IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wandeltopic Vorige pagina | Volgende pagina
Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 21-07-2008 17:39 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 21 juli 2008 16:36 schreef Lionheart het volgende:
Fail.

Het is niet anders...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-07-2008 17:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vandaag 18 km door het bos getrokken in 7,5 uur hier bij Koszalin in Polen. Ben zoveel mogelijk van de paden geweest en geprobeerd op kompas en met een kaartje te navigeren, maar daarom was het ook 18 km ipv 12 km geworden
K was tot nu toe alleen nog maar in de herft in Polen geweest en nu heb ik een veel betere indruk van het land, echt supermooie bossen zijn hier

Edit: ohja voor het eerst 2 mini teekjes gehad, bizar want k heb in mn leven al aardig wat kilometers afgelegd door bladeren en nu pas mn eerste

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 28-07-2008 17:47]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-08-2008 11:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gisteren terug gekomen van 2,5 dag in de Poolse semi wildernis. En heb nog last van koppijn en talloze muggen en dazen beten op mn armen.


Donderdag om 1330 werd ik gedropt en via een route van meren zou ik een slaapplaats gaan zoeken bij een groot meer.

Bij het eerste meer vond ik wat zoetwatermossels en voelde me dus gerustgesteld dat ik komende dagen wel wat te eten zou hebben, jammer genoeg was dit het enige meer van de 10 waar ik ze heb gevonden.


Alle spullen die ik meehad, Eigenlijk niet genoeg eten voor 1 dag(2 broodjes en 4 mueli repen) en eigenlijk ook maar drinken voor 1 dag, zeker met temperaturen van iets boven de 30 graden.


Een stuk of 5 herten tegengekomen en veel beesten gehoord die in de bosjes opeens wegvluchtte. Ben geen zwijnen tegen gekomen, al zaten ze zeker in de buurt want overal waren modderpoelen met poot afdrukken en afdrukken van het rollen. Misschien maar goed ook, dit was ook zo'n beetje het gevaarlijkste beest wat ik tegen zou kunnen komen, en de meeste bomen waren eigenlijk onklimbaar.




Zo'n 2 uur aardig verdwaald geraakt, maar k liep gelukkig aardig goed. De kaart die ik had was echt niet gedetailleerd genoeg om elk meertje te herkennen.


Eindelijk op de plaats aangekomen waar ik geplanned had te overnachten. Maar t was al vrij laat doordat ik tevergeefst naar mosselen aan het zoeken was. Daardoor haastig een hutje gemaakt voor de nacht en niet echt de buurt kunnen verkennen of ik niet te dicht bij beschaving zat en gepakt zou kunnen worden voor fikkie steken. En ook niet genoeg tijd om te vissen.

Omdat ik water van het meer moest koken en daar nog niet zo bedreven in was ben ik lang opgebleven tot 2 uur. Ook had ik nog geen echte honger maar wist wel dat ik daardoor meer energie had en k kon pas slapen na een 2e reep als avond eten.


De schuilplaats van de eerste nacht, aan het begin van de avond was het vuur eigenlijk te heet, maar sochtens wel lekker. 5 uur was ik wakker en heb nog wat meer water gekookt omdat ik op de helft van mn vruchtensap zat. Het water smaakte enorm vies, en begon me af te vragen of het wel goed was, maargoed op zo'n hete dag moet je wel drinken. Later dacht ik eraan dat er kleine stukjes kool in waren gevallen, erg vieze thee maar later begon ik wel een beetje aan de smaak te wennen.

De 2e dag om 0700 begonnen met lopen, en toen begon het eigenlijk al vrij warm te worden, en gelukkig ben ik nog wat frambozen tegengekomen.

Hierzo nog een kraanvogel.

Later op de dag behoorlijk verdwaald geraakt omdat de kaart onduidelijk was, en daarna door uitputting erg veel foute keuzes gemaakt, elke keer veranderen van richting, uiteindelijk stuk een paar keer erg rond gedwaald in 1 gebiedje, en 1 keer 2,5 km ergens naartoe gelopen en er achter komen dat het een slecht besluit was en terug gaan lopen, op dit moment was het het heetste van dag zo'n 33 graden, mn sap was helemaal op, en begon behoorlijk wazig te worden van oververhitting en uitdroging, al was ik me daar ook niet genoeg bewust van. Deze dag zo'n 25 km gelopen, was ook wel te zien aan gaten in mn sokken

gelukkig heb ik mezelf weer even recht getrokken en heb een richting aan gehouden.

Aangekomen bij een stuwmeer waar ik wel zou willen overnachten zodat ik nog at tijd had om te vissen ofzo, maar er waren teveel mensen omheen om een mooi kamp op te bouwen. dus maar verder gelopen.


aangekomen bij het meer waar ik zou overnachten. Nu echt behoorlijk gaar aan het worden. Mn water was ook bijna op, gelukkig een stroompje tegen gekomen en dat water maar meegenomen, en gedronken zonder te koken. Het zag er goed uit maar het kan net zo goed fout gaan.


Hier mn slaapplaats, zonder overdekking terwijl het volgende dag zou regenen, gelukkig niet veel dat het niet eens door het bladerdek heen kwam. om 2200 stortte ik in en viel al snel in slaap, rond 0000 nog even vuurtje aangemaakt, rond 0200 was het vuur uit en kreeg ik het niet echt meer aan, erg lastig in het pikdonker. Gelukkig lukte het na een halfuurtje wel. En daarna ook elke 2 uur weer hout erop moeten gooien. Om 800 ben ik weer gaan lopen en ben om 1000 4 km verder opgepikt om naar huis te gaan. In de auto toen ik eindelijk weer vers water kon drinken begon ik het pas echt te voelen, opeens voelde ik de echte moeheid, spierpijn, en ook allerlei muggenbulten begonnen opeens te verschijnen. Thuis had ik niet echt het idee dat ik moest gaan slapen omdat ik nog op de survival stand stond, maar toen opeens wel 7 uur geslapen, en toen pas voelde ik de eerste echte honger hehe.

Hier de aftakeling:
Donderdag 1330


Vrijdag 0700

Vrijdag 1530

Zaterdag 0540



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-08-2008 12:15]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-08-2008 12:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Wat gaaf!
Hoe kwam je eigenlijk op het idee om dit te gaan doen?
En, hoest nu.. nog nasty plekken overgehouden aan al die beten?


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 03-08-2008 12:34 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Leuk verslag, van plan om zoiets in de toekomst nog vaker te doen, in een ander land bv?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-08-2008 12:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Survivallen zit al meer dan een jaar in mn kop, Toen ik hierin polen ontdekte dat er hier in de buurt ook nog veel bos is was het idee er al snel(was hiervoor alleen nog maar in de herfst geweest en dan valt het toch minder op en ben nu ook meer uit de stad geweest). Week hiervoor moest ik op een hond passen hier en kon dus niet echt lang wegblijven dus had alleen maar wandeltochten van rond de 15 km gehad. En nu mn vader weer hier terug is kon ik makkelijk gebracht en opgepikt worden. En heb ik via google earth een leuk plekje uitgekozen. Mn plan was eerst terug te lopen naar Koszalin zon 50 km, maar het probleem was dat dat ik natuurlijk nooit recht zou lopen, en niet echt op survival kon richten. Volgende keer zou ik eerder 1 goede plek uitkiezen om daar eten te zoeken en het mezelf wat comfortabeler te maken.

insecten waren echt super kut, bij elke pauze moest ik vicks smeren om ze een beetje tegen te houden, en dan nog staken ze vaak, soms moest ik gewoon door blijven lopen vanwege de dazen enzo. K heb wel meer als 50 steken, en vooral tijdens het douchen werd ik helemaal gek. Maar gelukkig maar 2 teekjes gehad.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-08-2008 12:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 augustus 2008 12:34 schreef Lionheart het volgende:
Leuk verslag, van plan om zoiets in de toekomst nog vaker te doen, in een ander land bv?

Zeker weten, ik wil echt nog een keer een week halen. In Polen zal ik het vast nog een paar keer doen omdat ik hier goed de kansen heb(mn pa heeft hier nu een bedrijf), en in Nederland probeer ik het ook nog welles, ik ben van plan om deze zomer een keer naar de duinen bij Haarlem te gaan en dan terug te gaan naar Den Haag, in de duinen ben ik wat meer vertrouwd en je raakt niet zo snel de weg kwijt. Bovendien is er genoeg te eten(konijnen, bramen, vis, schelpen en nog best veel planten. Het enige gevaar is dat ik niet zomaar fikkie mag steken in de duinen en dat het behoorlijk wat drukker is. In Nederland kan je niet zomaar 10 km lopen zonder veel paden tegen te komen.
En de ardennen staan ook nog op mn lijstje.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-08-2008 17:37 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

"survival", "semi-wildernis", konijntjes en schelpen eten... jointje teveel gerookt wellicht?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 03-08-2008 17:40 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Met je mueslirepen en pleepapier


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-08-2008 17:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 augustus 2008 17:37 schreef Jällö het volgende:
"survival", "semi-wildernis", konijntjes en schelpen eten... jointje teveel gerookt wellicht?


mja ik zat eigenlijk meer tussen een wandeltocht dan survival jammer genoeg heb ik die keuze voor mezelf niet duidelijk gemaakt. Het was pas survival als ik nog een beetje voor mn eten kon zorgen, nu vrijwel alleen gelopen. Op 1 plek had ik wel vrij makkelijk aan vis en bessen gekomen en niet zoveel energie verbruikt.
En semi wildernis omdat in de gebieden af en toe nog een plaatsje is met 10 huizen en, zo'n beetje elk bos zie je duidelijk dat er veel aan bosbouw gedaan word waardoor het nu niet helemaal natuur te noemen is, maar voor de rest komt er gewoon niemand. In Finland zul je vast wel wat meer wildernis hebben, maarja survival gaat er toch om dat je leeft en gebruik maakt van de natuur om je heen. Wat je mist in een bevolkter gebied is natuurlijk wel de grotere angst niet zomaar gered te kunnen worden. Maargoed ik probeer het mezelf aan te leren en heb niet in het leger ofzo gezeten.

Konijntjes in Nederland zijn best makkelijk te vangen met vallen zetten in de duinen, en beetje mossels en wat andere schelpen zoals alikruik zijn best goed te vinden bij eb aan grote stenen enzo.

@ wc papier: dat was voor fikkie steken als het met echt niet zou lukken, met droog gras en hout splinters is het me al vaak genoeg gelukt, als ik wil schijten heb ik er echt geen problemen mee om dat met gras af te vegen, maar ik hoef gelukkig maar 1 keer in de week ofzo
Het eten heb ik maar voor de zekerheid meegenomen, k heb nog niet eerder zoiets uitputtends gedaan dus voor een beginnetje vind ik het wel mooi genoeg, en heb er veel van geleerd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-10-2008 20:55 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Boswachterij Gieten-Borger en het Boomkroonpad zijn wel een aanrader. Wij hebben de mini route gelopen van 4km langs allerlei vennen, maar er zijn diverse routes te lopen. Ook geinig is het korte maar grappige boomkroonpad tussen de boomtoppen door.

http://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurgebieden/Gieten-Borger.aspx?Section=%7B61087BAB-E459-469A-A060-1CFB18AE3BEE%7D

Paar plaatjes van afgelopen vrijdag:











[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 06-10-2008 20:58]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-10-2008 21:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Loop ik regelmatig

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 06-10-2008 21:10]


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-10-2008 21:14 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik vind de blauwe kamer wel een mooi wandelstuk


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-10-2008 21:17 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2008 21:07 schreef Jenje het volgende:
Loop ik regelmatig


Vanwege deze?






Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 06-10-2008 21:28 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Dat bosje daaronder was vast ook heel natuurlijk


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


R.
Usericon van R.
Posted 06-10-2008 21:32 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Eergister op de foto gezet:





ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2008 21:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hhahahah die laatste


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-10-2008 21:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Dat was vast nadat die ze had geproeft


R.
Usericon van R.
Posted 06-10-2008 22:00 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

MmmMmmMm..


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 06-10-2008 22:17 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

binnenkort weer pegasus tocht.

Da's ook een mooie herfstwandeling MET geschiedenis.

Aanradertje


Herman van de bakker


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-10-2008 0:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vandaag voor het eerst in jaren weer eens de natuur in geweest. Lekker door de bossen op de Holterberg gewandeld.

Volgens mij ga ik dat maar weer eens vaker doen. Toch wel lekker om even uit te waaien buiten de stad. Zeker als het gezelschap leuk is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sparta MET
Usericon van Sparta MET
Posted 20-10-2008 17:19 by Sparta MET Wijzig reactieProfiel van Sparta METQuote dit bericht


De 4 daagse in Apeldoorn


Sparta MET
Usericon van Sparta MET
Posted 20-10-2008 17:20 by Sparta MET Wijzig reactieProfiel van Sparta METQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2008 21:17 schreef MMayo het volgende:
Vanwege deze?








Omgevallen penis?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-10-2008 17:34 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2008 17:20 schreef Sparta MET het volgende:
Omgevallen penis?


Nee hoe kom je daar nou bij? Het is een grote stinkzwam en das niet omdat ie niet gewassen is.


Sparta MET
Usericon van Sparta MET
Posted 20-10-2008 17:35 by Sparta MET Wijzig reactieProfiel van Sparta METQuote dit bericht


Zeg ik omgevallen stinkzwam penis

Ben jij vrouwelijk? Dan snap ik 't


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen