IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : <code> Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-05-2005 11:50 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nieuwe trendsetters aan het Noors/Engelse black metal front: <code>.

Album: Nouveau Gloaming.

Rauwe voornamelijk slepende black met veel cleane vocalen (erg gaaf gedaan!) en een avantgarde inslag. ERG indrukwekkend!

Met Dodheimsgard, Ved Buens Ende en Ulver leden.



http://www.codeblackmetal.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 02-07-2005 13:07]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 24-05-2005 12:05 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

html black metal!!


Zenial


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 24-05-2005 12:08 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Psst, dat heet HTMetaL
of <META>L

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 24-05-2005 12:09]



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-05-2005 12:10 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Hey op de FP leest ie 'm niet door die <>tekens.

Is dit duistere shit or what?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2005 12:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Black HTMetal.


Maar serieus,

dit klinkt interessant. Ik zal het eens checken zodra ik niet meer achter een MP3 filter zit (tenminste ik neem aan dat er iets van sampels op die site staan?).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-05-2005 12:16 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

die staan er, krijg ze alleen niet geopend.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-05-2005 12:25 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 mei 2005 12:16 schreef aerodis het volgende:
die staan er, krijg ze alleen niet geopend.

Dat duurt even, maar ze doen het wel.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 24-05-2005 13:12 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Die mp3 samples klinken veelbelovend!


no text supplied


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 24-05-2005 13:17 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 24 mei 2005 11:50 schreef NecRobert het volgende:


Rauwe voornamelijk slepende black met veel cleane vocalen (erg gaaf gedaan!) en een avantgarde inslag. ERG indrukwekkend!



waar haal jij die cleane vocalen vandaan, want op allebei de samples zijn geen cleane te horen..


heeft iets weg van carpathian forest/nattefrost



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-05-2005 13:23 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

@markam: Ik heb de volledige plaat van internet geplukt. Overigens is het 2e nummer op de site een exclusief nummer die dus niet op de cd staat.

Check maar eens het nummer "Brass Dogs" of "A Cloud Formed Teardrop Asylum". Dit is echt verdomde heerschend!! Ik heb de gehele plaat nog niet ondervonden, maar kon het niet laten dit gezelschap al een topic te gunnen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-05-2005 13:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Dit klinkt weer mega interessant. Ik ga - zoals gewoonlijk - maar weer eens op onderzoek uit.


Maar wat een stomme bandnaam zeg...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 24-05-2005 18:21 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Vette line-up ook. Ik denk dat ik dit ook maar eens ga proberen.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-05-2005 18:45 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Godverdomme wat is dit best! (ja sorry was ik weer...)

Ik luister nu naar het nummer Brass Dogs.
Het heeft af en toe ook wel wat van Forgotten Tomb, maar dan met dus die prachtige cleane (lees: huiveringwekkende!) vocalen. En daarbovenop ook nog prachtige baslijnen en achtergrondstemmen. En van de meest kippenvel-opwekkende platen van de afgelopen tijd!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 24-05-2005 19:00 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

heerschende voorkant van die cd !... en muziek is ook lekker idd.... met dan aan D_B


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 24-05-2005 19:22 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Nog nooit van gehoord, maar klinkt veelbelovend.

Ff checken dan maar.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 25-05-2005 6:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wist al langer van het bestaan van deze band af. Heb wel eens een nummertje gehoord van hun demo/promo van enkele jaren terug. Kon me destijds wel bekoren. Ben nu wel erg benieuwd naar wat ze op deze full-length in elkaar gezet hebben.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-05-2005 14:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Moet ik hierbij denken aan Urfaust achtige muziek/klanken?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 25-05-2005 16:56 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik ben er alvast door gecharmeerd!


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-05-2005 17:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

klinkt vet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


invictis
Usericon van invictis
Posted 25-05-2005 17:14 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

godsamme, ook maar ff checken


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-05-2005 20:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 17:02 schreef spectre het volgende:
klinkt vet

is ook vet


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 25-05-2005 20:51 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

doet me erg aan khold denken...

... en das niet erg


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-05-2005 21:45 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 20:51 schreef Aaaarco het volgende:
doet me erg aan khold denken...

... en das niet erg
Klopt, het eerste nummer (waarvan de mp3) heeft als basis een riff die erg aan Khold doet denken. Op de rest van de plaat daarentegen is deze vergelijking nauwelijks meer van toepassing. Dan komen vooral de Forgotten Tomb en ook Arcturus (zang soms) invloeden naar boven. Maar bovenal is het een behoorlijk eigenzinnig geheel!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Argh
Usericon van Argh
Posted 26-05-2005 1:26 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

deze band is echt geweldig! eindelijk iets nieuws binnen het black metal genre, alhoewel ik het nou (op een aantal nummers na) niet meteen black metal zou noemen, geweldige meeslepende riffs en die clean zang is geweldig!, normaliter stoor ik me aan clean zang maar dit is echt prachtig uitgevoerd en dat engelse accent mag er ook zeer zeker zijn!
textueel gezien zit het ook goed.. geen sprookjes / fantasy bagger , gewoon modern en een beetje een film noir achtig tintje (althans het doet mij aan die sfeer denken, ook aan jaren 40 / 50 in het nummer "brass dogs" komt mede door het krakende plaat geluid hehe, maar ook zeer zeker door de zang), daardoor ook erg moderne 'black' metal! hulde, niets dan lof...! tot nu toe meest innovatieve plaat van het jaar?

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 26-05-2005 1:36]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-05-2005 1:28 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Klinkt interessant dit....


Argh
Usericon van Argh
Posted 26-05-2005 1:44 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

ik verschaf tijdelijk wel even een sample van het nr 'brass dogs' , zo klinkt het dus:

-link weg-

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 03-02-2007 20:35]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen