IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Wat voor boeken leest men hier? (Deel II) Vorige pagina | Volgende pagina
robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 06-07-2005 17:36 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 6 juli 2005 11:03 schreef Mark het volgende:
Is trouwens wel een punt, heeft iemand nog andere aanraders voor boeiende fantasy-boeken/series in dezelfde tendens? Dus uitgebreide wereld, bij voorkeur niet terugdeinzend voor brute (soms horror-achtige) beschrijvingen en inventief?

Dus series als WOT (Jordan), Song of Ice and Fire (Martin), Assassins serie plus vervolgen (Hobb), Sword of Truth (Goodkind), Magician-serie (Feist), Covenant (Donaldson), Neil Gaiman boeken, etc.
Ik zou alle series van Feist lezen, er zijn maar 2 0f 3 lostaande boeken, rest is allemaal 1 groot verhaal waarbij de tijdlijnen ook hetzelfde zijn.
1 serie is meer vanuit een ander persoon zijn perspectief

Feist heerscht gewoon


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-07-2005 17:40 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 juli 2005 17:36 schreef robbemans het volgende:
Ik zou alle series van Feist lezen, er zijn maar 2 0f 3 lostaande boeken, rest is allemaal 1 groot verhaal waarbij de tijdlijnen ook hetzelfde zijn.
1 serie is meer vanuit een ander persoon zijn perspectief

Feist heerscht gewoon


Elfensprook en Magier blijven voor mij toch de betere Feist boeken. Elfensprook voornamelijk omdat het in 'deze' tijd geschreven is met diverse fantasy elementen erin verweven oh en niet te vergeten de 'duistere' sfeer. Magier vond ik voornamelijk boeiend vanwege het groeien van de personages, het ontwikkelen van individuen en de beschrijvingen van de diverse werelden. Natuurlijk ook niet te vergeten de botsingen in die werelden. De rest van de reeksen ook gelezen, die vind ik juist weer een beetje voorspelbaar en eentonig worden. De overige boeken na Magier in die reeks, hadden van mij niet gehoeven. Maar goed, Feist is op zich best leuk leesvoer ja.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 06-07-2005 17:43]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-07-2005 17:52 by MMayo Profiel van MMayo

Oja ben momenteel bezig met 'verkenningen in de haptonomie' ook erg leuk.


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 06-07-2005 19:02 by Devilicious Pem Profiel van Devilicious Pem

quote:
Op 6 juli 2005 17:52 schreef MindlessMayo het volgende:
Oja ben momenteel bezig met 'verkenningen in de haptonomie' ook erg leuk.


Ik heb nog nooit van haptonomie gehoord wat is het in godsnaam?


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-07-2005 19:12 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 6 juli 2005 12:13 schreef Jebes het volgende:
Verder is het maar de vraag wie van ons zich zorgen moet maken aangezien we alweer hetzelfde boek lezen
En we gaan ook al rond hetzelfde tijdstip naar dezelfde plaats op vakantie.

Let je overigens wel op voor die grote witte haai.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 06-07-2005 19:15 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 6 juli 2005 19:12 schreef Misanthrope het volgende:
En we gaan ook al rond hetzelfde tijdstip naar dezelfde plaats op vakantie.

Let je overigens wel op voor die grote witte haai.


Dat ook nog inderdaad

En vanwege die haai heb ik besloten uit te wijken naar een riviertje in plaats van naar zee te gaan


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Nasgoroth
Usericon van Nasgoroth
Posted 07-07-2005 12:19 by Nasgoroth Profiel van Nasgoroth

Zelf lees ik zowel informatieve als verhalende Boeken, Meestal over Geschiedenis, Mythologie ( heb pas nog een boek gelezen over Ragnarok ) Volkslegenden sagen enzovoorts. Een aanrader voor iedereen die zich in Bloed intresseert ( Zowel het Biologische als de rol van bloed in Mythologie en Rituelen ) "Biografie van het Bloed door Frans Mattieu ( geloof ik ) Ik zelf vind het boek iets te Christelijk, zeker naar de laatste twee hoofdstukken toe, voor de rest is het boeiend, leest het vlot en het is zeer intressant.


Drawn towards these lands again. Seeking death and sacred soil.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 07-07-2005 16:20 by Killing Zoe Profiel van Killing Zoehttp://www.hermanfolk.nl

Nu the DaVinci code. Wat een zware literatuur zeg....2 dagen, 300 blz. gelezen.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-07-2005 16:21 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Nog aan te schaffen :

Zelfmoordkonijntjes! geweldig..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-07-2005 16:47 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 6 juli 2005 19:02 schreef Devilicious Pem het volgende:
Ik heb nog nooit van haptonomie gehoord wat is het in godsnaam?

volgens mij heeft het iets met aanraken te maken. De kunst van het aanraken ofzo


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-07-2005 16:58 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 juli 2005 19:02 schreef Devilicious Pem het volgende:
Ik heb nog nooit van haptonomie gehoord wat is het in godsnaam?



Ghehehe...

http://www.haptonomie.com/nederlands/page12.html

Het werkt overigens zeer ontspannen bij mensen die mekaar vertrouwen, in een relatie bijvoorbeeld. Maar dan gebruik je meer andere elementen.

Maar goed, ik ben hier al een tijdje mee bezig op het werk. Leek me wel handig mij eens te verdiepen in wat ik doe.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 07-07-2005 16:59]


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 07-07-2005 17:16 by Infaustus Profiel van Infaustus

quote:
Op 7 juli 2005 16:20 schreef Killing Zoe het volgende:
Nu the DaVinci code. Wat een zware literatuur zeg....2 dagen, 300 blz. gelezen.



Zwaar? ik vond het nog wel aardig te doen..


No meat is sweater


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-07-2005 18:38 by windkracht10 Profiel van windkracht10

Geen boek maar wel steengoed, het maandblad DENG!


mvg wk10


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-07-2005 19:02 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ik was al enkele dagen in een hele dikke pil aan het lezen, maar ik kon er geen touw aan vast knopen. Ik snapte echt helemaal niks van het verhaal. Bleek dat ik de gouden gids aan het lezen was.


spelfout weggehaald...


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 07-07-2005 19:04 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

the camebridge encyclopedia of human evolution


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 07-07-2005 19:14 by Immortella Profiel van Immortella

Mo Hayder - Vogelman.

Vorige week uitgelezen, spannend verhaal! Een aanrader als je van 'realistische' (misdaad) thrillers houdt!


..."Hate can only create more hate"...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 12-07-2005 23:07 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Dan Brown - Het Juvenalis Dilemma
Best wel aardig. Leest snel weg, maar niet echt spannend.


Hatsjikidee!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-07-2005 23:15 by MMayo Profiel van MMayo

The Hobbit

Best leuk.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-07-2005 0:08 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 7 juli 2005 19:02 schreef varanus het volgende:
Ik was al enkele dagen in een hele dikke pil aan het lezen, maar ik kon er geen touw aan vast knopen. Ik snapte echt helemaal niks van het verhaal. Bleek dat ik de gouden gids aan het lezen was.






M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-07-2005 0:36 by M. Profiel van M.

quote:
Op 6 juli 2005 17:40 schreef MindlessMayo het volgende:
Elfensprook en Magier blijven voor mij toch de betere Feist boeken. Elfensprook voornamelijk omdat het in 'deze' tijd geschreven is met diverse fantasy elementen erin verweven oh en niet te vergeten de 'duistere' sfeer. Magier vond ik voornamelijk boeiend vanwege het groeien van de personages, het ontwikkelen van individuen en de beschrijvingen van de diverse werelden. Natuurlijk ook niet te vergeten de botsingen in die werelden. De rest van de reeksen ook gelezen, die vind ik juist weer een beetje voorspelbaar en eentonig worden. De overige boeken na Magier in die reeks, hadden van mij niet gehoeven. Maar goed, Feist is op zich best leuk leesvoer ja.

Waarom lees je eigenlijk vertalingen? 'Elfensprook' klinkt echt vreselijk gay, dat moet in het engels toch beter te verdragen zijn. Bovendien, *jawel*, is het lezen in een andere taal goed voor je taalgevoel!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-07-2005 7:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 juli 2005 19:14 schreef Immortella het volgende:
Mo Hayder - Vogelman.

Vorige week uitgelezen, spannend verhaal! Een aanrader als je van 'realistische' (misdaad) thrillers houdt!


Check: Caleb Carr - The Alienist


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 13-07-2005 8:01 by Shredhead Profiel van Shredhead

Op dit moment 'het mooie kotsenden meisje - herman brusselmans'. Gisteravond pas aan begonnen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-07-2005 9:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 juli 2005 0:36 schreef M. het volgende:
Waarom lees je eigenlijk vertalingen? 'Elfensprook' klinkt echt vreselijk gay, dat moet in het engels toch beter te verdragen zijn. Bovendien, *jawel*, is het lezen in een andere taal goed voor je taalgevoel!
En bij een vertaling verdwijnt veel van de sfeer


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-07-2005 17:01 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 6 juli 2005 17:16 schreef slome het volgende:
Ik ga binnenkort maar eens beginnen aan Mank van Herman Brusselmans. De 1e vier bladzijden heerschten al als de pest dus ik ben erg benieuwd naar de rest van dat boek


Herman Brusselmans is één van mijn helden. Even dit topic doorspitten om te ontdekken welke boeken ik morgen moet kopen om mee te nemen op vakantie.

Edit: Ja, nu ben ik ook wel benieuwd naar The Hitchhiker's Guide To The Galaxy, De Donkere Toren serie, de boeken van Feist, de andere boeken van Brusselmans en dat nieuwe boek van Brown, wat moet ik nou kopen dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 15-07-2005 17:24]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-07-2005 17:49 by Schaep Profiel van Schaep

Schop.

Ja, ik was nog niet helemaal weg, maar ehm, post het dan toch maar even. Morgen zorg ik maar eens even dat ik lid word van de bibliotheek, met een budgetabonnement en zo.

Vét goed bezig Schaep.

Ik weet toch.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen