IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Wat maakt een metal band nou echt slecht voor jou. Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-02-2008 14:03 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:59 schreef Aaaarco het volgende:
even een vraagje aan jou dan mister noowittoll..



De geluidsman na doorspreken met de bandleden, mag ik hopen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 14:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:56 schreef Mark het volgende:
Wat een gezwets. Ik ben naar genoeg concerten geweest om het verschil te weten tussen geluid op een concert of uit een stereo, duh. Mijn punt is dat als je drie bands op het podium hebt en twee hebben acceptabel tot goed geluid en een heeft bagger geluid (gitaren volledig weggedrukt, overheersende bas/drums, etc) je niet kan lopen beweren dat het aan de zaal ligt. Tuurlijk, sommige zalen hebben slecht geluid en zelfs de beste band heeft soms 2 tot 3 nummers nodig voordat het geluid goed afgestemd staat, maar ik heb genoeg bands gezien waarbij hele instrumenten gewoon een hele set lang totaal onhoorbaar zijn of juist veel te overheersend, terwijl het bij de opvolgende act prima klinkt. dat bedoelde ik dus, niet "heeee het klinkt heel anders dan op mijn stereo"


Toch kan dat echt wel aan de zaal liggen en dan ook aan de geluidsman. Ik kom dat in de praktijk vaak tegen.

Sommige bands hebben dus wel eigen geluidscrew en dat kan meteen een verschil maken in een positiever geluid van een andere band op hetzelfde podium op dezelfde avond. Neemt niet weg dat ook een band moet kunnen omgaan met de gear natuurlijk, daar kan het ook aan liggen natuurlijk.. dan nog moet een geluidsman zo profi zijn dat ie dat met een linecheck aan geeft.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 14:07 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 14:03 schreef Mark het volgende:
De geluidsman na doorspreken met de bandleden, mag ik hopen.


nou dan heb je je eigen opmerking toch nu hierbij in de poep getrapt...
9 van de 10 geluidsmannen zijn onbeholpen eikols, meestal wordt er alleen voor t podiumgeluid/monitormix een wankele poging gedaan om aan de vraag te beantwoorden. vaak lukt dit al erg slecht...

een band heeft op een podium geen controle en/of zicht op het geluid dat de zaal wordt ingeslingerd...

een band kut vinden omdat het geluid in de zaal kut was is te stom voor woorden



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Major
Usericon van Major
Posted 18-02-2008 14:08 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

Ik vind het nogal makkelijk om meteen maar de geluidsman de schuld te geven, tegenwoordig wijs ik meteen naar hetgeen in de band wat buiten de standaard "normen" van de metal valt (violisten, djembee's, hoornspelers, James Hetfield, etc)

[Dit bericht is gewijzigd door Major op 18-02-2008 14:10]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-02-2008 14:09 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 14:05 schreef spectre het volgende:
Neemt niet weg dat ook een band moet kunnen omgaan met de gear natuurlijk, daar kan het ook aan liggen natuurlijk.. dan nog moet een geluidsman zo profi zijn dat ie dat met een linecheck aan geeft.



Daar ben ik het helemaal mee eens, en uiteraard heeft een geluidsman een grote invloed. Waar het mij om ging is een band met twee supports, waarvan een support goed klinkt en je bij de andere support de hele set lang je oren moet spitsen om ook maar een riff op te vangen. Zelfde zaal, zelfde geluidsman, nog altijd prut.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 14:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 14:09 schreef Mark het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens, en uiteraard heeft een geluidsman een grote invloed. Waar het mij om ging is een band met twee supports, waarvan een support goed klinkt en je bij de andere support de hele set lang je oren moet spitsen om ook maar een riff op te vangen. Zelfde zaal, zelfde geluidsman, nog altijd prut.
Ik snap niet dat je niet zelf kunt bedenken dat dit wel eens kan liggen aan een geluidsman

Wat heel vaak gebeurd is dit:
Band 1 heeft redelijk geluid, geluidsman is tevreden

Band 2 speelt over dezelfde gear maar met andere tops, andere snare, andere bekkens en andere pedalen. Geluidsman verandert niks want Band 1 klonk wel goed en Band 2 is toch zijn laatste werk voordat de Hoofdact komt met eigen geluidscrew. Geluidsman gaat bier drinken.

Dit is echt de realiteit.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 14:16 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

je snapt t echt niet he...

EEN BAND STELT T GELUID NIET AF VOOR DE ZAAAAAAAAL

tering hee...

rommelig spelen, fouten maken, geen violist hebben, kutaankondigingen, eruitzien alsof je Mark heet, mannen in jurken, arrgant doen op een verkeerde manier, je moeder de groeten doen op t podium, nepblackmetalbands met lachwekkende verf, ongeïnteresseerd op t podium hangen (peter steele?) etc...

dat zijn voor mij elementen die een band kut maken.. niet het feit dat de zaal/de geluidsman of de geleverde spullen ervoor zorgen dat t geluid ondefinieerbaar maakt...

ps ik doel dus niet op spectre's commentaar.. die is nu maandelijks in de weer met dergelijke teringeigewijze geluidsverkloters..

dat zorgt er natuurlijk derhalve wel voor dat je als toeschouwer geen optimale avond hebt maar ga daar niet de band (gelijk) op aanvallen

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 18-02-2008 14:18]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 18-02-2008 14:16 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

nvm

[Dit bericht is gewijzigd door Borthulaz op 18-02-2008 14:16]



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 14:20 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 14:08 schreef Major het volgende:
Ik vind het nogal makkelijk om meteen maar de geluidsman de schuld te geven, tegenwoordig wijs ik meteen naar hetgeen in de band wat buiten de standaard "normen" van de metal valt (violisten, djembee's, hoornspelers, James Hetfield, etc)


tegenwoordig?.... je komt over alsof je om de twee uur een andere luier moet, heb jij naast tegenwoordig ook een vroeger dan?





In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Major
Usericon van Major
Posted 18-02-2008 14:21 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

haha Arco, til er niet zo zwaar aan joenge, dat maakt je leven zo zwaar !


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 14:23 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

dit maakt mn leven juist lichter...

ik ga nu weg, ik ga een viool kopen!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-02-2008 14:59 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 14:16 schreef Aaaarco het volgende:
dat zorgt er natuurlijk derhalve wel voor dat je als toeschouwer geen optimale avond hebt maar ga daar niet de band (gelijk) op aanvallen


Ik zal daar ook zeker de band niet gelijk op aanvallen en ik zal de invloed van de geluidsman zo te horen inderdaad bij tijd en wijle wel onderschat hebben, mea culpa, maar als toeschouwer bij een eerste optreden van een band heb ik weinig anders om op af te gaan dan of de muziek bevalt of niet. En als ik dan nauwelijks kan horen wat er uberhaupt gebeurt op het podium dan houdt het toch snel op. Maar je hebt gelijk, de vraag was niet of het concert slecht was maar of de band slecht was. Ik sta gecorrigeerd


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 15:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ben blij dat ik met mijn band tegenwoordig een geluidsman heb


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 15:17 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 15:15 schreef spectre het volgende:
Ik ben blij dat ik met mijn band tegenwoordig een geluidsman heb


Nu nog eigen monitor systeempje en dan is het BLAZEN met die hap!



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 15:19 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

bij een eerste optreden van een band heb je nog wel meer verschijnselen die in t voordeel van de twijfel mogen meegaan, ik bedoel een band kan erg goeie ideeen hebben maar nog niet de ervaring van hoe kut de situatie op een podium kan zijn..

een kutband..

vixen, astarte, ...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 15:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 15:17 schreef blonde rockgod het volgende:
Nu nog eigen monitor systeempje en dan is het BLAZEN met die hap!
Het blaast al! Nog niet zo op het podium maar dat is bijzaak voorlopig.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 15:27 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 15:23 schreef spectre het volgende:
Het blaast al! Nog niet zo op het podium maar dat is bijzaak voorlopig.


Oh, ik vind het al erg blazen op het podium hoor. Maar het is jammer dat jullie afhankelijk zijn van een zaal qua de extra monitoring. Het zou ideaal voor jullie wezen als je zelf een of ander systeem daarvoor had lijkt me. Maar ik snap ook dat dat de nodige centen kost. Vooralsnog hebben jullie een goede geluidsman, en met een beetje medewerking van een zaal komt het helemaal goed!



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-02-2008 15:32 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 18 februari 2008 13:21 schreef Jolijn het volgende:
...
- drummers die hun shirt uitdoen waarbij je denkt: had die nu maar aangehouden
...



Maar...maar, da's noodzakelijk af en toe!



spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 15:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 15:27 schreef blonde rockgod het volgende:
Oh, ik vind het al erg blazen op het podium hoor. Maar het is jammer dat jullie afhankelijk zijn van een zaal qua de extra monitoring. Het zou ideaal voor jullie wezen als je zelf een of ander systeem daarvoor had lijkt me. Maar ik snap ook dat dat de nodige centen kost. Vooralsnog hebben jullie een goede geluidsman, en met een beetje medewerking van een zaal komt het helemaal goed!
Ha, maar het is echt een item op de verlanglijst! Ja het kost flink wat en je moet het elke keer ook maar weer mee slepen en aansluiten... dus voorlopig nog maar niet. De zaal mag potdomme ook wel iets doen

Trouwens.. als we straks in het Gelredome staan (met TMDC als support) is het helemaal niet meer aan de orde

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 18-02-2008 15:42]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 15:47 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 15:42 schreef spectre het volgende:


Trouwens.. als we straks in het Gelredome staan (met TMDC als support) is het helemaal niet meer aan de orde


Ohja, met de nieuwe sensatie Departure als opener toch?



spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 15:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

kinderen die vragen...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 15:49 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 15:48 schreef spectre het volgende:
kinderen die vragen...



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-02-2008 16:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 15:23 schreef spectre het volgende:
Het blaast al! Nog niet zo op het podium maar dat is bijzaak voorlopig.

In Atak was het geluid best vet vet laatste keer


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 16:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Atak heeft de apparatuur dan ook goed voor elkaar.
Toch hoor ik in die zaal te vaak een verschrikkelijk geluid. Laatste dieptepunt was Melechesh..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 18-02-2008 16:44 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 16:34 schreef spectre het volgende:
Laatste dieptepunt was Melechesh..


Yep. Kon de nummers haast niet onderscheiden



Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen