IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Zyklon Vorige pagina | Volgende pagina
amy
in tragedies we play.......
Usericon van amy
Posted 15-03-2001 12:47 by amy Wijzig reactieProfiel van amyQuote dit bericht

Ik denk dat ik hier ff op moet reageren. Ik weet niet of dit betoog naar aanleiding van mijn opmerking over Rotting Christ is. Als dat zo is moet je misschien even beter lezen wat ik echt bedoel. Wat ik zei is dat bands als Zyklon en Rotting Christ hun naam, in my humble opinion, gebruiken voor het shockeffect wat ze ermee genereren. Waar controverse is, is aandacht. Dat ik toevallig vind dat Rotting Christ geen leuke muziek maakt heeft niets met de al dan niet satanistische aard van de band te maken, maar puur met de MUZIEK. Ja, die mensen zijn er ook.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 15-03-2001 13:16 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik moet Amy volledig gelijk geven


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 15-03-2001 18:36 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Mijn mening was in het algemeen.

Dat je Rotting Christ niks aan vind is jouw goed recht...ik heb je ook niet voor gek verklaard of zo omdat je Rotting Christ niet goed vind (zoals je zelf al zei, beter lezen)



amy
in tragedies we play.......
Usericon van amy
Posted 16-03-2001 9:06 by amy Wijzig reactieProfiel van amyQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2001 20:01 schreef Vampire Ricardo het volgende: Als je Rotting Christ erg vind, dan moet je bands als Judas Iscariot, Christ Denied en weet ik veel hoeveel bands gaan afzeiken, is het niet om de "naam" dan wel om de teksten, al dan niet gore/splatter, satanisch, nihilistisch of weet ik veel wat.
In dat geval ben je toch met de verkeerde muzieksoort bezig...A


Wat is het verschil tussen me voor gek verklaren en zeggen dat ik met de verkeerde muziek bezig ben. Who are you to judge?


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 16-03-2001 18:16 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

ik heb het over de NAAM Rotting Christ, dat men die erg vind. Als je in de metal in het algemeen ga beginnen over hoe respectloos de naam van een band is, sjees....dan zijn we nog wel even bezig.

Zoals ik al zei, dat je Rotting Christ niks vind dat is jouw smaak, dus ik ben je helemaal niet aan het "judgen". Dat bedoel ik met beter lezen, aangezien ik de alinea ervoor het over de NAAM had, en dat de alinea die jij aanhaalde gewoon een voortzetting was.

Maar ga gerust verder, een goeie discussie is nooit weg...

misschien moet ik maar eens uitkijken waar ik loop, want het blijkt dat er een aantal lange tenen hier in de buurt zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire Ricardo op 16-03-2001 18:18]



HagratH
Usericon van HagratH
Posted 16-03-2001 18:48 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

Ik ben met uhh... (hoe heet die dude die hier boven mij gepost heeft) eens dat als je niet van respectloze bandnamen houdt, dan zit je verkeerd in de metal. Da's gewoon heel simpel!!

Maar als diezelfde dude (waarvan ik de naam nog niet weet) even goed leest wat Amy postte, dan ziet hij dat Amy Rotting Christ niet niet goed vind, om de muziek, en niet om de naam.

Ik had trouwens al een vermoeden dat Zyklon geen voortzetting was van Zyklon B. Ik heb ooit eens een site gezien over Zyklon, dat leek niet echt op Zyklon B moet ik zeggen.

Zyklon ken ik verder niet, Zyklon B vind ik wel gaaf (de muziek dus!) en Judas Iscariot (die die dude waarvan ik de naam nog niet weet ook noemde) vind ik ook geweldig!!!

edit: ah, die dude heet Vampire Ricardo

[Dit bericht is gewijzigd door HagratH op 16-03-2001 18:51]


Please give blood. Vampires are an endangered species!


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 16-03-2001 21:15 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

mensen, wat lezen we toch slecht

de "dude hierboven" (voor een compleet verhaal, ga naar http://www.vampire-magazine.com en dan naar members...) had het over het ALGEMEEN!

Ik had Amy's verhaal noggeens gelezen dus kan ik daar ook nooit op gereageerd hebben. Het begon er allemaal mee dat Amy sugereerde dat ik haar aanviel. Begin je vanaf bericht nr. 1 door te lezen tot dit berichtje, dan denk ik dat het allemaal wel duidelijk is.

En ja, Judas Iscariot heerscht! Alleen moet Lord Akheathen wel iets sneller zijn met interview vragen beantwoorden....

Als trouwens een echte black metal freak dit zit te lezen, we hebben een plekje vrij, dus soliciteren via e-mail! Ricardo@vampire-magazine.com



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 17-03-2001 18:00 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:

In dat geval ben je toch met de verkeerde muzieksoort bezig...



sorry hoor, maar hier moet ik toch ff op reageren: WAT EEN KOMPLETE ONZIN! Dus dat ik normen en waarden heb betekend voor jouw dat ik met de verkeerde muzieksoort bezig bent?!?

Ik ventileerde gewoon mijn EIGEN mening...

Lord Morgoth


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 24-03-2001 13:47 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Excuses voor mijn late reactie, mijn eigen webzine kost veel tijd dus bij deze...

Kijk dat je normen en waarden heb, is harstikke mooi. Liever 100 van die figuren zoals jij dan 3 van die figuren die stoned op een station hangen en naar elk meisje dat voorbijloopt "hoer" te lopen roepen.

Maar laten we even de realiteit niet uit het oog verliezen.

Normen en waarden zijn voor mij een meisje met respect behandelen, niks vernielen, niet stelen, andersmans fietsbanden niet leksteken enz.

Normen en waarden is mijn ogen is NIET metalbands hun bandnaam gaan bekritiseren of het al dan niet respectloos is. Want dan zijn we gewoon lang bezig...laat staan over "respectloze" shirts, "respectloze" teksten of "respectloze" foto's. Kom op zeg, Metal gaat nu eenmaal niet over bloemetjes en bijtjes en Teletubbies!!

Wat dan gaan we krijgen dat de vegetariers het oneens zijn met teksten als "hacked up for barbeque" en de carnivoren met de vele crust/grind beweging over hun vegetarische gedoe. Laat staan wat er gaat gebeuren met bands als Mortification en alle ander white-metal zooi!

Dus het heeft niks te maken dat jij wel normen en waarden heb en ik niet...het heeft te maken met realiteit.

NOW PLAYING: Mortician - Domain of Death



HagratH
Usericon van HagratH
Posted 25-03-2001 4:06 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

Ik ben het met Ricardo eens moet ik zeggen!

Normen en waarden hebben niks te maken met bandnamen. Als je een hekel hebt aan respectloze bandnamen/shirts/teksten/muziek dan hoor je niet in de metal thuis denk ik.

Fuck Me Jesus van Marduk bijvoorbeeld:

Een vriend van me heeft dit ook op een shirt staan. Als je een hekel aan dit soort dingen hebt dan hoor je gewoon niet echt in de metal thuis denk ik.



Now playing: Behexen - Saatanan Varjon Synkkyydessä


Please give blood. Vampires are an endangered species!


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 25-03-2001 14:10 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Dus omdat ik, vanwege mijn principes, zoiets niet op een shirt wil hebben (wat ik draag, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten!)hoor ik niet in de metal thuis? Doe even normaal.....

[Dit bericht is gewijzigd door suzanne op 25-03-2001 14:10]


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 25-03-2001 16:16 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Ben het 100% met Suzanne eens


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


amy
in tragedies we play.......
Usericon van amy
Posted 26-03-2001 12:24 by amy Wijzig reactieProfiel van amyQuote dit bericht

Ik ook. Ook ik vind dat ieder het shirt moet dragen waarin hij of zij zich lekker voelt. Maar er moet, vind ik, evengoed respect zijn voor mensen die geen satanistisch of aanverwante teksten op hun shirt willen. Deze mensen zijn niet met de verkeerde muziek bezig naar mijn mening, omdat satanisme niet inherent is aan metal.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 26-03-2001 13:23 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2001 12:24 schreef amy het volgende:
... omdat satanisme niet inherent is aan metal.


JUIST!!!!!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 26-03-2001 13:39 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2001 12:24 schreef amy het volgende:
... omdat satanisme niet inherent is aan metal.
dat is wat ik bedoel, Amy bedankt


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-03-2001 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

1 van de dingen waarom ik graag metal beluister en graag metal 'ben' (Metal is meer dan alleen luisteren vind ik namelijk) is de enorme vrijheid die je jezelf aanneemt, hiermee bedoel ik: geen last hebben van vervelende religieuze of modieuze vooroordelen. Met andere woorden, metalheads zijn volgens mij toch altijd nog de meest eerlijke en oprechte mensen die geen blad voor de mond nemen als ze hun mening willen uiten.
Zoiets dus vindt ik ...


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 26-03-2001 18:58 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

ha, heerlijk zo'n discussie!!

Wat betreft vrijheid van meningsuiting hebben jullie zeker allemaal 110% gelijk!

Maar ik neem aan dat jullie mij ook gelijk geven in het feit dat metal nu eenmaal niet over de fijne dingen des levens gaat.

Ik vraag me af welke metalbands nog overblijven als je alle bands wegdenkt met "respectloze" namen, teksten, shirts enz.

En wie zei er dat metal gelijk staat met satanische teksten?!? Ook al is dat volgens vele christenen zo.....(of is dat respectloos, om christenen zonder hoofdletter "c" te schrijven?!?!?)

Ik zie het al voor me..

"oh, ik loop vandaag door Tholen of weet ik veel voor streng gerefomeerd dorp heen, shit, dan kan ik maar beter mijn Deicide of Necromantia-shirt thuis laten want anders kwets ik misschien wel mensen..."

Ik vind het veel te ver gaan, het "respect"-idee.



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 26-03-2001 20:08 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2001 18:58 schreef Vampire Ricardo het volgende:
ha, heerlijk zo'n discussie!!

...

Ik vind het veel te ver gaan, het "respect"-idee.


Je kan het denkraam natuurlijk ook enigszins vergroten, en de discussie niet allen over christenen e.d. laten gaan...

Ik ben het met je eens dat metal nagenoeg geen positive insteek heeft (des te beter!!), maar naar mijn mening trek je het 'respect'-idee iets te ver door...

VOlgens mij ging het erover of Zyklon B kon als naam (en de gedachte daarachter). En ja, ik ben me er terdege van bewust dat ik degene ben die over het'respect'-idee ben begonnen.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 26-03-2001 20:55 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

mijn reactie was op "Rotting Christ"...



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 26-03-2001 21:07 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


amy
in tragedies we play.......
Usericon van amy
Posted 27-03-2001 9:11 by amy Wijzig reactieProfiel van amyQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2001 20:55 schreef Vampire Ricardo het volgende:
mijn reactie was op "Rotting Christ"...


Daar gaan we weer! Blijkbaar moet ik echt nog een keer uitleggen dat de bandleden van Rotting Christ hetzelfde effect met hun naam willen bereiken als Zyklon. Zeg nou zelf, beide bands roepen bepaalde associaties op. Als over zo'n bandnaam wordt gepraat geeft dat toch naamsbekendheid. Kijk, dat jij nou niet in God gelooft hoeft niet te zeggen dat andere mensen dit niet als shockerend op kunnen vatten. Is het nu duidelijk?


Metalium-
Usericon van Metalium-
Posted 27-03-2001 18:59 by Metalium- Wijzig reactieProfiel van Metalium-Quote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2001 4:06 schreef HagratH het volgende:
Ik ben het met Ricardo eens moet ik zeggen!

Normen en waarden hebben niks te maken met bandnamen. Als je een hekel hebt aan respectloze bandnamen/shirts/teksten/muziek dan hoor je niet in de metal thuis denk ik.

Fuck Me Jesus van Marduk bijvoorbeeld:

Een vriend van me heeft dit ook op een shirt staan. Als je een hekel aan dit soort dingen hebt dan hoor je gewoon niet echt in de metal thuis denk ik.



Now playing: Behexen - Saatanan Varjon Synkkyydessä


hahaha dit is gewoon pure humor vind ik

net zo als dat shirt van CoF ''Touched By Jesus, Fingered By God''



Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 27-03-2001 19:02 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

ja daar gaan we weer....

Amy: mijn allereerste reactie kwam van op hetgeen wat Lord Morgoth op de eerste bladzijde had gepost:

"dit kan niet! Simpel. Net als Rotting Christ.Ik ben niet christelijk maar dat gaat me toch iets te ver. Heeft iets met respect te maken... "

Vanaf het begin heb ik al duidelijk gemaakt dat ik niet op jouw gepost heb gereageerd simpelweg omdat ik het noggeeneens heb gelezen.

Waarom je nu telkens net doe of ik jou aanval blijft voor mij een raadsel

Is het nu duidelijk???

NOW PLAYING: Necrophobic - The Third Antichrist

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire Ricardo op 27-03-2001 19:03]



amy
in tragedies we play.......
Usericon van amy
Posted 28-03-2001 10:37 by amy Wijzig reactieProfiel van amyQuote dit bericht

Misschien"doe ik" alsof je me aanvalt, omdat ik over Rotting Christ ben begonnen. En hoe kun je aan een forum deelnemen als je bepaalde delen van de discussie niet eens leest. Uit onwil of omdat de argumenten je niet bevallen? Maar goed, volgens mij blijven we toch langs elkaar heen lullen, dus ik hou er maar over op.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 28-03-2001 19:27 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Het is heel makkelijk om op een forum te reageren zonder een aantal dingen niet te lezen. Als mijn oog ergens op valt waar ik denk waar ik op moet reageren dan doe ik dat. Als iemand dan ook al zoiets heeft gereageerd...tja, jammer dan!

Sommige onder ons hebben het nu eenmaal druk, en niet zoveel tijd om even alles te lezen.

Dus niks geen onwil of omdat de argumenten me niet bevallen, voel ik me te volwassen voor.

En gezien je reacties bevallen mijn argumenten jou ook niet, maar dat is ook normaal bij een forum, dat mensen elkaars argumenten in twijfel trekken.



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen