IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Wat maakt een metal band nou echt slecht voor jou. Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 18-02-2008 13:06 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 10:45 schreef Major het volgende:
Death metal met een violist.

Barst los


Eerste 2 cd's van At the Gates en de mini nog nooit geluisterd me dunkt?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Major
Usericon van Major
Posted 18-02-2008 13:08 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

quote:
Op 18 februari 2008 12:54 schreef Aaaarco het volgende:
kan jij ons allemaal even vertellen wie er ooit heeft beslist dat deathmetal gemaakt dient te worden met een combinatie van gitaar/bas/drums/en grunts...


Niemand.

quote:

waarom is een ander instrument gebruiken gelijk een gimmick.. heb je naar dead end geluisterd.. of phlebotomized?... daar is de viool echt een wezenlijk element van de compositie en draagt t bij aan het totaalgeluid, ik vind de hoorns in het laatste nummer van de laatste satyricon bijv ook erg gaaf... wat solefald flikt (hoor ik daar een mondharp) tja daarvan kan ik me voorstellen dat mensen t te ver vinden gaan... maar gewoon death metal met een beetje extra instrumenten (saxofoon-mourning, tuba-cathedral demo-of is dat wel een basgitaar) tja als je dat soort dingen aanhaalt om een band kut te vinden vraag ik me ook af wat je verder in metal aantrekt


Ik heb nooit getypt dat het daadwerkelijk een gimmick is, daarintegen heb ik vermeld dat ik het zelf als een flauwe gimmick beschouw! Dat is iets heel anders, uiteraard is het persoonlijk hoe men dit fenomeen van verscheidene (klassieke) instrumenten opvat. Wat mij in metal aantrekt is het gemoedelijke en de openheid tijdens concerten, volgens mij zijn er nog genoeg bands die zonder " gimmicks" spelen, en die ga ik dan ook wel eens bekijken.

quote:
wellicht de afgestompte kortzichtige non-creatieve 15-in-een-dozijn death metal bands die na 25 jaar death metal nog denken een aanvulling op de scene te zijn met hun zoveelste-rangs screambloodygore-maardanminder... of de hele hyperblastplasticusdeathscene die op t moment zn ondergang zegeviert...

Hier heb je een redelijk punt, ikzelf moet eerlijk bekennen dat ik de oldschool death en thrash metal revival een beetje to much vind. Daar komt ook nog eens bij dat ik niet eens zo'n fanatieke deathmetalfan ben, om nog eerlijker te zijn (en nu komt het) hou ik absoluut niet van bands zoals Obituary of Death (oh oh de godlaster). Nou tevreden?


quote:
weledele dame major, zeg t ons...

I just did it meeeen, en ik hoop nu echt, dat er eens wat meer op de stelling gereageerd word dan inplaats op een voorbeeldje van wat ik noemde. Jullie hechten te veel waarde aan violen in deathmetal !


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 18-02-2008 13:12 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Hahah.

Tuba's in Black Metal dan?



Major
Usericon van Major
Posted 18-02-2008 13:14 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

Tuba's in blackmetal, dat is mischien nog wel wat. Of nog beter, jodelaars met van die grote toeters, voor de grimmige winter sfeer, en jagers met jachthorens voor de nostalgische bosachtige factor.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 13:17 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

oo orakel major.. zeg ons.. wat is dan wel oke qua muziek... in uw mening dan..


old school revival is niet oke en death en obitaauausususry niet oke.. synts, violen, djembes, trompetten, catussen, tuinslangen, mondharmonica's en roze drumstokken zijn niet oke in death metal...

geen ons eens inzicht in wat nou klasse 1 death metal is volgens mevrouw major...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 18-02-2008 13:19 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

als de cd goed is maar de het optreden bagger is.


Suck my piss


Major
Usericon van Major
Posted 18-02-2008 13:20 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

Hahaha Arco, je hebt me zojuist ontzettend laten lachen, ik ben nu niet meer in staat een fatsoenlijke mening neer te zetten. Sorry !


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 18-02-2008 13:21 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

ah wat ik niet kut vind maar altijd enorm amusant zijn:

- staartjes in lang haar op het podium.
- niet bewegen en alleen maar naar gitaar/bas kijken.
- niet goed passende kleding (en dat belg dus vnl voor vrouwen).
- horloges die om worden gehouden (kan het niet helpen, ik heb alsijtd zoiets van: als je optijd weg wil moet je niet optreden.
- drummers die hun shirt uitdoen waarbij je denkt: had die nu maar aangehouden
- heeeeeele dikke mensen (maar daar kan ik sowieso niet echt goed tegen).


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 18-02-2008 13:21 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Misschien wel als je 13 wordt?

@ Major Pain in the Ass

[Dit bericht is gewijzigd door Borthulaz op 18-02-2008 13:22]



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 13:23 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 13:21 schreef Jolijn het volgende:

- heeeeeele dikke mensen (maar daar kan ik sowieso niet echt goed tegen).



Damn, wat heb jij dan een moeilijk leven!



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 13:23 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:20 schreef Major het volgende:
Hahaha Arco, je hebt me zojuist ontzettend laten lachen, ik ben nu niet meer in staat een fatsoenlijke mening neer te zetten. Sorry !


was je de hele dag al aan t lachen?




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 18-02-2008 13:24 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:23 schreef blonde rockgod het volgende:
Damn, wat heb jij dan een moeilijk leven!
je nou... nu zkeer mensen worden steeds dikker. Nee ik het het over die 150 kilo buikondertshirt vandaan hangende dikheid.

brrrrrrr.....


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 13:27 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 13:24 schreef Jolijn het volgende:
je nou... nu zkeer mensen worden steeds dikker. Nee ik het het over die 150 kilo buikondertshirt vandaan hangende dikheid.

brrrrrrr.....


Ah, maar ik kén een drummer die minstens 150 kilo is... en een gigantische liveshow neerzet... Gene Hoglan!



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-02-2008 13:27 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 10:45 schreef Major het volgende:
Nu is dit wellicht een beetje een vreemde stelling, maar stel je ziet een band live die je nog nooit eerder hebt gezien, en je vind het meteen al kut. Wat maakt het dan zo kut ?


Kan zoveel zijn. Slecht geluid lijkt me wel een nummer een, want als ik alleen maar een brij herrie hoor waar ik geen enkele riff of drumroffel in kan onderscheiden houdt het al snel op, hoe goed de band op CD ook mag klinken. Verder irritante zanger(es), krampachtige pogingen om de zaal erbij te betrekken terwijl het al snel duidelijk is dat dit niet lekker gaat en de band er beter aan zou doen om gewoon een strakke set neer te zetten (vooral bij sommige support acts is dat soms tenenkrommend genant), ongeinteresseerde houding van bandleden, etc.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 18-02-2008 13:30 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:27 schreef blonde rockgod het volgende:
Ah, maar ik kén een drummer die minstens 150 kilo is... en een gigantische liveshow neerzet... Gene Hoglan!

nou daar heb je het probleem. ik mis de halve show omdat ik met echt dezelfde fascinatie naar die buik zit te kijken als anderen naar een kettingbotsing. snap je?

dat zegt niets over de prestaties van de betreffende muzikant.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 13:31 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 13:30 schreef Jolijn het volgende:
nou daar heb je het probleem. ik mis de halve show omdat ik met echt dezelfde fascinatie naar die buik zit te kijken als anderen naar een kettingbotsing. snap je?

dat zegt niets over de prestaties van de betreffende muzikant.


Maar dat maakt een band dus niet slecht.... Toch?



Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 18-02-2008 13:34 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:31 schreef blonde rockgod het volgende:
Maar dat maakt een band dus niet slecht.... Toch?
voor mij wel, en dat was toch de vraag? net zoiets met die horloges. Kan ik ook niets aan doen.

op CD heb ik weer hele andere voorwaarden maar daar ga ik nog wel eens op in als terug ben van de tandarts.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-02-2008 13:35 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 februari 2008 13:27 schreef Mark het volgende:
Kan zoveel zijn. Slecht geluid lijkt me wel een nummer een, want als ik alleen maar een brij herrie hoor waar ik geen enkele riff of drumroffel in kan onderscheiden houdt het al snel op, hoe goed de band op CD ook mag klinken.

Slecht geluid is wel erg irritant maar niet altijd iets waar een band wat aan kan doen. Wel is het zo dat als je nadenkt over het geluid dat je wil hebben, en er tijd en moeite in steekt, je als band een voorsprong hebt qua geluid. Als het basisgeluid okay is kan een geluidsman er minder aan verneuken. Ik hoor helaas soms nog steeds bands live met gitaristen die denken dat een sound die op een slaapkamer erg vet klinkt ook op een podium het vetst zijn (dikke distortion enzo), terwijl dit absoluut niet het geval is.

quote:
Verder irritante zanger(es), krampachtige pogingen om de zaal erbij te betrekken terwijl het al snel duidelijk is dat dit niet lekker gaat en de band er beter aan zou doen om gewoon een strakke set neer te zetten (vooral bij sommige support acts is dat soms tenenkrommend genant), ongeinteresseerde houding van bandleden, etc.


Hehehe, of een band die het publiek wil laten meezingen terwijl het publiek ongeïnteresseerd is.



Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 18-02-2008 13:36 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:35 schreef blonde rockgod het volgende:
Hehehe, of een band die het publiek wil laten meezingen terwijl het publiek ongeïnteresseerd is.

Of gaan klappen. Als enige.


Major
Usericon van Major
Posted 18-02-2008 13:41 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

Niet geschoten is altijd mis, toch ?

[Dit bericht is gewijzigd door Major op 18-02-2008 13:54]


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 13:47 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:27 schreef Mark het volgende:
Kan zoveel zijn. Slecht geluid lijkt me wel een nummer een, want als ik alleen maar een brij herrie hoor waar ik geen enkele riff of drumroffel in kan onderscheiden houdt het al snel op, hoe goed de band op CD ook mag klinken.


Mensen zijn verwend. Ze verwachten een evengoed geluid in de zaal als thuis op hun stereo. En als dat niet zo is.. is de band kut. Dit is wederom een prachtig voorbeeld.

Vaak is het niet eens de schuld van de band, als die hun plicht van goed kunnen omgaan met hun apparatuur vervullen tenminste.

Vaak is het een combinatie van een slechte acoustiek, een beroerde geluidsman en slechte apparatuur die funest is. En voornamelijk de kleinere bands kunnen een eigen geluidsman niet veroorloven en spelen in de kloterigste kroegen.. Daar ga je al.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 13:51 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:27 schreef Mark het volgende:
Kan zoveel zijn. Slecht geluid lijkt me wel een nummer een, want als ik alleen maar een brij herrie hoor waar ik geen enkele riff of drumroffel in kan onderscheiden houdt het al snel op, hoe goed de band op CD ook mag klinken.


en dan is de band kut?

sorry maar jij hebt t echt niet begrepen...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-02-2008 13:56 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:47 schreef spectre het volgende:
Mensen zijn verwend. Ze verwachten een evengoed geluid in de zaal als thuis op hun stereo. En als dat niet zo is.. is de band kut. Dit is wederom een prachtig voorbeeld.


Wat een gezwets. Ik ben naar genoeg concerten geweest om het verschil te weten tussen geluid op een concert of uit een stereo, duh. Mijn punt is dat als je drie bands op het podium hebt en twee hebben acceptabel tot goed geluid en een heeft bagger geluid (gitaren volledig weggedrukt, overheersende bas/drums, etc) je niet kan lopen beweren dat het aan de zaal ligt. Tuurlijk, sommige zalen hebben slecht geluid en zelfs de beste band heeft soms 2 tot 3 nummers nodig voordat het geluid goed afgestemd staat, maar ik heb genoeg bands gezien waarbij hele instrumenten gewoon een hele set lang totaal onhoorbaar zijn of juist veel te overheersend, terwijl het bij de opvolgende act prima klinkt. dat bedoelde ik dus, niet "heeee het klinkt heel anders dan op mijn stereo"


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-02-2008 13:57 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:51 schreef Aaaarco het volgende:
en dan is de band kut?

sorry maar jij hebt t echt niet begrepen...


Nee, jij hebt het niet goed gelezen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-02-2008 13:59 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2008 13:56 schreef Mark het volgende:
Wat een gezwets. Ik ben naar genoeg concerten geweest om het verschil te weten tussen geluid op een concert of uit een stereo, duh. Mijn punt is dat als je drie bands op het podium hebt en twee hebben acceptabel tot goed geluid en een heeft bagger geluid (gitaren volledig weggedrukt, overheersende bas/drums, etc) je niet kan lopen beweren dat het aan de zaal ligt. Tuurlijk, sommige zalen hebben slecht geluid en zelfs de beste band heeft soms 2 tot 3 nummers nodig voordat het geluid goed afgestemd staat, maar ik heb genoeg bands gezien waarbij hele instrumenten gewoon een hele set lang totaal onhoorbaar zijn of juist veel te overheersend, terwijl het bij de opvolgende act prima klinkt. dat bedoelde ik dus, niet "heeee het klinkt heel anders dan op mijn stereo"


even een vraagje aan jou dan mister noowittoll..

wie regelt t zaalgeluid van een band?

[ a ] de geluidsman
[ b ] ik ben een aap en blijf volhouden dat t aan de band ligt
[ c ] ik snap je vraag niet
[ d ] all of the above





[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 18-02-2008 13:59]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen