IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor boeken leest men hier? (Deel II) Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2005 21:47 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 16 mei 2005 21:29 schreef Unholy Mary het volgende:
Je bedoelt The Narnia Chronicles van C.S. Lewis?? Dat zijn kinderboeken. Ach, dat zegt natuurlijk niets.

Even diep graven: Voor zover ik me herinner gaat het verhaal over 4 kinderen die ik dacht in WO I bij een oom gaan logeren. Via een deur in de kledingkast komen ze in een fantasiewereld terecht waar een leeuw (Asran of Aswan ofzo) zo'n beetje de heilige wijze godheid is. Natuurlijk zijn er allerlei problemen en goed strijdt tegen kwaad etcetc. en die kinderen spelen daarin een grote rol.
Het laatste deel van de serie is overigens wat vreemd.
De hele serie is heel mooi verfilmd door de BBC.

Ik haal het verhaal trouwens steeds door de war met dat verhaal van Kai en de Sneeuwkoningin.

Maar kijk anders even op amazon.com bij de boekomschrijvingen en recensies.


The Lion The witch and the Wardrobe is volgens mij niet het laatste deel.

Trouwens die CS Lewis is eigenlijk een filosoof (behoorlijk conservatieve trouwens, zal de meeste hier wel aanspreken) hij schreef Narnia ed. eigenlijk alleen voor de centen. Dus ondanks dat het 'kinderboeken' valt er meer aan te ontdekken dan bij de standaardkinderboeken.

edit @ Mark, ook nogal christenlijk ja

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 16-05-2005 21:48]


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 16-05-2005 21:47 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 16 mei 2005 21:43 schreef Mark het volgende:
En Narnia is inderdaad een reeks kinderboeken (7 stuks), maar desalniettemin best een leesbeurt waard. [...]
Er zit overigens wel een duidelijk religieuze ondertoon in die zo nu en dan een beetje storend kan zijn, maar Lewis was volgens mij ook een nogal stugleerse protestant dus da's niet zo gek.


Dat verklaart dan gelijk het nogal vreemde karakter van laatste deel...Ik had al zo'n vermoeden


Hatsjikidee!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-05-2005 21:49 by Mark Profiel van Mark

The lion, the witch and the Wardrobe is chronologisch gezien het 2e boek in de serie en het eerste dat hij geschreven heeft. En er zitten inderdaad een paar diepere lagen in die het geheel op een hoger plan tillen. Maar ja, wel een beetje moralistisch bij tijd en wijle (Aslan - Jezus, etc.).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 16-05-2005 21:52 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Ik bedoelde dat deel waarin ze zo'n beetje allemaal in verdekte termen dood en naar de hemel gaan. Chronologisch gezien lijkt mij dat het laatste deel. En dat is idd niet het deel dat The Lion, the witch en the wardrobe heet.


[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 16-05-2005 21:54]


Hatsjikidee!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2005 21:57 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ze hebben dat boek (alle delen in een) laatst herdrukt en dat ligt nu bij alle boekhandels (NL). In Engeland is het volop verkrijgbaar in talloze versies.

Heb zelf Prins Caspian en The Lion.(etc) vond het heel leuke boeken.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-05-2005 21:57 by Mark Profiel van Mark

The last battle?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 16-05-2005 22:02 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 16 mei 2005 21:57 schreef Mark het volgende:
The last battle?


Yep, dat is hem! Ik had de NLse vertaling (Het laatste gevecht) maar die heb ik alweer verpatst op Marktplaats (na hem gelezen te hebben). Ze lagen heel wat jaren geleden nog bij de Slegte voor 4,5 gulden per stuk ofzo.


Hatsjikidee!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-05-2005 22:05 by Mark Profiel van Mark

Heb een tijd geleden de hele serie in een verzamelbox in Londen gekocht voor zo'n 8 pond, dus al te duur moet het niet zijn om het gehele ding te pakken te krijgen


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-06-2005 12:11 by Chelman Profiel van Chelman

http://www.uchronia.net/

Op deze site staan een aantal boeken die ik me ga aanschaffen denk ik.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-06-2005 12:21 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Deze ga ik binnenkort aanschaffen:



Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 09-06-2005 12:27 by Smoochy Profiel van Smoochy

Ben nu zelf bezig met De Zondares.. van Tess Gerritsen


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2005 12:33 by Mark Profiel van Mark

Momenteel bezig in de 3e Lovecraft omnibus, verhaal "The Dunwich Horror".


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-06-2005 11:00 by Chelman Profiel van Chelman

Een leuke review site:

http://mostlyfiction.com/


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 14-06-2005 11:03 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

op het moment ben k bezig in het bernini misterie


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-06-2005 11:09 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Eindelijk weer eens verder bezig in een vermakelijk stukje literatuur: 'Hoe word ik een rat ?' van de heer J. Schrijvers.

Kostelijk.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 14-06-2005 11:11 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 14 juni 2005 11:09 schreef Illusione het volgende:
Eindelijk weer eens verder bezig in een vermakelijk stukje literatuur: 'Hoe word ik een rat ?' van de heer J. Schrijvers.

Kostelijk.

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Wel laatst een boek zien liggen met de titel, hoe wordt ik de ideale moslimvrouw. Of een titel wat er op leek. Jammer dat ie niet aangeschaft is


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-06-2005 11:29 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Gaat over je politieke arena, je carriere.. hoe je het meest efficientst hogerop zou komen.. erg grappig, maar je moet het niet letterlijk gaan nemen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-06-2005 11:40 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Ik ben op dit moment bezig met The Selfish Gene van Richard Dawkins. Dawkins schrijft op een bijzondere duidelijke en leuke wijze over de evolutie theorie. Zijn gebruik van metaforen en voorbeelden maken de anders zo complexe theorie een stuk duidelijker voor de leek.

Voor idereen die ook maar een klein beetje geinteresseerd is in neo-darwinisme zijn de boeken van Dawkins echt een aanrader.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2005 11:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 juni 2005 11:40 schreef Azagthoth het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met The Selfish Gene van Richard Dawkins. Dawkins schrijft op een bijzondere duidelijke en leuke wijze over de evolutie theorie. Zijn gebruik van metaforen en voorbeelden maken de anders zo complexe theorie een stuk duidelijker voor de leek.

Voor idereen die ook maar een klein beetje geinteresseerd is in neo-darwinisme zijn de boeken van Dawkins echt een aanrader.


dat is al een oude titel maar nog steeds relevant en erg interessant. lees ook eens de opvolger "the blind watchmaker". (en vooral die religieuzen die telkens weer met hun ID aankomen aandraven worden in dit boek onderuitgehaald)


Hamer
Nog liever
Usericon van Hamer
Posted 14-06-2005 11:54 by Hamer Profiel van Hamerhttp://www.HammerArts.cjb.net

Op dit moment 'de magiƫr', had Jakkie hier laten liggen

edit: malle type-o

[Dit bericht is gewijzigd door Hamer op 14-06-2005 11:55]



DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 14-06-2005 11:55 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

Blackwood Farm, van Anne Rice. Deel van de Vampire Chronicles. De laatste van die serie die ik nog moet lezen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2005 12:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 mei 2005 21:29 schreef Unholy Mary het volgende:
Je bedoelt The Narnia Chronicles van C.S. Lewis?? Dat zijn kinderboeken. Ach, dat zegt natuurlijk niets.

Even diep graven: Voor zover ik me herinner gaat het verhaal over 4 kinderen die ik dacht in WO I bij een oom gaan logeren. Via een deur in de kledingkast komen ze in een fantasiewereld terecht waar een leeuw (Asran of Aswan ofzo) zo'n beetje de heilige wijze godheid is. Natuurlijk zijn er allerlei problemen en goed strijdt tegen kwaad etcetc. en die kinderen spelen daarin een grote rol.
Het laatste deel van de serie is overigens wat vreemd.
De hele serie is heel mooi verfilmd door de BBC.

Ik haal het verhaal trouwens steeds door de war met dat verhaal van Kai en de Sneeuwkoningin.

Maar kijk anders even op amazon.com bij de boekomschrijvingen en recensies.



ja, die bedoel ik. vroeg me af of het wat is aangezien er een film van gaat komen. ik denk dat ik eens een deeltje ga proberen (nadat ik de nieuwe Potter, die binnenkort uit gaat komen, uit heb).


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 14-06-2005 12:08 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

The elements of racial education van J. Evola Had het boekje al een tijdje liggen maar eindelijk eens begonnen met doorlezen.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-06-2005 12:41 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 14 juni 2005 11:51 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is al een oude titel maar nog steeds relevant en erg interessant. lees ook eens de opvolger "the blind watchmaker". (en vooral die religieuzen die telkens weer met hun ID aankomen aandraven worden in dit boek onderuitgehaald)


Die heb ik al gelezen, erg goed boek inderdaad. De Selfish Gene die ik nu lees is ook een herschreven versie. Heel wat kritiek op het boek wat na de eerste druk is gekomen wordt nu ook grondig behandeld.



Lies
Usericon van Lies
Posted 14-06-2005 12:41 by Lies Profiel van Lies

A Tale of Two Cities van Dickens. Niet dat ik veel vordering maak nu ik de metro niet meer dagelijks neem.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen