IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Walen zijn mestkevers in mensengedaante..... Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2004 13:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nationalisten he die franstaligen ...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 13:17 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 13:15 schreef Greycloak het volgende:
Belachelijk, men gaat er hier dus nog steeds van uit dat Frans een wereldtaal is...?



Ach iemand moet de Fransen even uitleggen dat het na Vietnam toch echt afgelopen was hoor...
Frans wordt echter wél in meer landen gesproken dan bv. Nederlands.

Je bent veiliger in de wereld met kennis van de Franse taal dan met Nederlands. Wat echter niet wil zeggen dat Fransen geen Nederlands moeten leren in een oorspronkelijk Nederlandstalig land.


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2004 13:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Frans word alleen gesproken in wat Afrikaanse landen (Who cares ..) in Canada (veredeld amerika, dus engels kan ook) en Zwitserland (Als ze daar een cent aan je kunnen verdienen, praten ze nog swahili). Dus dat Frans heeft zijn 'belangrijkheid' zo onderhand wel verloren. Frankrijk is ook geen wereldnatie meer, maar een land vol met op dikke duisters lijkende mensen, maar dan niet in een dikke mercedes maar in een citroën ... wat ook maar aangeeft dat ze zelfs geen topauto's kunnen maken.

Dat half België daar zo trots op is, maakt wel weer duidelijk dat er een waarheid is in het vooroordeel.


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 14:44 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 11:09 schreef Malekith het volgende:
Pas in je laatste twee jaar? Bij mij op school kreeg je Duits al van in het derde middelbaar dacht ik.

Hangt af van je de richting die je volgt he. Bij ons kregen enkel de Moderne Talen-richtingen al Duits vanaf het derde middelbaar.
quote:
Op 12 augustus 2004 11:09 schreef Malekith het volgende:
En die godverdomde Walen zouden Nederlands écht wel verplicht moeten krijgen! Wat nou, ik kreeg Frans als verplicht vak sinds ik elf was, waarom zouden zij zelfs een keuze moeten krijgen als Nederlands een officiële taal is?

Tsja, ik ben met Frans moeten beginnen op m'n achtste, en eerlijk gezegd heeft mij dat nooit gestoord. Maar ze zouden inderdaad wel wat meer moeite moeten doen.
quote:
Op 12 augustus 2004 11:09 schreef Malekith het volgende:
Kom hierrrrr, permanente scheiding Vlaanderen-Wallonië!

Néé! Wat wil je dan? Een republiek Vlaanderen of zo?

Ik sluit me bij Beli en Wolveken aan. Ik kan Wallonië onmogelijk los van Vlaanderen zien.

En wat het gebrekkige Nederlands van de Walen betreft: in Aarlen zullen ze al meer moeite doen om je in het Nederlands te antwoorden; de Franstaligen in Brussel willen gewoon niet.
quote:
Op 12 augustus 2004 13:15 schreef Greycloak het volgende:
Belachelijk, men gaat er hier dus nog steeds van uit dat Frans een wereldtaal is...?
Noem me maar conservatief, maar ik vind het Frans nog steeds een wereldtaal.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-08-2004 14:49 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 augustus 2004 14:44 schreef Lies het volgende:
Ik sluit me bij Beli en Wolveken aan. Ik kan Wallonië onmogelijk los van Vlaanderen zien.
.

, het valt me trouwens op dat enkel de Belgische ZMers tegen een splitsing zijn.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 12-08-2004 14:51 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Ik ben ook tegen een splitsing, zou nergens op slaan imho.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 14:51 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

En Malekith dan? Da's toch ook een Belgische? (Of hebben we haar omwille van haar uitspraken geëxcommuniceerd?)


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 14:51 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 14:44 schreef Lies het volgende:
Hangt af van je de richting die je volgt he. Bij ons kregen enkel de Moderne Talen-richtingen al Duits vanaf het derde middelbaar.
Ik deed Latijn, 3e jaar geven ze daar Duits. Zal zijn omdat 't ook een talenrichting is dan.

quote:
Tsja, ik ben met Frans moeten beginnen op m'n achtste, en eerlijk gezegd heeft mij dat nooit gestoord. Maar ze zouden inderdaad wel wat meer moeite moeten doen.
Mij stoort het leren van Frans ook niet, heb er geen problemen mee met dat als derde taal te hebben. Wat niet van de Walen en Nederlands gezegd kan worden..

quote:
Néé! Wat wil je dan? Een republiek Vlaanderen of zo?
Waarom niet?
Als wij de schulden van Wallonië moeten blijven afbetalen, gaat dat niet lukken althans. Een scheiding, en dat ze dan maar hun eigen boontjes zien te doppen.

quote:
Ik sluit me bij Beli en Wolveken aan. Ik kan Wallonië onmogelijk los van Vlaanderen zien.
Misschien je landkaart es aanpassen ofzo. En anders wat meer openminded zijn.

quote:

Noem me maar conservatief, maar ik vind het Frans nog steeds een wereldtaal.
Ben ik het met je eens. Enkel jammer dat daar vaak een attitude bijkomt.


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 14:52 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 14:51 schreef Lies het volgende:
En Malekith dan? Da's toch ook een Belgische? (Of hebben we haar omwille van haar uitspraken geëxcommuniceerd?)
Whew, wat zei ik verkeerd?


"Obras son amores y no buenas razones"


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 14:58 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 14:51 schreef Malekith het volgende:
Ik deed Latijn, 3e jaar geven ze daar Duits. Zal zijn omdat 't ook een talenrichting is dan.
Ik deed ook Latijn. Wij hadden gewoon niet genoeg uren om er ook nog 'ns Duits bij te nemen.
quote:
Op 12 augustus 2004 14:51 schreef Malekith het volgende:
Mij stoort het leren van Frans ook niet, heb er geen problemen mee met dat als derde taal te hebben. Wat niet van de Walen en Nederlands gezegd kan worden.

Allemaal goed en wel, maar mag ik je er op wijzen dat ook veel Vlamingen geen Frans kunnen? Kom anders maar 'ns op m'n werk zien, daar loopt het er vol mee. (Wel, eigenlijk loopt het er vol met drie soorten mensen: Walen die geen Nederlands kunnen, Vlamingen die geen Frans kunnen, en een paar enkelingen die beide talen kunnen en lachen om de hele toestand.)
quote:
Op 12 augustus 2004 14:51 schreef Malekith het volgende:
Waarom niet?
Als wij de schulden van Wallonië moeten blijven afbetalen, gaat dat niet lukken althans. Een scheiding, en dat ze dan maar hun eigen boontjes zien te doppen.
Wij hebben zelf toch ook lang genoeg op de Walen geteerd? En wie zegt dat die tijd niet terugkomt? Anders splitsen we Vlaanderen meteen ook op in kleine stukjes... De Republiek Peuti!
quote:
Op 12 augustus 2004 14:51 schreef Malekith het volgende:
Misschien je landkaart es aanpassen ofzo. En anders wat meer openminded zijn.

Ik ben ruimdenkend genoeg, maar toch bedankt.
quote:
Op 12 augustus 2004 14:51 schreef Malekith het volgende:
Ben ik het met je eens. Enkel jammer dat daar vaak een attitude bijkomt.

Het gros van de Engelsen heeft van die attitude evenveel last, en er zijn meer dan genoeg andere (kleinere) taalgroepen waarvoor hetzelfde geldt.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 15:00 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 14:52 schreef Malekith het volgende:
Whew, wat zei ik verkeerd?

Je zei niet "ja, Lies, je hebt gelijk Lies, ik aanbid je, Lies, en hoe komt het dat je zoveel weet?" terwijl dat toch wel de enige juiste reactie is wanneer ik mij verwaardig om tegen jou (of eender wie) te spreken.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:04 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:00 schreef Lies het volgende:
Je zei niet "ja, Lies, je hebt gelijk Lies, ik aanbid je, Lies, en hoe komt het dat je zoveel weet?" terwijl dat toch wel de enige juiste reactie is wanneer ik mij verwaardig om tegen jou (of eender wie) te spreken.


Sorry, Lies, beschouw mij dan maar als "niet waardig om tegen te spreken", ik zal er trots op zijn


"Obras son amores y no buenas razones"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 15:08 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 14:51 schreef Lies het volgende:
En Malekith dan? Da's toch ook een Belgische? (Of hebben we haar omwille van haar uitspraken geëxcommuniceerd?)


Nee, Malkith is een Poolse, althans volgens 1 van haar replies


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 15:13 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:04 schreef Malekith het volgende:
Sorry, Lies, beschouw mij dan maar als "niet waardig om tegen te spreken", ik zal er trots op zijn

Puh, zuig dat beetje plezier dat ik aan m'n leven beleef er maar meteen uit, ja!
quote:
Op 12 augustus 2004 15:08 schreef Wolveken het volgende:
Nee, Malkith is een Poolse, althans volgens 1 van haar replies

Oh. Zo zit dat dus.

Wel, ik heet niet voor niets Lies Foutski.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:13 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 14:58 schreef Lies het volgende:


Allemaal goed en wel, maar mag ik je er op wijzen dat ook veel Vlamingen geen Frans kunnen? Kom anders maar 'ns op m'n werk zien, daar loopt het er vol mee. (Wel, eigenlijk loopt het er vol met drie soorten mensen: Walen die geen Nederlands kunnen, Vlamingen die geen Frans kunnen, en een paar enkelingen die beide talen kunnen en lachen om de hele toestand.)
Mkay. Zeker niet alle Vlamingen spreken Frans. Hoort ook een hoop trots bij, mijn opa kan het bijvoorbeeld wel, maar sterft liever dan het te spreken.

Maar Nederlands de oorspronkelijke taal zijnde, vind ik het nogal vergezocht om als Franstalige dat links te laten liggen. Frans als officiële landtaal uitroepen had van mij ook niet gehoeven, maar kon moeilijk anders met die Franse hangmat die de helft of meer van België moet voorstellen.

quote:
Wij hebben zelf toch ook lang genoeg op de Walen geteerd? En wie zegt dat die tijd niet terugkomt? Anders splitsen we Vlaanderen meteen ook op in kleine stukjes... De Republiek Peuti!
Zolang hebben we niet op hen geteerd hoor, meen ik mij te herroepen. In het leger was er het taalprobleem, en de kolenmijnen waren al snel verlieslatend, hallo begin van de staatsschuld!


quote:
Het gros van de Engelsen heeft van die attitude evenveel last, en er zijn meer dan genoeg andere (kleinere) taalgroepen waarvoor hetzelfde geldt.
Zolang ze kleiner zijn is dat allemaal niet zo erg. Pas als je 't op de Amerikaanse/Franse wijze gaat doen vind ik het storend.
Dat je dan een wereldmacht bent/was, ok, maar dat je dan ook nog pretentieus gaat doen is er voor mij net wat te veel aan.


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:14 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:08 schreef Wolveken het volgende:
Nee, Malkith is een Poolse, althans volgens 1 van haar replies
Ik ben Vlaming hoor, volgens 10 keer zoveel van mijn replies.

En 't is Malekith

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 12-08-2004 15:15]


"Obras son amores y no buenas razones"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 15:16 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:17 schreef Malekith het volgende:
Jongetje, ik woon zelf in Polen, ik weet echt wel dat die niet eeuwig tot de EU behoorden.


Een Vlaming in Polen dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 12-08-2004 15:16]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:18 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:16 schreef Wolveken het volgende:
Een Vlaming in Polen dan?
Ja? En?

Ik mag dus niet Flamingante zijn én tegelijkertijd in Polen wonen...?


"Obras son amores y no buenas razones"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 15:20 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:18 schreef Malekith het volgende:
Ja? En?

Ik mag dus niet Flamingante zijn én tegelijkertijd in Polen wonen...?


Hehe, volgens mij begin je nu stillaan verstrikt te geraken in je eigen zever ... Altijd al pijnlijk geweest


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:21 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:20 schreef Wolveken het volgende:
Hehe, volgens mij begin je nu stillaan verstrikt te geraken in je eigen zever ... Altijd al pijnlijk geweest
Ik weet niet waar je het over hebt.

Kan iemand vertalen, ajb?


"Obras son amores y no buenas razones"


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 15:24 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:13 schreef Malekith het volgende:
Hoort ook een hoop trots bij, mijn opa kan het bijvoorbeeld wel, maar sterft liever dan het te spreken.
Voor sommige mensen wel, zeker bij vroegere generaties, maar met het jonge volk is het erg gesteld, en dat heeft weinig te maken met trots.[/quote]
quote:
Op 12 augustus 2004 15:13 schreef Malekith het volgende:
Maar Nederlands de oorspronkelijke taal zijnde, vind ik het nogal vergezocht om als Franstalige dat links te laten liggen. Frans als officiële landtaal uitroepen had van mij ook niet gehoeven, maar kon moeilijk anders met die Franse hangmat die de helft of meer van België moet voorstellen.

Huh?
quote:
Op 12 augustus 2004 15:13 schreef Malekith het volgende:
Zolang hebben we niet op hen geteerd hoor, meen ik mij te herroepen. In het leger was er het taalprobleem, en de kolenmijnen waren al snel verlieslatend, hallo begin van de staatsschuld!

Oh, dan is het niks. We hebben immers niet lang op hen geteerd!
quote:
Op 12 augustus 2004 15:13 schreef Malekith het volgende:
Zolang ze kleiner zijn is dat allemaal niet zo erg. Pas als je 't op de Amerikaanse/Franse wijze gaat doen vind ik het storend.
Dat je dan een wereldmacht bent/was, ok, maar dat je dan ook nog pretentieus gaat doen is er voor mij net wat te veel aan.

Da's ook maar een vreemde redenering. Ik denk dat de idee van de Fransen/Engelsen niet zozeer is dat ze (ooit) een wereldmacht waren/zijn, maar gewoon dat iedereen hun taal toch kent... gemakzucht.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:31 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:24 schreef Lies het volgende:
Voor sommige mensen wel, zeker bij vroegere generaties, maar met het jonge volk is het erg gesteld, en dat heeft weinig te maken met trots.
Dan ben ik al te lang uit de maatschappij verwijderd, want bijna iedereen die ik van mijn leeftijd tot 10 jaar ouder kende spreekt behoorlijk Frans.

quote:
Oh, dan is het niks. We hebben immers niet lang op hen geteerd!
Stiekem denk ik zelfs dat we helemaal niet op hen geteerd hebben, maar er zullen natuurlijk altijd kleine addertjes onder het gras van dat idee zijn..

quote:
Da's ook maar een vreemde redenering. Ik denk dat de idee van de Fransen/Engelsen niet zozeer is dat ze (ooit) een wereldmacht waren/zijn, maar gewoon dat iedereen hun taal toch kent... gemakzucht.
Juist omdat ze "zo belangrijk" zijn/zijn geweest in de wereld. Als Groot-Brittanië en Frankrijk niet zo verwoed hadden gekoloniseerd, dan had Noord Amerika wel 'ns Nederlands kunnen spreken, vandaag de dag!


"Obras son amores y no buenas razones"


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 15:35 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:31 schreef Malekith het volgende:
Dan ben ik al te lang uit de maatschappij verwijderd, want bijna iedereen die ik van mijn leeftijd tot 10 jaar ouder kende spreekt behoorlijk Frans.

In een ASO-omgeving (om het nu maar even cru te stellen) misschien wel, ja, maar bijlange niet overal.
quote:
Op 12 augustus 2004 15:31 schreef Malekith het volgende:
Stiekem denk ik zelfs dat we helemaal niet op hen geteerd hebben, maar er zullen natuurlijk altijd kleine addertjes onder het gras van dat idee zijn.

Zolang je stiekem bent, mag je denken wat je wilt. (Lief he!)
quote:
Op 12 augustus 2004 15:31 schreef Malekith het volgende:
Juist omdat ze "zo belangrijk" zijn/zijn geweest in de wereld. Als Groot-Brittanië en Frankrijk niet zo verwoed hadden gekoloniseerd, dan had Noord Amerika wel 'ns Nederlands kunnen spreken, vandaag de dag!

Onze gewesten hebben ook aardig gekoloniseerd hoor. Misschien niet op zo'n grote schaal, en misschien waren we er niet zo heel erg goed in (in meer dan één opzicht), maar da's dan toch lekker onze eigen schuld hoor!


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:41 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:35 schreef Lies het volgende:
In een ASO-omgeving (om het nu maar even cru te stellen) misschien wel, ja, maar bijlange niet overal.
Nooit mijn terrein geweest, tot nu toe. Zonder beledigend te willen klinken.

quote:
Zolang je stiekem bent, mag je denken wat je wilt. (Lief he!)
Erg lief!
Maar ik ben op mijn school de enige Vlaming in HS (een Waalse in het laatste jaar uitgezonderd), en daar gaat mijn denken net iets minder stiekem. Is dan maar 1 HS die ik overtuigen kan, maar wie het kleine niet eert...

quote:
Onze gewesten hebben ook aardig gekoloniseerd hoor. Misschien niet op zo'n grote schaal, en misschien waren we er niet zo heel erg goed in (in meer dan één opzicht), maar da's dan toch lekker onze eigen schuld hoor!
Nu wijk je af. We waren er niet zo goed in, deels daarom dat we nu ook geen wereldmachten zijn. Plus dat de Britten en de Fransen hetgeen dat we dan hadden, leuk hebben afgesnoept.
Grond, grondstoffen, transport-mogelijkheden, en arbeiders. Dat waren de dingen die je meestal verkreeg bij een kolonie, en dat alles hebben wij in heel wat mindere mate dan bv Amerika. Maar daarom dus juist dat ze in Amerika geen Nederlands spreken.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 12-08-2004 15:42]


"Obras son amores y no buenas razones"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 15:47 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:41 schreef Malekith het volgende:
Maar ik ben op mijn school de enige Vlaming in HS (een Waalse in het laatste jaar uitgezonderd), en daar gaat mijn denken net iets minder stiekem. Is dan maar 1 HS die ik overtuigen kan, maar wie het kleine niet eert...



In Polen?


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen