IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Zware Metalen missers Vorige pagina | Volgende pagina
wouter023
Usericon van wouter023
Posted 15-06-2018 12:38 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2018 10:51 schreef faalhaas het volgende:
Moet het niet kneuzenkermis zijn?

Kneuzencarnaval?


wouter023


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-09-2018 16:18 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

https://zwaremetalen.com/concertverslagen/death-feast-dag-1

Ik kan hier echt geen touw aan vastknopen. Gok de meeste ‘Ollanders niet. Moesten jullie bijbetalen en hebben jullie daarna als wraak een minimale review geschreven? Dat zal ze leren, potverjantje.

Schrijf dan óf niks, of laat het gaan en maak een fatsoenlijke review met desnoods een kleine kanttekening.

Of ik begrijp het verkeerd, dat kan ook. Ik hang niet zo vaak zuigers aan mijn tepel.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 01-09-2018 16:19]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-09-2018 16:28 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 1 september 2018 16:18 schreef Ethereal het volgende:
Ik kan hier echt geen touw aan vastknopen. Gok de meeste ‘Ollanders niet.


Ik kan sowieso helemaal niks met Hadermann's schrijfstijl. Extreem veel onnodig vocabulaire-patserij. Schrijfkunsten laten zien is geen probleem, maar zijn stijl zit een degelijke recensie of concertverslag echt keihard in de weg. Wellicht zijn er mensen die dat wel leuk vinden.



WMP
Usericon van WMP
Posted 01-09-2018 17:26 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Toch maar eens gelezen, want normaal sla ik de recensies geschreven door Hadermann direct over.
Bedroevend, op meerdere niveau's. Nu weet ik ook direct weer waarom ik zijn schrijfsels oversla. De kwaliteitseisen van ZM worden blijkbaar nog steeds niet gehanteerd.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-09-2018 17:37 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 1 september 2018 16:18 schreef Ethereal het volgende:Moesten jullie bijbetalen en hebben jullie daarna als wraak een minimale review geschreven? Dat zal ze leren, potverjantje.




"Omdat voor wat nu eenmaal wat hoort, beperken wij ons tot en minimumverslag. Je zal in het verslag van dag één onder andere niet lezen hoe Hideous Divinity in een machine is veranderd en hoe Analepsy één van de bruutste sets van het jaar speelde. We moeten ons durven verzetten tegen dit soort toestanden mensen, dat is niet normaal hoor."

Ja dus. Kelere, wat slecht!




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 01-09-2018 17:38]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-09-2018 18:33 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Dit is wel heel erg tragisch ja :')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-09-2018 19:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2018 17:26 schreef WMP het volgende:
De kwaliteitseisen van ZM worden blijkbaar nog steeds niet gehanteerd.

Niet meer


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 01-09-2018 21:06 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door Buiksmurf op 02-09-2018 1:39]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-09-2018 15:56 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Geprobeerd een stukje te lezen, maar het lukt me niet. Wat een gedrocht van een artikel inderdaad, niet normaal.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 03-09-2018 14:45 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Wat een rampzalig stuk inderdaad. Zoals zoveel schrijfsels van zijn hand. Grappige is dan nog eens het volgende dat in zijn profielstukje hier op ZM staat "Intussen leverde zijn aangeboren schrijftalent hem een diploma journalistiek en een job als communicatie/content schrijver op."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-09-2018 15:01 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Nou ken ik de artikelen van Kris verder niet omdat die volgens mij in een heel andere hoek zit te schrijven dan waar ik naar luister, maar als het allemaal van hetzelfde niveau is, sluit ik me helemaal bij HierIsMike aan als hij zegt dat zijn stijl een degelijk artikel keihard in de weg zit. Dit artikel kom ik echt niet door en het verbaast me dat zoiets überhaupt in deze vorm voorbij een eindredactie komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 04-09-2018 7:25]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-09-2018 17:06 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ach, het is hier op het forum al jaren de trend om over Kris Hadermann heen te plassen. Echter, kritieken van Ralph of HierIsMike nemen we wel degelijk serieus. Ik vind de schrijfstijl van Kris persoonlijk wel passen bij de technische death metal die hij doorgaans recenseert. Zo ook het geval op Death Feast. Waar waren de kritieken bij het uitgebreide stuk van Summer Breeze dat hij vorige week geschreven heeft met eigenhandig verslag van 33 (!!!) bands?

Los daarvan staat de vraag of het handig is om een gedeeltelijk verslag te brengen van Death Feast wanneer bij aankomst blijkt dat de goedgekeurde accreditatie toch ineens niet zo goedgekeurd bleek te zijn. Oorspronkelijk wilden we inderdaad niets rapporteren, maar we hadden de vlogs al met een aantal Nederlandse/Belgische bands die daar speelden en het is zonde om hen niet de aandacht te schenken die ze verdienen.

In ieder geval, Kris schrijft op deze manier al bijna zeven jaar voor Zware Metalen en die gaan we echt niet uit de redactie schoppen wanneer een aantal mensen zich niet kunnen vinden in zijn schrijfstijl. Zijn stukjes zijn een acquired taste, helemaal mee eens, maar ieder lid van de ruim twintigkoppige redactie heeft zijn eigen stijl. Bevalt het je niet? Lees dan lekker één van de andere 80 nieuwsberichten, 61 albumrecensies, 18 concertverslagen en 6 interviews die vorige maand op de frontpage verschenen. Of niet, niemand verplicht je iets te lezen op Zware Metalen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-09-2018 18:43 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Even voor de duidelijkheid, het ging mij er totaal niet om hoe het geschreven is, door wie, wanneer of waarom, al werd het geintje van de band met de onuitspreekbare naam wel vrij snel oud, maar dat terzijde. Ik vind alleen een semi-verslag schrijven omdat er ergens iets niet goed geregeld is een beetje narcistisch overkomen. “Hahaaaaaa, we zullen jullie krijgen door maar een half verslag te schrijven, dát zal jullie pijn doen!!”

Ik ken de hele Kris niet en het zal best een goede kerel zijn, maar op deze manier “wraak nemen” op een organisatie is in mijn ogen nogal sneu. Accreditatie niet goed, leermomentje voor jullie/de organisatie. Nu is de gemiddelde bezoeker die gewoon een verslag van een festival waar hij/zij misschien geweest wil lezen is de dupe, evenals de bands die nu niet beschreven worden maar soms de aandacht verdienen danwel nodig hebben. Het was in elk geval totaal niet mijn intentie een discussie over iemands schrijfstijl te openen. De ene review is kut, de andere tof, prima in balans.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 03-09-2018 18:48 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik heb Kris ook nooit hier vermeld met de reden dat ik simpelweg niks met zijn schrijfstijl kan. De keren dat ik dat dat heb gedaan is vanwege meningen in nieuwsberichten en een recensie waarin de muziek als "gewoon verkeerd" werd beschreven, maar het gewoon behoorlijk ingewikkelde deathmetal was, en nu het Death Feast-verslag waar geen touw aan vast te knopen valt. Bedankt voor de toelichting over het Death Feast-verslag.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 03-09-2018 18:49]



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-09-2018 18:51 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 18:48 schreef HierIsMike het volgende:
De keren dat ik dat dat heb gedaan is vanwege meningen in nieuwsberichten en een recensie waarin de muziek als "gewoon verkeerd" werd beschreven.


Storend inderdaad, en meerdere redacteuren maken deze fout. Heb het gevoel dat het qua objectiviteit in de nieuwsitems de laatste tijd beter gaat.

Aan het eind van het jaar proberen we met een nieuwe categorie 'Achtergrond/overig' te komen, waarin wat meer geopiniëerd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan dat stuk over Pestilence en Metalsucks of de terugkeer van As I Lay Dying.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-09-2018 20:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 18:51 schreef iPim het volgende:
Storend inderdaad, en meerdere redacteuren maken deze fout. Heb het gevoel dat het qua objectiviteit in de nieuwsitems de laatste tijd beter gaat.

Dat gevoel klopt. Was bijzonder storend, maar lijkt nu zo goed als verdwenen te zijn.

quote:
Aan het eind van het jaar proberen we met een nieuwe categorie 'Achtergrond/overig' te komen, waarin wat meer geopiniëerd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan dat stuk over Pestilence en Metalsucks of de terugkeer van As I Lay Dying.

Goed idee. Wel een betere titel zoeken


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-09-2018 20:47 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 20:30 schreef BenKnuckles het volgende:
Wel een betere titel zoeken


Suggesties?



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-09-2018 21:15 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 20:47 schreef iPim het volgende:
Suggesties?



Neen, dan liever “achtergrond/overige”.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-09-2018 21:50 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 21:15 schreef BenKnuckles het volgende:
Neen, dan liever “achtergrond/overige”.


Gast.



WMP
Usericon van WMP
Posted 03-09-2018 22:32 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 17:06 schreef iPim het volgende:
Ach, het is hier op het forum al jaren de trend om over Kris Hadermann heen te plassen. Echter, kritieken van Ralph of HierIsMike nemen we wel degelijk serieus. Ik vind de schrijfstijl van Kris persoonlijk wel passen bij de technische death metal die hij doorgaans recenseert. Zo ook het geval op Death Feast. Waar waren de kritieken bij het uitgebreide stuk van Summer Breeze dat hij vorige week geschreven heeft met eigenhandig verslag van 33 (!!!) bands?

Los daarvan staat de vraag of het handig is om een gedeeltelijk verslag te brengen van Death Feast wanneer bij aankomst blijkt dat de goedgekeurde accreditatie toch ineens niet zo goedgekeurd bleek te zijn. Oorspronkelijk wilden we inderdaad niets rapporteren, maar we hadden de vlogs al met een aantal Nederlandse/Belgische bands die daar speelden en het is zonde om hen niet de aandacht te schenken die ze verdienen.

In ieder geval, Kris schrijft op deze manier al bijna zeven jaar voor Zware Metalen en die gaan we echt niet uit de redactie schoppen wanneer een aantal mensen zich niet kunnen vinden in zijn schrijfstijl. Zijn stukjes zijn een acquired taste, helemaal mee eens, maar ieder lid van de ruim twintigkoppige redactie heeft zijn eigen stijl. Bevalt het je niet? Lees dan lekker één van de andere 80 nieuwsberichten, 61 albumrecensies, 18 concertverslagen en 6 interviews die vorige maand op de frontpage verschenen. Of niet, niemand verplicht je iets te lezen op Zware Metalen.


Een recensent die inhoudelijk vaak de plank op zijn 'terrein' behoorlijk mis slaat is, afgezien van zijn door smaak wel of niet gewaardeerde schrijfstijl, gewoon een aanfluiting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-09-2018 22:54 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 22:32 schreef WMP het volgende:
Een recensent die inhoudelijk vaak de plank op zijn 'terrein' behoorlijk mis slaat is, afgezien van zijn door smaak wel of niet gewaardeerde schrijfstijl, gewoon een aanfluiting.


Jouw feedback neem ik al jaren niet meer serieus, dus schreeuw wat je wil


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-09-2018 7:43 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 september 2018 17:06 schreef iPim het volgende:
Waar waren de kritieken bij het uitgebreide stuk van Summer Breeze dat hij vorige week geschreven heeft met eigenhandig verslag van 33 (!!!) bands?


Ho. Voor de goede orde, daar heb ik ook over zitten zeuren. Maar niet hier. En Summer Breeze heb ik zelf jaren terug ook in mijn uppie gedaan, dus zo bijzonder is dat ook weer niet.

quote:
Oorspronkelijk wilden we inderdaad niets rapporteren, maar we hadden de vlogs al met een aantal Nederlandse/Belgische bands die daar speelden en het is zonde om hen niet de aandacht te schenken die ze verdienen.


Dat is ook weer waar. Zelf had ik het denk ik liever professioneel gehouden, een review is naar mijn mening niet de plek om heibel over accreditatie aan de kaak te stellen, dat hoort achter de schermen. IMHO.

quote:
Zijn stukjes zijn een acquired taste


Dat dus. Die van mij is het niet in ieder geval, maar ik hoef zijn stukjes doorgaans ook niet te lezen. Alleen is er met de leesbaarheid van dat Death Feast-verslag (en misschien dus ook andere stukken) echt iets mis, en dat lijkt me toch wel even een dingetje.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-09-2018 8:33 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 22:32 schreef WMP het volgende:
Een recensent die inhoudelijk vaak de plank op zijn 'terrein' behoorlijk mis slaat is, afgezien van zijn door smaak wel of niet gewaardeerde schrijfstijl, gewoon een aanfluiting.


Even dacht ik dat het een open sollicitatie was.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 04-09-2018 8:33]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 04-09-2018 14:13 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Deze dan ook maar: https://zwaremetalen.com/albumrecensies/winterfylleth-the-hallowing-of-heirdom

Geef het schijfje dan door aan iemand er wel iets zinnigs over kan schrijven, het is namelijk een prachtig werkje.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-09-2018 14:28 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2018 22:54 schreef iPim het volgende:
Jouw feedback neem ik al jaren niet meer serieus, dus schreeuw wat je wil


Sterke ad hominem, net zo inhoudelijk als de recensies van Hadermann.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen