vijand ?)).en niet alle soorten van dieren en planten zijn in voortdurend conflict met elkaar er is veel meer sprake van symbiose (ik zag niet dat we elkaar zomaar ineens aardig moeten vinden terwijl we eigenlijk niet oprecht en echt iets voorelkaar voelen ('hippies etc) ,maar oorlog ??Dat is vragen om aandacht(op een onconstructieve manier ) haat immers is een vorm van (onbeantwoorde)liefde .
ALs het je echt niet interessert ga je iemand niet haten .
De natuur is veel omvattend en erg mooi .
HEt is dus niet het recht van de sterkste maar een geheel van factoren in en buiten de natuur die de ontwikkeling bepaalt van een organisme en overleving binnen en buiten de natuur .
ik denk dat Darwin van zijn voetstuk af moet er zijn teveel mensen die zijn theorie verkeerd geinterpreteerd hebben.
aanpassing evolutie zonder groot plan ontwikkeling (te nihilistiech vind ik en ook niet waar)Jung (psychiater en medicus benadrukte ook dat de ontwikeling ergens naar toe kan gaan (archtype ) etc ,dit vind ik meeromvattender .
samenwerking (ook tussen verschillende soorten )en besherming en zorg van de nog ontwikkelende 'zwakkeren' is iets heel nattuurlijks .


Het recht van de sterkste geldt zeker, dat zie je overal terug.
En je welpje leeft ook niet lang als ie geen sterke moeder of vader heeft die hem beschermt. Dus wederom het recht van de sterkste.




Forwards To Eyesight
Usericon van Forwards To Eyesight
Posted 07-09-2008 17:51 by Forwards To Eyesight Wijzig reactieProfiel van Forwards To EyesightQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2001 17:46 schreef Vargen666 het volgende:
Ja, ik zou ook voor vrede gaan. Maar oorlog is een stuk reeler. Zelfs al vliegen hier in Nederland de bommen ons (nog?) niet om het hoofd, we mengen ons wel in zovele andere oorlogen. Het hoort er gewoon bij, mensen zijn oorlogszuchtig. Dat is de natuur. Alleen heeft de mens de natuur naar zijn hand gezet door te veel intelligentie te hebben, en hierdoor in staat te zijn tot totale vernietiging.
Maar goed, ik zeg altijd maar; Ik trek me er pas wat van aan als het mij ook daadwerkelijk persoonlijk gaat betrekken. En nee, dat onze economie naar beneden gaat door de huidige wereldsituatie telt voor mij niet mee.

Wij hebben de natuur niet in de hand, de natuur heeft ons in de hand dmv oorlogen. De mensheid kan alle tegenslagen op aarde weerstaan dus dunnen we onszelf uit, ook al weten we het niet.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-09-2008 19:06 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Vrede is een leugen van de linkervleugel.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-09-2008 19:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Vrede is voor communisten


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-09-2008 21:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 oktober 2001 4:39 schreef Mutilator het volgende:
HUMPFF!!

Je kan wel naar het verleden blijven kijken, maar je kan er ook uit de cirkel van 'de geschiedenis herhaalt zich' breken!

Als 'de mens' zo oorlogszuchtig is, hoe verklaar je dan Boedhistische monikken?

Die Tibetanen hebben niks met oorlog, gaan TOTAAL voor vrede en ontwikkelen zich ook nog lichalijk & geestelijk tot superieur niveau!!!

Als je de Dalai Lama ziet (ja ik ben een fan van hem); die gozer is supervriendelijk & lacht de hele tijd; wel wat anders dan 'leiders' die hun arrogante, totaal misplaatste TROTS/EER denken te moeten verdedigen!!!

Lijkt mij een prachtig voorbeeld van hoe het ook kan!!!

Eergevoel/trots/ijdelheid oftewel egotripperij; volgens mij de nekslag voor de arrogante mensheid...

...de dood blijft 'The grand leveller'!!!!!!!






hmm weet niet in hoeverre hier iets van waar is, maar de dalai lama is volgens mij ook niet helemaal zuiver(zoals iedereen)

http://www.dumpert.nl/mediabase/206281/02456b04/penn_teller.html

Daarnaast een wereld met iedereen die leeft als dalai lama en niemand heeft te vreten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Depraved ini
Usericon van Depraved ini
Posted 12-09-2008 17:26 by Depraved ini Wijzig reactieProfiel van Depraved iniQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

Nja, zolang er mensen zijn zal er geen vrede zijn.
De mens denkt in de eerst plaats aan z'n eigen belangen en is net zoals de andere dieren egoistisch.
Dit is de natuur en dat kun je niet zomaar veranderen.
De wereld wordt gedomineerd door kapitalisme.
Het zijn de rijkste mensen (=internationale bankiers en elite) die bepalen wat er gebeurt. Politiek is slechts een dekmantel.
Die internationale bankiers en elite zitten er niet mee in dat er oorlogen zijn, zeker niet als ze er nog wat aan kunnen bijverdienen...
Money talks, bullshit walks...
Maar zit er vooral niet mee in en geniet van het leven zolang je kan.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-09-2008 22:58 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Waarom weer zo negatief?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen