IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : op welke politieke partij ben je van plan te stemmen Vorige pagina | Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-12-2001 10:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Het jammere van politieke partijen en verkiezingen is dat ze toch nooit hun beloftes of hun standpunten waarmaken of kunnen waarmaken.
neem nou leefbaar nederland, zij zeggen niet meer dan 10.000 vluchtelingen per jaar in nederland toe laten. Nu is dat nog zo'n 10.000 vluchtelingen per maand. zie dat maar eens terug te dringen, wat helemaal niet verkeerd voor nedeland zou zijn. Maar Nederland is een veel te braaf land.Als er weer eens oorlog uitbreekt zoals in afganistan, roept nederland het snelts ach wat zielig laat die vluchtelingen hier maar binnen komen. Niks verkeerds mee, alleen andere landen zeggen ook ho we zitten bijna vol, zoveel en niet meer.

zo zijn er nog veel meer standpunten, zoals een betere zorg ect. waarvan iedereen weet dat daar niets in kan veranderen of het is een 100 jaren plan.

Maar goed ik zal wel stemmen, al is het maar om in iedergeval geen christelijke partij aan het hoofd van onze samenleving te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 07-12-2001 10:51]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 07-12-2001 16:24 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

quote:
Op 7 december 2001 10:50 schreef Cadaveria het volgende:
neem nou leefbaar nederland, zij zeggen niet meer dan 10.000 vluchtelingen per jaar in nederland toe laten.


Ik dacht juist ze dat punt er niet niet door hadden gekregen op de leden vergadering? Tot het ongenoegen van die neo-leernicht Fortuin vond men het net aan iets te drastisch om die statement in het verkiezings programma op te nemen.

Overigens, naast natuurlijk dat (on)leefbaar nederland inderdaad geen reeel verkiezings programma heeft, dat financieel en gewoon weg via de logica, rammelt aan alle kanten, is het zo dat er altijd coalities gevormt moeten worden. Daarom kan 1 partij niet alles doorvoeren. De PVDA wil bijv. 100.000.000 daar aan uigeven en de VVD diezelfde 100.000.000 aan iets anders. Als ze dan beide in de regering zitten is het dus ineens 50.000.000 voor beide (heeeeeeeel erg simpel voorbeeld). Als 1 partij een totale meerderheid in de kamer had konden ze wel doen waar ze zin in hadden. Gelukkig is dat toch nog nooit voorgekomen (lijkt me wel eng als een partij die bijv. 51% van de bevolking vertegenwoordigt het eigelijk voor het zeggen heeft en de resteerende 49% is dan eigenlijk uitgeschakeld).

Kortom, democratie zuigt... maar is nog altijd beter dan de alternatieven (imho)


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 08-12-2001 2:07 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2001 10:50 schreef Cadaveria het volgende:
Het jammere van politieke partijen en verkiezingen is dat ze toch nooit hun beloftes of hun standpunten waarmaken of kunnen waarmaken.



Kunnen waarmaken accoord, willen waar maken en staan voor wat ze zeggen, SP!


Satan
Usericon van Satan
Posted 08-12-2001 10:59 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 7 december 2001 10:50 schreef Cadaveria het volgende:
Het jammere van politieke partijen en verkiezingen is dat ze toch nooit hun beloftes of hun standpunten waarmaken of kunnen waarmaken.
neem nou leefbaar nederland, zij zeggen niet meer dan 10.000 vluchtelingen per jaar in nederland toe laten. Nu is dat nog zo'n 10.000 vluchtelingen per maand. zie dat maar eens terug te dringen, wat helemaal niet verkeerd voor nedeland zou zijn. Maar Nederland is een veel te braaf land.Als er weer eens oorlog uitbreekt zoals in afganistan, roept nederland het snelts ach wat zielig laat die vluchtelingen hier maar binnen komen. Niks verkeerds mee, alleen andere landen zeggen ook ho we zitten bijna vol, zoveel en niet meer.

zo zijn er nog veel meer standpunten, zoals een betere zorg ect. waarvan iedereen weet dat daar niets in kan veranderen of het is een 100 jaren plan.

Maar goed ik zal wel stemmen, al is het maar om in iedergeval geen christelijke partij aan het hoofd van onze samenleving te krijgen.


De grote steden zitten inderdaad vol ,maar dat ligt ook aan het bestuur en her gebrek aan initiatief om er een stad van te maken waar iedereen goed kan onwtikkelen etc .
Vaak gaan mensen in de stad wonen omdat er meer werk is .Het aglomeratie effect .
Dan wordt het vol .En als het bestuur daar niet snel op in kan spelen of noodzakelijke kennis heeft om hiermee om te gaan dan onstaat er inderdaad een sfeer die voor niemand bevordelijk is .Een oplossing is om in de landen van herkomst aan te sporen tot initiatieven en ook in de (kleine )gemeenten buiten de Ranstad .Er wordt ook geklaagd dat er niets is voor de jeugd om naar toe te gaan .Ook hier ligt de oplossing in de initiatief

Misschien is de zorg te centraal geregeld en zijn de ziekenhuizen en verpleegtehuizen te groot .ook hier ligt het veel aan inintiatieven van het personeel (en uberhaupt of het werk en het klimaat zo danig is dat er spontaan personeel zich aanmeld .)

ik wilde eraan toevoegen dat ik vind dat intelligente mensen ,gezinnen hier wel welkom zijn .

--- edit ---
Quote gefixed

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 08-12-2001 12:33]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-12-2001 16:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2001 10:59 schreef Satan het volgende:
ik wilde eraan toevoegen dat ik vind dat intelligente mensen ,gezinnen hier wel welkom zijn .

--- edit ---
Quote gefixed


wat mij betreft zijn alleen mensen welkom die anders gevaar lopen , ongeacht hun intelligentie.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-12-2001 18:24]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-12-2001 17:44 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Even schoppen dan maar... Bin Laden verliest zijn paspoort, scheert z'n baard eraf en komt per vliegtuig in Nederand aan, want "oh jee, in mijn eigen land wordt ik vervolgd..."

Nou, en over 25 jaar woont ie hier nog.

Dit is een wel heel erg extreem voorbeeld, maar hoeveel lijers komen hier wel niet zonder paspoort, dus zonder bewijs dat ze in eigen land onterecht onveilig zijn? Erg handig, papiertje kwijt raken en hier de boel komen leegvreten. Ik wil niet zeggen dat je iedereen dan maar moet weren, maar nu willen ze bijvoorbeeld zelfs het afnemen van vingerafdrukken niet meer doen... Gezinnetjes, meestal redelijk duidelijk, maar van die eenzame gastjes zonder paspoort... Vaag.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 08-12-2001 18:21 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Lijkt me dat als jij politiek vluchteling bent, opgejaagt door het leger en politie in je eigen land je nou niet met je passport onder je arm op het vliegtuig stapt. Dan ga je toch zonder papieren stiekem het land uit gesmokeld worden of met valse papieren ofzo.

Wordt natuurlijk veel misbruik van gemaakt maar het lijkt me juist dat de "echte vluchteling" juist geen passport heeft of valse papieren. Die wordt immers door zijn regering gezocht. De economische vluchteling kan gewoon met passport en al op het vliegtuig stappen (so to say).

Het probleem zoals ik het begreep met de vinger afdrukken was dat ze die database automatish gebruikte om te matchen bij een misdrijf en dat zou fout zijn. Dat mag nu dan niet meer, of wil men verbieden. Niet het afnemen van vinger afdrukken opzich.


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-12-2001 18:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2001 17:44 schreef Greycloak het volgende:
Even schoppen dan maar... Bin Laden verliest zijn paspoort, scheert z'n baard eraf en komt per vliegtuig in Nederand aan, want "oh jee, in mijn eigen land wordt ik vervolgd..."



ik bedoel dus brave mensen die in opstand zijn gekomen tegen een of andere despoot en/of corrupt regime en daarom worden vervolgt. dus geen criminelen die vluchten voor de politie, ik had dat inderdaad duidelijker moeten vermelden. en hoe je erachter komt dat weet ik ook niet , het is maar een voorkeur van mij.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-12-2001 18:24 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dat zal me leren de Telegraaf minder snel te lezen in de pauze... Maar die controles kunnen echt scherper. Iedereen heeft een naam en staat in het land van herkomst ergens in een database. En 1+1 is nog steeds 2, maar de Marechaussee en justitie zoeken het nog steeds allemaal liever zelf uit. Ik betaal daar graag aan mee, hoor.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 22-01-2002 13:29 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

ik stem op mezelf


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-01-2002 15:17 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

eigenlijk wel zeilig voor de mensen die nog geen 18 zijn, gheghe, misschien moet er nu maar gespeculeerd worden over: op welke party zou je stemmen als je volwassen zou zijn?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-01-2002 15:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

. Sorry dubbele post

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 22-01-2002 15:27]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-03-2002 19:32 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Nu 15 mei met rasse schreden dichterbij komt ben ik benieuwd, wat gaan julder dan stemmen is dat veranderd over de laatste maanden?

bij mij is 't wel duidelijk denk ik...


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 28-03-2002 19:37 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

er is niets anders dan SP waar je op moet stemmen... de enige


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-03-2002 19:42 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

lijstje dan maar:

PvdA : 0
VVD : 0
CDA : 0
D66 : 0
Grlks: 0
SP : 2
SGP : 0
LPF : 0
LN : 0
CrUni: 0


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-03-2002 19:43 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ben er nog niet 100% over uit.
Op volgorde denk ik:
1. GroenLinks
2. D66 of PvdA
3. SP

Je zal wel denken "die partijen verschillen als dag en nacht" maar zo'n lijst maken valt wel mee als je de politieke agenda's en JOU EIGEN standpunten vergelijkt.
Niks politico-freak, gewoon 30 minuten, pen en papier en je brein erbij en lezen op hun sites of op http://www.stemwijzer.nl

Naderhand kan ik tenminste eerlijk zeggen "I took MY chance to vote with both hands."
Niet stemmen is voor losers.
Don't be one.


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 28-03-2002 19:45 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 28 maart 2002 19:43 schreef MBMarduk het volgende:
Ben er nog niet 100% over uit.
Op volgorde denk ik:
1. GroenLinks
2. D66 of PvdA
3. SP




neenee,

1. SP
2. SP
3. SP


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 28-03-2002 19:46 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2001 15:10 schreef Paul het volgende:
Het valt me altijd op dat mensen die nog niet werken allemaal leuke idealen hebben en dan maar groen links stemmen. Pas als je zelf werkt en dus zelf het geld bij elkaar moet verdienen merken ze pas dat je een heleboel geld kwijt raakt als groen links aan de macht zo komen.

Ik ben het eens met een hoop van hun idealen. Alleen is het gewoon weg onbetaalbaar.


Nou, ik werk nu regelmatig 40 uur in de week, maar mijn idealen gaan er niet aan.
Ik ga (mede op aanwijzing van mijn uitslag van de stemwijzer) SP stemmen. Ik vindt het niet erg om mijn deel te betalen aan voorzieningen als zorg ettc. Volgens mij is een samenleving met gezonde en tevreden mensen prettiger om in te verkeren, dan in een land met rijke mensen en arme mensen. Wat dit betreft ben ik best hippie....maar we moeten het samen doen.........weetjewel

Laatst had iemand gezegd dat hij dacht dat de mensen die op bijvoorbeeld LN stemmen het te goed hebben. Dat zal vast niet voor alle LN stemmers gelden. Maar ik heb ook wel het idee dat mensen het nu goed hebben en willen houden wat ze hebben en daar mag dan niemand anders aan komen. Waardoor die mensen anderen als bedreiging gaan zien ipv medemens.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-03-2002 19:48 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2002 19:45 schreef humanator het volgende:
neenee,

1. SP
2. SP
3. SP



LOL! Jaja DAT is me'n lijstje!


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 28-03-2002 19:48 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

KASSA

PvdA : 0
VVD : 0
CDA : 0
D66 : 0
Grlks: 0
SP : 3
SGP : 0
LPF : 0
LN : 0
CrUni: 0


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-03-2002 19:50 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

KASSA

PvdA : 0
VVD : 0
CDA : 0
D66 : 0
Grlks: 0
SP : 3
SGP : 0
LPF : 0
LN : 0
CrUni: 0
UNDECIDED/Swing-Voters: 1


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 28-03-2002 19:51 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Mijn top drie volgens de stemwijzer:
1. SP
2. Groen Links
3. Christen Unie (dat komt omdat ik milieu en sociale zekerheid erg belangrijk vindt, dat zijn namelijk ook belangrijke onderwerpen voor de CU )



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-03-2002 19:56 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

boel linkse lui hier zeg!


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 28-03-2002 20:01 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Hmm, ik heb zojuist dat stemwijzer ding ingevuld... de best passende partij zou die van Pim Fortuyn zijn, en de enige andere partij waarbij enigszins andere overeenkomsten waren met mijn antwoorden was de CU.

Ik ga niet stemmen.

Het is allemaal gelul, en ik geloof er geen barst van. Bovendien zijn de mogelijkheden die ik zou kiezen gewoon geen mogelijkheden.

Voor degene die niet-stemmers lozers vinden:


Dead things grow from deep inside...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-03-2002 20:11 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik ben heel soms een lozer, meestal tijdens le moment supreme.
Je bedoelt waarschijnlijk "loser"?


<EDIT>
Maar dan stem je "blanco" toch? Dan telt je stem tenminste.
Vraag maar aan je ma en/of oma hoeveel ze voor stemrecht hebben moeten vechten!!!
GVD.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 28-03-2002 20:12]


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen