IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Neo-Folk Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 19:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 19:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Yep. Het is trouwens martial industrial, geen neofolk.

Wat is er mis mee?

Ahh, martial-industrial kan dan van de lijst af, ook goed Neo-folk stond al niet meer echt op de lijst

Het is saai, dat is er mis mee.


I wish I was a butterfly


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2010 19:47 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Je bent zelf saai.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 19:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dat klopt, en 'opposites attract'; ik heb dus niet-saaie muziek nodig


I wish I was a butterfly


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2010 19:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Probeer dan Iron Avantgarde. Vol met melodietjes en teksten.

Ga anders Lollicore luisteren.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 19:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Had ik hier ook al aangeklikt. Dat is ook niks

Lolicore is ook saai.


I wish I was a butterfly


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2010 20:02 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Speedcore is leuk.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2010 20:03 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



Deze dan?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 20:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

@Speedcore: Sporadisch maar! Meeste van die acts falen ook gewoon in de basisprincipes van spannende muziek maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-11-2010 20:08]


I wish I was a butterfly


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2010 20:06 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Het heeft wel oneindig veel stijl.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 20:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Eerdere opmerking was dus @speedcore.
quote:
Op 22 november 2010 20:06 schreef Nimbus het volgende:
Het heeft wel oneindig veel stijl.

Dat nummer is alleen te pruimen omdat het origineel gewoon goed in elkaar zit. De cover is verder wel goed opgenomen, maar ze doen er weinig echt spannends/anders mee.

Daarnaast kan die gast volgens gewoon niet zingen en heb ik ook zeer mijn twijfels over hoe goed die zangeres is.

Die 'flair' in de drums hoor ik niet.


I wish I was a butterfly


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2010 20:13 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Die flair zit ook niet de drums, maar in de trommelaars.

Josef K. kan echt wel zingen:



Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 22-11-2010 20:15 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Wat zit die cover rommelig in elkaar... :O

Edit: zet hij zijn vocalen altijd in zo'n extreme echo?

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 22-11-2010 20:16]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2010 20:16 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Je bent zelf rommelig.

Nee bij deze clip is het erg overdreven.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 22-11-2010 20:17]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 20:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 20:13 schreef Nimbus het volgende:
Die flair zit ook niet de drums, maar in de trommelaars.

Josef K. kan echt wel zingen:



Ik zie de 'flair' ook niet Dat armengewapper is wel OK, maar dat heb ik weleens met véél meer (/ wel) flair zien doen.

En ook in dit nummer hoor ik inderdaad weer allerlei maskerende effecten! Ik ben nog geen nummer tegengekomen waarin ik zijn stem écht hoor. Is op zich prima, gaat om het uiteindelijke resultaat, maar ik twijfel dus zeer aan zijn capaciteiten als zanger.

Net als veel van die neo-folk en martial dingen überhaupt. Matige muzikanten, matige songwriters, maar ze hebben het truukje wel aardig door. Daardoor lijkt het op het eerste gehoor wel wat wat, maar uiteindelijk...


I wish I was a butterfly


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 22-11-2010 20:24 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Het valt me op dat bij zowel "Dressed" als "Saints" er een effect over zijn stem zit.

En dat het rommelig is: de vocalen zijn niet echt harmonisch (ze doen eerder afbreuk aan elkaar), de mix is modderig (die gitaar had dieper in de mix gemogen aangezien het om hogere klanken gaat, de drums hadden wat prominenter en vetter in de mix gemogen), zelfs ik had een betere mix in elkaar kunnen zetten (en ik ben totaal geen geluidstechnicus).



"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-11-2010 20:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Anders ga je lekker metalcore luisteren joh, Ingrid.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 22-11-2010 20:26 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Als je met Ingrid AG bedoeld... ik dacht dat ze juist spannende muziek zocht?


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 20:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Metalcore is zo mogelijk nog saaier.


I wish I was a butterfly


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 22-11-2010 20:28 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Definieer eens "niet-saai" voor jou?

Tot nu toe merk ik weinig van dat openminded.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2010 20:30 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Metalcore is leuk.

Volgens mij houdt hij wel van moderne Black Metal ook die met bliepjes.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 20:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik ben hartstikke fan van bliepjes, helaas begint nu dusdanig hip te worden dat er ook weer allerlei bands bijkomen die weliswaar bliepjes hebben maar niet echt snappen wat je daarmee moet doen. Oh, well.
quote:
Op 22 november 2010 20:28 schreef Yirroth het volgende:
Definieer eens "niet-saai" voor jou?

Tot nu toe merk ik weinig van dat openminded.

Nou, hoewel het geen directe vereiste is maar wel iets wat ik hier het meest mis, is het fatsoenlijk kunnen opbouwen van spanning in de muziek. Het kabbelt maar wat voort en is op bepaalde momenten redelijk intens, maar daar wordt geenszins naartoe gewerkt. Laat staan dat ze het daarna nog weten af te bouwen, alsnog de aandacht weten vast te houden, en weer de spanning opvoeren.

En er is zat industrial(achtige) zut die het wel prima lukt, dus ik snap echt niet waarom dit genre zo moet overlopen met kansloze bands. Terwijl iets als Current 93, wat ik niet zo goed ken eerlijk gezegd maar wel een stuk beter lijkt, ook neofolk is toch? Raar. Gevalletje ideologie boven muziek, denk ik dan.

Openminded zegt overigens ook niet dat je zomaar alles goed vind wat anderen goed vinden, hè! Slechts dat je er voor open staat. En dat lijkt me na de kwellingen die ik heb moeten doorstaan met het doorspitten van dit topic wel bewezen


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 20:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ohja, over dat niet-saai, ik zat vandaag ook weer het Funeral Jazz/Doom Jazz-topic door te werken; dat is ook niet bepaald stampende muziek maar op de een of andere manier wél spannend.


I wish I was a butterfly


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 22-11-2010 20:38 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Geen idee of je het al eens gehoord hebt, maar Deathspell Omega's Kenôsè EP, en dan vooral de track I.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 22-11-2010 20:38]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-11-2010 20:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Deathspell Omega is hier ruimschoots in de pocket, no worries. Maar absoluut goede tip! Nieuwe werk is ook weer fan-tas-tisch, mogelijk hun beste!


I wish I was a butterfly


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 22-11-2010 20:52 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 19:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ahh, martial-industrial kan dan van de lijst af, ook goed


Ja erg representatief ook~~!


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen