IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ik heb net deze film gezien (deel 5) Vorige pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2004 12:04 by aerodis Profiel van aerodis

quote:
Op 19 februari 2004 12:03 schreef DecomposingBitch het volgende:
Momento is idd niet bepaald een geweldige film. Gisteravond nog eens een keer American History X gezien, blijft een goede indrukwekkende film!


vind je??
ik vind het echt te belachelijk voor woorden! goed, Norton zet een meer dan aardige rol neer, maar het verhaal slaat werkelijk nergens op. En de gebeurtenissen (zwarte snoepje weggooien etc.) maar ook het basketballen met negers werkte bij mij echt op de lachspieren! Wat een overhypte, quasi-moralistische kutfilm.


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 19-02-2004 12:09 by DecomposingBitch Profiel van DecomposingBitch

Ach, ieder zijn ding, ik bekijk het misschien vanuit een ander standpunt....


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2004 12:09 by aerodis Profiel van aerodis

which is?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-02-2004 12:13 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 februari 2004 12:04 schreef aerodis het volgende:
maar ook het basketballen met negers werkte bij mij echt op de lachspieren! Wat een overhypte, quasi-moralistische kutfilm.
Hmm, ik heb daar eigenlijk altijd meer uitgehaald dat dat onderdeel was van het proces wat Murray aan 't bewerkstelligen was. Eerst het winnen van het vertrouwen van de aankomende gang door alles aan te kleden alsof ze de buurt weer terug willen krijgen en gezellig willen maken.


I'm not being rude. You're just insignificant.


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 19-02-2004 12:16 by DecomposingBitch Profiel van DecomposingBitch

Wat nou waarheid is en wat fictie ten opzichte van de realiteit, wat betreft de rassenhaat/strijd in de US, en wat voor invloed die rassenhaat/strijd heeft op de US samenleving. En dat geeft de film goed weer.


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2004 12:20 by aerodis Profiel van aerodis

quote:
Op 19 februari 2004 12:13 schreef helmet het volgende:
Hmm, ik heb daar eigenlijk altijd meer uitgehaald dat dat onderdeel was van het proces wat Murray aan 't bewerkstelligen was. Eerst het winnen van het vertrouwen van de aankomende gang door alles aan te kleden alsof ze de buurt weer terug willen krijgen en gezellig willen maken.


Tja, je zou het op die manier kunnen interpreteren. Ik vind het echter een belachelijk voorbeeld, ze haten elkaar godverdomme! En om het dan zo simpel te maken dat ze 'gaan basketballen om een basketbalveldje', kom op zeg! Het juichende publiek aan de zijkant maakt het helemaal mooi, het leek wel een familiefilm.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-02-2004 12:27 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 februari 2004 12:20 schreef aerodis het volgende:
Tja, je zou het op die manier kunnen interpreteren. Ik vind het echter een belachelijk voorbeeld, ze haten elkaar godverdomme! En om het dan zo simpel te maken dat ze 'gaan basketballen om een basketbalveldje', kom op zeg!
Voor mij versterkte het echt een deel van de boodschap van de film, namelijk dat haat te kweken is. Die flashback naar dat basketbalveld was voor mij echt een bevestiging van dat het vroeger niet meer dan simpele hangjongeren waren die daarna opgezet zijn tot hun rassenhaat waarbij dankbaar gebruik gemaakt is van hun frustratie over de groeiende criminaliteit in de wijk en de kansloze vooruitzichten (ongedierteverdelger, om maar een voorbeeld te noemen).

Die dikkerd (Seth?) is daar een goed voorbeeld van... in die flashbacks is duidelijk dat ie een meeloper is, maar verder onschuldig. Bij terugkomst van Derek is ie zo racistisch als 't maar zijn kan.. ik zag toch echt een duidelijk verschil tussen die drie jaar.


I'm not being rude. You're just insignificant.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 19-02-2004 13:11 by winters rage Profiel van winters rage

the league of extraordinary gentlemen
leuke film


My madness, my sadness


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 19-02-2004 17:26 by Sauron Profiel van Sauron

quote:
Op 19 februari 2004 13:11 schreef winters rage het volgende:
the league of extraordinary gentlemen
leuke film


Hier vond ik nou werkelijk geen reet aan, maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Het concept is wel leuk bedacht maar het wordt zo saai gebracht, vind ik dan.

Dead next door, leuke humor.


dood


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 19-02-2004 20:11 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

FEar and Loathing in Las Vegas.
Film zonder begin of eind, gaat werkelijk nergens om, maar is toch wel heel vermakelijk.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 19-02-2004 20:27 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

quote:
Op 19 februari 2004 13:11 schreef winters rage het volgende:
the league of extraordinary gentlemen
leuke film


But... he's so far away.
I thought he was.
God, I hate getting old
Did you mean to just wound him?
Obviously.





aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2004 21:39 by aerodis Profiel van aerodis

quote:
Op 19 februari 2004 12:27 schreef helmet het volgende:
Voor mij versterkte het echt een deel van de boodschap van de film, namelijk dat haat te kweken is. Die flashback naar dat basketbalveld was voor mij echt een bevestiging van dat het vroeger niet meer dan simpele hangjongeren waren die daarna opgezet zijn tot hun rassenhaat waarbij dankbaar gebruik gemaakt is van hun frustratie over de groeiende criminaliteit in de wijk en de kansloze vooruitzichten (ongedierteverdelger, om maar een voorbeeld te noemen).

Die dikkerd (Seth?) is daar een goed voorbeeld van... in die flashbacks is duidelijk dat ie een meeloper is, maar verder onschuldig. Bij terugkomst van Derek is ie zo racistisch als 't maar zijn kan.. ik zag toch echt een duidelijk verschil tussen die drie jaar.


Het had dan wat mij betreft iets minder 'high school family movie' gebracht kunnen worden. Natuurlijk de regisseur (ff naam kwijt) weet het geheel, het idee achter de film, goed neer te zetten, maar sommige dingen zijn bijna lachwekkend, zoals ik al eerder zei. Het hoogtepunt vond ik nog wel die zwarte snoepjes.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-02-2004 21:41 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 19 februari 2004 11:56 schreef Rensykdom het volgende:
net dvd gekocht en gekeken :

nosferatu ( stomme zwart/wit film uit 1922)

echt meesterlijk gewoon


Wow! die wil ik al lang, maar de enige keer dat ik hem tegenkwam was in een veel te dure box mety z/w horrorfilms.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 19-02-2004 21:41 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

dont smoke that niggastuff



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 21:41 by Chelman Profiel van Chelman

Hehehe...die heerscht. Ik heb er een supermooie uitgave in de USA gekocht voor 10USD


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 19-02-2004 23:44 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 19 februari 2004 21:41 schreef Gunman het volgende:
Wow! die wil ik al lang, maar de enige keer dat ik hem tegenkwam was in een veel te dure box mety z/w horrorfilms.


6.99 in de bakken bij de free record shop


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-02-2004 23:51 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 19 februari 2004 21:41 schreef Gunman het volgende:
Wow! die wil ik al lang, maar de enige keer dat ik hem tegenkwam was in een veel te dure box mety z/w horrorfilms.


Nosferatu is nog wel redelijk te vinden omdat het zo'n hoge cultstatus heeft bereikt onder vampier-film-fans ('de eerste echte vampier/dracula film' wordt er vaak gezegd) , jammer genoeg zijn veel andere surrealistische films uit die tijd (zoals "Das Kabinett des Dr. Caligari" en "Dr. Mambuse, der spieler" (van Fritz 'Metropolis' Lang) echt nergens meer te vinden (tot ze op dvd uitkomen)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-02-2004 2:54 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Matrix Revolutions; tsja...mooi gemaakt en aaridg bedacht maar verworden tot toch een vrij simpele actiefilm.

Nosferatu vind ik trouwens maar saai; is wel cult idd maar ik kijk liever Shadow of the vampire oftwel een film over The making of... van Nosferatu met William daFoe in een schitterende rol als Max Shreck.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-02-2004 3:07]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 20-02-2004 3:22 by dr_schoft Profiel van dr_schoft

nosferatu ... de enige film waarbij ik al meer dan 3 keer heb geprobeerd hem uit te kijken zonder in slaap te vallen ....tevergeefs ...
de enige film tot nog toe waarbij ik in de eerste plaats in slaap ben gevallen.


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


' '
Usericon van ' '
Posted 20-02-2004 3:42 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Tombstone. 2 erg gave personages. Verhaal te langdradig, hoewel als het wat korter was wel goed. 7.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 20-02-2004 16:28 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 19 februari 2004 20:27 schreef Matthijz Filth het volgende:
But... he's so far away.
I thought he was.
God, I hate getting old
Did you mean to just wound him?
Obviously.




hehe ja dat is een stukje


My madness, my sadness


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 20-02-2004 16:41 by Borgia Profiel van Borgia

Hmm gisteravond Mortal combat gezien..flauwe film..maar wel leuk als breinloos vermaak


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 20-02-2004 20:01 by Muilkorfje Profiel van Muilkorfje

Monster man; heh, en af en toe een


Out of the Ashes; Nais


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-02-2004 22:43 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

School Of Rock, niet onaardig moet ik zeggen. Nummers die ze speelde waren niet bijzonder boeient, maarja wat verwacht je met 10 jarige.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 20-02-2004 22:43 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen