IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : TV wat is daar nou mis mee? Vorige pagina | Volgende pagina
Abaddon
Owner of the deep
Usericon van Abaddon
Posted 19-02-2002 17:28 by Abaddon Wijzig reactieProfiel van AbaddonQuote dit bericht

Met TV op zich is niets mis, maar der moet wat meer goed spul op komen. Het is nu meer van dan van en daar moet maar es verandering in komen.


Deus et Nocta no faciunt fustra


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 22-02-2002 23:41 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

vanavond was de tv goed

nederland goud en zilver met de 10km

Formule 1 news

and last but not least
Jenna Jeameson was te zien op de buis.



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 22-02-2002 23:49 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

weetje wat een handige tip is en wat ik al jaren doe ivm met niet verplicht op een bepaalde tijd er voor moeten gaan zitten:
neem het gewoon op op video, ga lekker peeceëen(ofzo), en kijk de pulp die je zelf verkiest op het tijdstip dat jij er klaar voor bent. bijkomend voordeel, is dat je de reklame door kunt spoelen.


Oud Vuil.


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 23-02-2002 12:47 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 22 februari 2002 23:41 schreef linknl het volgende:
vanavond was de tv goed

nederland goud en zilver met de 10km




Heb ik ook gezien.....ben alleen in slaap gevallen


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-10-2003 17:45 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Hey! Voor de belgen onder ons:
Heeft iemand de heruitzendingen van Johan en de Alverman al gezien in het kader van 50 jaar VRT.
Frank Aandenboom (?) heerst
de max om hem zo in z'n jonge jaren te zien spelen.


mvg wk10


Demonical-Soul
Usericon van Demonical-Soul
Posted 13-10-2003 19:31 by Demonical-Soul Wijzig reactieProfiel van Demonical-SoulQuote dit bericht

Ik vind het wel ontspannen om tv te kijken.
Meestal gaat mijn voorkeur naar Nickelodeon en Discovery Channel.
Dit vind ik wel een goede combinatie, want de ene keer ontspan je en kijk je puur voor je amusement om aan de werkelijkheid te ontsnappen.
En de andere keer leer je veel educatieve onderwerpen, waar je best wat aan hebt.
Kan trouwens ook best interessant zijn op Discovery.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-10-2003 22:39 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Enige wat ik nu volg is Ed en Enterprise


"This one is older than shit, heavier than time!"


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-10-2003 22:42 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 27 januari 2002 19:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Ah, XNegativeX

OK, daar gaan we.

TV --> OVENS

(noot: op mijn kamer staat een TV)

Waarom?

Kijk, natuurlijk kan je zelf kiezen om het ding aan- of uit te zetten, en je doet niemand kwaad als je TV kijkt.
Je moet ook goed lezen wat er staat: er staat niet "TV KIJKEN --> OVENS".
Nee, mijn probleem met TV is de uitwerking die het in de 2e helft van de 20e eeuw op ons mensen heeft gehad. Dankzij TV is de aandachtsspanne van mensen danig verkort. Sterker nog; de capaciteit om rationeel te denken is verkort tot ongeveer 10 sec. per dag. Als het maar beweegt is het voldoende. Je moet voor de grap eens kijken naar TV kijkende mensen. Het is een geestdodende surrogaat-activiteit.

Dankzij MTV bv. is de muziek ook danig gedevalueerd. Omdat er een clip bij is hoeft de muziek minder te worden, nummers die niets om het lijf hebben en veel airplay hebben zijn 'gaaf, omdat de clip zo leuk is'. Een leuke clip is een pluspunt geworden. Ook dit is te danken aan TV.

Film is ook gedevalueerd dankzij TV. Vroeger ging je speciaal naar de bioscoop voor een film; je had aandacht voor de film, het was immers een speciale avond uit. Nu druk je op de aanknop van het Altaar der Vergetelheid, er is altijd wel ergens een film. Wat voor film maakt niet eens zoveel uit, het is toch leuk, lekker TV kijken? Toch? Toch?

Ik heb dus een hekel aan TV vanwege de devaluerende werking die het gehad heeft op een aantal media en ook vanwege de destructieve werking die het op onze hersens heeft gehad. Ook is dankzij TV reclame pas ècht ons leven binnengeslopen.
Dat is NOG een probleem dat ik met TV heb. Het is zo'n uitstekend medium voor propaganda. Mensen lezen vaak geen krant meer, maar de TV gaat wel aan. Er zijn zoveel psychologische experimenten geweest die aantonen dat subliminale uitzendingen (beelden die je niet bewust kan registreren omdat ze te kort zijn) je beïnvloeden... ook sluipreclame in soaps werkt volgens dat principe. Ik wil mijn hersens niet blootstellen aan die shit.

Toen ik een tijd terug in een wat mindere periode zelf zat merkte ik dat ik overdag af en toe ging zappen. Toen heb ik de TV een maand in m'n berging gepleurd, en ik merkte meteen de verfrissende werking. Nu staat hij er weer, af en toe komt er daadwerkelijk een goede film, en op een dag heb ik een video (DAT GAAT HEERSEN). Af en toe word je weer geconfronteerd met TV beelden en als je lang niet kijkt, ga je zien wat voor een ONzin, bagger en STRONT er op TV uitgezonden wordt. STRONT. Een ander woord is er niet voor. Geestdodende spelletjes, programma's waar mensen bewust kapot gemaakt worden (Big Brother, ruggen te ver en dat programma waarin de relaties van stelletjes getest worden door ze bloot te stellen aan allerlei verleidingen) en laatst had ik ECHT de neiging om met een pistool de buis kapot te schieten: een aankondiging voor WIELKLEM UNLIMITED.

WAT DE NEUK?????

Toen knapte er echt iets in mij. Een medium dat zoiets bedenkt, een 'reality-programma' over WIELKLEM AGENTEN (laat het even tot je doordringen) verdient niets anders dan OVENS. HETE OVENS. GROTE OVENS.

En ja, er zijn ook wel OK TV-programma's hoor, goeie documentaires, grappige series, bladiebla, helaas dat dan met zoveel bagger gepaard moet gaan. De voordelen wegen absoluut niet op tegen de nadelen.

TV

Dan mis ik af en toe die toffe film maar op TV; ik kom er wel op een andere manier aan.


Laat ik het nu voor eens volledig eens zijn met dwaallicht,


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2003 22:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Internet, television YOU control!!




0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-10-2003 22:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2003 22:42 schreef Phriar het volgende:
Laat ik het nu voor eens volledig eens zijn met dwaallicht,


Yup, t'is waar dat er veel zooi is op TV. Maar de kunst is om op de juiste tijden te kijken, als je weet wat je wil zien dan is er toch geen probleem!


"This one is older than shit, heavier than time!"


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-10-2003 22:52 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

* kuch *

quote:
Op 22 februari 2002 23:49 schreef webblaster wim het volgende:
weetje wat een handige tip is en wat ik al jaren doe ivm met niet verplicht op een bepaalde tijd er voor moeten gaan zitten:
neem het gewoon op op video, ga lekker peeceëen(ofzo), en kijk de pulp die je zelf verkiest op het tijdstip dat jij er klaar voor bent. bijkomend voordeel, is dat je de reklame door kunt spoelen.


Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2003 22:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2003 22:50 schreef 0Tolerence het volgende:
Yup, t'is waar dat er veel zooi is op TV. Maar de kunst is om op de juiste tijden te kijken, als je weet wat je wil zien dan is er toch geen probleem!


Ik heb een video.. Daar komt meestal wel iets op wat ik wil zien..



(behalve dan de zoveelste half gare tape van de cheap-ass videotheek hier zodat ik weeeeer een film niet kan kijken en mijn geld niet terugkrijg omdat de tape het bij hun gewoon doet.. fuck0rsss!!! )


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-10-2003 22:54 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

dan heb je een te goede video, snaack. heb ik ook wel eens gehad. ik heb 2 video's, 1 ouwe en 1 nieuwe. sommige banden det het niet op de nieuwe, wel op de ouwe.


Oud Vuil.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 13-10-2003 23:17 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

OZ en Kopspijkers heerschen...


..."Hate can only create more hate"...


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 13-10-2003 23:32 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Life, not just available on television..


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-10-2003 23:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wat voornamelijk mis is met de tv is dta ze de gummiberen niet meer uitzenden, en te weinig smurfen en johan en pierewiet mis ik ook, dat is er mis met de tv!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2003 23:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2003 22:54 schreef webblaster wim het volgende:
dan heb je een te goede video, snaack. heb ik ook wel eens gehad. ik heb 2 video's, 1 ouwe en 1 nieuwe. sommige banden det het niet op de nieuwe, wel op de ouwe.


I know.. Ik heb een vrij dure Sony video en die is blijkbaar nogal kritisch.. Het is ook zonde om de koppen te vervuilen met die schuurpapier-tapes uit de videotheek natuurlijk


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-10-2003 23:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

oja en mijn beeldscherm is te klein, dat is er mis met mijn tv


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-10-2003 22:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hmm al die troep van Tell sell en aanstellerige programma's mogen van mij oprotten
maar Discovery heeft nog wel gave docu's en spongebob is ook wel een gaaf maar het is zwaar verslavend en lui-makend als ik kijk blijf ik altijd hangen op de bank en ik wil eten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 15-10-2003 17:20 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 13 oktober 2003 22:50 schreef 0Tolerence het volgende:
Yup, t'is waar dat er veel zooi is op TV. Maar de kunst is om op de juiste tijden te kijken, als je weet wat je wil zien dan is er toch geen probleem!


Het probleem is dat een groot gedeelte van de westerse mensen dit dus niet doen en hersenloos kanaalspringen totdat er echt alleen nog maar testbeeld is (wat trouwens toch nauwelijks meer voorkomt tegenwoordig).

T.V. heeft een bewezen hersendodend en attenttie-spanne verkortende werking, bovendien zien veel ouders het tegenwoordig als een soortement van surrogaat ouder, omdat ze allebei werken en het veel te druk hebben om zich bezig te houden met het kind dat ze op de wereld gezet hebben.

Ondanks dat ik van ze hou zie ik dit bij sommige familieleden van mij gebeuren...

Ik krijg soms de koude rillingen als ik bedenk wat er moet gebeuren met de kinderen die op dit moment opgroeien met een fox-kids zender als belangrijkste bron van informatie.

Hoeveel kinderen lezen er nog een boek vandaag de dag ? (ik reken voor het gemak de potter boekjes niet mee, want dat is inmiddels een verplicht bezit geworden, anders hoor je er niet meer bij)

Ik ben ervan overtuigd dat televisie een slechte invloed op deze maatschappij heeft, en dat we de gevolgen van onze onverschilligheid m.b.t. de programmering en inhoud nog zullen zien.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Necronynke
Usericon van Necronynke
Posted 15-10-2003 19:05 by Necronynke Wijzig reactieProfiel van NecronynkeQuote dit berichthttp://www.thywitheringorchard.com

quote:
Op 14 oktober 2003 22:19 schreef ElitE het volgende:
Hmm al die troep van Tell sell en aanstellerige programma's mogen van mij oprotten
maar Discovery heeft nog wel gave docu's en spongebob is ook wel een gaaf maar het is zwaar verslavend en lui-makend als ik kijk blijf ik altijd hangen op de bank en ik wil eten


Tellsell is juist wel grappig (als je het niet te vaak ziet) en erg handig als het er s'nacht op is als je niet kunt slapen..

Verder is er inderdaad erg veel troep op tv, zoals Make me beautiful, big brother en soortgelijken en al die programma's als blik op de weg, gevaar op de weg, etc., en MTV is ook niet boeiend.
Het enige waarvoor ik nog mijn tv aanzet is het nieuws, Sex and the City, de Smaakpolitie, Kopspijkers, en documentaires op Discovery and NG. En heeeeeeel af en toe een film, maar meestal dowload of huur ik gewoon een.

[Dit bericht is gewijzigd door Necronynke op 15-10-2003 19:06]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-10-2003 19:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dr Phil


Necronynke
Usericon van Necronynke
Posted 15-10-2003 19:17 by Necronynke Wijzig reactieProfiel van NecronynkeQuote dit berichthttp://www.thywitheringorchard.com

quote:
Op 15 oktober 2003 19:08 schreef Jenje het volgende:
Dr Phil


Dr Phil
Ik vind hem zooooo irritant en dom he! Amerikaanse propaganda
Maar ieder zijn mening he...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-10-2003 19:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik lach me rot om die gast.

Die Amerikanen zijn echt het vermogen verlorn om zelf goed na te denken ...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-10-2003 23:54 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2003 23:52 schreef ghoulliette het volgende:
oja en mijn beeldscherm is te klein, dat is er mis met mijn tv


Ik heb nog wel een 71-cm stereo Phillips voor je staan.. hij is alleen wel erg lomp, zwaar en oud (zo'n ding uit de jaren 80, met deels houten behuizing) .. de reden dat ik hem zelf niet meenam is de lompheid van het ding, en het feit dat bij mijn broer door een nagenoeg zelfde model televisie de huiskamer is afgefikt ..


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen