IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Control Human Delete [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2007 9:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hehe, ook best


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-05-2007 23:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

http://www.nedermetaal.nl/content/view/213/1/

De mannen van Control Human Delete hangen het principe “haastige spoed is zelden goed” aan. Na de uitstekende demo Error Spectre, dat in 2003 uitkwam duurde het tot eind 2006 voor de debuut cd opgenomen werd. Toen dat eindelijk zover was ging de band op z’n dooie gemak op zoek naar een label om Terminal World Perspective uit te brengen omdat men het een te sterke plaat vond om dat in eigen beheer te doen.

Het wachten duurde lang maar weer beloond doordat het Italiaanse cult-label Code666, onder andere verantwoordelijk voor releases van Aborym, Rakoth en Ephel Duath, bereid werd gevonden om CHD in haar artiestenstal toe te laten. Rest de vraag of Terminal World Perspective ook voor ons luisteraars het wachten waard geweest is.

Die vraag kan ik gelukkig met een volmondig JA beantwoorden. De industrial black metal werd op Error Spectre al erg sterk uitgevoerd maar op Terminal World Perspective wordt de perfectie bij vlagen erg dicht benaderd. De keuze voor een drumcomputer heeft in belangrijke mate het machinale geluid bepaald en tja, daar moet je van houden maar in mijn ogen is het niet een excuus voor het ontbreken van een drummer maar een bewuste muzikale afweging die bijzonder goed uitpakt.

De muziek straalt een kou uit die bijvoorbeeld ook op de platen van Thorns en Satyricon te vinden is; waarmee we dan meteen de bands hebben waar CHD qua stijl en gevoel het dichtst tegen aanleunt, al maakt CHD meer gebruik van soundscapes en elektronica.
Dat ijzige, machinale komt in alle aspecten van de muziek naar voren: uiteraard door het gebruik van de drumcomputer maar ook in het gitaargeluid, de manier waarop zanger Void zijn stem gebruikt en de samples.

De nummers zijn lang en complex en vergen meer dan een paar luisterbeurten om ze helemaal te bevatten. Dat geldt in grote mate voor het vierde nummer op de cd, “Transpherium”, wat een instrumentaal ambient stuk muziek is wat in eerste instantie wat misplaatst aandoet. Een paar luisterbeurten verder komt het al een stuk passender over en blijkt het een mooi rustpunt op de cd te zijn, een opmaat naar de catastrofale gebeurtenissen die in de toekomst plaats zullen vinden.
Zo gaat het eigenlijk de hele cd door, fragmenten die niet te plaatsen zijn in eerste instantie komen later volstrekt logisch over en doordat het concept van de cd zo naargeestig aandoet bekruipt dat gevoel je ook bij het beluisteren van de muziek.

Tekstueel gezien is deze debuut cd een voortzetting maar ook uitbreiding van de thematiek van Control Human Delete, die men op Error Spectre ook al etaleerde. Het beschrijft, kort gezegd, de opkomst en ondergang van de mensheid. In een epos, dat ook op de website te lezen valt, welke maar liefst bijna één miljoen jaar bestrijkt wordt in verschillende hoofdstukken het verhaal uit de doeken gedaan. Ik zal het hier niet helemaal uit de doeken doen maar als je ook een beetje geïnteresseerd bent in zaken als intelligent design, eindtijd-voorspellingen, het ontstaan van de aarde en dat soort onderwerpen, dan doe je jezelf te kort als je hier niet induikt.

Control Human Delete geeft met Terminal World Perspective een ijzersterk visitekaartje af. Een indrukwekkend debuut van een intrigerende band.

Score: 90/100


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:35 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Wordt je nu niet een beetje moe van alle positieve reacties?


Ik heb hem zaterdag in de auto beluisterd, erg vet, maar ik moet de cd nog wel vaker draaien om alles te doorgronden denk ik.



spectre
Usericon van spectre
Posted 30-05-2007 11:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ha, koel man. Lekker hard in de auto doet ie het goed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 30-05-2007 12:16 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 30 mei:12 schreef spectre het volgende:
Ha, koel man. Lekker hard in de auto doet ie het goed


dan hoor ik geen hol... maarja in die van mij zit ook maar 1 speaker


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-06-2007 17:43 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

MetalHammer (Duitsland) geeft 6 van de 7 punten. Netjes!


Bruce Banner


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-06-2007 0:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht


Als je tijd ziet om te scannen, waardeer ik dat zeer


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 28-06-2007 0:16 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Misschien moet ik toch maar eens gaan luisteren..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 28-06-2007 0:39 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Die Duitsers zijn daar dan ook maar traag mee...


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 28-06-2007 1:16 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 28 juni 2007 0:13 schreef spectre het volgende:

Als je tijd ziet om te scannen, waardeer ik dat zeer


Eind volgende week kan ik het pas scannen, maar dan zal ik meteen die andere review (Legacy? Moet het even weer opduiken...) meenemen. Ben het destijds vergeten, tut mir leid.

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 28-06-2007 1:37]


Bruce Banner


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-06-2007 1:36 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 28 juni 2007 0:16 schreef Illusione het volgende:
Misschien moet ik toch maar eens gaan luisteren..
Zou tijd worden
Hey, tot morgen in 013?? [edit]euh vanavond

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 28-06-2007 1:36]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 28-06-2007 7:39 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2007 1:36 schreef FRNK het volgende:
Zou tijd worden
Hey, tot morgen in 013?? [edit]euh vanavond


Helaas, nee, heb morgenavond werk te doen in Eindhoven. Ander keertje!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 28-06-2007 15:07 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Speccie, het was inderdaad 11/15 van legacy, en 6/7 van MetalHammer. Volgende week donderdag kan ik de shizzle scannen en posten/mailen. Mail me woensdag even dat ik die mags moet inpakken, en vraag volgende zaterdag nog een keer of ik het wil scannen, want ik ga dat sowieso vergeten.

[/Lui Zwijn-modus]


Bruce Banner


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-06-2007 20:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Mod eigen he


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 28-06-2007 23:20 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Oh STFU!


Bruce Banner


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-07-2007 9:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vraag het nog een keer


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 01-07-2007 12:08 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Ik heb ze al klaarliggen voor je.


Bruce Banner


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 06-07-2007 12:31 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Legacy Magazine 11/15 Punkte:





Metal Hammer 6/7 Punkte:



Bitte schön! /


Bruce Banner


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2007 19:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Danke sehr!!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2007 20:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Op 28 juli kan dit geweld bekeken worden op Stonehenge


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 23-07-2007 21:17 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

En ik heb het eerste CHD bandshirt! bij de C&A kun je ze vinden.

"Hang on for CHD"




WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-07-2007 21:17 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hahahah!

:')


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-07-2007 21:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

lol

Sellouts dat we er zijn

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 23-07-2007 21:19]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 29-07-2007 1:42 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

http://www.metal-observer.com/articles.php?lid=1&sid=1&id=12479

While Industrial Black Metal begs for innovation, CONTROL HUMAN DELETE does little to silence the cries. Catchy riffs and programmed drumming streamline the 2007 release “Terminal World Perspective,” but the band seldom strays from pathways already paved by giants FRONT LINE ASSEMBLY and MARDUK. In fact, everything on this release resembles little more than a hybrid of the two.

The drums on “Terminal World Perspective” show Pulse and Spectre’s collective mastery of computer applications, but the songs do not convey any fluency or understanding of how an actual drummer might perform. The release showcases a series of self-produced extracts that hint at the artists learning the songs in conjunction with the technology, giving the release an unpolished feel despite the technical proficiency of Eon’s guitar work. A few layered keyboard effects add value through the discordant and muted undertones found on “Protocol Of Systematic Relief” and “Spectrum Of Divine Nature,” but the majority of the release fails to impress.

Lyrically CONTROL HUMAN DELETE seem obsessed with man’s destructive nature. Void often sings from the perspective of an external observer, such as an alien obsessed with humanity’s religions and imperfections, but the production of “Terminal World Perspective” will prevent the impatient majority from striving to grasp the concept of the release.

As with many Industrial releases “Terminal World Perspective” succeeds when dark and simple. Complex passages require the listener to distinguish the better elements from the crap, and the steady hum that accompanies and accentuates the computer-driven double bass work provides a huge audible deterrent to fans of Death and Black Metal drumming.

To summarize, the efforts of CONTROL HUMAN DELETE pale in comparison to the well-planned and often over-structured songs of other Industrial Metal acts, but the band’s Black elements come close to saving a few tracks along the way. “Transpherium” and “Absolution” offer a few solid instrumental moments, “Terminal World Perspective” will not impress the masses awaiting the next phase of evolution in the realm of Industrial Black Metal.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-07-2007 2:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2007 1:42 schreef WMP het volgende:

The drums on “Terminal World Perspective” show Pulse and Spectre’s collective mastery of computer applications, but the songs do not convey any fluency or understanding of how an actual drummer might perform.


Typisch


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen