IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : De fascinatie om echte gore, snuff, e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-02-2005 20:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 13:29 schreef Fleshcrawler het volgende:
Heel veel van die shit die je op ogrish.com en rotten.com vind is ook enorm fake en gefotosoept.


En hoe weet je dat?

Is dat niet gewoon jouw "leugentje om bestwil" om die beelden minder "schokkend" te maken?


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 16-02-2005 20:24 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

heb een paar jaar geleden ns een filpje gezien van een rus bij wie ze z'n nek doorsneden.. heb er aardig van wakker gelegen en weet nog exact hoe het er uitzag, das de enige keer dat ik zoiets gezien heb, en zekerweten ook de laatste als het even kan

maar snap de facinatie ervoor wel, het is iets wat je niet zomaar zal zien.. maar denk dat als je dat soort dingen regelmatig kijkt je waarschijnlijk niet helemaal beseft waar je nou eigenlijk naar zit te kijken


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 16-02-2005 20:44 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

[quote]Op 5 mei 2004 1:43 schreef Mikeee het volgende:
Wij luisteren naar muziek waarvan de teksten vaak net zo gruwelijke onderwerpen en gebeurtenissen bevatten maar dat vinden we dan weer geweldig.

Dus: horen en lezen is prima maar zien niet?
quote]

Ik geloof dat er, in verhouding tot alle luisteraars van dit genre, weinig luistereaars zijn die daadwerkelijk de tekst verstaan/ opzoeken. Dus horen: ja verstaan: nee.
En de hoesjes, zo heb ik er één van Cock and Ball Torture met extreem grote zakken. De eerste gedachte die in me op komt is dan: "is dat echt? ik hoop het niet" Ik kijk er dan ook liever niet naar. Ik ga dan ook niet de teksten uitpluizen, ik vrees dat ik dan over mijn nek ga.

Ik denk dat het een hoop mensen niet om de (diepere) betekenis gaat, maar om hoe het muzikaal klinkt.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-02-2005 20:45 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Mij wel, het gaat mij puur om de diepere betekenis achter goregrind.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 16-02-2005 20:46 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

En wat stom eigenlijk. Het beruchte filmpje van de keel-doorsnij-actie heb ik dus ooit gezien. Ik vraag me echt af hoe ik deze in godsnaam voor mijn ogen heb gekregen. Ze gaan wel flink rond, die dingen. Zonder dat je er zelf erg in hebt. Nu ben ik er weer aan herinnerd...bah Wie doet zo iets nou?


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-02-2005 20:47 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Moslims.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 20:47 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:44 schreef AngelOfDeath het volgende:
Ik denk dat het een hoop mensen niet om de (diepere) betekenis gaat, maar om hoe het muzikaal klinkt.
Welke diepere betekenis is dat dan?


"Obras son amores y no buenas razones"


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 16-02-2005 20:47 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:45 schreef Schaep het volgende:
Mij wel, het gaat mij puur om de diepere betekenis achter goregrind.


Hoe omschrijf jij die diepere betekenis dan?


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 20:48 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:47 schreef AngelOfDeath het volgende:
Hoe omschrijf jij die diepere betekenis dan?
Nu-uh, ik vroeg dat eerst aan jou, laat Schaepie daar maar over met rust.


"Obras son amores y no buenas razones"


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 16-02-2005 20:49 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:47 schreef Malekith het volgende:
Welke diepere betekenis is dat dan?


Ha, dezelfde vraag in dezelfde minuut. Dat vraag ik me dus ook af. Ik luister er wel naar, maar verdiep me dom (of juist slim) genoeg niet in de werkelijke betekenis. Neem Pungent Stench nou, wat zij willen zeggen op hun laatste cd. Over seks met mensen die een lichaamsdeel geamputeerd hebben. Is dat serieus?? dat vraag ik me echt af


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-02-2005 20:50 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:47 schreef AngelOfDeath het volgende:
Hoe omschrijf jij die diepere betekenis dan?


Eet nooit meer dan drie eieren per week.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 20:51 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:49 schreef AngelOfDeath het volgende:
Ha, dezelfde vraag in dezelfde minuut. Dat vraag ik me dus ook af. Ik luister er wel naar, maar verdiep me dom (of juist slim) genoeg niet in de werkelijke betekenis. Neem Pungent Stench nou, wat zij willen zeggen op hun laatste cd. Over seks met mensen die een lichaamsdeel geamputeerd hebben. Is dat serieus?? dat vraag ik me echt af
Allemaal goed en wel, maar over welke diepere betekenis had je het nu?


"Obras son amores y no buenas razones"


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 16-02-2005 20:54 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:51 schreef Malekith het volgende:
Allemaal goed en wel, maar over welke diepere betekenis had je het nu?


Die weet IK dus niet, ik heb nooit nagedacht over een diepere betekenis achter gore stuff. Dat vraag ik me nou juist af. Wanneer iemand meldt er wél een diepere betekenis achter te weten ben ik geinteresseerd.

Dis ik verwacht een reactie van Schaep

[Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 16-02-2005 20:54]


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-02-2005 20:55 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:54 schreef AngelOfDeath het volgende:
Die weet IK dus niet, ik heb nooit nagedacht over een diepere betekenis achter gore stuff. Dat vraag ik me nou juist af. Wanneer iemand meldt er wél een diepere betekenis achter te weten ben ik geinteresseerd.


Jij denkt teveel.

Edit: En ik heb gereageerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 16-02-2005 20:55]


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:00 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:54 schreef AngelOfDeath het volgende:
Die weet IK dus niet, ik heb nooit nagedacht over een diepere betekenis achter gore stuff. Dat vraag ik me nou juist af. Wanneer iemand meldt er wél een diepere betekenis achter te weten ben ik geinteresseerd.

Dis ik verwacht een reactie van Schaep
Conclusie?

Er ís geen diepere betekenis, en dus moet je ook niet claimen dat die er is.
Anders heb je psychische stoornissen misschien, een aandachtstekort toen je jong was, of een of andere traumatische jeugdervaring.

Kicks, adrenalinestoten, en het langzaamerhand immuun worden aan die zooi is gewoon een soort verkeerde evolutie.

Edit: typo.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 16-02-2005 21:01]


"Obras son amores y no buenas razones"


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 21:02 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 21:00 schreef Malekith het volgende:
Conclusie?

Er ís geen diepere betekenis, en dus moet je ook niet claimen dat die er is.
Anders heb je psychische stoornissen misschien, een aandachtstekort toen je jong was, of een of andere traumatische jeugdervaring.

Kicks, adrenalinestoten, en het langzaamerhand immuun worden aan die zooi is gewoon een soort verkeerde evolutie.

Edit: typo.

Maar de gore-teksten van Carcass had wel degelijk een diepere betekenis...



Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 16-02-2005 21:03 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 16 februari 2005 20:16 schreef Snaack het volgende:
En hoe weet je dat?

Is dat niet gewoon jouw "leugentje om bestwil" om die beelden minder "schokkend" te maken?


Flikker toch op man, bij sommige foto's kon je gewoon de lijn onderhand zien waar de tools van photoshop gebruikt zijn.


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-02-2005 21:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 februari 2005 21:02 schreef Violent God het volgende:
Maar de gore-teksten van Carcass had wel degelijk een diepere betekenis...


Idd jah...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:04 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:02 schreef Violent God het volgende:
Maar de gore-teksten van Carcass had wel degelijk een diepere betekenis...
O?

Verklaar, ik ben retebenieuwd want er zelf nooit bewust van geweest!

Oh, en geen sarcasme hier hoor, vat écht niet hoe gore-teksten een diepere betekenis dan uitlaatklep voor frustraties kunnen hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 16-02-2005 21:05]


"Obras son amores y no buenas razones"


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 16-02-2005 21:04 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 16 februari 2005 20:45 schreef Schaep het volgende:
Mij wel, het gaat mij puur om de diepere betekenis achter goregrind.


En grappig genoeg, hebben sommige bands dat ook


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 21:07 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 21:04 schreef Malekith het volgende:
O?

Verklaar, ik ben retebenieuwd want er zelf nooit bewust van geweest!

Oh, en geen sarcasme hier hoor, vat écht niet hoe gore-teksten een diepere betekenis dan uitlaatklep voor frustraties kunnen hebben.

Nou, die lui van Carcass waren namelijk overtuigd vegetariër en wilden door middel van hun teksten de mensen in de plaats zetten van de dieren die ten behoeve van onze consumptie worden afgeslacht.



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:09 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:07 schreef Violent God het volgende:
Nou, die lui van Carcass waren namelijk overtuigd vegetariër en wilden door middel van hun teksten de mensen in de plaats zetten van de dieren die ten behoeve van onze consumptie worden afgeslacht.
Okay, dat is een diepere betekenis lijkt me zo.

Maar wat dan met de luisteraars, de fans? Gaan die de lyrics goedvinden omwille van die diepere betekenis, of gewoon omdat het lekker gore is?


"Obras son amores y no buenas razones"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-02-2005 21:11 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:04 schreef Fleshcrawler het volgende:
En grappig genoeg, hebben sommige bands dat ook


Dat geloof ik best, dat verschilt natuurlijk per band. Maar het lijkt me niet dat je een omschrijving kan geven van "de diepere betekenis achter goregrind".


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 16-02-2005 21:12 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 20:45 schreef Schaep het volgende:
Mij wel, het gaat mij puur om de diepere betekenis achter goregrind.


Dit zei je toch echt zelf... dan word ik nieuwsgierig


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:12 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:12 schreef AngelOfDeath het volgende:
(..)dan word ik nieuwsgierig
...Of happerig.


"Obras son amores y no buenas razones"


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen