IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Gothic/Electro/Darkwave/Industrial/New Wave Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 18:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

'Gothic' albums (misschien ben ik het begrip 'gothic' wat aan het oprekken, maar toch...) waarvan ik zeer gecharmeerd ben:

- debuut van Dead Can Dance
- 'In Absentia Christi' van MonumentuM
- 'Elizium' van Fields of the Nephilim
- The Great Annihilator van The Swans

Meer bands/albums die in die hoek zitten? Suggesties zijn welkom! Ik hou niet van 'Teh' Sisters of Mercy, al helemaal niet van The Cure en ook niet van die dansbare electro à la Project Pitchfork. Warme, dromerige, evt. gelaagde wave-achtige (?) muziek heeft mijn interesse.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 06-08-2002 18:43 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Cybernetik fuckheadz en Venetian Snares.
Keiharde Industrial/breakcore.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-08-2002 18:49 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik luister de laatste dagen erg veel naar (oude)Christian Death-als je van getormenteerde,maar agressieve muziek houdt,moet je dat beslist eens draaien en Rozz Williams had beslist één van de beste stemmen in zijn genre...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 06-08-2002 19:10 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Whoohoo! ikke!

Bands als
- Terminal Choice
- VNV Nation
- London after Midnight
- Wolfsheim
- The Cure
- Das Ich
- Girls under glass

etc. etc.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 19:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Kan je een pietsje meer beschrijving erbij geven? Ik ben nogal kieskeurig .


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 19:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

dat vnv nation dat luisteren ook al die wanne-be goths


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-08-2002 20:02 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Is het iemand trouwens wel es opgevallen dat sommige melodieuze black metal bands en New Wave muziek vaak qua melodie niet eens zo gek ver van elkaar liggen?

'n maat van me is helemaal gek van new wave en elke keer als ik bij hem thuis wat hoor moet ik dat weer denken...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 20:04 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

dat gothic metal vind ik, als je de zang weg laat, ook net power metal qua melodie. Wat stemmen ook al niet met muziek kunnen doen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-08-2002 20:05 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 20:04 schreef Cadaveria het volgende:
dat gothic metal vind ik, als je de zang weg laat, ook net power metal qua melodie. Wat stemmen ook al niet met muziek kunnen doen


de meeste bands die "gothic-metal" worden genoemd zijn ook niks anders dan power metal met vrouwelijke vocalen, bijv. nightwish.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 20:06 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 20:05 schreef Dargull het volgende:
de meeste bands die "gothic-metal" worden genoemd zijn ook niks anders dan power metal met vrouwelijke vocalen, bijv. nightwish.


Dat zeg ik; GAMMA


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 06-08-2002 20:06 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 20:02 schreef Dargull het volgende:
Is het iemand trouwens wel es opgevallen dat sommige melodieuze black metal bands en New Wave muziek vaak qua melodie niet eens zo gek ver van elkaar liggen?

'n maat van me is helemaal gek van new wave en elke keer als ik bij hem thuis wat hoor moet ik dat weer denken...


Ulver en iets met Blood [blood throne?] schijnt popi te zijn op Goot-feesten.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 06-08-2002 21:34 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 19:50 schreef Cadaveria het volgende:
dat vnv nation dat luisteren ook al die wanne-be goths


Gelukkig bestaan ze al wat langer dan het fenomeen wanne be gothics


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 06-08-2002 21:38 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 6 augustus 2002 19:50 schreef Cadaveria het volgende:
dat vnv nation dat luisteren ook al die wanne-be goths


En wat wilde je daar precies mee zeggen?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 21:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Is er dan niemand die me wat bands kan beschrijven




Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 06-08-2002 21:40 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Argh! ik vergat Front 242 en Elend


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 21:40 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 21:38 schreef Claw het volgende:
En wat wilde je daar precies mee zeggen?
niet, maar ik weet dat het al een poos bestaat maar door het grote opkomende wannebe publiek er ineens 10x zoveel mensen bij hun optredens staan en hun cd's kopen.

je zou beter moeten weten wie het zegt


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-08-2002 21:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gothic vind ik relaxed om naar te luisteren, veel meer ontspannend dan metal.

Bands als
L'Ame Immortelle
Fleshfield
Suicide Commdado
Hocico
Dargaard
Die Verbannten Kinder Eva's
In The Nursery
Swithcblade Symphony
VNV Nation
Wolfsheim

zijn lekker relaxed om naar te luisteren.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-08-2002 21:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 21:40 schreef Dwaallicht het volgende:
Is er dan niemand die me wat bands kan beschrijven




Wat wil je weten , horen dan ?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-08-2002 21:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 21:42 schreef Jenje het volgende:
Wat wil je weten , horen dan ?

Ah!

Nou gewoon, ff wat algemene pointers naar stijl die ze spelen enzo, zodat ik zo'n beetje kan bepalen waar ik me ver van moet houden en wat ik uit kan checken. Da's toch niet zo moeilijk? 'Deze maken elektro-achtige wave, deze zijn zeer rustig en gelaagd met neo-klassieke shit' of zo, weet ik veel. Aan een lijstje met namen heb ik niet zo veel, want, zoals ik al zei, ben vrij kieskeurig en op zoek naar bands in de hoek van het debuut van Dead Can Dance, MonumentuM, 'Elizium' van Fields of the Nephilim en 'The Great Annihilator' van The Swans!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 21:44 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 21:41 schreef Jenje het volgende:
Wolfsheim


dat nummer sparrows in the night in gales(?) vind ik een geweldig nummer alleen wat langdraderig


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 06-08-2002 21:45 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 6 augustus 2002 21:40 schreef Cadaveria het volgende:
niet, maar ik weet dat het al een poos bestaat maar door het grote opkomende wannebe publiek er ineens 10x zoveel mensen bij hun optredens staan en hun cd's kopen.


Ik vind "daar luisteren ook al die wannebe-goths naar" nog steeds een zinloze opmerking die niet bijdraagt aan de discussie. Open anders even een topic "uit hier wat voor vreselijke hekel je hebt aan wannebe-goths", want dat zou denk ik de enige plaats zijn waar zo'n opmerking iets bijdraagt.

quote:

je zou beter moeten weten wie het zegt


Het maakt me niet zoveel uit wie het zegt...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-08-2002 21:47 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 21:45 schreef Claw het volgende:
Ik vind "daar luisteren ook al die wannebe-goths naar" nog steeds een zinloze opmerking die niet bijdraagt aan de discussie. Open anders even een topic "uit hier wat voor vreselijke hekel je hebt aan wannebe-goths", want dat zou denk ik de enige plaats zijn waar zo'n opmerking iets bijdraagt.

er was geen discussie


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-08-2002 21:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 21:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Ah!

Nou gewoon, ff wat algemene pointers naar stijl die ze spelen enzo, zodat ik zo'n beetje kan bepalen waar ik me ver van moet houden en wat ik uit kan checken. Da's toch niet zo moeilijk? 'Deze maken elektro-achtige wave, deze zijn zeer rustig en gelaagd met neo-klassieke shit' of zo, weet ik veel. Aan een lijstje met namen heb ik niet zo veel, want, zoals ik al zei, ben vrij kieskeurig en op zoek naar bands in de hoek van het debuut van Dead Can Dance, MonumentuM, 'Elizium' van Fields of the Nephilim en 'The Great Annihilator' van The Swans!

Ah ok, nu snap ik je vraag wat beter.
Helaas zijn de bands die ik opnoemde wat meer richting de electro, ik denk dat Madeline Usher en S_S wat meer van die Wave achtige dingen kennen.

Maar als je lekkere agressieve en donkere indsutrial body music (zware harde bas, vocalen zwaar vervormd) wilt horen moet je Suicide Commando en Hocico eens proberen


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 06-08-2002 21:49 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2002 21:44 schreef Cadaveria het volgende:
dat nummer sparrows in the night in gales(?) vind ik een geweldig nummer alleen wat langdraderig


the sparows and the nightingales

[Dit bericht is gewijzigd door Vampie op 06-08-2002 22:04]


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 06-08-2002 21:49 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Dwaallicht, als je het debuut van Dead Can Dance goed vindt, neem ik aan dat je de iets nieuwere cd's van hun ook wel hebt beluisterd? Ik vind namelijk persoonlijk dat alle DCD cd's dezelfde genialiteit bevatten en kan het me dus moeilijk voorstellen dat je alleen het debuut goed vind?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen