IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Ondernemen Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 19:43 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ja, want dat ben ik serieus van plan. Het is niet zomaar een impulsieve actie, maar inmiddels een redelijk gestructureerd iets. Over de hoe en wats wil ik (nog) niet teveel uitweiden, maar dat het iets met (het) web(sites) te maken heeft is voor de meesten wel duidelijk.

Nu heb ik een vraag; zijn hier mensen die zelf een onderneming hebben opgestart? Zo ja; is dat op het gebied van het wereldwijde web geweest? Zo ja/nee; was je minderjarig toen je begon?

Reacties als 'www.kvk.nl' en 'www.google.nl' kunnen achterwege worden gelaten, daar ik eerder zoek naar mensen die zelf begonnen zijn en iets meer kunnen vertellen over hun ervaringen.
De KvK en alle andere instellingen, bedrijven en toestanden komen allemaal nog aan bod, en zijn ook al gedeeltelijk aan bod gekomen, maar momenteel ben ik op zoek naar een 'gesprekspartner' om wat ideeën op te doen.

Mocht zich hier iemand vrijwillig melden; graag! Contact hierover zal het makkelijkst gaan via de mail/MSN, verwacht ik zo.

Alvast bedankt!

Alvast aan degenen die gaan zeiken: krijg kanker.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 26-06-2007 23:02]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-04-2007 19:44 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Spectre.


Fuck the world and fuck you


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 19:45 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:44 schreef mental het volgende:
Spectre.

Thankx, maar ik wacht wel even tot hij zelf (eventueel) reageert. Niet iedereen wacht op ongevraagde mailtoestanden.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 03-04-2007 19:46 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Klinkt interessant, wat is ge van plan te doen precies?



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-04-2007 19:47 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Volgens mij kan je als minderjarige geen bedrijf starten in dit land


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 03-04-2007 19:48 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:46 schreef Skyggesang het volgende:
Klinkt interessant, wat is ge van plan te doen precies?


Starterspakketten voor beginnende automutilerenden op de markt brengen.


Nog zo stoere internet warrior.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 19:48 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:46 schreef Skyggesang het volgende:
Klinkt interessant, wat is ge van plan te doen precies?

Dat ik er nog niet teveel over uit wil weiden staat ergens in de derde regel.

Om dat gelijk maar even te staven: momenteel zit het ondernmingsplan voor het grootste gedeelte in m'n hoofd. Gezien ik net zo snel kan typen als denken, staat het binnen no-time op papier. Dat gebeurt dus ook binnenkort. Echter; als het geschreven is leg ik het voor aan een boekhouder en/of bedrijfsjurist en experts op het gebied van webzaken. Als mijn plan aan bepaalde kanten nog niet goed genoeg is, zal ik het moeten bijschaven. In dat geval kan het dus best dat een deel van het plan niet doorgaat, dus om te zorgen dat me later niet wordt verteld dat ik hoog van de toren blies, hou ik het grootste gedeelte nog even voor mezelf.

Zoals ik het nu in m'n hoofd heb, ga ik iets met freelanceactiviteiten te maken krijgen. I'll keep you all posted, natuurlijk.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 03-04-2007 19:50 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Ik vroeg het toch maar even, nu heb ik in elk geval al een basisidee. Succes



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 19:50 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:47 schreef Argus het volgende:
Volgens mij kan je als minderjarige geen bedrijf starten in dit land

Ik vind het jammer dat je me zo laag inschat. Als ik een plan heb, en ik zet een openingspost als bovenstaande op een forum, heb ik er echt wel over nagedacht.

Om je even gerust te stellen, daar het je blijkbaar bezighoudt; ik ben gisteren naar de KvK geweest om ronduit te vragen over de mogelijkheden als startende minderjarige ondernemer. Ik kreeg zelfs een folder mee 'Minderjarige Ondernemers'.
Als ik bij de kantonrechter handlichting aanvraag, ben ik zelfs volgens de wet meerderjarig en zijn m'n handtekeningen net zo geldig als die van jou.

In jouw geval geldt overigens wel: 'Google is your best friend.'.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-04-2007 19:50 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Hmm ja maar dat is weer wat anders als een eigen bedrijf he

Dit wat voor je? : http://www.startbedrijf.nl/artikel/minderjarige-ondernemers


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 19:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:50 schreef Skyggesang het volgende:
Ik vroeg het toch maar even, nu heb ik in elk geval al een basisidee. Succes

Dank!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-04-2007 19:53 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:50 schreef WhiteRider het volgende:
Als ik bij de kantonrechter handlichting aanvraag, ben ik zelfs volgens de wet meerderjarig en zijn m'n handtekeningen net zo geldig als die van jou.

In jouw geval geldt overigens wel: 'Google is your best friend.'.


Niet helemaal.

En ja, dat kan ik ook wel. Stond direct onder je post al


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 19:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:50 schreef Argus het volgende:
Hmm ja maar dat is weer wat anders als een eigen bedrijf he

Dit wat voor je? : http://www.startbedrijf.nl/artikel/minderjarige-ondernemers

Die shit heb ik allemaal al wel doorgelezen ja.

Overigens wist de adviseur me bij de KvK te vertellen dat je laten registreren bij de KvK en als 'freelancer' te werk gaan, in principe ook als onderneming geldt.
Mocht hij ongelijk hebben; don't shoot the fucking messenger, hehe. Feit blijft dat ik hoe dan ook met alle administratieve rompslomp en toestanden te maken krijg, waar iemand met een 'normale' onderneming ook mee te maken krijgt.

Verder gaat het niet over bedrijfskundige terminologie, voor zover dat je nog niet duidelijk was.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 19:55 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:53 schreef Argus het volgende:
Niet helemaal.


Oké, dan niet, maar als ik op dit moment een handtekening onder een contract zet mag ik dat weer terugdraaien. Dan niet meer, en ligt alle verantwoordelijkheid bij mij.

Verder: zie vorige post.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-04-2007 19:55 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:48 schreef zakkenvuller het volgende:
Starterspakketten voor beginnende automutilerenden op de markt brengen.
Altijd wat te klieren, he ?


Fuck the world and fuck you


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-04-2007 19:56 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Wat de KVK als ondernemer ziet is iets anders als de definitie van de fiscus. Wel iets om rekening mee te houden.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-04-2007 19:57 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:55 schreef WhiteRider het volgende:
Oké, dan niet, maar als ik op dit moment een handtekening onder een contract zet mag ik dat weer terugdraaien. Dan niet meer, en ligt alle verantwoordelijkheid bij mij.

Verder: zie vorige post.


Jij mag dat nu ook niet
Maar dat verantwoording verhaal ligt anders. Je ouders blijven nog steeds aansprakelijk voor je tot op een bepaalde leeftijd. Ook al doe je dat.
Maar ik ga er maar even van uit dat ze je dat ook verteld hebben.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 20:01 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:57 schreef Argus het volgende:
Jij mag dat nu ook niet
Maar dat verantwoording verhaal ligt anders. Je ouders blijven nog steeds aansprakelijk voor je tot op een bepaalde leeftijd. Ook al doe je dat.
Maar ik ga er maar even van uit dat ze je dat ook verteld hebben.

Kerel, serieus, als ik advies had willen hebben op fiscaal gebied had ik dat wel in m'n openingspost gezet. Je weet er ongetwijfeld hééééél veel van, maar dat weten de bedrijfsjurist en boekhouder ongetwijfeld ook.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-04-2007 20:07 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 april 2007 19:47 schreef Argus het volgende:
Volgens mij kan je als minderjarige geen bedrijf starten in dit land
Welke constructie heeft dat ventje van bellen.com dat op zijn 13de al miljonair was dan gehanteerd?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 20:09 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 20:07 schreef Judge M. het volgende:
Welke constructie heeft dat ventje van bellen.com dat op zijn 13de al miljonair was dan gehanteerd?

Laat hem maar, hij heeft al een heel imperium opgebouwd en weet overal alles van.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 03-04-2007 20:10 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 20:07 schreef Judge M. het volgende:
Welke constructie heeft dat ventje van bellen.com dat op zijn 13de al miljonair was dan gehanteerd?

Via z`n ouders


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-04-2007 20:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 19:50 schreef Argus het volgende:
Hmm ja maar dat is weer wat anders als een eigen bedrijf he

Dit wat voor je? : http://www.startbedrijf.nl/artikel/minderjarige-ondernemers


Ondernemer zijn is wat anders dan een eigen bedrijf hebben? Zou je dat even kunnen toelichten?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 20:13 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 20:12 schreef altx het volgende:
Ondernemer zijn is wat anders dan een eigen bedrijf hebben? Zou je dat even kunnen toelichten?

Misschien wil hij dat wel, maar zou dat dan in een andere topic kunnen? Deze topic heeft haar doel nog niet echt kunnen dienen, zo blijkt.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-04-2007 20:47 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

gewoon naar de kvk, even een setje formuliertjes invullen en hop je krijgt een kvknummer, dan naar de belastingdienst en een btw nummer en een var verklaring aanvragen, dan naar de bank om een zakelijke rekening te openen, ik deed er een middagje over.

vervolgens vul je die belastingpapieren in en krijg je de rest van de info thuisgestuurd (btw nummer enzo)

das zo gebeurd, de hele toestand verder, aquisitie etc is in weze veel meer gedoe..



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 03-04-2007 21:13 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

KIJK! Dit is interessant! Hier zit ik al 2 jaar mee in mijn hoofd en wou nu ook gaan beginnen dit eindelijk is uit te werken. Ik dacht ik bouw eerst een beetje een naam op die ik verspreid, en geef mezelf een naam verder ben ik bezig met een goede website te bouwen. En dan ga ik is beginnen met waar dit topic over gaat (naar toe gaat). En WhiteRider als je er voor in bent om ideeen op dit gebied uit te wisselen buiten dit forum, graag. Al ben ik natuurlijk niet de gene die jij in de topic zoekt aangezien ik niet veel (lees geen) ervaring heb.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-04-2007 21:40 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 20:47 schreef Aaaarco het volgende:
gewoon naar de kvk, even een setje formuliertjes invullen en hop je krijgt een kvknummer, dan naar de belastingdienst en een btw nummer en een var verklaring aanvragen, dan naar de bank om een zakelijke rekening te openen, ik deed er een middagje over.

vervolgens vul je die belastingpapieren in en krijg je de rest van de info thuisgestuurd (btw nummer enzo)

das zo gebeurd, de hele toestand verder, aquisitie etc is in weze veel meer gedoe..



No shit Sherlock, daar vraag ik ook niet om.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen