IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Postrock Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 23-11-2010 0:35 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 22 november 2010 23:16 schreef Mythics het volgende:
In ieder geval, het is weer wat anders dan de 140 uur depressive black metal (zonder 1 nummer van Xasthur, Shining, Happy Days etc..)



Is dat nou de zoveelste stiekeme verwijzing richting "zie mij eens true zijn"? Stoer hoor :')


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 23-11-2010 0:53 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 23:38 schreef Mythics het volgende:


Dit nummer van Kwoon vind ik ook alleraardigst. Het nummer duurt normaliter 6:06, dus de rest van de video is gewoon stilte. Geen idee waarom
Klinkt niet verkeerd. Ik heb er nog nooit iets over gehoord, al lees ik dat ze best bekend zijn.

Ik zal er eens iets van opzoeken.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-11-2010 1:10 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 23 november 2010 0:35 schreef Metalhead22 het volgende:
Is dat nou de zoveelste stiekeme verwijzing richting "zie mij eens true zijn"? Stoer hoor :')


Stel je eens voor dat er een nummer van Xasthur of Shining in je lijst staat.
Je kan natuurlijk beter 900 van die vage cd-r zolderkamerprojecten luisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 23-11-2010 1:11]


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-11-2010 8:59 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2010 0:35 schreef Metalhead22 het volgende:
Is dat nou de zoveelste stiekeme verwijzing richting "zie mij eens true zijn"? Stoer hoor :')
Nee, maar ik mag toch wel mijn persoonlijke voorkeur kenbaar maken? Daarnaast, ik luister ook gewoon naar Klaus Schulze, Kraftwerk en hier en daar wat Rammstein. De termen "true en kvlt" kunnen mij gestolen worden, maar als jij deze wilt gebruiken om de muzikale voorkeuren van een ander te begrijpen, ga je gang.

quote:
Op 23 november 2010 1:10 schreef Burzum het volgende:
Stel je eens voor dat er een nummer van Xasthur of Shining in je lijst staat.
Je kan natuurlijk beter 900 van die vage cd-r zolderkamerprojecten luisteren.
Inderdaad, want naast deze twee bands bestaat alles uit "vage cd-r zolderkamerprojecten" (iets waar Xasthur natuurlijk niet ondervalt ). Hoe moeilijk is het nu om te realiseren dat je a). een gigantisch domme generalisatie maakt en b). kan begrijpen dat mensen jouw favoriete muziek niet leuk vinden. Persoonlijk luister ik nog liever naar het demo materiaal van Hypothermia dan naar Shining, maar dat is mijn keuze.

Echter, ik respecteer jouw volledige keuze aan muziek. Immers, muziek is persoonlijk en daar mag je best discussie over voeren (of dat hier mogelijk is?) maar doe dat dan wel op een normale manier. Punt is, ik vind bijvoorbeeld Xasthur niet slecht, maar ik zou er denk ik niet uit mijzelf naar luisteren. Evenmin dat ik niet naar death metal of Coldplay zal luisteren, maar als anderen het opzetten; wie ben ik om erover te klagen?

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 23-11-2010 9:04]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-11-2010 9:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Je hapt in ieder geval wel heel schattig.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-11-2010 9:45 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Waarom zou ik niet in mogen gaan op kritiek? Het is namelijk uitermate simplistisch om elke vorm van 'kritiek' maar af te schuiven op "haha, ik was sarcastisch en jij hapte". Ik durf er namelijk wel degelijk vanuit te gaan dat beide personen hun opmerking (deels?) menen, dus waarom aan mij voorbij laten gaan? Daarnaast, een discussie op zijn tijd, al dat niet in een juist topic, is allerminst een schande.



OT: Ik luister nu "Mooncake - Lagrange Points". Klinkt erg goed

Straks even thisquietarmy en Explosions in the Sky opzoeken

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 23-11-2010 9:55]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 23-11-2010 17:50 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Mooncake - Message From Arecibo moet je ook zeker eens een luisterbeurt geven, geweldig nummer.


Why doesn't my music get me all the chicks?


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 23-11-2010 18:03 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 23:22 schreef iPim het volgende:
Maybeshewill is wel lekker pittige post-rock, beetje elekronica en hardcore erin met audio samples uit films voor die extra touch!


Heb je ze nog gezien in Delft? Was het vet? Speelde ze nog stuff van de komende cd?

quote:
Op 22 november 2010 23:30 schreef Silence het volgende:
Sleepmakeswaves draait hier ook erg regelmatig. Erg fijn.


Graag gedaan. :')


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-11-2010 18:27 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik ben erheen geweest, oh my wat een heerlijke sfeer. De voorprogramma's waren super en het geluid was superstrak. Er waren ongeveer 200 mensen, niet zo veel dus.

Ze speelden ongeveer 50 minuten en elk voorprogramma kreeg 40 minuten.

Ze speelden één nieuw nummer, ongetiteld, voor hun nieuwe album. Klonk goed! Het was trouwens wel jammer dat ze geen pianist hadden en het gewoon via een boxje afspeelden

Ze speelden leuke mix van beide albums met als hoogtepunt voor mij Co-conspiritors.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-12-2010 14:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Voor de oplettende user is het leuk om te weten dat nu nadat maybeshewill hier in de koornbeurs stond ook 65daysofstatic op 7 april in de koornbeurs zal staan!!!! :D:D:D!!!!

Wat geweldig, twee superwrede post-rock bands zo even op fietsafstand in de kleinste zaaltje wat ik ken. Hulde aan de koornbeurs!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 06-12-2010 16:21 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

IK HAAT DE KOORNBEURS

(Anhoewel 65daysofstatic laatst nog in de Effenaar stond, maar dat zeggen we d'r even lekker niet bij)

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 06-12-2010 16:22]


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-12-2010 19:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2010 9:41 schreef Onweerwolf het volgende:
Je hapt in ieder geval wel heel schattig.


haha, Koning Happert


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-12-2010 19:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ontdekking van het jaar

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 06-12-2010 19:06]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2010 19:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

vette shizzle!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-12-2010 17:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Twee kaartjes gewonnen voor and so i watch you from afar in eindhoven woohoo!!!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-12-2010 17:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Gisteren dus naar ASIWYFA geweest, wat een verschrikkelijk onmogelijk geweldige live-band. Niet te geloven


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


anathema88
Usericon van anathema88
Posted 22-12-2010 14:49 by anathema88 Wijzig reactieProfiel van anathema88Quote dit berichthttp://www.chirolonderzeel.be

Een aanrader is het kanaal http://www.youtube.com/user/KSCIAA echt heerlijke muziek steeds


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 22-12-2010 14:56 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

Nog meer mensen die naar dit festival gaan?

http://www.dunkfestival.be/

De line-up is geweldig!

april 22nd 2011
God Is An Astronaut (IR)
Maybeshewill (UK)
+1 more band

saturday

april 23rd 2011
Caspian (US)
Tides From Nebula (PL)
Wild Dogs in Winter (UK)
Kokomo (DE)
+5 more bands

sunday

april 24th 2011
Ef (SE)
Lis Er Stille (DK)
Her Name is Calla (UK)
Cecilia::Eyes (BE)
SOFA (BE)
Uberkitsch (BE)
+2 more bands



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2010 15:01 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2010 15:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-12-2010 15:06 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ben gisteravond lekker aan het verzamelen geweest, meteen een spotify playlistje gemaakt en shit gedownload, de lijst:

yndi halda
pg.lost
mono
crippled black phoenix
mogwai
russian circles
god is an astronaut
hammock
do make say think
youth pictures of florence henderson
the american dollar
you slut!
adebisi shank
explosions in the sky

Ik hou van stevige post-rock, maar de meer ambient gaat er ook in. Nog tips?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-12-2010 15:08 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2010 15:06 schreef iPim het volgende:

Ik hou van stevige post-rock, maar de meer ambient gaat er ook in. Nog tips?
Dan zit je met Russian Circles in ieder geval goed. Mono, Explosions en Pg.lost ook wel.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2010 15:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Qua ambient vind ik Sigúr Ros altijd goed te doen.
Edit: Erg bekend en vast al honderd keer genoemd hier, maar het blijft mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-12-2010 15:10]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-12-2010 15:09 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik kan youth pictures of florence henderson echt aan iedereen aanraden. Hun self titled album van dit jaar is echt monstrueus goed.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-12-2010 16:05 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2010 14:56 schreef finsedrol het volgende:
Nog meer mensen die naar dit festival gaan?

http://www.dunkfestival.be/

De line-up is geweldig!

april 22nd 2011
God Is An Astronaut (IR)
Maybeshewill (UK)
+1 more band

saturday

april 23rd 2011
Caspian (US)
Tides From Nebula (PL)
Wild Dogs in Winter (UK)
Kokomo (DE)
+5 more bands

sunday

april 24th 2011
Ef (SE)
Lis Er Stille (DK)
Her Name is Calla (UK)
Cecilia::Eyes (BE)
SOFA (BE)
Uberkitsch (BE)
+2 more bands


Oh zeer zeker dat ik er heen ga, vooral de vrijdag.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen