IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Tijdloze Muziek van de Toekomst Vorige pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-07-2007 14:51 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2007 12:31 schreef Kramy het volgende:
Het succes van vele van die 'klassiekers' neemt erg snel af hoor. De generatie die is opgegroeid met de bands die jij hier noemt is zelfs nog lang niet dood, vind je het heel gek dat ze nu nog behoorlijk bekend zijn? Over 200 jaar wordt Abba echt niet meer als klassieker gezien, simpelweg omdat niet ieder betekenisloos bandje dat ooit beroemd is geweest onthouden kan worden.


Juist de huidige archiveringsdrang die mee is gekomen met de introductie van internet en het feit dat liefhebbers van een bepaald genre of een specifieke band met een paar klikken een wereld kunnen binnentreden die volzit met gelijkgestemden en op die manier dat stukje van het muzikale spectrum 'levend' kunnen houden zal er denk ik voor zorgen dat juist heel veel muziek van deze tijd erg lang zal overleven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-07-2007 15:04 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2007 13:36 schreef Misanthrope het volgende:
Wat me wel belangrijk lijkt voor muziek om 'eeuwig' te zijn, is dat mensen over 200 jaar de muziek zelf moeten kunnen spelen, ipv. dat ze bv. naar een cd van The Beatles moeten luisteren, omdat niemand in staat is om zonder de stemmen van The Beatles dezelfde 'vibe' te creeeren.

Goed geformuleerd. Muziek is 'levend' en komt pas echt tot zijn recht als je het zelf speelt of live beluisterd bij een concert.


Dear dirty delightful old drunken old days


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-07-2007 15:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dat is een belevingsverschil. Ik ben het niet met je eens.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-07-2007 15:14 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

En CHD gaat nog wel optreden deze maand!


Dear dirty delightful old drunken old days


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-07-2007 15:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik baal er nu al van


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 10-07-2007 15:32 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

Over 200 jaar heb je concerten van de 'virtuele Beatles'... bijna levensecht!



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-07-2007 16:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2007 14:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Juist de huidige archiveringsdrang die mee is gekomen met de introductie van internet en het feit dat liefhebbers van een bepaald genre of een specifieke band met een paar klikken een wereld kunnen binnentreden die volzit met gelijkgestemden en op die manier dat stukje van het muzikale spectrum 'levend' kunnen houden zal er denk ik voor zorgen dat juist heel veel muziek van deze tijd erg lang zal overleven.

Overleven, ja. Tijdloos, nee. Er zal wel toegang zijn tot de muziek van nu, maar slechts muziek die de tand des tijds doorstaat zal 'algemene kennis' zijn.

Veel muziek van vroeger is ook bewaard gebleven, daar heeft men ook toegang toe, maar het wordt niet algemeen geluisterd. Er is veel muziek, maar naar veel van die muziek zul je moeten zoeken voordat je het vindt, ipv dat je het overal hoort. Algemeen kent men wel een Bach of een Mozart, maar bij een naam als Purcell vallen er al een hoop af, laat staan als je met namen als Arensky of Nederlandstalige goden als Jan Pieterszn Sweelinck of Jacob van Eijck begint. De muziek van vroeger is er, er is toegang toe, maar het wordt veelal niet algemeen gedragen, er moet naar gezocht worden, dat zal in de toekomst ook zijn met de muziek van nu.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 10-07-2007 16:51 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 10 juli 2007 11:25 schreef Zenial het volgende:
Feit is dat bands als The Beatles, Abba, Pink Floyd, etc, zoveel jaar later nog steeds ontzettend bekend zijn.



was ac/dc overigens al genoemd?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-07-2007 16:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2007 16:46 schreef Misanthrope het volgende:
Overleven, ja. Tijdloos, nee. Er zal wel toegang zijn tot de muziek van nu, maar slechts muziek die de tand des tijds doorstaat zal 'algemene kennis' zijn.

Veel muziek van vroeger is ook bewaard gebleven, daar heeft men ook toegang toe, maar het wordt niet algemeen geluisterd. Er is veel muziek, maar naar veel van die muziek zul je moeten zoeken voordat je het vindt, ipv dat je het overal hoort. Algemeen kent men wel een Bach of een Mozart, maar bij een naam als Purcell vallen er al een hoop af, laat staan als je met namen als Arensky of Nederlandstalige goden als Jan Pieterszn Sweelinck of Jacob van Eijck begint. De muziek van vroeger is er, er is toegang toe, maar het wordt veelal niet algemeen gedragen, er moet naar gezocht worden, dat zal in de toekomst ook zijn met de muziek van nu.


Dat ben ik wel met je eens, het verschil is echter dat de toegang tot muziek veel gemakkelijker is geworden. Het aantal obstakels dat je tegenkomt bij het zoeken neemt steeds meer af.

waardoor de kans dat bepaalde muziek tijdloos wordt veel groter is geworden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-07-2007 16:53 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Nu The Beatles toch al zo vaak voorbij gekomen zijn. Kent iemand deze release?
Zo ja is het wat?
En ontopic: Dat anno nu The Beatles gecoverd worden en in een metal jasje gehesen worden geeft wel iets van hun tijdloos zijn weer.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 11-07-2007 1:30 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-07-2007 17:24 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2007 16:53 schreef Dentz het volgende:
Nu The Beatles toch al zo vaak voorbij gekomen zijn. Kent iemand deze release?
Zo ja is het wat?
En ontopic: Dat anno nu The Beatles gecoverd worden en in een metal jasje gehesen worden geeft wel iets van hun tijdloos zijn weer.


Daytripper van Type O Negative .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen