IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wandeltopic Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-10-2008 17:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Niet omgevallen.
En ja, je snapt het vast wel.


Sparta MET
Usericon van Sparta MET
Posted 20-10-2008 17:37 by Sparta MET Wijzig reactieProfiel van Sparta METQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2008 11:52 schreef ElitE het volgende:
Gisteren terug gekomen van 2,5 dag in de Poolse semi wildernis. En heb nog last van koppijn en talloze muggen en dazen beten op mn armen.


Donderdag om 1330 werd ik gedropt en via een route van meren zou ik een slaapplaats gaan zoeken bij een groot meer.

Bij het eerste meer vond ik wat zoetwatermossels en voelde me dus gerustgesteld dat ik komende dagen wel wat te eten zou hebben, jammer genoeg was dit het enige meer van de 10 waar ik ze heb gevonden.


Alle spullen die ik meehad, Eigenlijk niet genoeg eten voor 1 dag(2 broodjes en 4 mueli repen) en eigenlijk ook maar drinken voor 1 dag, zeker met temperaturen van iets boven de 30 graden.


Een stuk of 5 herten tegengekomen en veel beesten gehoord die in de bosjes opeens wegvluchtte. Ben geen zwijnen tegen gekomen, al zaten ze zeker in de buurt want overal waren modderpoelen met poot afdrukken en afdrukken van het rollen. Misschien maar goed ook, dit was ook zo'n beetje het gevaarlijkste beest wat ik tegen zou kunnen komen, en de meeste bomen waren eigenlijk onklimbaar.




Zo'n 2 uur aardig verdwaald geraakt, maar k liep gelukkig aardig goed. De kaart die ik had was echt niet gedetailleerd genoeg om elk meertje te herkennen.


Eindelijk op de plaats aangekomen waar ik geplanned had te overnachten. Maar t was al vrij laat doordat ik tevergeefst naar mosselen aan het zoeken was. Daardoor haastig een hutje gemaakt voor de nacht en niet echt de buurt kunnen verkennen of ik niet te dicht bij beschaving zat en gepakt zou kunnen worden voor fikkie steken. En ook niet genoeg tijd om te vissen.

Omdat ik water van het meer moest koken en daar nog niet zo bedreven in was ben ik lang opgebleven tot 2 uur. Ook had ik nog geen echte honger maar wist wel dat ik daardoor meer energie had en k kon pas slapen na een 2e reep als avond eten.


De schuilplaats van de eerste nacht, aan het begin van de avond was het vuur eigenlijk te heet, maar sochtens wel lekker. 5 uur was ik wakker en heb nog wat meer water gekookt omdat ik op de helft van mn vruchtensap zat. Het water smaakte enorm vies, en begon me af te vragen of het wel goed was, maargoed op zo'n hete dag moet je wel drinken. Later dacht ik eraan dat er kleine stukjes kool in waren gevallen, erg vieze thee maar later begon ik wel een beetje aan de smaak te wennen.

De 2e dag om 0700 begonnen met lopen, en toen begon het eigenlijk al vrij warm te worden, en gelukkig ben ik nog wat frambozen tegengekomen.

Hierzo nog een kraanvogel.

Later op de dag behoorlijk verdwaald geraakt omdat de kaart onduidelijk was, en daarna door uitputting erg veel foute keuzes gemaakt, elke keer veranderen van richting, uiteindelijk stuk een paar keer erg rond gedwaald in 1 gebiedje, en 1 keer 2,5 km ergens naartoe gelopen en er achter komen dat het een slecht besluit was en terug gaan lopen, op dit moment was het het heetste van dag zo'n 33 graden, mn sap was helemaal op, en begon behoorlijk wazig te worden van oververhitting en uitdroging, al was ik me daar ook niet genoeg bewust van. Deze dag zo'n 25 km gelopen, was ook wel te zien aan gaten in mn sokken

gelukkig heb ik mezelf weer even recht getrokken en heb een richting aan gehouden.

Aangekomen bij een stuwmeer waar ik wel zou willen overnachten zodat ik nog at tijd had om te vissen ofzo, maar er waren teveel mensen omheen om een mooi kamp op te bouwen. dus maar verder gelopen.


aangekomen bij het meer waar ik zou overnachten. Nu echt behoorlijk gaar aan het worden. Mn water was ook bijna op, gelukkig een stroompje tegen gekomen en dat water maar meegenomen, en gedronken zonder te koken. Het zag er goed uit maar het kan net zo goed fout gaan.


Hier mn slaapplaats, zonder overdekking terwijl het volgende dag zou regenen, gelukkig niet veel dat het niet eens door het bladerdek heen kwam. om 2200 stortte ik in en viel al snel in slaap, rond 0000 nog even vuurtje aangemaakt, rond 0200 was het vuur uit en kreeg ik het niet echt meer aan, erg lastig in het pikdonker. Gelukkig lukte het na een halfuurtje wel. En daarna ook elke 2 uur weer hout erop moeten gooien. Om 800 ben ik weer gaan lopen en ben om 1000 4 km verder opgepikt om naar huis te gaan. In de auto toen ik eindelijk weer vers water kon drinken begon ik het pas echt te voelen, opeens voelde ik de echte moeheid, spierpijn, en ook allerlei muggenbulten begonnen opeens te verschijnen. Thuis had ik niet echt het idee dat ik moest gaan slapen omdat ik nog op de survival stand stond, maar toen opeens wel 7 uur geslapen, en toen pas voelde ik de eerste echte honger hehe.

Hier de aftakeling:
Donderdag 1330


Vrijdag 0700

Vrijdag 1530

Zaterdag 0540






The boy is back in town. Jezus met stok.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-10-2008 18:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

check mn geboortedatum


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-12-2009 9:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Morgen weer eens een dagje Veluwe doen. Uurtje of 4 die kant op en dan vanaf ongeveer half 6 door de bossen dwalen. Heerlijk. Nu maar hopen dat het weer niet al te best is, dan komen we in ieder geval niet veel mensen tegen.


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-01-2010 15:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Deze moet je hebben Dentz

Moet je niet gewoon een beetje spelen met je schoenen wat voor jezelf en voor de situatie makkelijk is. Ik loop eigenlijk net zo makkelijk in skateschoenen als lage kisten. Al vind ik soepelheid en vrijheid rond mn enkels meestal wel lekker. Hangt een beetje van de ondergrond af.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 15:20 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ah, zoeken op wandelen leverde niks op ...
Kan dit niet het algemene wandeltopic worden ipv alleen maar routes?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 15:22 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2010 15:16 schreef ElitE het volgende:
Deze moet je hebben Dentz

Moet je niet gewoon een beetje spelen met je schoenen wat voor jezelf en voor de situatie makkelijk is. Ik loop eigenlijk net zo makkelijk in skateschoenen als lage kisten. Al vind ik soepelheid en vrijheid rond mn enkels meestal wel lekker. Hangt een beetje van de ondergrond af.

Er zijn een legio manieren en elke methode zorgt er voor dat je schoen weer heel anders zit. Maar ik zoek een overzicht van manieren waarop je het zou kunnen doen. Als leidraad zeg maar.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-01-2010 15:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/


en ductape en tiewraps

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-01-2010 15:24]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 15:24 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Nee, met veters.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2010 15:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Schoenen iig niet te strak.

En wat ik zelf altijd doe als ik veel loop of sta is, hoe raar dat ook mag klinken, is de sokken binnenste buiten. Dan zijn de naadjes op de tenen minder irritant.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 15:29 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Je hebt toch ook naadloze sokken?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2010 15:37 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik zoek wel sokken uit met zo min mogelijk naad maar speciale naadloze heb zelf niet. Ikzelf heb op mijn manier iig nergens last van dus ga ik daar geen extra dure sokken voor kopen.
Daarvoor slijt ik, aangezien ik thuis ook altijd op sokken loop, ook iets teveel van die dingen.

Verder geef ik de voorkeur aan sokken die, met name bij de tenen, niet al te strak zitten. Om de enkel mogen ze wel een beetje strak want anders zakken ze me steeds af.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-01-2010 15:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



bij riviertjes klimmen had een vriend van mij waterschoenen en ik had skate schoenen. Maar mijn schoenen zaten net zo lekker en ik had echt veel meer grip. En tis ook fijner om vrije enkels te hebben omdat je voeten bij die onregelmatige stenen dan veel gemakkelijker op de steen kunnen staan. Al is het wel blessure gevoeliger.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2010 15:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Iets steun om de enkel vind ik persoonlijk wel fijn hoewel kisten me doorgaans net iets te hoog zijn.

Beetje halfhoog met zacht leer om de enkels zoals bij veel werkschoenen trekt bij het meest aan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 15:44 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik sta scheef op mijn voeten, dus zeker voor de langere stukken heb ik stevige schoenen nodig.
Heb er nu ook steunzolen inzitten die mijn voeten recht houden, geen pijn meer in mijn onderrug.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 20:23 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Zijn er ook mensen op Zm die aan nordic walking doen?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2010 20:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2010 20:23 schreef Dentz het volgende:
Zijn er ook mensen op Zm die aan nordic walking doen?
Mag ik met je meedoen en die lui uitlachen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 20:34 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ah, je voelt hem al aankomen?

Kwam vanmiddag in het bos ook een nordic stel tegen. Die hoor je al in de verte aankomen met dat geklepper.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2010 20:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nordic walking?

Is dat het zogenaamde skiën zonder ski's en sneeuw?

Dat ziet er echt raar uit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2010 20:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ik zag afgelopen zomer een "volslanke" negerin die aan het nordic walken was.

En mijn leerling maar vragen waarom ik zo aan het lachen was.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-01-2010 20:53 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2010 20:23 schreef Dentz het volgende:
Zijn er ook mensen op Zm die aan nordic walking doen?
Dat is wel het laatste wat ik ooit zal doen! Droogskieën en de hele wereld vol gaten prikken. Het ziet er niet uit!!


spelfout weggehaald...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 23-01-2010 20:54 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 23 januari 2010 20:23 schreef Dentz het volgende:
Zijn er ook mensen op Zm die aan nordic walking doen?


kom daar ook geile chicks?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 21:24 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ja.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-01-2010 13:27 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Wandelen is leuk, vroeger veel gedaan op vakantie met mijn ouders.

Maar ook nu nog, twee jaar geleden een huttentocht van een week gemaakt in Oostenrijk en van de zomer een cursus waar lopen ook een onderdeel van is.
Van tevoren ook een week gelopen om te wennen aan de hoogte en de schoenen. De week erna ook de nodige meters, zowel horizontale als verticale, gemaakt.
Vorig jaar rond deze tijd nog wezen wandelen in de Harz in de sneeuw en ook gekampeerd. Hopelijk binnenkort net zoiets.

Ik heb al wel wat voorzichtige plannen om in Engeland te gaan lopen, van Mark hier kreeg ik het Lake District als aanrader. Maar heel Groot Brittannië lijkt me tof, net als Ierland.
Waar ik ook nog interesse in heb is het maken van een lange afstandswandeling in Nederland, een zogenaamde LAW.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 25-01-2010 13:39 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2010 13:27 schreef Nimbus het volgende:
Ierland

Houd zuid-West Ierland in je achterhoofd, en dan vooral de Beara Way (wandelroute). De Kerry Way schijnt ook mooi te zijn, maar is wel erg toeristisch (veel Amerikanen!).

Oost Finland, de regio rond Lieksa is ook erg mooi, ruig en extreem rustig. En Lapland natuurlijk (nog uitgestrekter maar wel vrij populair).


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen