IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : In wat voor auto rij je? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 01-05-2006 17:12 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

quote:
Op 1 mei 2006 16:36 schreef Nimbus het volgende:
Das ook een s40, de nieuwste, die oude was ook niet verkeerd maar die nieuwe ziet er toch beter uit.


quote:
Op 1 mei 2006 16:33 schreef Immortella het volgende:
Welk type is dat? Heb zelf m'n rijlessen gehad in een S40, was destijds inderdaad ook fijn rijden!


Jup, S40. Erg fijne auto. Zit lekker.
Heb natuurlijk geen flauw idee hoe andere auto's rijden, maar toch.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 01-05-2006 19:45 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 1 mei 2006 13:33 schreef Moordlustige Hamster het volgende:

Me lesauto, super fijne bak.


ik les ook in 'n S40
rijden inderdaad fijn, toch maar alvast beginnen met sparen

[Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 01-05-2006 19:46]


ivar
ivarkentje
Usericon van ivar
Posted 06-05-2006 17:25 by ivar Profiel van ivarhttp://www.pleurisy.nl

quote:
Op 1 mei 2006 13:33 schreef Moordlustige Hamster het volgende:

Me lesauto, super fijne bak.


Zo'n dakraampje is wel geinig. Dat heb ik dan weer niet. Wel een 6 versnellingsbak

Beetje jammer van die kleur trouwens...



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-05-2006 17:33 by Snaack Profiel van Snaack

Kleur, die zijn ze vergeten te spuiten toch


ivar
ivarkentje
Usericon van ivar
Posted 07-05-2006 10:24 by ivar Profiel van ivarhttp://www.pleurisy.nl

quote:
Op 6 mei 2006 17:33 schreef Snaack het volgende:
Kleur, die zijn ze vergeten te spuiten toch


Kan inderdaad niet anders dan een productiefoutje zijn...



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-05-2006 23:13 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Over een paar weken heb ik deze:



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 21-05-2006 13:15]


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 11-05-2006 23:15 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

Drieweegs heersch valorian!



De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 11-05-2006 23:17 by skarmoon Profiel van skarmoonhttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 11 mei 2006 23:13 schreef Valorian het volgende:
Over een paar weken heb ik deze:



dat zijn coole bakken!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-05-2006 23:46 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 11 mei 2006 23:15 schreef rajackar het volgende:
Drieweegs heersch valorian!




Yep. Hij heerscht! Geen overdrive* helaas, dus rustig cruisen met 120 is er niet bij, maar het 2-liter motorgeluid heerscht zo hard dat je eigenlijk alleen maar blij bent met al die toeren

Verder hoeft er op dit moment niets meer aan te gebeuren, nog 10 maanden APK en hij krijgt eerst nog een Volvo-dealer-aankoopkeuring.

Het enige wat ik er nog aan moet laten doen is rolgordels (zit wel wat in, maar dat zit niet echt fijn), hoofdsteunen (niet verplicht aangezien ze er niet in zaten bij bouw, maar bij dagelijks gebruik wel aan te raden natuurlijk) en radioinbouw (dat gaat nog een hoop gedoe opleveren...

(*overdrive is een soort elektrische versnelling, die eigenlijk hetzelfde effect heeft als een vijfde versnelling van tegenwoordig, waardoor je met een dergelijke 4-bak niet zoveel toeren hoeft te maken bij hoge snelheid)


corpsevomit
Usericon van corpsevomit
Posted 12-05-2006 21:59 by corpsevomit Profiel van corpsevomit



Snikkelaer
Meneer
Usericon van Snikkelaer
Posted 21-05-2006 12:45 by Snikkelaer Profiel van Snikkelaer

Gisteren een MG B-GT 1973 gekocht!
De buitenkant ga ik na GMM en Wacken helemaal kaalmaken, strak maken en opnieuw spuiten, nu is het net structuurverf zo lelijk, maar dan hoeven we niet voorzichtig te doen op die festivals hehe, daarna wordt hij heilig.
Zo zal hij waarschijnlijk worden, twijfel nog over de kleur, maar dit groen heeft momenteel de voorkeur.



gffyr


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-05-2006 12:48 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 21 mei 2006 12:45 schreef Snikkelaer het volgende:
Gisteren een MG B-GT 1973 gekocht!
De buitenkant ga ik na GMM en Wacken helemaal kaalmaken, strak maken en opnieuw spuiten, nu is het net structuurverf zo lelijk, maar dan hoeven we niet voorzichtig te doen op die festivals hehe, daarna wordt hij heilig.
Zo zal hij waarschijnlijk worden, twijfel nog over de kleur, maar dit groen heeft momenteel de voorkeur.




Gave bak! Wat voor motor en versnellingsbak zit erin?


Snikkelaer
Meneer
Usericon van Snikkelaer
Posted 21-05-2006 12:51 by Snikkelaer Profiel van Snikkelaer

1798cc 4 cilinder dubbele SU, je hebt ook een zeldzame v8 uitvoering maar dat kan ik nét niet betalen haha, en je hebt ook de mgc met een zescilinder.
Dit heeft gewoon een 4 bak, met als extra een elektrische overdrive voor op de 3 en 4.


gffyr


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-05-2006 13:14 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 21 mei 2006 12:51 schreef Snikkelaer het volgende:
1798cc 4 cilinder dubbele SU, je hebt ook een zeldzame v8 uitvoering maar dat kan ik nét niet betalen haha, en je hebt ook de mgc met een zescilinder.
Dit heeft gewoon een 4 bak, met als extra een elektrische overdrive voor op de 3 en 4.


Kewl. Overdrive is wel gaaf! Mijn auto heeft dat helaas net weer niet (zie enkele posts hoger).


Snikkelaer
Meneer
Usericon van Snikkelaer
Posted 21-05-2006 13:31 by Snikkelaer Profiel van Snikkelaer

Gaaf is dat ja


gffyr


Snikkelaer
Meneer
Usericon van Snikkelaer
Posted 21-05-2006 13:35 by Snikkelaer Profiel van Snikkelaer

quote:
Op 11 mei 2006 23:46 schreef Valorian het volgende:
en radioinbouw (dat gaat nog een hoop gedoe opleveren...

(*overdrive is een soort elektrische versnelling, die eigenlijk hetzelfde effect heeft als een vijfde versnelling van tegenwoordig, waardoor je met een dergelijke 4-bak niet zoveel toeren hoeft te maken bij hoge snelheid)

hoezo gaat een radio veel gedoe opleveren bij jou?
Ik heb de originele radio erinzitten, die blijft er in ook, staat mooi. Ik ga een andere cd speler er wel inbouwen wanneer ik tijd heb, helemaal wegwerken dat je hem niet ziet, maar er wel bij kunt hehe.

En een vijfde versnelling is trouwens lang niet altijd een overdrive hoor. Ligt aan het ontwerp van de hele auto.
En je kunt ook een overdrive ertussen bouwen als je het echt wilt.


gffyr


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-05-2006 19:31 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 21 mei 2006 13:35 schreef Snikkelaer het volgende:
hoezo gaat een radio veel gedoe opleveren bij jou?
Ik heb de originele radio erinzitten, die blijft er in ook, staat mooi. Ik ga een andere cd speler er wel inbouwen wanneer ik tijd heb, helemaal wegwerken dat je hem niet ziet, maar er wel bij kunt hehe.

En een vijfde versnelling is trouwens lang niet altijd een overdrive hoor. Ligt aan het ontwerp van de hele auto.
En je kunt ook een overdrive ertussen bouwen als je het echt wilt.


Wat betreft de radio: er zit nu een ruimte voor een originele radio, als ik mijn cd-speler daar in wil hebben moet dat eerst worden uitgeboord. Helaas verneukt dat natuurlijk wel het originele karakter van de auto. Daarom ga ik denk ik de radio ergens onder het dashboard in(laten)bouwen ofzo, zodat je er inderdaad wel bij kan maar hem niet ziet. Maar dan moet ik daar wel denk eerst iets van beugels ofzo maken, of een plankje, etc..
Overigens zit er nu een heel fraai origineel afdekplaatje op de plek van de radio, maar misschien dat ik wel ergens een oude radio oppik om daar te plaatsen. Of die het dan nog doet boeit dan in principe niet meer zoveel . Een mooie werkende oldtimerradio kost al gauw 100 euro, maar een kapot exemplaar zou toch wel goedkoper te vinden moeten zijn..
Verder moet ik nog even kijken wat ik doe met de speakers. Ik was erg blij met de kwaliteit van mijn speakers in mijn vorige auto, in de deuren en achterin naast de hoedenplank, maar moet even kijken waar ik in de Amazon speakers kwijt kan. Nu hangen er wel twee kleintjes in beugeltjes onder het dashboard, maar ik vrees dat dat wel heel minimaal is.

Ik heb trouwens ook nog een proefritje gemaakt in een Amazon waar de cd-speler onder de passagiersstoel weggewerkt was. Ook wel fraaie oplossing, maar dan moet je wel een afstandsbediening hebben eigenlijk, anders wordt het wel heel omslachtig. En zelfs dan met cd's blijft het irritant.

Wat betreft de overdrive: die kan er inderdaad altijd nog tussen gezet worden, maar Overdrives voor Amazones zijn vrij zeldzaam. Een werkend exemplaar met alles erop en eraan kost je al gauw 750 euro, en dan moet die er nog in...

Een andere oplossing zou overigens zijn om er een vijf-bak van een iets nieuwe model volvo in te gooien, of een minder zeldzame en daarom goedkopere overdrive van een iets nieuwer model, maar dat soort oplossing vraagt wel om veel aanpassingen.

Voorlopig vind ik 4 versnellingen wel prima


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 21-05-2006 19:59 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 11 mei 2006 23:13 schreef Valorian het volgende:
Over een paar weken heb ik deze:




He-le-maal super!!
(Heb toevallig gisteren nog lopen te verkondigen dat ik ooit nog eens zo'n auto wil aanschaffen.. Toevallig!)

Ik vind dit soort oude Volvo's helemaal gaaf


..."Hate can only create more hate"...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-05-2006 20:00 by aerodis Profiel van aerodis

Wow Valorian, supervet


Snikkelaer
Meneer
Usericon van Snikkelaer
Posted 21-05-2006 20:03 by Snikkelaer Profiel van Snikkelaer

quote:
Op 21 mei 2006 19:31 schreef Valorian het volgende:
Wat betreft de radio: er zit nu een ruimte voor een originele radio, als ik mijn cd-speler daar in wil hebben moet dat eerst worden uitgeboord. Helaas verneukt dat natuurlijk wel het originele karakter van de auto. Daarom ga ik denk ik de radio ergens onder het dashboard in(laten)bouwen ofzo, zodat je er inderdaad wel bij kan maar hem niet ziet. Maar dan moet ik daar wel denk eerst iets van beugels ofzo maken, of een plankje, etc..
Overigens zit er nu een heel fraai origineel afdekplaatje op de plek van de radio, maar misschien dat ik wel ergens een oude radio oppik om daar te plaatsen. Of die het dan nog doet boeit dan in principe niet meer zoveel . Een mooie werkende oldtimerradio kost al gauw 100 euro, maar een kapot exemplaar zou toch wel goedkoper te vinden moeten zijn..
Verder moet ik nog even kijken wat ik doe met de speakers. Ik was erg blij met de kwaliteit van mijn speakers in mijn vorige auto, in de deuren en achterin naast de hoedenplank, maar moet even kijken waar ik in de Amazon speakers kwijt kan. Nu hangen er wel twee kleintjes in beugeltjes onder het dashboard, maar ik vrees dat dat wel heel minimaal is.

Ik heb trouwens ook nog een proefritje gemaakt in een Amazon waar de cd-speler onder de passagiersstoel weggewerkt was. Ook wel fraaie oplossing, maar dan moet je wel een afstandsbediening hebben eigenlijk, anders wordt het wel heel omslachtig. En zelfs dan met cd's blijft het irritant.

Wat betreft de overdrive: die kan er inderdaad altijd nog tussen gezet worden, maar Overdrives voor Amazones zijn vrij zeldzaam. Een werkend exemplaar met alles erop en eraan kost je al gauw 750 euro, en dan moet die er nog in...

Een andere oplossing zou overigens zijn om er een vijf-bak van een iets nieuwe model volvo in te gooien, of een minder zeldzame en daarom goedkopere overdrive van een iets nieuwer model, maar dat soort oplossing vraagt wel om veel aanpassingen.

Voorlopig vind ik 4 versnellingen wel prima

Nooit het originele interieur verkloten met een moderne cd speler, dat is echt zonde. Ik had het geluk dat het originele ding erin zit, weet niet eens of hij het doet, ik luister toch nooit radio, hij blijft daar lekker zitten en ik zie nog wel wanneer ik er iets anders voor koop. Ik kan toch pas vanaf 6 november aan mijn rijbewijs beginnen haha. Ach, er is nog heel veel te doen voordat hij mooi is. Om toch al iets te kunnen doen heb ik vanmiddag mijn aluminium kleppendeksel met de hand helemaal gepolijst en daarna gepoetst, dat is echt weer gaaf zeg. Beetje door die auto neuzen wat waar zit enzo, erg leuk.


gffyr


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-05-2006 20:16 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Delta integrale, dat is pas een bakkie!:



[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 21-05-2006 20:17]


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snikkelaer
Meneer
Usericon van Snikkelaer
Posted 21-05-2006 20:18 by Snikkelaer Profiel van Snikkelaer

nogal, uhm, hoekig enzo nietwaar?


gffyr


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 21-05-2006 20:19 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl



van de baas..
tering wat gaat dat kreng hard 207kilometertjes pro stunde.. vooral als je de sport schakelaar omzet....flits flits in many ways

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 21-05-2006 20:20]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-05-2006 20:19 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 21 mei 2006 20:18 schreef Snikkelaer het volgende:
nogal, uhm, hoekig enzo nietwaar?


ja daarom juist, het is tevens een rally classic. Dus dat is stevig rijden!


"This one is older than shit, heavier than time!"


renYek
Usericon van renYek
Posted 21-05-2006 20:23 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 21 mei 2006 20:19 schreef Vikingblöd het volgende:


van de baas..
tering wat gaat dat kreng hard 207kilometertjes pro stunde.. vooral als je de sport schakelaar omzet....flits flits in many ways


Aardige racbak ja, ik rijd em binnenkort voor een paar dagen. Een collega van me heeft hem als voorloopauto, maar wil misschien ook een Octavia net als ik en dan ruilen een weekje van auto zodat ie uitgebreid kan proefrijden hehe.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen