IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Postrock Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-05-2010 19:19 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Niks gays aan Sigur Rós; eerder mellow, of iets dergelijks.
Vandaag () en Takk nog eens beluisterd, vooral Takk blijf ik erg mooi vinden


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-05-2010 20:16 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Dat Ef is ook wel fijn. Misschien iets te rustig, maar ook dat heeft wel iets. Een soort softe Mono zonder de intensiteit die Mono heeft.

[/Silence]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-06-2010 1:45 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 19:58 schreef Stoerbaard het volgende:
Bark Psychosis






Silence
Usericon van Silence
Posted 04-07-2010 14:43 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Laatste tijd een hoop bands uitgeprobeerd, zitten mooie dingen tussen zeg. Dat Sleepmakeswaves vind ik erg mooi, even als Slow Six, die laatste cd in ieder geval.

Yndi Halda nog wat vaker opzetten, lange nummers in ieder geval.

Van de week ook Maybeshewill eens opzetten, nog niet aan toegekomen.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 04-07-2010 15:43 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

HRSTA is ook leuk.

Het schijnt dat GYBE na jaren weer gaat optreden, hopelijk komt er dan ook wat nieuw materiaal uit.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-09-2010 17:32 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

http://www.postrockxchange.com/

Kom ik net tegen, zou best eens een leuke site kunnen zijn.
Verder vraag ik me af, is er een goede mail-order waar dit genre goed verkrijgbaar is?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-09-2010 23:48 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2010 17:32 schreef Silence het volgende:
Verder vraag ik me af, is er een goede mail-order waar dit genre goed verkrijgbaar is?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-09-2010 0:24 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2010 17:32 schreef Silence het volgende:
Kom ik net tegen, zou best eens een leuke site kunnen zijn.
Is dat wel legaal? Vraag ik mij even af.


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 20-09-2010 17:01 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

De nieuwe Crippled Black Phoenix is vet!
Vooral de laatste 2 nummers, erg apart voor hun doen.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-11-2010 13:39 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Crippled Black Phoenix indeed, maar onweerwolf, godspeed is mij een tikkeltje overrated


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Argh
Usericon van Argh
Posted 22-11-2010 18:40 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

EXPLOSIONS IN THE SKY CONFIRM FIRST UK/EUROPE TOUR

November 22, 2010 | by Skope Staff

Explosions In The Sky has confirmed its first headline shows in the UK and Europe since 2008. The 2011 tour will be the band’s first series of shows anywhere since its four-city 10th anniversary trek in summer 2009.

The first dates to be announced commence May 16 in Dublin, run through May 25 in Amsterdam and include Explosions’ biggest London headline to date at the 3000-capacity Roundhouse. Tickets for the May 16-25 shows go on sale November 25.

EXPLOSIONS IN THE SKY 2011

May 16 Ireland, Dublin, Vicar St
May 17 UK, Manchester, Academy
May 19 UK, London, Roundhouse
May 20 France, Paris, Bataclan
May 22 Germany, Berlin, Postbahnhof
May 23 Germany, Koln, Essigfabrik
May 24 Belgium, Brussels, Ancienne Belgique
May 25 Holland, Amsterdam, Paradiso


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-11-2010 18:57 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Oeh, daar zou ik wel heel graag heen willen!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-11-2010 18:58 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


peinzend
Usericon van peinzend
Posted 22-11-2010 19:06 by peinzend Wijzig reactieProfiel van peinzendQuote dit berichthttp://www.amigosdemusica.nl



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-11-2010 23:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

kuteindexamens


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 22-11-2010 23:16 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Ik ben dus een beetje verder aan het zoeken binnen het genre. Helvete had aanvankelijk een aantal bands aangeraden (en daarvoor, nogmaals dank ) maar ik moet eerlijk bekennen juist het rustigere werk beter te waarderen. Vervolgens dan een aantal andere bands uitgeprobeerd en heb nu het volgende:

- If these trees could talk
- Kwoon
- Líam
- Mooncake
- Nyctalgia
- sleepmakeswaves
- Zbogom, Ajda
- Mono & World's End Girlfriend

Dit vind ik zelf een stuk beter klinken dat "Joy Wants Eternity" en "Exilym" als ik eerlijk ben

Hetgeen nu verder nog op mijn lijstje staat:

- Mono
- This is your captain speaking
- Thisquietarmy
- Pertegò
- Tunturia

-------------------------------------------

In ieder geval, het is weer wat anders dan de 140 uur depressive black metal (zonder 1 nummer van Xasthur, Shining, Happy Days etc..) en de 57 uur aanverwante black metal

Echter, daar heb ik ook nog een lijst van 32 bands waar ik naar moet luisteren. En dan nog de occasionele dark ambient

Gelukkig is mijn verdere motivatie om iets te doen toch nul, dus kan ik tenminste rustig muziek luisteren..


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-11-2010 23:18 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Maybeshewill, 65daysofstatic, Explosions in the Sky

en vooral: And So I Watch You From Afar


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 22-11-2010 23:19 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

@Mythics: Because of Ghosts kan ik je ook aanraden, als je wat rustigere post-rock zoekt.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 22-11-2010 23:20 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Oké, dank

Overigens erger ik mij wel aan bands die hun naam laten bestaan uit meerdere woorden en dit dan aan elkaar schrijven (dus, 'sleepmakeswaves'). Net zo vervolgens als black metal bands die de letter u in een v veranderen -_-

@ Helvete: ok. Punt is, ik probeer rustig en zwaar voor mijzelf te omschrijven, maar het is lastig. Ik vind die dromerige, rustige (ietwat melancholische) sfeer juist er fijn, maar dat kan dus enerzijds zwaar en anderzijds licht / rustig zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 22-11-2010 23:21]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-11-2010 23:22 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ook Ef is dan wel aan te raden.

Because of Ghosts vind ik net te rustig, wel fijne muziek tijdens het leren. Voor de rest mist het wat spanning.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 22-11-2010 23:23]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-11-2010 23:22 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Maybeshewill is wel lekker pittige post-rock, beetje elekronica en hardcore erin met audio samples uit films voor die extra touch!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 22-11-2010 23:23 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 23:20 schreef Mythics het volgende:
Overigens erger ik mij wel aan bands die hun naam laten bestaan uit meerdere woorden en dit dan aan elkaar schrijven (dus, 'sleepmakeswaves'). Net zo vervolgens als black metal bands die de letter u in een v veranderen -_-
Dat hoeft van mij ook niet, nee.

Toch zou ik wel de moeite nemen Thisquietarmy te luisteren.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 22-11-2010 23:23 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2010 23:22 schreef iPim het volgende:
Maybeshewill is wel lekker pittige post-rock, beetje elekronica en hardcore erin met audio samples uit films voor die extra touch!
Dat gaat het niet worden voor mij denk ik,

quote:
Op 22 november 2010 23:23 schreef Helvete het volgende:
Dat hoeft van mij ook niet, nee.

Toch zou ik wel de moeite nemen Thisquietarmy te luisteren.
Zal ik zeker doen, sleepmakeswaves klinkt daarbij uitermate goed. Leuke afwisseling met Trist zo

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 22-11-2010 23:24]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-11-2010 23:30 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Sleepmakeswaves draait hier ook erg regelmatig. Erg fijn.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 22-11-2010 23:38 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht



Dit nummer van Kwoon vind ik ook alleraardigst. Het nummer duurt normaliter 6:06, dus de rest van de video is gewoon stilte. Geen idee waarom


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen