IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Restaurant aanrader topic (lekker eten) Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2017 21:01 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 18 september 2017 8:56 schreef Snaack het volgende:
Qua fysieke hoeveelheid lijkt het wellicht weinig, maar vergeleken met "normaal" eten is het mentaal gezien veel inspannender eten. Na 3 - 4 uur ben ik echt wel op/ voldaan.


Nou wil ik best geloven dat een hap nemen en proberen te analyseren welke 20 ingredienten er allemaal in die hap zit je mentaal (huhu) anders bezig houdt dan een hap nemen en als het lekker is verder kanen, maar dat dat je honger stilt daar geloof ik geen bal van.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-09-2017 21:12 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Sloten wijn.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2017 21:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Om dat stofje achter in je keel weg te spoelen?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-09-2017 21:21 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Stofje, aardappel.

Ik lul maar wat, viel het op?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2017 21:26 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Nee, totaal niet. Het is dat je me er nu op wijst.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-09-2017 21:33 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik dácht al dat ik er goed mee weg kwam, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2017 11:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 september 2017 21:01 schreef Natural Disaster het volgende:
Nou wil ik best geloven dat een hap nemen en proberen te analyseren welke 20 ingredienten er allemaal in die hap zit je mentaal (huhu) anders bezig houdt dan een hap nemen en als het lekker is verder kanen, maar dat dat je honger stilt daar geloof ik geen bal van.




Ik heb dit al honderd keer gezegd, maar ik zit daar ook niet om mijn honger te stillen. Dat is kennelijk enorm moeilijk te bevatten.

Stel je voor dat je naar een museum gaat en elk werk minutieus bestudeert en op je in laat werken, dan ben je na een paar uur uitgeput. Daar is het mee te vergelijken.

Het is een constant bombardement voor alle zintuigen en op een gegeven moment wordt je vanzelfsprekend moe. Aan de chef dat moment precies bij de friandises te zien te timen. ;-)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2017 11:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 september 2017 20:53 schreef El Chulo het volgende:
Ik ben toch even nieuwsgierig he, zonder de zoveelste discussie over het onderwerp te willen starten.. Maar van vegetariër naar het eten van foie gras, is toch best een overgang, of niet?



Inderdaad, als ik gister nog vegetariër was geweest

Ik ben echter al een jaar of 12 ?? (een heule tijd) geen vegetariër meer en ik koester dan ook geen enkel hippie-principe meer.

Foie gras is de bom.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2017 11:23 by Snaack Profiel van Snaack

Albert Adrià heeft trouwens een nieuwe concept in Barcelona geopenend. In het kort: de 41 experience 2.0. Ziet er waaaanzinnig uit zeg

https://www.eater.com/2017/1/23/14342014/enigma-restaurant-barcelona-albert-adria-open

http://www.enigmaconcept.es/#

Ik heb me bedacht en ga proberen om daar te reserveren om de verjaardag van mijn vrouw te vieren ipv bij The Fat Duck.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-09-2017 11:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 september 2017 11:18 schreef Snaack het volgende:
Inderdaad, als ik gister nog vegetariër was geweest

Ik ben echter al een jaar of 12 ?? (een heule tijd) geen vegetariër meer en ik koester dan ook geen enkel hippie-principe meer.

Foie gras is de bom.
Das erg spijtig. Overigens is de foie gras bij Inter biologisch, maar dat zegt volgens mij niet zo veel. De laatste weken nog steeds dwangvoegding met alle gevolgen vandien:


De praktijk van het dwangvoederen komt erop neer dat eenden 12 à 15 dagen lang tweemaal per dag gevoederd worden door middel van een buis die met veel kracht in hun slokdarm wordt geduwd.

Dwangvoedering kan ook letsels veroorzaken aan de snavel, het gezicht, de ogen, de neusgaten, de nek en het bovenste spijsverteringskanaal. Door het dwangvoederen worden de vogels zwaarlijvig, wat leidt tot meestal pijnlijke aandoeningen aan de poten, waardoor ze minder kunnen bewegen. Door de grote hoeveelheid energierijk voedsel worden de eenden bovendien blootgesteld aan grote hittestress. Een groot deel van de tijd zitten ze te hijgen om hun lichaamswarmte te regelen.

Pathologie

Het dwangvoederen veroorzaakt bovendien leverpathologie, in het bijzonder steatose (vervetting van de lever), waardoor de eend een veel groter risico loopt op een vroegtijdige dood. De lever verliest immers zijn vermogen om te ontgiften, en de levercellen raken beschadigd. Aan het eind van de dwangvoederperiode is de lever van een eend liefst 7 tot 10 keer groter dan een normale lever. Professor Donald Broom vult aan: “In vergelijking met controlegroepen blijkt dat gedwangvoederde eenden heel wat gedragsproblemen vertonen die wijzen op een gebrekkig welzijn, zoals een zeer beperkte mobiliteit, lang liggen, minder zelfzorg en zorg voor hun verenkleed, minder sociale interactie en langdurig hijgen.” Het Franse Institut Technique de l’Aviculture maakt gewag van een sterftecijfer tussen 2 en 5%. Die gegevens zijn ongunstig in vergelijking met de sterftecijfers van vleeseenden in ‘gewone’ vetmesterijen, waar het sterftecijfer in de twee weken voor het slachten 0,2% bedraagt.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2017 11:40 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 september 2017 11:30 schreef Fusion het volgende:
Das erg spijtig. Overigens is de foie gras bij Inter biologisch, maar dat zegt volgens mij niet zo veel. De laatste weken nog steeds dwangvoegding met alle gevolgen vandien:



I couldn't care less. Dat gezeik over de behandeling van dieren die voor de consumptie gekweekt worden, alsof ze de slacht overleven. Ik heb er dan ook geen problemen mee bepaalde dieren als producten te zien.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-09-2017 11:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik kan daar echt niet bij. Dan snap ik nog meer dat t mensen wel kan schelen maar ze t liever niet willen weten.

Dood gaan we allemaal. Een slacht of pijnlijk liggen weg te rotten aan een ontstoken kies, ik zou het wel weten. Een slacht duurt een paar minuten, een leven in een bio-industrie hel of een leven in een biologische-edoch-dwangvoeding hel duurt weken, maanden of jaren. Ik wens dat geen enkel voelend dier toe.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2017 11:46 by Snaack Profiel van Snaack



[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-09-2017 11:58]


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 19-09-2017 12:05 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Deze discussie ging hier toevallig gisteravond thuis ook. Wij hebben even een vriendin opgevangen van wie de relatie voorbij is.

Vraag ik gisteren wat ik voor dr voor boodschappen mee moest nemen, blijkt ze vegetarisch te zijn. Geen probleem, zeg maar wat ik voor je mee moet nemen, en wil daar best rekening mee houden. Maar er kwam een preek dat ik slecht was omdat ik vlees at, en blablabla. Toen heb ik maar gevraagd of ze nog wou blijven logeren voor 2 maanden of dat ze meteen weer doorging. Einde discussie.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2017 12:12 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 september 2017 12:05 schreef Deceptikoen het volgende:
Deze discussie ging hier toevallig gisteravond thuis ook. Wij hebben even een vriendin opgevangen van wie de relatie voorbij is.

Vraag ik gisteren wat ik voor dr voor boodschappen mee moest nemen, blijkt ze vegetarisch te zijn. Geen probleem, zeg maar wat ik voor je mee moet nemen, en wil daar best rekening mee houden. Maar er kwam een preek dat ik slecht was omdat ik vlees at, en blablabla. Toen heb ik maar gevraagd of ze nog wou blijven logeren voor 2 maanden of dat ze meteen weer doorging. Einde discussie.


Hahaha. Dat had mij moeten overkomen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-09-2017 12:53 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

@ Deceptikoen


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 19-09-2017 13:30 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 19 september 2017 11:23 schreef Snaack het volgende:
Albert Adrià heeft trouwens een nieuwe concept in Barcelona geopenend. In het kort: de 41 experience 2.0. Ziet er waaaanzinnig uit zeg

https://www.eater.com/2017/1/23/14342014/enigma-restaurant-barcelona-albert-adria-open

http://www.enigmaconcept.es/#

Ik heb me bedacht en ga proberen om daar te reserveren om de verjaardag van mijn vrouw te vieren ipv bij The Fat Duck.


Wow, gaaf. Eens voor gaan sparen.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 19-09-2017 13:49 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

quote:
Op 19 september 2017 12:12 schreef Snaack het volgende:
Hahaha. Dat had mij moeten overkomen.

Geen zorgen, we gaan vrijdag met een van mn bands hier bbquen, komt goed :')


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-09-2017 14:50 by bastianus Profiel van bastianus

Foie gras zou ik uit mezelf ook niet eten, omdat het gewoon niet diervriendelijk gemaakt kan worden. Maar dat niet alleen: smaaktechnisch zie ik de toegevoegde waarde niet zo, het is gewoon een lading vet. Dan kun je b.v. van kippenlever, eendenlever of kalfslever van biodieren of wilde dieren een veel smakelijkere paté zelf maken. Ik begrijp ook niet dat restaurants per se aan dat soort producten vast willen houden, lijkt me gebrek aan fantasie of creativiteit.
De ultiem diervriendelijke oplossing lijkt me ganzenlever van b.v. Schipholganzen of andere overlast veroorzakende dieren.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 19-09-2017 14:59]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-09-2017 14:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 september 2017 12:05 schreef Deceptikoen het volgende:
Deze discussie ging hier toevallig gisteravond thuis ook. Wij hebben even een vriendin opgevangen van wie de relatie voorbij is.

Vraag ik gisteren wat ik voor dr voor boodschappen mee moest nemen, blijkt ze vegetarisch te zijn. Geen probleem, zeg maar wat ik voor je mee moet nemen, en wil daar best rekening mee houden. Maar er kwam een preek dat ik slecht was omdat ik vlees at, en blablabla. Toen heb ik maar gevraagd of ze nog wou blijven logeren voor 2 maanden of dat ze meteen weer doorging. Einde discussie.
Ik snap wel waarom die relatie voorbij is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-09-2017 14:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat.

Schijnt overigens dat er redelijk goede faux gras gemaakt kan worden van eendelever, cognac en room oid. Komt erg in de buurt. Schijnt. Ik heb per ongeluk in China één keer foie grass gegeten. Snobistisch opgehemeld vette hap. En daar moeten die beesten dan zo bizar voor lijden. Ongelooflijk.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-09-2017 14:57 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 19 september 2017 11:40 schreef Snaack het volgende:
I couldn't care less. Dat gezeik over de behandeling van dieren die voor de consumptie gekweekt worden, alsof ze de slacht overleven. Ik heb er dan ook geen problemen mee bepaalde dieren als producten te zien.


Van een oppervlakkig lichtgewicht pseudo-snobje kun je ook niet teveel principes of een morele ondergrens verwachten natuurlijk. Wat een geestelijke armoe, logisch dat je pocht met uiterlijkheden.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-09-2017 14:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 september 2017 14:55 schreef Fusion het volgende:
Dat.

Schijnt overigens dat er redelijk goede faux gras gemaakt kan worden van eendelever, cognac en room oid. Komt erg in de buurt. Schijnt.

Die heb ik vorig jaar in Zuid-Frankrijk gegeten. Ultiem lekker.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2017 15:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 september 2017 14:50 schreef bastianus het volgende:
Foie gras zou ik uit mezelf ook niet eten, omdat het gewoon niet diervriendelijk gemaakt kan worden. Maar dat niet alleen: smaaktechnisch zie ik de toegevoegde waarde niet zo, het is gewoon een lading vet. Dan kun je b.v. van kippenlever, eendenlever of kalfslever van biodieren of wilde dieren een veel smakelijkere paté zelf maken. Ik begrijp ook niet dat restaurants per se aan dat soort producten vast willen houden, lijkt me gebrek aan fantasie of creativiteit.
De ultiem diervriendelijke oplossing lijkt me ganzenlever van b.v. Schipholganzen of andere overlast veroorzakende dieren.



Nou ja, het is gewoon een ingrediënt, dat zegt nog niets over fantasie of creativiteit.

En diervriendelijk vlees bestaat volgens mij per definitie niet. Ze gaan namelijk altijd dood, dat is niet zo vriendelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-09-2017 15:12]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2017 15:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 september 2017 14:57 schreef WMP het volgende:
Van een oppervlakkig lichtgewicht pseudo-snobje kun je ook niet teveel principes of een morele ondergrens verwachten natuurlijk. Wat een geestelijke armoe, logisch dat je pocht met uiterlijkheden.


Haha, het is echt meesterlijk dat je volhardt in je pogingen tot trolling terwijl je weet dat het op mij geen enkel effect heeft.

Ik zal maar opbiechten dat het vermakelijker is om jouw originele posts te lezen dan content die vervangen is door de output van mijn extension.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-09-2017 15:13]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen