IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Hole / Courtney Love Volgende pagina
IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 05-09-2005 16:32 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Men heeft er hier vast wel eens van gehoord; Riot Grrrl punkband "Hole", met veelbesproken frontvrouw Courtney Love, die getrouwd was met Kurt Cobain van Nirvana.

Bandleden;
- Courtney Love
- Eric Erlandson
- Jill Emery (Eerst vervangen door Kristen M. Pfaff, die weer zo worden vervangen door Melissa Auf der Maur, die onlangs eveneens een soloplaat heeft uitgebracht)
- Caroline Rue (Later vervangen door Patty Schemel)

Er wordt gespeculeerd dat Cobain het album Live Through This zou hebben geschreven, maar daar is nooit bewijs voor gevonden. Critici waren enthousiast over het album, en het zou uiteindelijk ook Holes commerciële doorbraak blijken. Hole is in 2002 uitelkaar gegaan.

Courtney's antwoord daarop was soloplaat "America's Sweetheart", die zeker te vergelijken valt met het geluid wat Hole altijd geplaatst heeft.


Disko Disko Partizani


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-09-2005 16:50 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

breek me de bek niet open...

Toen ik nog thuis woonde hoorde ik die zooi elke dag. Mijn Zus luisterde dat heel veel.

Courtney is weer aan de dope hoorde ik..

ach ja


Suck my piss


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-09-2005 16:54 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

oh ja;


Truc 11. voor Cuntney


Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2005 18:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Courtney is een hoerige kankerjunk die teert op hare dooie vent ...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 05-09-2005 18:33 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Hey IJsregen met de sjaal, ken je die biografie van Courtney Love eigenlijk al? Geschreven door Poppy Z Brite van die vampierboeken. Leuk boek, leest als een trein. Lekker veel sex, drugs en rock en roll.


Hatsjikidee!


Sater
Usericon van Sater
Posted 05-09-2005 19:21 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ja leuk boek.

Wil nog wel eens iets van Hole in huis hebben. Lekkere rauwe stem heeft mevrouw.

Die mediageilheid van haar spreekt me ook iets minder aan, maar zal me verder een zorg zijn.

Auf der Maur is ook vet ja.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 05-09-2005 20:07 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 18:32 schreef Jenje het volgende:
Courtney is een hoerige kankerjunk die teert op hare dooie vent ...


whahaha ik mag jou wel


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2005 20:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 20:07 schreef Shakeel het volgende:
whahaha ik mag jou wel
Sorry, ik kan niet zwanger worden


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 05-09-2005 21:20 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

gewoon veel bier drinken, dan lijkt het al gauw wat.....


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 05-09-2005 21:36 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 20:07 schreef Shakeel het volgende:

whahaha ik mag jou wel

Je weet niet waar je aan begint, dude...


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-09-2005 10:30 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Eén keer heb ik me door een vriendin laten meetrekken naar Hole. 'Malibu' vind ik best een aardig nummer, maar Love is een afschuwelijk mens, geloof me. Ze zag iemand in het publiek met een volgens haar fout T-shirt aan en ze bedreigde hem zowaar met de dood. Vraag me niet wat erop stond, heb het niet kunnen lezen.
Plus: ineens kreeg ze een aanval van hysterie of iets dergelijks, begint ze me daar woordenloos te krijsen van heb-ik-jou-daar...nee, not my cup of tea


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 06-09-2005 11:08 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Hét bewijs dat je het zonder noemenswaardig talent een heel eind kan schoppen...


We don't take it, we just fake it...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2005 12:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2005 10:30 schreef madeline usher het volgende:
Eén keer heb ik me door een vriendin laten meetrekken naar Hole. 'Malibu' vind ik best een aardig nummer, maar Love is een afschuwelijk mens, geloof me. Ze zag iemand in het publiek met een volgens haar fout T-shirt aan en ze bedreigde hem zowaar met de dood. Vraag me niet wat erop stond, heb het niet kunnen lezen.
Plus: ineens kreeg ze een aanval van hysterie of iets dergelijks, begint ze me daar woordenloos te krijsen van heb-ik-jou-daar...nee, not my cup of tea


Dat doet ze pas 15 jaar, dus dat weet je toch van tevoren..

Verder: Hole vind ik gaaf, van de 1e plaat tot de laatste.

De soloplaat van Courtney vind ik dan weer minder geslaagd, en dan vooral die ene ballad waarop het lijkt (???) alsof ze hem lam heeft ingezongen.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-09-2005 12:58 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Juist, ik moet maar eens wat vaker mijn zin doen en niet die van een ander...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 06-09-2005 17:55 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Hey Madeline, was dat toevallig dat optreden in Paradiso van 1995? Dat is toen inderdaad uitgelopen op een dikke rel. Mevrouw Love fors onder de dope die eerst eiste dat mensen met Pearl Jam t-shirts de zaal verlaten, vervolgens ruzie kreeg met een deel van het publiek. En vervolgens ook nog een het balkon beklom en op de vuist wilde gaan met wat mensen.

In die biografie wordt trouwens geregeld de waarheid verdraait (ja, ik heb hem gelezen en vond het een prul). Wat er staat over dat Paradiso optreden in die biografie klopt van geen kant. En ook andere stukken zijn behoorlijk aangedikt in het voordeel van mevrouw Love.

Ik heb ergens nog wel een ooggetuige verslag van Robert Haagsma liggen in mijn Aardschok archief. Interessante shit.

Live Through This is wel een gave plaat overigens.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-09-2005 19:21 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Nope, was Pukkelpop 1995.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 06-09-2005 21:13 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 18:33 schreef Unholy Mary het volgende:
Hey IJsregen met de sjaal, ken je die biografie van Courtney Love eigenlijk al? Geschreven door Poppy Z Brite van die vampierboeken. Leuk boek, leest als een trein. Lekker veel sex, drugs en rock en roll.

Hehehe "met de sjaal".
Nee, de biografie van Courtney ken ik nog niet. Misschien eens een idee 'm te scoren, want het lijkt me wel erg interessant.
Het is natuurlijk zo dat een biografie (bij elke artiest) aangedikt is op sommige punten, en niet enkel waarheden bevat, maar dat is ook niet meer dan logisch.
Maare, dankjewel voor de tip. Ik ga eens op zoek.

quote:
Op 6 september 2005 10:30 schreef madeline usher het volgende:
Eén keer heb ik me door een vriendin laten meetrekken naar Hole. 'Malibu' vind ik best een aardig nummer, maar Love is een afschuwelijk mens, geloof me. Ze zag iemand in het publiek met een volgens haar fout T-shirt aan en ze bedreigde hem zowaar met de dood. Vraag me niet wat erop stond, heb het niet kunnen lezen.
Plus: ineens kreeg ze een aanval van hysterie of iets dergelijks, begint ze me daar woordenloos te krijsen van heb-ik-jou-daar...nee, not my cup of tea

Hehe, dat Courtney een kutwijf is, was allang duidelijk. Ondanks dat blijf ik haar wel stoer vinden. Was graag in jouw plaats gegaan.


Disko Disko Partizani


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-09-2005 21:23 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Violet vind ik nbog steeds best een beestig nummer maar effe over die Courtney
- Man, dat mens moet echt heel erg depri zijn, al haar mannen plegen spontaan zelfmoord als ze bij haar wonen (Kurt Koppijn, Michael Hutchence) en als je haar zag ergens een paar weken was ze pas echt volledig depressief.

- Toen ze ooit eens voor MTV een interview deden met Madonna kwam de olijke en kanarie en hyperzwevende Courtney ook opzetten en het interview verstoren, was best grappig


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 06-09-2005 21:25 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

@ dat laatste, daar dacht ik ook aan toen ik mijn post typte. Dat was grappig ja.

En over dat zelfmoord verhaal; Ik geloof niet dat Kurt Cobain zelfmoord gepleegd heeft, gezien er 5x de dodelijke dosis heroine in z'n bloed zat. Daarmee kun je dus niet nog met een geweer door je kop schieten en daarna netjes de handafdrukken eraf wissen. Denk dat Courtney er mee te maken had.

[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 06-09-2005 21:26]


Disko Disko Partizani


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 06-09-2005 21:27 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2005 21:13 schreef IJsregen het volgende:
Hehehe "met de sjaal".
Nee, de biografie van Courtney ken ik nog niet. Misschien eens een idee 'm te scoren, want het lijkt me wel erg interessant.
Het is natuurlijk zo dat een biografie (bij elke artiest) aangedikt is op sommige punten, en niet enkel waarheden bevat, maar dat is ook niet meer dan logisch.
Maare, dankjewel voor de tip. Ik ga eens op zoek.



Probeer DeSlegte, daar heb ik hem laatst zien liggen voor het luttele bedrag van EUR 4,95 ofzo.

En "Never mind the bollocks. Women rewrite rock" van Amy Raphael is ook leuk. Staat ook een hoofdstuk over Courtney Love in.

[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 06-09-2005 21:29]


Hatsjikidee!


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 06-09-2005 21:28 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2005 21:27 schreef Unholy Mary het volgende:
Probeer DeSlegte, daar heb ik hem laatst zien liggen voor het luttele bedrag van EUR 4,95 ofzo.
Te gek! Misschien binnenkort naar Groningen, kan ik direct even kijken. (Gezien daar een Slegte zit).



[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 06-09-2005 21:29]


Disko Disko Partizani


Broezur
Usericon van Broezur
Posted 14-09-2005 11:40 by Broezur Wijzig reactieProfiel van BroezurQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2005 21:25 schreef IJsregen het volgende:
Denk dat Courtney er mee te maken had.


Denk jij, dat denk ik niet


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 14-09-2005 13:45 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Oh ja. Lekkere reden voor het omhoog kicken van deze topic.
En verder moet je gewoon lekker geloven wat je wilt geloven!

[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 14-09-2005 13:45]


Disko Disko Partizani


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 14-09-2005 14:10 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Courtney Love is gewoon een vette rockchick en die hele act hoort er gewoon bij. Als een kerel zich zo gedraagt is het een stoere rocker en kijkt niemand ervan op bv bands die hele hotelkamers trashen etc. En dat is precies het punt van Miss Love daar 'strijdt' ze tegen door zich af en toe flink te misdragen.

By the way, de tour die Hole deed in 1995 was het ergst idd, compleet van de wereld door drank en drugs spelen is niet echt een goede reclame geweest voor de band. Andere optredens ( en dat zijn er heel veel ) verliepen meestal prima. Maar dat hoor je natuurlijk nooit in de media



Don't blush when I rip you open


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-09-2005 14:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2005 21:23 schreef Beli Mawr het volgende:
Violet vind ik nbog steeds best een beestig nummer maar effe over die Courtney
- Man, dat mens moet echt heel erg depri zijn, al haar mannen plegen spontaan zelfmoord als ze bij haar wonen (Kurt Koppijn, Michael Hutchence) en als je haar zag ergens een paar weken was ze pas echt volledig depressief.



Michael Hutchence was volgens mij het liefje van Kylie en niet van Courtney....


edit: tijdens zijn zelfmoord was het ook al uit met Kylie vanwege vreemdgaan met Helena Chrsitensen en had hij iets met Paula Yates die de ex-vrouw van Bob Geldof was.

Zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 14-09-2005 14:16]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 14-09-2005 14:16 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 14 september 2005 14:13 schreef Chelman het volgende:
Michael Hutchence was volgens mij het liefje van Kylie en niet van Courtney....
Wow de duivel zelf die Courtney, misschien dacht Micheal dat het Kylie was en was het Courtney al die tijd die zich verkleedt had


Don't blush when I rip you open


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen