IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Help, school. Deel 2. Vorige pagina | Volgende pagina
Ruud
Usericon van Ruud
Posted 28-09-2005 23:50 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 02-01-2008 21:22]


Ruud
Usericon van Ruud
Posted 28-09-2005 23:51 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 03-08-2008 0:17]


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 01-10-2005 20:05 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Zijn er hier misschien mensen die mij misschien kunnen helpen met de beslissing om naar een vlaamse of nederlandse hogeschool te gaan? Ik weet hoe het er aan toe gaat op vlaamse, maar niet op nederlandse.
Alvast bedankt.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-10-2005 22:09 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Tsja... Dat verschilt per Hogeschool enorm. Ik hoor regelmatig erg veel geklaag over Hogescholen in Nederland (rommelig, slecht georganiseerd en weinig contact tussen docenten en studenten), maar er zijn vast ook mensen die goede ervaringen hebben.


..."Hate can only create more hate"...


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 10-10-2005 22:25 by Jansuh Wijzig reactieProfiel van JansuhQuote dit bericht

Ok, ik zit met een probleem

Met wiskunde (ik heb NT dus wb1 en 2) zijn we momenteel ook bezig met meetkunde. Dat je dus dingen moet bewijzen (dat bepaalde dingen trapezia of dat bepaalde dingen parallellogrammen zijn.. |AD| = |DC| en dat soort dingen ook)

Nou snap ik hier dus de ballen van.. net meer dan een uur mee bezig geweest.

Heeft iemand hier tips/truscjes voor? Ik kom altijd vast te zitten..



Nix
Usericon van Nix
Posted 10-10-2005 22:32 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2005 23:31 schreef Ruud het volgende:
Hm hm, weet ik, maar ik ambieer geen beroep als leraar. Ik wil überhaupt geen beroepsmatige studie doen, maar gewoon... geschiedenis studeren. Daarom de universiteit.





Ik wil filosofie studeren.


Maar ja, dat is het toch niet geworden.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 10-10-2005 22:33 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

AAaargh, kankerstudie!!

Voor woensdag: 800 Roemeense woorden leren + referaat schrijven in het Roemeens.

Voor donderdag: paper van 15 pag. schrijven in het Noors

En bedankt....


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-10-2005 23:05 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982



slome
Usericon van slome
Posted 10-10-2005 23:39 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2005 22:25 schreef Jansuh het volgende:
Ok, ik zit met een probleem

Met wiskunde (ik heb NT dus wb1 en 2) zijn we momenteel ook bezig met meetkunde. Dat je dus dingen moet bewijzen (dat bepaalde dingen trapezia of dat bepaalde dingen parallellogrammen zijn.. |AD| = |DC| en dat soort dingen ook)

Nou snap ik hier dus de ballen van.. net meer dan een uur mee bezig geweest.

Heeft iemand hier tips/truscjes voor? Ik kom altijd vast te zitten..


Hmmm... Je wilt tips in het algemeen... Misschien zou je eerst een aantal gerichte vragen moeten posten, daar heb je denk ik meer aan + mijn ervaring is dat je bij vakken als wiskunde elk regeltje eerst moet begrijpen/kunnen toepassen voordat je met de volgende verder gaat (iaw: het hele hoofdstuk leren terwijl de 1e paar paragraven je al niet echt duidelijk zijn werkt niet). Hopelijk heb je hier iets aan, succes.

P.S. Met die gerichte vragen kan ik waarschijnlijk ook niet helpen, ben zelf nl een fucking ramp met dat vak.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 11-10-2005 19:52 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

f***ing druk op school .... geraak gestresseerd enzo


Faustian Spirit of the Earth


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-10-2005 20:07 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2005 22:33 schreef Gangrad het volgende:
AAaargh, kankerstudie!!

Voor woensdag: 800 Roemeense woorden leren + referaat schrijven in het Roemeens.

Voor donderdag: paper van 15 pag. schrijven in het Noors

En bedankt....
genaaid...


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 11-10-2005 20:11 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2005 22:33 schreef Gangrad het volgende:
AAaargh, kankerstudie!!

Voor woensdag: 800 Roemeense woorden leren + referaat schrijven in het Roemeens.

Voor donderdag: paper van 15 pag. schrijven in het Noors

En bedankt....

hehe ik maak me al druk over een nederlandstalige paper avn 7 paginas haha


Ruud
Usericon van Ruud
Posted 11-10-2005 22:14 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 02-01-2008 21:21]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-10-2005 22:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2005 22:25 schreef Jansuh het volgende:
Ok, ik zit met een probleem

Met wiskunde (ik heb NT dus wb1 en 2) zijn we momenteel ook bezig met meetkunde. Dat je dus dingen moet bewijzen (dat bepaalde dingen trapezia of dat bepaalde dingen parallellogrammen zijn.. |AD| = |DC| en dat soort dingen ook)

Nou snap ik hier dus de ballen van.. net meer dan een uur mee bezig geweest.

Heeft iemand hier tips/truscjes voor? Ik kom altijd vast te zitten..

Wiskunde is leuk
Je stelt niet echt een gerichte vraag, maar misschien zijn deze tips handig (ik heb nog bijles wiskunde gegeven aan paniekfiguren, die allemaal uiteindelijk geslaagd zijn):

- ga niet zomaar formules opschrijven en meteen iets proberen op te lossen. Lees eerst de vraag rustig door.
- probeer op "jouw" manier naar aanleiding van het vraagstuk alles op te schrijven wat je zeker weet. Dit helpt om je gedachten te ordenen. Ga dus geen conclusies trekken of zo, of "alvast iets uitwerken", gewoon puur opnieuw gegevens opschrijven (maar wel op jouw eigen manier)
- (nogmaals) bedenk: wat kan ik met zekerheid over deze vraag zeggen? Waarom ("omdat het in de vraag gegeven staat"? "omdat A^2 + B^2 = C^2"? etc.) Wat vertellen die bekende gegevens mij over nog onbekende gegevens?
- als je helemaal vastzit ergens mee, ga dan iets anders doen. Na een uur, of de volgende dag, begin je opnieuw met het vraagstuk. Echt doen!! Durf het weg te leggen en weer opnieuw te beginnen een dag later.
- val je leraar lastig met vragen, ook als je denkt dat hij je dom vindt. Gewoon blijven dóórvragen en zeggen "dat snap ik niet"... dat geeft een grotere kans dat hij doorkrijgt WAT je dan niet snapt.
- nooit in paniek raken, dan kom je in een stemming van "ik schrijf drie getallen op en daarna snap ik er al helemaal niks meer van". Als je de boel systematisch opschrijft, kan je die paniek voorkomen. En die paniek zorgt er alleen maar voor dat je jezelf afsluit.

Succes!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 11-10-2005 22:26]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


slome
Usericon van slome
Posted 12-10-2005 18:29 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Dial M. for math issues!

(even onthouden Slome... je hebt zelf binnenkort ook weer die inhaaltoets)

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 13-10-2005 1:31]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 03-11-2005 16:18 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Weet iemand waarom de volgende lap code een foutmelding geeft (Object doesn't support property or method bij de laatste regel van openSheets()(setSeries(plotChart) ):

Sub openSheets()
Dim plotChart As Chart
Dim ser As Series

Set plotChart = openPlotChart("TestChart")
plotChart.SeriesCollection.Add (Worksheets("Sheet1").range("B1:B9"))
setSeries (plotChart)
End Sub


Function openPlotChart(naam As String) As Chart
Charts.Add
'Charts(1).name = naam
Set openPlotChart = Charts(1)
End Function

Function setSeries(plotChart As Chart)

Set plotChart.SeriesCollection(1).XValues = Worksheets("Sheet1").range("A1:A9")
Set plotChart.SeriesCollection(1).Type = "Scatter"
End Function



Edit: gaat over Excel en VBA dus....

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 03-11-2005 16:28]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-11-2005 16:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 oktober 2005 22:25 schreef Jansuh het volgende:
Ok, ik zit met een probleem

Met wiskunde (ik heb NT dus wb1 en 2) zijn we momenteel ook bezig met meetkunde. Dat je dus dingen moet bewijzen (dat bepaalde dingen trapezia of dat bepaalde dingen parallellogrammen zijn.. |AD| = |DC| en dat soort dingen ook)

Nou snap ik hier dus de ballen van.. net meer dan een uur mee bezig geweest.

Heeft iemand hier tips/truscjes voor? Ik kom altijd vast te zitten..


zit je nu bij hoofdstuk 1 van getal en ruimte NT6?

ik had zelf ook een kut cijfer voor dat bewijzenhoofdstuk, je loopt snel vast maar voor elke stap krijg je al punten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-11-2005 18:04 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

ik kan vanaf donderdag middag mijn stage begeleider al niet berijken


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 03-11-2005 18:07 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 18:04 schreef jbassist het volgende:
ik kan vanaf donderdag middag mijn stage begeleider al niet berijken


bereiken met ij in het schooltopic? foei foei


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-11-2005 18:10 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

sorrie


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 05-11-2005 2:03 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2005 18:04 schreef jbassist het volgende:
ik kan vanaf donderdag middag mijn stage begeleider al niet berijken



mja stage ....

die pipo van de VRT moet per sé allemaal extra dingen hebben zoals werkpostfiche, medisch attest ..... gewoon contracten zijn blijkbaar niet goed genoeg


Faustian Spirit of the Earth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-01-2006 0:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm ik heb jaren lang naar TU delft met werktuigbouwkunde gewild, en misschien als 2e sutide bio ofzo. Maar mijn interesses zijn langzaamaan verschoven en ik wil graag bio gaan studeren, maar ik heb niet echt een idee waar biologie goed staat aangeschreven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 05-10-2006 12:49 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Is er nog iemand die een boek heeft voor de spw4 Individu en samenleving..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 21-03-2007 0:48 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Heb morgen een evaluatiegesprek met journalist Douglas De Coninck van het weekblad Humo in verband met het vak Onderzoeksjournalistiek waarvoor we een werkstuk moesten maken. Wat blijkt vandaag ... diezelfde Douglas De Coninck wordt er officieel van beschuldigd een bendeleider te zijn


[Dit bericht is gewijzigd door cataclysm child op 21-03-2007 0:48]


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 22-03-2007 1:28 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Heb een 18/20 gekregen van de bendeleider


Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen