IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Heaven Shall Burn Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2010 20:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2010 19:52 schreef BenKnuckles het volgende:
Neen, HSB heb ik zelfs het liefst als ze meer in je face zijn. (Ik ga het nooit uitgelegd krijgen )

De sfeer die rond de brute muziek hangt werkt iets te deprimerend (als ik het zo kan noemen). Geef mij maar een brute slag in het gezicht in plaats van een sfeertje dat onder je huid kruipt.



De riffs in de eerste veertig seconden en het gitaargetokkel vanaf 0.42 plus de galm in de schreeuw van de zanger wekken die bepaalde sfeer op. Of dat is toch hetgeen dat ik hoor

Ja, nu werkte ik ook niet mee, ik was niet duidelijk Met in your face bedoelde ik meer dat de emotie* inderdaad de hele tijd in je bek geklapt wordt. Refereerde ik wel vooral aan de harde stukken (omdat die het meeste voorkomen en die vaak ook de door jou genoemde sfeer hebben, door de schreeuw), maar die intro van Numbing the Pain heeft het inderdaad nog meer.

*het deprimerende (waar het nu om gaat), maar ook het aggressieve staat voortdurend volledig aan.

Best uit te leggen, toch?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 10-05-2010 20:06 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Net weer eens even de myspace gechecked, die cover van tiamat kende ik nog niet, supervet gedaan.


Evil Dick


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 10-05-2010 20:35 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

HSB ligt inderdaad een beetje zwaar op de maag.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-05-2010 20:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Yup, best wel een extreme band, al zijn er veel hardere dingen te vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 10-05-2010 20:59]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 10-05-2010 22:43 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 10 mei 2010 19:40 schreef BenKnuckles het volgende:
Heaven Shall Burn maakt enorm intense muziek, die bol staat van de melodie (als je er even doorluistert dan) en de emotie. En precies die intensiteit irriteert mij meer dan het mij meesleept. As I Lay Dying idem.


Dat vind ik juist het sterke punt; waar talloze stijlgenoten me nooit hebben kunnen overtuigen, heb ik altijd een zwak gehad voor deze mannen.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-05-2010 0:42 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Bij As I Lay Dying heb ik dat dan weer voor geen meter


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 11-05-2010 1:02 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2010 19:52 schreef BenKnuckles het volgende:
Neen, HSB heb ik zelfs het liefst als ze meer in je face zijn. (Ik ga het nooit uitgelegd krijgen )

De sfeer die rond de brute muziek hangt werkt iets te deprimerend (als ik het zo kan noemen). Geef mij maar een brute slag in het gezicht in plaats van een sfeertje dat onder je huid kruipt.



De riffs in de eerste veertig seconden en het gitaargetokkel vanaf 0.42 plus de galm in de schreeuw van de zanger wekken die bepaalde sfeer op. Of dat is toch hetgeen dat ik hoor
Is dit nou deathcore?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-05-2010 13:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nope.

Deathcore:


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-03-2013 23:18 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Zit 'Deaf to our Prayers' te luisteren, onlangs voor een paar Euro uit een tweedehandsbak gehaald, en dat is wel een heel vet schijfje, zeg.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-03-2013 23:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Antigone/Iconoclast ook geprobeerd wel eens?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-03-2013 23:23 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Antigone heb ik volgens mij destijds gekocht toen het hun recentste schijf was. Vond het beduidend minder vet dan live. Ik heb Asunder ook liggen, die's, volgens mij, nog wat meer metal, en vind/vond ik gaver dan Antigone.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-03-2013 23:25 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Antigone is één van de eerste metalalbums waar ik écht helemaal gek op was. Asunder heb ik nooit echt kunnen doordringen, net als Whatever It May Take trouwens. Nieuwere platen zijn wat meer -core en met wat discobeats/synths hier en daar. Dat wist je vast al.

Ik zet Deaf To Our Prayers weer eens op, goed album inderdaad.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-03-2013 23:54 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Live blijft toch lekkerder...

Deze luister/kijk ik regelmatig op de mediaplayer:


Bazzio Attacks!!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-03-2013 23:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Op grote festivals doet Heaven Shall Burn het inderdaad fantastisch. De keren dat ik ze echter in een zaal zag, was het geluid zeer slecht. Met die knallende dubbele bassen en dan die riffs eroverheen geeft altijd een verblubberd geluid. Altijd jammer.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-03-2013 9:21 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik heb ze juist behoorlijk hard zien heerschen in zalen; pak weg zo'n negen jaar geleden.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-03-2013 9:48 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Wat is "The Greatest Gift of God" een intens sneu kudt nummer, zeg.
:')


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-03-2013 18:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2013 23:25 schreef iPim het volgende:
Antigone is één van de eerste metalalbums waar ik écht helemaal gek op was. Asunder heb ik nooit echt kunnen doordringen, net als Whatever It May Take trouwens.


Zonde, want WIMT is een van hun beste platen. Heel veel beter dan het werk van de laatste 10 jaar.

Live is het best hard, maar na een kwartier ben ik het kotsbeu.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-03-2013 18:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Op de Party.San site wordt dit vergeleken met Bolt Thrower & Edge of Sanity. Waarom? [/hebikietsgemistofzo?]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-03-2013 18:29 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2013 18:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Op de Party.San site wordt dit vergeleken met Bolt Thrower & Edge of Sanity. Waarom? [/hebikietsgemistofzo?]


Ik weet wel dat er bijna altijd wel één bandlid van HSB op het podium een Bolt Thrower shirt aan heeft. Daarnaast is een heel populair nummer van ze een cover van Edge Of Sanity:



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-03-2013 18:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ah, maar het is dus niet zo dat ze opeens fatsoenlijke deathmetal zijn gaan maken?

Ik ken de band alleen van het jaarlijkse kiddycore behang dat ze altijd op Wacken verzorgen tijdens snackpauzes.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-03-2013 18:35 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2013 18:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Ah, maar het is dus niet zo dat ze opeens fatsoenlijke deathmetal zijn gaan maken?


Ik denk juist het tegenovergestelde

quote:
Ik ken de band alleen van het jaarlijkse kiddycore behang dat ze altijd op Wacken verzorgen tijdens snackpauzes.


Dat is goed mogelijk, ja. Heb je er nu eentje bij op Party San!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-03-2013 18:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ze maakten vroeger wel fatsoenlijke deathmetal?

En ja, beetje vage toevoeging voor PS wel.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-03-2013 18:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik zou juist zeggen dat ze van metalcore naar melodieuze death metalzijn geëvolueerd.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-03-2013 20:25 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Asunder en Whatever It May Take vind ik grotendeels prima te doen. Wat me bij die platen altijd weer opvalt is dat er een zekere melancholie in de muziek zit, of althans, dat hoor/voel ik er in. En dan ook nog eens op een soort onbeholpen manier tot uitng gebracht, ik kan er de vinger niet helemaal op leggen, maar het onderscheidt de band wat mij betreft van het gros van de bands in het genre.

Bij Antigone ben ik afgehaakt, want toen werd het me toch definitief te 'gestroomlijnd' allemaal, en ging het te veel klinken zoals al die andere bands.

Moet ik mijn oordeel bij latere platen herzien, en zo ja, welke moet ik dan hebben?



Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 23-03-2013 20:50 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

quote:
Op 23 maart 2013 9:21 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik heb ze juist behoorlijk hard zien heerschen in zalen; pak weg zo'n negen jaar geleden.


Haha, dacht net hetzelfde, toen ik ze zag in een kraakpand in Amsterdam waren ze snoeihard .

Met xMaroonx , Caliban, Deadlock en nog wat bands... zal 2003/4 geweest zijn, trok het heel goed toen. WIMT trok ik heel goed, daarna ben ik ze kwijtgeraakt.



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen