IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor boeken leest men hier? (Deel II) Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-09-2004 11:00 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 september 2004 10:55 schreef Chelman het volgende:
Dit is een van de meer gore scenes, ja. Als je dit boek echter alleen maar wilt lezen omwille van de gore scenes dan mis je de punt van dit werk volledig.


En het punt is wat de drijfveer is van de moordlust van deze decadente yup of zit ik er ver naast? Zo ja wat is het punt dan?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-09-2004 12:28 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Ik dacht dat het boek ging over de belevingswereld van die decadente yup, een wereld die niet noodzakelijk strookt met de realiteit.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2004 12:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 5 september 2004 12:28 schreef Count Usher het volgende:
Ik dacht dat het boek ging over de belevingswereld van die decadente yup, een wereld die niet noodzakelijk strookt met de realiteit.


Dit klopt bijna. Het ging niet om die specifieke hoofdpersoon maar om de maatschappij in haar geheel waarbij Bateman als een soort metafoor van de 80er jaren fungeerde.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Pantalaimon
bluh
Usericon van Pantalaimon
Posted 05-09-2004 20:26 by Pantalaimon Profiel van Pantalaimon

quote:
Op 5 september 2004 9:19 schreef Count Usher het volgende:
De trilogie in één dag?



hehe, laat ik het zo zeggen, ik sloeg een paar dagen geleden de eerste bladzijde om van het eerste boek, eergister had ik de laatste bladzijde van het laatste boek uit


How can I know so many never really knowing anyone?


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 07-09-2004 14:17 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik lees boeken over werk/loopbaan ,ik lees het forum daarom wat minder ( ik weet niet wat er is gepost ) ,



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2004 15:30 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 september 2004 14:17 schreef Vinay het volgende:
ik lees boeken over werk/loopbaan ,ik lees het forum daarom wat minder ( ik weet niet wat er is gepost ) ,
Als ik je een tip mag geven over werk/loopbaan: JUST DO IT.

Al die boeken met 'tips' en gezwets zijn gewoon overbodig. Handen uit de mouwen is de enige weg vooruit. Het managen van je contacten netwerk is daarbij het allerbelangrijkste zaak. Dat is niet iets wat je uit een boekje kan leren. Dat kan je of dat kan je niet. Geen boek die je daarbij helpt.

Dus: JUST DO IT


Zo. Met deze regels zijn al je boekjes overbodig gemaakt.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-09-2004 16:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 september 2004 15:30 schreef Chelman het volgende:
Als ik je een tip mag geven over werk/loopbaan: JUST DO IT.

Al die boeken met 'tips' en gezwets zijn gewoon overbodig. Handen uit de mouwen is de enige weg vooruit. Het managen van je contacten netwerk is daarbij het allerbelangrijkste zaak. Dat is niet iets wat je uit een boekje kan leren. Dat kan je of dat kan je niet. Geen boek die je daarbij helpt.

Dus: JUST DO IT


Zo. Met deze regels zijn al je boekjes overbodig gemaakt.



Tenzij er hetzelfde in die boeken staat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 07-09-2004 16:16 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Op het moment: Het ware gelaat van Uncle Sam, geschreven door Noam Chomsky


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-09-2004 16:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 september 2004 16:16 schreef Jebes het volgende:
Op het moment: Het ware gelaat van Uncle Sam, geschreven door Noam Chomsky


Is die persoon van origine niet een taalgeleerde?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 07-09-2004 16:28 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 7 september 2004 16:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Is die persoon van origine niet een taalgeleerde?


Klopt


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 07-09-2004 16:33 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 7 september 2004 15:30 schreef Chelman het volgende:
. Het managen van je contacten netwerk is daarbij het allerbelangrijkste zaak. Dat is niet iets wat je uit een boekje kan leren. Dat kan je of dat kan je niet.


alle tips en vacatures zijn welkom

het belang van een netwerk , en wat een netwerk kan zijn ,wordt ook beschreven in het boek "welke kleur heeft uw parachute".

verder zou ik zonder het lezen van de boeken , geen vooronderzoek doen naar het bedrijf , en geen passende bedrijven gevonden hebben





[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 07-09-2004 16:34]



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-09-2004 16:35 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ok dude, het is wel eng dat je daarover moet lezen ipv dat je het toepast....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2004 16:49 by Chelman Profiel van Chelman

Wat Misanthrope zei is volstrekt juist. Al die punten (netwerken etc.) zijn vanzelfsprekend en je moet ze toepassen en niet daarover gaan lezen. Indien je moet gaan lezen om achter hun belang te komen is het eigenlijk te laat.

Wat passende bedrijven betreft....

Het lijkt me ook vanzelfsprekend dat je naar een passende functie zoekt. Overigens zou ik me eerst concentreren op WAT je wilt gaan doen en dan pas op WAAR je het gaat doen. Ik geef toe dat WAAR je werkt enorm belangrijk is.

Ik heb klussen gedaan bij bedrijven waar iedereen telkens op de klok bleef kijken en waar men liever lui dan moe was en het liefst over reistijden compensatie praatte of over onderwerpen als: 'Zo ik heb vorige week hard gewerkt. Ik ben maar liefst 37 uur binnen geweest.' (waarvan 18 uur bij de koffieautomaat). Het was werkelijk deprimerend.

Ik hou persoonlijk van omgevingen waar men daadwerkelijk hard naar een doel streeft en er ook voor zorgt dat die behaald wordt. Ook al betekent dat dat je wat langer op kantoor moet gaan rondhangen of dat je in het weekend je werkmail afwerkt. Dat soort afwegingen zijn echter vanzelfsprekend en ik zie nogmaals niet in waarom je daar een enorme studie van zou maken.

Nogmaals: JUST DO IT


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 07-09-2004 22:50 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Ach laat hem/haar...sommige mensen doen liever wat meer research dan anderen. So what? Je schiet er niets mee op om in het wilde weg te schieten, dat is verspilde moeite en helpt geen ene moer.



[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 07-09-2004 22:52]


Hatsjikidee!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-09-2004 22:57 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 september 2004 22:50 schreef Unholy Mary het volgende:
Ach laat hem/haar...sommige mensen doen liever wat meer research dan anderen. So what? Je schiet er niets mee op om in het wilde weg te schieten, dat is verspilde moeite en helpt geen ene moer.


Research? Je doet er toch ook geen research naar hoe je moet poepen, of plassen? Het zijn allemaal zaken die je moet doen, om te begrijpen wat het is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 07-09-2004 23:05 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 7 september 2004 22:57 schreef Misanthrope het volgende:
Research? Je doet er toch ook geen research naar hoe je moet poepen, of plassen? Het zijn allemaal zaken die je moet doen, om te begrijpen wat het is.


Als het hem/haar nou helpt/assisteert/hij/zij zich er beter bij voelt? Wat maakt het dan uit...Het één hoeft het ander trouwens niet in de weg te staan.



Hatsjikidee!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-09-2004 23:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 september 2004 23:05 schreef Unholy Mary het volgende:
Als het hem/haar nou helpt/assisteert/hij/zij zich er beter bij voelt? Wat maakt het dan uit...Het één hoeft het ander trouwens niet in de weg te staan.


Aha, jij bent zo'n 'laat iedereen in zijn waarde' miep? In welk opzicht laat je iemand niet in zijn waarde als je aangeeft dat hij/zij beter zelf ervaring op kan doen, ipv erover te lezen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 07-09-2004 23:17 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 7 september 2004 23:07 schreef Misanthrope het volgende:
Aha, jij bent zo'n 'laat iedereen in zijn waarde' miep? In welk opzicht laat je iemand niet in zijn waarde als je aangeeft dat hij/zij beter zelf ervaring op kan doen, ipv erover te lezen?


Tsk,tsk...lekker stickers plakken .

Ik weet niet of deze persoon de boeken leest "naast" ervaring of "in plaats van" ervaring of "ter voorbereiding van" ervaring...het kan allemaal. The point is: waar maak je je eigenlijk druk om?




Hatsjikidee!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 10-09-2004 0:28 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda




Vinay
Usericon van Vinay
Posted 10-09-2004 0:37 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 7 september 2004 22:57 schreef Misanthrope het volgende:
Research? Je doet er toch ook geen research naar hoe je moet poepen, of plassen? Het zijn allemaal zaken die je moet doen, om te begrijpen wat het is.

er wordt wel daarnaar,en andere processen dien men als vanzelfsprekend ziet , research gedaan ( fysiologie ) .


ik denk dat je het meest bereikt door je voor te bereiden en te doen .
of inzichten/ervaringen van anderen te herkennen ( door kritisch te lezen ) , en op je eigen situatie toe te passen ( verschilt per persoon )

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 10-09-2004 0:47]



judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-09-2004 1:04 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Ik lees nu geen boeken meer, ik zit teveel op dit forum verdomme. Ik lijk (ehhh, ben) wel een nerd


Giant
Usericon van Giant
Posted 10-09-2004 2:26 by Giant Profiel van Giant

Bezig in The Wheel Of Time; The Shadow Rising (boek 4). Goeie serie!



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 10-09-2004 3:15 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

momenteel LotR again. (en ondertussen The Soddit en Bored of the Rings)


Bruce Banner


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-09-2004 6:39 by Manifest Profiel van Manifest

Verwondering van Hugo Claus, maar ik ga denk ipv daarvan het boek van Willem Frederik Herman - de donkere kamer van Damocles lezen.


F*ck hippies


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-09-2004 8:37 by MMayo Profiel van MMayo

Normaal gesproken lees ik veel King en Koontz maar momenteel ben ik begonnen in Schrijfwereld Omnibus 2 van Terry Pratchett.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen