IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : In wat voor auto rij je? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-07-2005 8:39 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 30 juni 2005 20:10 schreef Corpse Flakes het volgende:
Conclusie: de auto heeft een tijdje met voorkant in het water gelegen. Echter, een auto roest niet weg in een uurtje, dus die moet er een behoorlijk tijdje gelegen hebben, toch? Wie laat nou in godsnaam zijn auto half in een sloot achter om hem dagen te laten liggen? Dan blijft er maar een macaber idee over; iemand heeft zijn kever gecrasht op een afgezonderde plek in een sloot en daar dagen/weken (hoe snel roest een auto?) gelegen..
..

Het lijkt mij waarschijnlijker dat de voorkant in de fik gestaan heeft waardoor alle beschermingslagen verbrandt zijn....dan is een enkel regenbuitje voldoende voor een reebruine voorkant


Niet zo'n gekke gedachte inderdaad...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-07-2005 9:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Banden zijn nog heel, dus brand kan niet, ik denk, lichte aanrijding (zijpanelen en koplampen zijn verwijderd, ergste schade denk ik) en daarna verwaarloost waardoor de roest heeft kunnen toeslaan (immers de laklaag is na een crash altijd gebarsten en heeft roest vrijspel).


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 01-07-2005 10:33 by bazzio Profiel van bazzio

En zolang iets in het water ligt roest het (bijna) niet, omdat er geen of weinig zuurstof bij komt. Maar zodra je hem eruit haalt...


Bazzio Attacks!!!


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 01-07-2005 14:34 by Sloeber Profiel van Sloeberhttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 30 juni 2005 19:55 schreef bazzio het volgende:
Nu nog leren parkeren.

Ik parkeer altijd op de rek, zeg maar. Als ik in het vak ga staan, kan er 1 auto minder in de te smalle vakken. Mijn collega's, die later dan ik beginnen, rijden allemaal van die grote bakken. Dus feitelijk kunnen zij niet parkeren, en ik hou daar 's-ochtends vroeg al rekening mee zodat er genoeg parkeerplaatsen zijn.....

En da's geen stierenpoep. Ik parkeer een bestelbus achteruit in waar een ander nog geen alto'tje vooruit in krijgt.


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-07-2005 8:01 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Kijk nou wat ik tegen kwam! M'n vriendin en ik staan er potverdrie ook nog op.


Touché, pussycat!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-08-2005 0:32 by Mikeee Profiel van Mikeee

Iemand dit al gelezen?
http://money.cnn.com/pf/features/lists/global_gasprices/

Ik heb familie in Venezuela zitten en die lachen zich rot hierom.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 0:44 by Chelman Profiel van Chelman

Kut overheid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 24-08-2005 8:23 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

Bij deze nog maar een plaatje van mijn huidige bolide.



Volgend jaar weer wat nieuws uitzoeken. Iemand nog suggesties? Wil absoluut minimaal dezelfde ruimte.

De nieuwe 307 SW is nu ook uit, maar die vind ik minder. De voor-grille is gemodeleerd naar het voorbeeld van zijn grotere broertje (de 407) en op een of andere manier vind ik dat bij de 307 totaal niet staan.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 24-08-2005 9:06 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl



Dit is de mijne vers gekocht Rover 620 I

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 24-08-2005 9:08]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 24-08-2005 9:23 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 24 augustus 2005 9:06 schreef Vikingblöd het volgende:


Dit is de mijne vers gekocht Rover 620 I


Mooie wagen! Ik val sowieso op klassiek Brits design.

Hoop alleen voor je dat je er niet te veel problemen mee krijgt. Een oud-collega van mij had er ook één (2e-hands gekocht) en er van het begin tot het eind (heeft hem na een half jaar uit ellende weg gedaan) problemen mee gehad.

Maar zoals gezegd en buiten de opmerking hierboven, mooie wagen!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-08-2005 9:41 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 24 augustus 2005 8:23 schreef Fat Bastard het volgende:
...Iemand nog suggesties? Wil absoluut minimaal dezelfde ruimte....


Is dit iets?



renYek
Usericon van renYek
Posted 24-08-2005 9:41 by renYek Profiel van renYek

Ik ben aan het denken om mijn auto te verkopen. Ik woon sinds kort 2 km van werk en ga dus met de fiets. Supermarkten zitten om de hoek en het centrum op 10 minuten fietsen. Heb dus niet meer echt een auto nodig. Heb me alle kosten eens op een rijtje gezet en ik kan een kleine 200 pleuro in de maand besparen als ik geen auto rijd.

En als ik een auto nodig heb kan ik nagenoeg altijd een van werk meejatten (we hebben er 2 tbs met de afdeling).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 10:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dan bouw je geen no claim meer op he ... weet niet hoe ver je nu zit ..


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 24-08-2005 10:44 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 24 augustus 2005 9:41 schreef Mikeee het volgende:
Is dit iets?



Nah, dan heb ik dus niet die "binnen" ruimte.

Verder probleem met inparkeren etc. (hier zijn de Nederlands parkeervakken niet op berekend).

En mijn baas wil niet dat ik in een 4x4 rij, omdat dit niet representatief is.

Bovendien ben ikzelf geen liefhebber van lompe Amerikaanse auto's. Als het Amerikaans moet zijn, geef mij dan maar een klassieke Mustang of iets dergelijks.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 11:54 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 augustus 2005 8:23 schreef Fat Bastard het volgende:
Bij deze nog maar een plaatje van mijn huidige bolide.



Volgend jaar weer wat nieuws uitzoeken. Iemand nog suggesties? Wil absoluut minimaal dezelfde ruimte.

De nieuwe 307 SW is nu ook uit, maar die vind ik minder. De voor-grille is gemodeleerd naar het voorbeeld van zijn grotere broertje (de 407) en op een of andere manier vind ik dat bij de 307 totaal niet staan.


Ik ga mijn 307 ook inruilen. De laatste tijd iets te weinig km gereden en dus duurde het wat langer dan voorzien maar dit weekend ga ik definitieve offertes aanvragen (heb nu 157.000 km....dus ga ik toch boven de afgesproken 160.000)

Mijn shortlist is evenwel gegroeid:

Alfa 159
Ford Mondeo
Saab 93
Honda Accord (beetje prijzig)
Toyota Avensis
Volvo S40
Toyota RAV4 (beetje jammer motor )
Mitsubishi Grandis (ja ja een MPV)



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 24-08-2005 13:02 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 24 augustus 2005 11:54 schreef Chelman het volgende:
Ik ga mijn 307 ook inruilen. De laatste tijd iets te weinig km gereden en dus duurde het wat langer dan voorzien maar dit weekend ga ik definitieve offertes aanvragen (heb nu 157.000 km....dus ga ik toch boven de afgesproken 160.000)

Mijn shortlist is evenwel gegroeid:

Alfa 159
Ford Mondeo
Saab 93
Honda Accord (beetje prijzig)
Toyota Avensis
Volvo S40
Toyota RAV4 (beetje jammer motor )
Mitsubishi Grandis (ja ja een MPV)




Moet nog een jaartje wachten met bestellen, maar heb volgende auto's op dit moment in gedachten:

Opel Zafira
Opel Vectra Station
Toyota Corolla Verso
Peugeot 307 SW (wellicht gewoon weer dezelfde, maar dan andere kleur)
Ford Mondeo Wagon
Volvo V50
Volkswagen Touran

Die Mitsubishi Grandis is inderdaad ook leuk, maar ben bang dat ie buiten mijn budget valt.

Bij mij dus voornamelijk stationwagons en mini-MPV's, omdat ik af en toe ook mijn echtgenote en 3 kids moet vervoeren.

In een jaar kan er overigens nog genoeg veranderen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2005 15:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 juli 2005 9:34 schreef Jenje het volgende:
Banden zijn nog heel, dus brand kan niet, ik denk, lichte aanrijding (zijpanelen en koplampen zijn verwijderd, ergste schade denk ik) en daarna verwaarloost waardoor de roest heeft kunnen toeslaan (immers de laklaag is na een crash altijd gebarsten en heeft roest vrijspel).


de beschermende laag is volledig weg, anders zou je het alleen rond de barsten langzaam aan grotere plekken moeten zien, ik dnek een klein brandje waarbij het metaal heet genoeg is geworden om de berschemende laag om zeep te helpen maar kort genoeg om de banden intact te laten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Volgens mij smelt rubber eerder dan een laklaag .... dus dan zouden de banden eerder klappen dan dat de bovenlaag afbrand (en het staal corrodeert).

Als je goed naar de neus ziet, zie je dat het echte roest is, wat ik denk is dat de auto langere tijd na een lichte botsing buitne in weer en wind heeft gestaan, aangezien het om grove losse roest gaat.Bij brand heb je een vorm roest die veel dichter is.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 24-08-2005 15:27]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2005 15:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

metaal geleid de warmte goed en zal dus makkelijk de coating egaal beschadigen, volgens mij houden de meestal coatings er boven de 100 wel mee op, zelfs chroom.

de banden staan minder direct met het metaal in verbinding(wielverbindingen zitten laag) en daardoor is de temperatuur van de banden lager, ook gaat de warmte omhoog en niet richting de banden, bovendien kunnen de banden gedraaid zijn.waardoor schade niet zichtbaar is.

de roest op heel de auto ziet er egaal uit en alsof het pas enkele dagen zo heeft gestaan.
met barsten in de lak zouden er alleen maar plekken met roest op komen.

ik denk dus aan een kleine maar wel redelijk hete brand die van zeer korte duur was.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Motorbrand, dat zou kunnen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2005 15:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

daar dacht ik idd aan, want ik ken weinig brandbare delen, benzine zorgt voor een klein hevig vuurtje, bovendien zou het blusmiddel ook een grote rol gespeeld kunnen hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als benzine op de bloedhete motor komt, dan fikt ie wel ....


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 24-08-2005 15:48 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Ik denk dat ik binnenkort in een lesauto ga rijden.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 24-08-2005 15:53 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

geen auto, maar zoiets:



en



Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 15:53 by Chelman Profiel van Chelman

On topic!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen