IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Alleen voor jonge honden... Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-12-2004 23:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Forumgenoten,

vandaag de dag hoor ik nogal wat negatieve retoriek over "de jeugd", over "Slipknot-tieners" of zelfs "breezer-gothics" die de sfeer op concerten zouden verpesten, die niets van metal zouden begrijpen, die alleen maar stoer zouden doen en het niet zouden zijn of die geen verstand van muziek hebben en maar één band zouden kennen. De gemiddelde leeftijd van deze aangeduide categorie zou dan rond de zestien liggen, en deze categorie wordt over het algemeen (door de mensen die erover praten) zeer irritant en hinderlijk gevonden. Tenminste, die conclusie trek ik, men heeft het er in ieder geval nogal vaak over dus blijkbaar speelt het een grote rol in de hoofden en harten van onze ware metal-elite!

Naar mijn mening is dit volkomen onnodig en geeft dit soort denken blijk van een vastgeroeste en zelf-destructieve mentaliteit. Om de een of andere reden zijn de criticasters van bovengenoemde generatie altijd mensen "op leeftijd" die zich blijkbaar niet meer thuis voelen tussen het normale publiek op concerten. Ik zeg "normale publiek" want als ik naar de meerderheid van de concertbezoekers kijk kom ik qua gemiddelde leeftijd toch echt niet hoger dan een jaar of 20. Daar is niets mis mee.

Sterker nog, voornoemde criticasters vergeten vaak het cruciale feit dat, voor de "tieners", een concert een onvergetelijke belevenis is. Het samen bier drinken en kut roepen met vrienden is iets dat deze jonge mensen voor het eerst meemaken. Zij zijn bezig met het zoeken en vinden van een eigen identiteit, zij zijn bezig op een zoektocht die we allemaal gemaakt hebben en (en dit is het belangrijkst) zij vinden het geweldig. Zij Hebben Lol.

De voornoemde criticasters hebben geen Lol. En vooral hebben zij geen lol, omdat zij vergeten zijn hoe het is om dat gevoel te hebben. Het enige dat zij kunnen doen, om hun eigen identiteit te bewaren, is neerkijken op de mensen om hen heen, die WEL weten hoe het is om lol te maken. Vaak zijn deze criticasters hopeloos vastgeroest in hun eigen retoriek, dragen ze al 20 jaar dezelfde kleren en zitten ze al 20 jaar op hetzelfde dode spoor waar ze NOG 20 jaar op zullen zitten, totdat ze oud en verbitterd (en sommigen langharig) met pensioen zullen gaan, geen spat wijzer geworden en een hoop hersencellen armer. Met enig geluk zullen ze nog wat reutelen over "de metalscene" van vroeger, zodat je extra lol hebt als je ze uitlacht. Een spontane belevenis kennen ze niet meer, alles is oud, verdord, en was vroeger beter. De herinnering aan hun laatste toffe concert valt samen met de herinnering aan hun laatste erectie, omstreeks 1983.

Ik wil dan ook een kleine handreiking geven aan deze zelfverklaarde "mossels" en roep ze dan ook van harte toe (onderwijl genietend van een groene Breezer in mijn trendy Evanescence-baggy pants, Slipknot-gympen en Linkin Park-hoodie):


het leven is WEL leuk!!!!!!


Met vriendelijke groet,

M.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-12-2004 23:14 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Bwahahahaa, heel goed, M.

ps ik voel me trouwens helemaal niet aangevallen.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 29-12-2004 23:15]


Oud Vuil.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-12-2004 23:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 23:14 schreef webblaster wim het volgende:
Bwahahahaa, heel goed, M.

ps ik voel me trouwens helemaal niet aangevallen.

Sorry, maar jij heerst dan ook de pan uit, Wim, en dat is zonder gein .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-12-2004 23:20 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Hahaaa! Hear hear!

Als het een troost mag zijn voor sommigen, dit afwijzend gedrag komt voor in alle sociale kringen, niet alleen op metalconcerten.
Ik heb zelf nog steeds veel Lol, en de daarbij horende neerbuigende reacties van mijn leeftijdsgenoten, maar in tegenstelling tot velen ben ik niet vergeten hoe het was om voor het eerst naar concerten te gaan etc.
Maar M., het is ook wel zo dat 16-jarigen zelf heel kritisch zijn tegenover elkaar, misschien soms zelfs kritischer dan 'ouderen' tegenover jongeren..

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 29-12-2004 23:20]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 29-12-2004 23:26 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 29 december 2004 23:11 schreef M. het volgende:
Om de een of andere reden zijn de criticasters van bovengenoemde generatie altijd mensen "op leeftijd" die zich blijkbaar niet meer thuis voelen tussen het normale publiek op concerten. Ik zeg "normale publiek" want als ik naar de meerderheid van de concertbezoekers kijk kom ik qua gemiddelde leeftijd toch echt niet hoger dan een jaar of 20. Daar is niets mis mee.


Zie meestal toch gemiddeld een hogere leeftijd

Maar goed, ik stoor mij niet zo aan het "jongere volk"



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 29-12-2004 23:28 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

LOL

Heersch!


..."Hate can only create more hate"...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-12-2004 23:29 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 23:26 schreef Myth of Fury het volgende:


Zie meestal toch gemiddeld een hogere leeftijd

Dat komt waarschijnlijk omdat je alleen naar concerten van Barbra Streisand gaat HAHAHA!!






Nee echt, als ik zo bv. op de Arnhem Metal Meeting rondkeek of zo kom ik op een gemiddelde leeftijd van ik schat zo'n 20. XMassfest al helemaal. Niks mis mee naar mijn mening!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 29-12-2004 23:35 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 29 december 2004 23:29 schreef M. het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat je alleen naar concerten van Barbra Streisand gaat HAHAHA!!



quote:

Nee echt, als ik zo bv. op de Arnhem Metal Meeting rondkeek of zo kom ik op een gemiddelde leeftijd van ik schat zo'n 20. XMassfest al helemaal. Niks mis mee naar mijn mening!
Arnhem Metal Meeting was gemiddeld zeker boven de 20...maar dat kan ik als Streisandfan niet weten, want ik was er natuurlijk niet.




webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-12-2004 23:38 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehe, ik snap het probleem niet zo. Er móet juist veel jong publiek naar concerten komen. Dat is de toekomst, die moeten ook weer veel metalcd's gaan kopen.

En bij concerten heb ik iig geen last van jongelui. En andersom, behalve als ik heeel dronken ben. Dan wil ik nog wel eens over iemand vallen.


Oud Vuil.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-12-2004 23:47 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

*zucht*

Waar gaaaaaaaaaaat dit over?


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-12-2004 23:49 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 december 2004 23:47 schreef Miss Lucifer het volgende:
*zucht*

Waar gaaaaaaaaaaat dit over?


*zucht*

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1591821


Oud Vuil.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-12-2004 23:50 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

Triest hoor, een beetje alles in hokjes proppen... Denken jullie nou dat je zo volwassener/verstandiger overkomt ofzo?


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-12-2004 23:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 23:50 schreef Miss Lucifer het volgende:
Triest hoor, een beetje alles in hokjes proppen... Denken jullie nou dat je zo volwassener/verstandiger overkomt ofzo?

Helaas, jij, de jeugd, de toekomst, hebt het nog niet helemaal begrepen! Echter, ook voor jou:


quote:
Op 29 december 2004 23:11 schreef M. het volgende:
het leven is WEL leuk!!!!!!






Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-12-2004 23:52 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 23:51 schreef M. het volgende:
Helaas, jij, de jeugd, de toekomst, hebt het nog niet helemaal begrepen! Echter, ook voor jou:









Sure... Wat jij wilt hoor...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 30-12-2004 0:01 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ergens heb je wel een punt; vroeger was metal veel leuker, omdat je veel bands nog niet gezien had en steeds nieuwe cd's hoorde met muziek waarvan je nog nooit gehoord had...


no text supplied


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-12-2004 0:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik heb nu al moeite met het vinden van een compleet nieuwe band die geweldig is.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 30-12-2004 0:14]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


valfar
Usericon van valfar
Posted 30-12-2004 0:46 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 29 december 2004 23:38 schreef webblaster wim het volgende:
Hehe, ik snap het probleem niet zo. Er móet juist veel jong publiek naar concerten komen. Dat is de toekomst, die moeten ook weer veel metalcd's gaan kopen.

En bij concerten heb ik iig geen last van jongelui. En andersom, behalve als ik heeel dronken ben. Dan wil ik nog wel eens over iemand vallen.


Ik ben zelf misschien pas 17, maar veel van het 'jonge'publiek koopt geen cd's meer. Vroeger was er nog geen internet, en geen kazaa. Dat is nu wel zo. En er zijn ook veel mensen die tradities van andere genres meenemen naar het metal genre. Zoals de moshpit. Helemaal niks mis mee, als ik genoeg heb gezopen spring ik er zelf ook graag in. Maar het is alleen irritant als de zaal hartstikke vol is, en er vooraan mensen zijn die willen bangen, maar het niet kunnen omdat die 'moshers' ze de hele tijd tegen het podium aanduwen. Er is niks mis met nieuwe tradities, maar je moet er wel rekening mee houden dat de oude ook nog steeds kunnen blijven bestaan.

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 30-12-2004 0:55]



Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 30-12-2004 0:51 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Mooie reactie en ik ben het ermee eens.
Persoonlijk heb ik meer respect ( ) voor individuen die met iets nieuws/moois komen dan voor bands die hun act/trucje al twintig jaar vlekkeloos kunnen uitvoeren. (Excuses voor de bands die wel creatief bezig zijn.) Stagnatie is achteruitgang en de metalscene IS al te vaak te nep/ ongeïnspireerd voor woorden.
Dus, bange "mosselen": TRUTH IS SUBJECTIVITY AND BEWARE OF THE CROWD!


(..maar gejat van Kierkegaard)


~ By the fallen one I shall arise ~


testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 30-12-2004 0:56 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2004 0:46 schreef valfar het volgende:
Ik ben zelf misschien pas 17, maar veel van het 'jonge'publiek koopt geen cd's meer. Vroeger was er nog geen internet, en geen kazaa. Dat is nu wel zo. En er zijn ook veel mensen die tradities van andere genres meenemen naar het metal genre. Zoals de moshpit. Helemaal niks mis mee, als ik genoeg heb gezopen spring ik er zelf ook graag in. Maar het is alleen irritant als de zaal hartstikke vol is, en er vooraan mensen zijn die willen bangen, maar het niet kunnen omdat die 'moshers' ze de hele tijd tegen het podium aanduwen. Er is niks mis met nieuwe tradities, maar je moet er wel rekening mee houden dat de oude ook nog steeds kunnen blijven bestaan.




zzz


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 30-12-2004 1:02 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

Ik heb juist het idee dat het niet de veel oudere mensen zijn die kritiek hebben op de jonge mensen, maar de mensen die nèt een beetje ouder zijn.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 30-12-2004 1:09 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 30 december 2004 1:02 schreef Sneeuwwitje het volgende:
Ik heb juist het idee dat het niet de veel oudere mensen zijn die kritiek hebben op de jonge mensen, maar de mensen die nèt een beetje ouder zijn.



Als je het toch zonodig wilt psychologiseren: volgens mij heeft het (neerkijken) niet zozeer met leeftijd te maken, maar meer met een narcistische persoonlijkheid.


~ By the fallen one I shall arise ~


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 30-12-2004 1:18 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2004 1:09 schreef Ishtar het volgende:
Als je het toch zonodig wilt psychologiseren: volgens mij heeft het (neerkijken) niet zozeer met leeftijd te maken, maar meer met een narcistische persoonlijkheid.

Dit is gewoon wat mijn ervaringen zijn.
Hoe ouder, hoe milder in het oordeel geldt voor mijn omgeving. Misschien omdat iets oudere mensen objectiever op zichzelf terug kunnen kijken.
En beseffen dat ze zelf ooit ook op zoek waren naar iets.
Dat geldt ook niet voor iedereen, sommige mensen zijn gewoon onverbeterlijk.

typfouten ook...

[Dit bericht is gewijzigd door Sneeuwwitje op 30-12-2004 1:19]


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 30-12-2004 1:24 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 30 december 2004 1:18 schreef Sneeuwwitje het volgende:
Dit is gewoon wat mijn ervaringen zijn.
Hoe ouder, hoe milder in het oordeel geldt voor mijn omgeving. Misschien omdat iets oudere mensen objectiever naar zichzelf terug kunnen kijken.
En beseffen dat ze zelf ooit ook op zoek waren naar iets.
Dat geldt ook niet voor iedereen, sommige mensen zijn gewoon onverbeterlijk.


Dat kan natuurlijk. Echter, zelfinzicht heeft echt niets met leeftijd te maken.
Verder denk ik dat de meeste mensen hun hele leven 'op zoek zijn' of denken 'in' de toekomst.


~ By the fallen one I shall arise ~


Odal
Usericon van Odal
Posted 30-12-2004 1:32 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

van hoe oud tot hoe oud is dit topic?


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 30-12-2004 1:36 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2004 1:24 schreef Ishtar het volgende:
Dat kan natuurlijk. Echter, zelfinzicht heeft echt niets met leeftijd te maken.
Verder denk ik dat de meeste mensen hun hele leven 'op zoek zijn' of denken 'in' de toekomst.

Ik denk dat zelfinzicht over het algemeen wel wat met leeftijd te maken heeft. Uitzonderingen daargelaten.
Door ervaringen op te doen weet je hoe je in situaties zou moeten reageren op een manier die voor jou het beste is.
Doorgaans krijg je dat soort leersituaties door de jaren heen.


Odal
Usericon van Odal
Posted 30-12-2004 1:44 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

quote:
Op 30 december 2004 1:36 schreef Sneeuwwitje het volgende:
Ik denk dat zelfinzicht over het algemeen wel wat met leeftijd te maken heeft. Uitzonderingen daargelaten.
Door ervaringen op te doen weet je hoe je in situaties zou moeten reageren op een manier die voor jou het beste is.
Doorgaans krijg je dat soort leersituaties door de jaren heen.


jij bent veel te wijs voor dit kindertopic op naar de oude sokken jij!


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen