IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : In wat voor auto rij je? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-08-2005 18:20 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 24 augustus 2005 11:54 schreef Chelman het volgende:
Mijn shortlist is evenwel gegroeid:

Alfa 159
Ford Mondeo
Saab 93
Honda Accord (beetje prijzig)
Toyota Avensis
Volvo S40
Toyota RAV4 (beetje jammer motor )
Mitsubishi Grandis (ja ja een MPV)



Puur persoonlijk:

Alfa 159 = Mooooi, maar ja dan krijg je typische Alfa kwaliteitsprobleempjes erbij. Omdat je nieuw koopt/leaset zal dit niet zo'n probleem moeten zijn.

Ford mondeo = Ook heel mooi (de sedan dan) afhankelijk van de uitvoering. Gunstiger geprijsd iig.

Saab 93 = Die zijn er qua uiterlijk ook behoorlijk op vooruitgegaan. Lijkt m.i. met een beetje fantasie hetzelfde aan de buitenkant als de Mondeo (lijnen).

Toyota Avensis = Top-notch kwaliteit waar ze om bekend staan maar wat een draak van een auto. Identiteitsloos, grijze-mussenmobiel.

Volvo S40 = Tja, doet me weinig. Zowel negatief als positief.

Die 2e Toyota en Mitsubishi MPV laat ik maar zitten.
Wel heb ik uit de USA de nieuwste Road&Track meegenomen waarin een vergelijk staat tussen de S40 T5 AWD en de Audi A4 2.0T Quattro.
Misschien een ideetje:








Persoonlijk zou ik kijken naar hoeveel ruimte ik heb binnenin/baggage, mogelijkheid aanbrengen eigen audioinstallatie(!!).
Ik ga er van uit dat ze gelijkwaardige afschrijving/prestaties/wegenbelasting hebben.



Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 24-08-2005 18:51 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Opel Kadett, nieuwere versie dan de vorige.
Deze heeft wel een achterruit.


Hatsjikidee!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 19:44 by Chelman Profiel van Chelman

Tsja. Al ik in de USA zou wonen dan zou ik ook een T5 of een Quattro nemen of een 330 of een 300M of....KANXOR! Ik zou daar in een gave bak kunnen rijden voor minder geld dan dat ik nu ga uitgeven.

Kut overheid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Edje Service
Turbojugend Arnheim
Usericon van Edje Service
Posted 24-08-2005 20:08 by Edje Service Profiel van Edje Servicehttp://www.turbojugend.nl

Ik rijd in een Volvo 480 Gt uit 1994.
Dit is de meest luxe 480 ter wereld want ik heb er diverse verbetteringen en gadgets in gebouwd. Waaronder een fatsoenlijke geluids installatie zodat ik de mensen buiten ook kan verblijden met een potje gitaarmuziek!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 20:11 by Chelman Profiel van Chelman

Een bijzondere auto is het zeker.

Hij is echter extreem lelijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-08-2005 20:28 by Mikeee Profiel van Mikeee

Een "Acquired taste" iig.
Vroeger vond ik de 480 ook erg lelijk maar sinds een jaartje of 2 ben ik er de charme van wel gaan inzien.

Tja, zo zijn er mensen die 2CV's leuk vinden en er zelfs in durven rijden.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-08-2005 20:53 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 augustus 2005 20:28 schreef Mikeee het volgende:
Een "Acquired taste" iig.
Vroeger vond ik de 480 ook erg lelijk maar sinds een jaartje of 2 ben ik er de charme van wel gaan inzien.

Tja, zo zijn er mensen die 2CV's leuk vinden en er zelfs in durven rijden.


Een 2CV is inderdaad een auto voor mensen met een death wish, vergeleken daarmee is mijn Fiesta een NCAP 5 sterren auto .. al is de kans dat ik daaruit kom na een vrachtwagen sandwich waarschijnlijk ook nihil..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-08-2005 20:56 by MMayo Profiel van MMayo

Ik rij tegenwoordig in de gepimpte wagen van mijn broertje of in een peugeot partner. Moet toch echt zelf weer een auto


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-08-2005 21:11 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 augustus 2005 20:56 schreef MindlessMayo het volgende:
Ik rij tegenwoordig in de gepimpte wagen van mijn broertje of in een peugeot partner. Moet toch echt zelf weer een auto


Lol.. doet me denken aan het broertje van Liesbeth, die rijdt een vrij forse Mazda 323, vrij luxe uitvoering, en haalt vervolgens de complete achterbank eruit om deze te vervangen voor subwoofers, versterkers, etc. Niet dat er anders nog iemand had kunnen zitten achterin, want de gordels van zijn race-stoeltjes lopen ook door naar achter...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-08-2005 21:15 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 24 augustus 2005 21:11 schreef Valorian het volgende:
Lol.. doet me denken aan het broertje van Liesbeth, die rijdt een vrij forse Mazda 323, vrij luxe uitvoering, en haalt vervolgens de complete achterbank eruit om deze te vervangen voor subwoofers, versterkers, etc. Niet dat er anders nog iemand had kunnen zitten achterin, want de gordels van zijn race-stoeltjes lopen ook door naar achter...


Geen idee wat voor een wagen mijn broertje heeft, maar hij is in ieder geval bestickerd met license2tune stickers enzo. Kuipstoelen erin, geblindeerde ramen, blauwe leds (zo noem je dat toch?). Er komt nog een fikse spoiler op, velgen en een of andere sticker die je alleen snachts kunt zien ofzo? Ohja en een audio installatie uiteraard, ik had die wagen mee naar stonehenge. Hij had dat ding toen net een dag, wat een auto zeg.. reed echt kut. Vroempruttelvroeeemvroeeempruttel

Naar het schijnt nu beter haha


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-08-2005 21:53 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 24 augustus 2005 21:11 schreef Valorian het volgende:
...want de gordels van zijn RACE-STOELTJES lopen ook door naar achter...

ROFL! Dit is toch zooo ontzettend lame in ieder auto met minder dan 300pk.



Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 24-08-2005 23:57 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Voor m`n rover een BMW 620I gehad..Maar elke dag naar Amsterdam rijden maakte me niet veel rijker..Rover rijdt toch goedkoper..en zelf geld terug van de wegenbelasting....


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-08-2005 0:00 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Geld terug van de wegenbelasting. Dat mag je uitleggen.



Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 25-08-2005 0:01 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 25 augustus 2005 0:00 schreef Oud Vuil het volgende:
Geld terug van de wegenbelasting. Dat mag je uitleggen.


Auto is goedkoper in de wegenbelasting...Maarliefst 17 euro kreeg ik terug..Leuker kunnen ze het niet maken.hahahahaha


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-08-2005 0:03 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Ozo. Ik moet m'n auto maar eens uit de wa plus halen. Bijna 10 jaar oud, dus.



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 25-08-2005 0:19 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 25 augustus 2005 0:03 schreef Oud Vuil het volgende:
de wa plus halen.

Wat is het verschil met normaal WA?



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-08-2005 0:22 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 25 augustus 2005 0:19 schreef Mikeee het volgende:
Wat is het verschil met normaal WA?


Deze dekt ook andere schade, die dan weer nader genoemd zijn in de polis (steenslag, schade aan ruit, etc.). Dat verschilt vaak per polis, je bent iets meer verzekerd dan met ´alleen´ WA.

Maar heb je een aanrijding o.i.d. door jouw schuld, of een éénzijdig ongeluk, dan heb je er niets aan.


..."Hate can only create more hate"...


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-08-2005 0:23 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Euh, ja. En ook met brand en gestolen worden enzo is het wel handig.



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-08-2005 0:24 by Immortella Profiel van Immortella

Euh, ja.


..."Hate can only create more hate"...


isa
Usericon van isa
Posted 26-08-2005 16:29 by isa Profiel van isa

Ik rij in n opel corsa met sportmotor zodat tie lekker snel is. Ben er erg blij mee alleen laat mijn accu me nu in de steek..grrr
Komt goed.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2005 16:31 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Peugeot 206CC Roland Garros edition. Puik wagentje, ik mag er graag in rijden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-09-2005 18:24 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 augustus 2005 18:20 schreef Mikeee het volgende:
Puur persoonlijk:

Alfa 159 = Mooooi, maar ja dan krijg je typische Alfa kwaliteitsprobleempjes erbij. Omdat je nieuw koopt/leaset zal dit niet zo'n probleem moeten zijn.

Ford mondeo = Ook heel mooi (de sedan dan) afhankelijk van de uitvoering. Gunstiger geprijsd iig.

Saab 93 = Die zijn er qua uiterlijk ook behoorlijk op vooruitgegaan. Lijkt m.i. met een beetje fantasie hetzelfde aan de buitenkant als de Mondeo (lijnen).

Toyota Avensis = Top-notch kwaliteit waar ze om bekend staan maar wat een draak van een auto. Identiteitsloos, grijze-mussenmobiel.

Volvo S40 = Tja, doet me weinig. Zowel negatief als positief.



Vanmiddag lekker offertes zitten vergaren.

De Volvo is prijzig want in de uitvoering die ik zoek tikt ie 40K aan. En hij heeft een Diesel van maar 136pk

De Ford Mondeo is zeer gunstig. In de Platinum uitvoering (+wat kleine dingen) zitten alle opties van Ford m.u.v. de geintegreerde Satnav (die is te duur met zijn 4K). Hij heeft als voordeel een 2.2D van 155pk.

De Avensis is iets duurder dan de Ford. Maar... in de Executive 2.2D Clean Power zit er alles op m.u.v. de Satnav en Xenon lampen (dit is namelijk een pakket)...en hij levert toch een nette 177pk die hem in 8.6s naar de 100 voortstuwt. Niet verkeerd lijkt mij. Er stond toevallig een zwarte executive met beige leer op hun terrein....en stiekem vind ik hem best mooi en vooral van binnen doet ie weinig Japans aan. En hij is toch zo'n 3-4K goedkoper dan de Volvo.

Oh ja....dat zorgt er voor dat deze bakkie gewoon sneller is dan alle Golfjes behalve de Benzine GTI en de meeste Passats en aanverwanten. Hehe.

De Alfa valt af. Ze kunnen mij nu nog geen definitieve offerte geven...daarop moet ik nog een paa weken wachten. Ze hebben een levertijd van 10 weken, waardoor de auto niet voor 15November geleverd kan worden oftewel: ik zou hem pas in Januari kunnen rijden. Zo lang kan ik helaas niet wachten. De Saab is gewoon te duur, ik kwam tot 45K.


Ik had het zelf nooit gedacht maar volgens mij maakt de Japanner momenteel de meeste kans.

Wat is het heerlijk om langs dealers te wandelen.

edit: En die Avensis is enorm attila_de_hun verantwoord. Ondanks zijn grote vermogen doet ie maar 6.1 liter gemiddeld en is voorzien van een E600,- korting op de BPM i.v.m. zijn enorm lage fijne stof uitstoot.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 03-09-2005 18:33]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-09-2005 18:26 by Chelman Profiel van Chelman

.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 03-09-2005 18:27]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-09-2005 18:31 by Snaack Profiel van Snaack

Ik les in een Astra diesel


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2005 18:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zo zo ... R'dam alweer veilig?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen