IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : TV wat is daar nou mis mee? Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-01-2002 18:48 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik hoop met dit topic voornamelijk Dwaallicht aan te trekken . Mensen (oa Dwaallicht) hebben nogal eens kritiek op TV en TV-kijken. Mijn vraag is, wat is daar nou mis mee?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 27-01-2002 18:53 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

er is helemaal niks mis met naar tv te kijken, zelf doe ik het ook vrij veel en soms steek je er wel wat van op,zoals bij national geographic is best wel interessant.
Er zijn ook zo van die dwaze programma's waarmee je zegt wat er moet gebeuren met mensen die dit maken,die zullen wel het IQ hebben van een asbak.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-01-2002 18:55 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Tsja, ieder z'n smaak. Je maakt inderdaad zelf wel uit welke programma's je wel en niet wilt kijken. Je wordt niet gedwongen om te kijken natuurlijk. Maar ik vind toch dat er nog genoeg interessante/relaxende programma's op zijn.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 27-01-2002 19:01 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ik kijk ook niet zo veel TV. Het zijn meestal humoristische programma's waar ik naar kijk. Waaronder Jackass en Daar Vliegende Panters etc.
Ook wil ik nog wel eens naar Discovery kijken, behoorlijk interessant soms.
En in het Moto GP seizoen zie ik natuurlijk alle wedstrijden(en de trainingen).
Voor de rest vind ik TV soms wel behoorlijk zielig tegenwoordig.

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 27-01-2002 19:01]


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 27-01-2002 19:01 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

tv kijken is best leuk, kijk iedere ochtend 3 keer hetzelfde journaal, omdat ik dan weet dat ik moet opschieten als het 8 uur journaal voorbij komt. En ik ben verslaafd aan cartoon network, en kijk ook redelijk vaak naar discovery programma's. Helaas heb ik niet zoveel tijd meer om te kijken.

TV kijken is heus niet zo slecht voor je, het ligt er ook wel aan wat voor programma's je kijkt. Als je de heledag telsell gaat kijken ehhh dan kan je er zeker van zijn dat je hersenen langzaam wegrotten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 27-01-2002 19:12 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Er is steeds meer en meer troep op tv. Als je overdag de tv aanzet zie je alleen maar "komische" series waar ik echt niet om kan lachen en debiele soaps. Vroeger was ik een enorme tv junkie maar toen ik na 10 maanden zonder kabel te hebben gewoond weer kabel kreeg zag ik inneens wat voor troep er allemaal uitgezonden wordt. Mensen interesseren zich nergens meer voor. Je hoeft geen moeite te doen je wordt toch wel vermaakt. En zolang je blijft kijken merk je niet dat bijna alles wat uitgezonden wordt van een dusdanig laag niveau is dat je er bijna van moet kotsen.
Het enige dat ik nog wel eens kijk is discovery, een goede film, heel af en toe een serie met LEUKE humor en het nieuws.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 27-01-2002 19:12 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Kijk zelf ook bijna nooit, behalve goeie films (als die komen :D), humor programmas.
sommige series. Band of brothers volg ik nu,
verder soms wat nieuws en sport, discovery ook wel.


"This one is older than shit, heavier than time!"


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-01-2002 19:16 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Een rug tever Over lage IQ's gesproken. Maargoed, mijn stelling blijft hetzelfde: De programma's mogen vaak kut zijn (ligt natuurlijk ook aan je smaak) maar er is nix mis met TV kijken


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 27-01-2002 19:24 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

ik vind met het geheel als media veel mis. het beinvloed meningen. neem de standaard mening over hardrockers. denk dat de de berichten in negatieve berichten hierovre vaak mede schuld zijn, en nou kan dat natuurlijk wel stoer zijn zo'n imago maar het heeft veel min punten. neem bijvoorbeeld het feit als je een festival zou willen organizeren dat je dan tegen een hoop vooroordelen aanloopt omdat de media die vooroordelen grotendeels geschapen heeft.

gelukkig zijn er ook programma's die buiten echt media om gaan. gewoon flauwekul en documantaires over bepaalde zaken. een weekendje haaien dokumantaires op discovery nam juist een hoop vooroordelen tegenover haaien bij mij weg. daar hou ik wel van. maar te vaak gbeurt het dat zelf documataires fuitieve informatie bevatten. bijvoorbeeld een tijd geleden was er iets over slangen en er kroop een koningspython voor bij; het comutaar. hier glijd een zeer agressieve netpython die wel 9 meter lang kan worden. en daar baal ik dus erg van. want vervolgens komen er mensen bij mij thuis zeiken dat ik een slang heb die wel 9 meter lang kan worden. (koningspythons worden maar +- 1,5 meter lang en zijn zeer handtam)

das mijn mening over tv en media in het algeheel.

hek erom en poep erop


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 27-01-2002 19:33 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Kijk ook nog weinig tv, enkele goede films (komt ook zelden voor), een aantal leuke (engelse) komedies zoals Mr.Bean, Bottom,Fawlty towers en Absolutly Fabulous.


Bazzio Attacks!!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-01-2002 19:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ah, XNegativeX

OK, daar gaan we.

TV --> OVENS

(noot: op mijn kamer staat een TV)

Waarom?

Kijk, natuurlijk kan je zelf kiezen om het ding aan- of uit te zetten, en je doet niemand kwaad als je TV kijkt.
Je moet ook goed lezen wat er staat: er staat niet "TV KIJKEN --> OVENS".
Nee, mijn probleem met TV is de uitwerking die het in de 2e helft van de 20e eeuw op ons mensen heeft gehad. Dankzij TV is de aandachtsspanne van mensen danig verkort. Sterker nog; de capaciteit om rationeel te denken is verkort tot ongeveer 10 sec. per dag. Als het maar beweegt is het voldoende. Je moet voor de grap eens kijken naar TV kijkende mensen. Het is een geestdodende surrogaat-activiteit.

Dankzij MTV bv. is de muziek ook danig gedevalueerd. Omdat er een clip bij is hoeft de muziek minder te worden, nummers die niets om het lijf hebben en veel airplay hebben zijn 'gaaf, omdat de clip zo leuk is'. Een leuke clip is een pluspunt geworden. Ook dit is te danken aan TV.

Film is ook gedevalueerd dankzij TV. Vroeger ging je speciaal naar de bioscoop voor een film; je had aandacht voor de film, het was immers een speciale avond uit. Nu druk je op de aanknop van het Altaar der Vergetelheid, er is altijd wel ergens een film. Wat voor film maakt niet eens zoveel uit, het is toch leuk, lekker TV kijken? Toch? Toch?

Ik heb dus een hekel aan TV vanwege de devaluerende werking die het gehad heeft op een aantal media en ook vanwege de destructieve werking die het op onze hersens heeft gehad. Ook is dankzij TV reclame pas ècht ons leven binnengeslopen.
Dat is NOG een probleem dat ik met TV heb. Het is zo'n uitstekend medium voor propaganda. Mensen lezen vaak geen krant meer, maar de TV gaat wel aan. Er zijn zoveel psychologische experimenten geweest die aantonen dat subliminale uitzendingen (beelden die je niet bewust kan registreren omdat ze te kort zijn) je beïnvloeden... ook sluipreclame in soaps werkt volgens dat principe. Ik wil mijn hersens niet blootstellen aan die shit.

Toen ik een tijd terug in een wat mindere periode zelf zat merkte ik dat ik overdag af en toe ging zappen. Toen heb ik de TV een maand in m'n berging gepleurd, en ik merkte meteen de verfrissende werking. Nu staat hij er weer, af en toe komt er daadwerkelijk een goede film, en op een dag heb ik een video (DAT GAAT HEERSEN). Af en toe word je weer geconfronteerd met TV beelden en als je lang niet kijkt, ga je zien wat voor een ONzin, bagger en STRONT er op TV uitgezonden wordt. STRONT. Een ander woord is er niet voor. Geestdodende spelletjes, programma's waar mensen bewust kapot gemaakt worden (Big Brother, ruggen te ver en dat programma waarin de relaties van stelletjes getest worden door ze bloot te stellen aan allerlei verleidingen) en laatst had ik ECHT de neiging om met een pistool de buis kapot te schieten: een aankondiging voor WIELKLEM UNLIMITED.

WAT DE NEUK?????

Toen knapte er echt iets in mij. Een medium dat zoiets bedenkt, een 'reality-programma' over WIELKLEM AGENTEN (laat het even tot je doordringen) verdient niets anders dan OVENS. HETE OVENS. GROTE OVENS.

En ja, er zijn ook wel OK TV-programma's hoor, goeie documentaires, grappige series, bladiebla, helaas dat dan met zoveel bagger gepaard moet gaan. De voordelen wegen absoluut niet op tegen de nadelen.

TV

Dan mis ik af en toe die toffe film maar op TV; ik kom er wel op een andere manier aan.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-01-2002 19:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2002 19:24 schreef Errorx het volgende:
hek erom en poep erop


Fuck yeah! Goed gezegd.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-01-2002 19:42 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 27 januari 2002 19:34 schreef Dwaallicht het volgende:Nee, mijn probleem met TV is de uitwerking die het in de 2e helft van de 20e eeuw op ons mensen heeft gehad. Dankzij TV is de aandachtsspanne van mensen danig verkort. Sterker nog; de capaciteit om rationeel te denken is verkort tot ongeveer 10 sec. per dag. Als het maar beweegt is het voldoende. Je moet voor de grap eens kijken naar TV kijkende mensen. Het is een geestdodende surrogaat-activiteit.


Tering wat heeft het lang geduurd voordat dit boven tafel kwam. Mijn vraag is nu dus...wat is alcohol dan? En tabak? Wat dat schijnt allemaal wel te mogen en nog stoer te zijn ook. Maar is dat dan ook geen simpel vermaak? Je gaat je goed voelen zonder dat je er zelf echt wat voor hoeft te doen. Je wordt zomaar ineens sociaal terwijl je anders een drempel hebt etc. Wat mij betreft heb je dan meer controle over je TV-kijk gedrag. En is dat dan ook minder schadelijk en kwalijk.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-01-2002 19:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2002 19:42 schreef XnegativeX het volgende:
Tering wat heeft het lang geduurd voordat dit boven tafel kwam. Mijn vraag is nu dus...wat is alcohol dan? En tabak? Wat dat schijnt allemaal wel te mogen en nog stoer te zijn ook. Maar is dat dan ook geen simpel vermaak?


Kijk ik ga hier geen hiërarchie aanbrengen van 'dit genotmiddel is cool, en dat niet'. Het hangt er allemaal van af hoe je het gebruikt. Alcohol is een 'sociale' drug, en bovendien is een biertje gewoon LEKKER.

Van stoer zijn heb ik geen verstand...

Mijn argumenten tegen TV zijn van een heel andere aard.

quote:
Je gaat je goed voelen zonder dat je er zelf echt wat voor hoeft te doen.


Alcohol is echt geen 'instant goed-voeler' hoor.

quote:
Wat mij betreft heb je dan meer controle over je TV-kijk gedrag. En is dat dan ook minder schadelijk en kwalijk.


Nee, daar ben ik het niet mee eens. TV is passief en geestdodend; het is gewoon heel wat anders dan alcohol.


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 27-01-2002 19:56 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 27 januari 2002 19:42 schreef XnegativeX het volgende:
Tering wat heeft het lang geduurd voordat dit boven tafel kwam. Mijn vraag is nu dus...wat is alcohol dan? En tabak? Wat dat schijnt allemaal wel te mogen en nog stoer te zijn ook. Maar is dat dan ook geen simpel vermaak? Je gaat je goed voelen zonder dat je er zelf echt wat voor hoeft te doen. Je wordt zomaar ineens sociaal terwijl je anders een drempel hebt etc. Wat mij betreft heb je dan meer controle over je TV-kijk gedrag. En is dat dan ook minder schadelijk en kwalijk.


Qua alcohol en tabak ben ik van mening dat zo snel het een verslaving word het in principe ook niet goed is, maar door tabak of alcohol word je geen mening op gelegd. Andere doen dat wel door je te zegen dat roken bijvoorbeeld stoer is. Of dat je bier moet drinken omdat je er anders niet bijhoord.

ik rook en drink zelf trouwens niet (heel af en toe een biertje) dus blijf verschoont van enig paradox wat betreft mezelf tegenspreken in gebruik.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 27-01-2002 19:58 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Hey Errorx back ?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2002 20:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

toch kan een tv ook veel goeds brengen. het is net als met internet, je bepaalt zelf wat er in huis komt. grotendeels kijk ik naar discovery en national geographic. Die zenden veel interessante dingen uit, die ik anders waarschijnlijk nooit zou hebben gezien. via tv kan er bij een groot publiek een besef worden gekweekt van bijvoorbeeld de noodzaak van natuurbescherming.

helaas vind het merendeel van de zenders het veel belangrijk om zogenaamde sensationele programma's te brengen, afgewisseld met reclames.



Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 27-01-2002 20:21 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 27 januari 2002 19:58 schreef FireFox het volgende:
Hey Errorx back ?


Jepsss, erg drukke periode achter me. Heeft alleen nix met topic te maken ghi ghi. Ging over de zinnige dingen in het leven. Niet over bijzaken als tv, tabak en alcohol.

tot ieder


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 27-01-2002 20:52 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

De TV zelf is wel goed. Alleen de programmas zijn zo klote tegenwoordig.

Alles is trendy, alles is mode. BAH

Ik kijk nog het liefst naar een ouderwetse comedy als Fawlty Towers!


Ik, Wil Schuurman


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2002 20:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Allo allo ...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-01-2002 21:02 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Opzich heb ik niks tegen tv, alleen de programma's die er op worden uitgezonden. 99.999% is commercieele kutzooi. Sommige documentaires vind ik dan nog wel leuk of een GOEIE film, alleen is dat misschien 1x a 2x in de week.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 27-01-2002 21:52 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

TV is een medium en een instrument . met een instrument hoeft niks mis te zijn . je kan een mes ook constructief en destructief gebruiken .maar dat maakt niet dat er iets mis is met een mes .
ER is dus iets mis met de MAKERS van hedendaagse tv en de KIJKERS ( deze beinvloeden da makers )en het algehele EFFECT .en met de rol die het vervult als instrument van een oppervlakkig,kortzichtige, overcomptetieve losgeslagen bedrijfsleven zonder enige spiritueel (ontwikkelings ) doel .
ALs er 24 uur VPRO werd uitgezonden zou er toch weinig mis zijn met tv .
Vroeger was er ook weinig mis met tv .


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 27-01-2002 22:23]



Warheart
Usericon van Warheart
Posted 27-01-2002 22:01 by Warheart Wijzig reactieProfiel van WarheartQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2002 19:33 schreef bazzio het volgende:
Kijk ook nog weinig tv, enkele goede films (komt ook zelden voor), een aantal leuke (engelse) komedies zoals Mr.Bean, Bottom,Fawlty towers en Absolutly Fabulous.


Dit is in mijn geval zo ongeveer precies hetzelfde. Er is naar mijn mening niet bijzonder veel te zien op dat kastje wat de de moeite waard is naar te kijken. Heel soms zit er nog eens iets anders aardigs tussen, maar zoals hierboven ook staat: dat komt maar zelden voor.

[Dit bericht is gewijzigd door Warheart op 27-01-2002 22:03]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-01-2002 22:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

sinds de komst van internet kijk ik veel minder tv, en sinds discovery channel weg is (kloteUPC , in plaats daarvan onze 3e niet werkende tv apeldoorn en een of andere overmatig subjectieve cnnkloon genaamd euronews (lees: news tv england)) kijk ik al helemaal weinig tv... alleen alle zenders teletextpagina 101


Je moeder.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-01-2002 13:50 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Toevallig is er met Band of Brothers sinds lange tijd weer eens iets waar ik specifiek de tv voor aanzet, zelfs tijd reserveer voor de tv. Verder kijken mijn geschwister graag Cartoon Network en blijf ik daar ook vaak wel naar kijken (zo krijg ik sporadisch Dragonball Z mee, en zoiets als Tom & Jerry dat vind ik helemaal niet erg om naar te kijken). Batman op zondagmorgen kijk ik ook zo goed als wekelijks (zo triest dat het grappig is), om daarna standaard iets voor school te gaan doen. En als ik zelfs aan het zappen kom dan blijf ik of hangen op Discovery, of ik zet de tv uit.

Maar tv is een massamedium met o.a. als doel om de achterlijke massa te "pleasen" (naast informeren), en aangezien ik sowieso al niet veel common ground heb met de massa is het een logisch iets dat ik het gemiddelde tv programma niet interessant vind.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 28-01-2002 15:27 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Geinig.. Ik wou ook net over Band of Brothers beginnen.
Leuke serie die niet zo'n zwart/wit beeld geeft van de 2e wereldoorlog.
Verder kijk ik eigenlijk zelden tv, heb er wel eentje op mijn kamer staan, maar die moet ik nog steeds aansluiten nadat ik de stekker er een tijdje terug uithaalde.
Kortom, ik kijkt niet tv.. ik kijk band of brothers
naja, en eventueel eens een keer als er een mooie film op is of een natuurdocumentaire.


Life doesn't get much better than this!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen