IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dope Games Part III: The Revenge Vorige pagina | Volgende pagina
Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 17-01-2007 23:37 by Smoochy Profiel van Smoochy

Philips 'amBX' speelt met de zintuigen
Gepubliceerd op maandag 07 november 2005
Philips heeft een nieuwe technologie aangekondigd voor games die een stap is naar een volledige 'sensory surround experience', zoals Philips het op haar website omschrijft. 'amBX', zoals de technologie gaat heten, is een afkorting voor 'Ambient Experiences' en voegt door middel van licht, kleur, geluid, warmte en zelfs luchtstromen hopelijk iets toe aan de gameervaring.

Oplichtende muur
De technologie komt niet uit de lucht vallen. Al in 1998 gaf Philips Research met haar 'Ambient Intelligence' idee aan waar het met de toekomst van electronica heen zou gaan. Vorig jaar introduceerde Philips de MiraVision MirrorTV (LCD-tv die tevens dienst doet als spiegel) en de Ambilight Flat TV.

Deze laatste kan zachte kleuren achter de tv op de muur projecteren in de dominante kleur op het scherm. Het voordeel is volgens onderzoek van Philips dat dit minder vermoeiend voor je ogen is. Daarbij zou het ook de 'waargenomen' detaillering, kleur en contrast ten goede komen.

Toepassing in games
Hoe zou amBX bij kunnen dragen aan de speelervaring in games? Stel je bijvoorbeeld een spel als Doom 3 of Quake 4 voor. Daarbij zou je willen dat de kamer donker is met de temperatuur onheilspellend hoog. De ambient lighting van het LCD-scherm zou dan in hetzelfde tempo moeten flikkeren als de slecht werkende lamp in het spel. Brrr. Bij een spel als FarCry zou je weer een afwisselend groen of blauwe gloed achter je scherm willen al naar gelang je door de jungle loopt of naar de lucht c.q. zee kijkt. Bij FarCry zou een warm windje dan weer meer op zijn plaats zijn.

Games, films en muziek
De gamesindustrie is gekozen als eerste doelgebied omdat consumenten daar meer bekend zijn met het kopen van randapparatuur zoals joysticks en gamemuizen. Maar daar blijft het niet bij. Philips denkt ook de 'home-theater' te kunnen veroveren. Men heeft in ieder geval de technologie al ingebouwd in een aantal van haar LCD-tv's (vanaf 2799 dollar, 32 inch), maar om er optimaal van kunnen te profiteren zou eigenlijk door de DVD-speler aangegeven moeten worden op welk moment bijvoorbeeld de flits van onweer komt. Doordat de amBX-technologie ook bestaat uit een scriptingtaal zou dit in principe mogelijk moeten zijn, maar dan zouden filmmaatschappijen wel hieraan mee moeten werken. Ook voor games zal een API worden ontwikkeld die gameontwikkelaars kunnen gebruiken. Vraag is natuurlijk of men in grote getalen op de 'bandwagon' springt.

Wanneer kunnen we dit verwachten?
Philips is van plan om de amBX-technologie in mei 2006 officieel te introduceren. Frappant is wel dat nergens reuk wordt genoemd door Philips. Zou dit iets te maken kunnen hebben met het falen van DigiScent om hun iSmell op de markt te brengen?

HEBBEN.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-01-2007 6:25 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ambilight TV's zijn gewoon te koop atm. Wel gaaf. Hoorde laatst dat dingen als geur ook niet lang meer duren.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 18-01-2007 11:06 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 18 januari 2007 6:25 schreef Slechtheid het volgende:
Ambilight TV's zijn gewoon te koop atm. Wel gaaf. Hoorde laatst dat dingen als geur ook niet lang meer duren.


Ja maar dit gaat niet over een televisietoestel maar over een soort van surroundsysteem..lijkt me wel gaaf dat je zit te gamen, er wind opsteekt en je het briesje ook voelt..hehe.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-01-2007 11:49 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 17 januari 2007 10:48 schreef stoomfiets het volgende:
Gears of War 2 en 3 wordt gewoon meer van hetzelfde en dat vind ik juist geweldig

Ik heb me niet verdiept in mass effect hoor, maar kotor toch wel 2 keer uitgespeeld. Ik vond kotor iets te 'droog' altijd erg serieus enzo. (behalve die comic relief robot die alles en iedereen meatbag noemt)

Ik kijk uit naar Assasins Creed, Stranglehold, Age of Conan en Gears of War 2 & 3.

Xbox is toenet opgehaald voor reparatie, hopen dat ik 'm in een paar dagen terug heb.


Gears of War ziet er goed uit, maar qua gameplay is het toch redelijk standaard. Mass Effect bied daarentegen wel veel meer en het ziet er nog eens super uit.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 18-01-2007 14:22 by Mikeee Profiel van Mikeee




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-01-2007 14:31 by Snaack Profiel van Snaack

Ha, dat werd tijd ook zeg!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 18-01-2007 14:46 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

Heersch!
Misschien een mooi moment om weer eens een nieuwe videokaart te kopen.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 18-01-2007 16:12 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

quote:
Op 18 januari 2007 11:49 schreef 0Tolerence het volgende:
Gears of War ziet er goed uit, maar qua gameplay is het toch redelijk standaard. Mass Effect bied daarentegen wel veel meer en het ziet er nog eens super uit.


Mass Effect heeft geen multiplayer

Ik heb al veel uurtjes GoW multiplayer erop zitten, en ik heb nog steeds zin om het te spelen

Maarja, ik verkies gruwelijke kettingzaagmoorden, shotgunschotentegenhoofdjes en grenadetags toch wel boven het laserpewpew wat je waarsch te wachten staat in Mass Effect.

Ik heb het idee dat Mass Effect heel erg op Kotor gaat lijken, maar dan zonder jedi's


I am the 1%.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-01-2007 16:13 by Schaep Profiel van Schaep

Nintendo is lief voor me geweest, ik ga Tales Of Phantasia nu ophalen bij het postkantoor!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 18-01-2007 19:39 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 18 januari 2007 14:31 schreef Snaack het volgende:
Ha, dat werd tijd ook zeg!

Ja, nu nog Duke Nukem Fornever.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-01-2007 19:52 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

0Tolerance moet ik gelijk geven qua Gears. Het ziet er goed uit, de actie is bruut en soepel. Vette guns, vette tegenstanders. Slim. Het is een goed totaalpakket, maar niet de enorme mijlpaal die sommigen het vinden.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 18-01-2007 21:15 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 18 januari 2007 14:22 schreef Mikeee het volgende:
YEEESSSSS!!!!
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl te koop vanaf 22 maart


Voor lui die 'm nog niet kennen: http://www.stalker-game.com/



Godverdegodver, ein-de-lijk!!!

Is er nog geen demo ofzo?

edit. op piratebay staat een beta, eens even kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 18-01-2007 21:20]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2007 1:00 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmmz, ook ff loeren.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 19-01-2007 13:25 by Smoochy Profiel van Smoochy

Nog steeds bezig met Dragon Quest....52 uur en moet nog de helft van de wereldmap ontdekken. Zeker de 30 euro waard...


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 19-01-2007 17:10 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 19 januari 2007 1:00 schreef Snaack het volgende:
Hmmmz, ook ff loeren.


Woei, er is iemand met 100%!


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 19-01-2007 17:16 by Smoochy Profiel van Smoochy

Nog even en dan kunnen we weer los..



FFXII


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2007 17:43 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 januari 2007 17:10 schreef Wansmaak het volgende:
Woei, er is iemand met 100%!


Hmmmz.. Ik heb een beta binnen, maar die is al uit 2004. MP.BETA.BUILD.2215

Ik kan alleen rondlopen in een paar maps.. Ziet er wel damned goed uit en draait als een speer hier.

Heb jij een playable demo?


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 19-01-2007 17:44 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Nee, dus, want die ben ik nu ook aan het downen. Damn, jammer!


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2007 17:50 by Snaack Profiel van Snaack

Geduld is een schone zaak.. Hij komt binnenkort uit dus vandaag of morgen zal hij echt wel "lekken"


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 19-01-2007 17:50 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 19 januari 2007 17:44 schreef Wansmaak het volgende:
Nee, dus, want die ben ik nu ook aan het downen. Damn, jammer!

Is de jouwe nieuwer dan die BUILD 2215?
Op welke site zocht je dan? 2215 is het enige wat ik op TPB vond.



Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 19-01-2007 17:52 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Zal wel niet nieuwer zijn, lijkt me. Ik ben die 2215 nu aan het downene, maar hij is nog niet binnen.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2007 17:58 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 januari 2007 17:50 schreef Mikeee het volgende:
Is de jouwe nieuwer dan die BUILD 2215?
Op welke site zocht je dan? 2215 is het enige wat ik op TPB vond.


Dat is iig de nieuwste die ik kan vinden.. En die is uit 2004.. Hmmz..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-01-2007 17:59]


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 19-01-2007 20:56 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Bij mij doettie het niet, monitor gaat op s/b en dat was het.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2007 21:39 by Snaack Profiel van Snaack

Dubbelklik je "stalker_net.exe"?


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 19-01-2007 22:39 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Euh, nee, ik probeerde die andere exe. Ik vind het altijd maar zozo om op een exe voor op internet te klikken als het een gedowned spel is. Maar die moet ik dus hebben.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen