IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Apocalyptisch gereutel en fijne doemscenario's Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-07-2002 13:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 12:53 schreef mislyd het volgende:
Misschien moet jij maar eens wat meer op vakantie gaan, maar plaats is er zeker wel genoeg.
Hoewel daar in Nederland weinig van te merken is natuurlijk.. Maar Nederland is ook een van de dichtsbevolkte landen ter wereld (3de plaats als ik het goed heb?)


ja, maar dat wil niet zeggen dat het ook allemaal maar gebruikt moet worden. er bestaat gewoon een overbevolkingsprobleem en hoe dat tot stand is gekomen is weliswaar belangrijk maar mag oplossingen niet in de weg staan. ik ben wel met je eens dat het westen diep in de knip moet duiken om mee te helpen aan het oplossen, maar ook in o.a. Afrika miet er ook een mentaliteitsverandering komen.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 31-07-2002 13:19 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Je zal mij niet horen zeggen dat de bevolkingstoename geen probleem is, maar in deze context, zal de overbevolking niet de oorzaak zijn van de ondergang van de mensheid.

Overbevolking is ook moeilijker te verhelpen dan energieverspilling. (Als we hier al eens konden beginnen met onvruchtbare ouders niet aan proefbuisbaby's te helpen bv...)

Het is niet de aanwezigheid van mensen op zich, dat maakt dat de wereld verkloot wordt, maar het is de manier waarop de mens de aarde gebruikt.

http://mineco.fgov.be/energy/balance_sheets/1999/Evol1999_nl.htm


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 31-07-2002 13:21 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 12:53 schreef mislyd het volgende:
Misschien moet jij maar eens wat meer op vakantie gaan, maar plaats is er zeker wel genoeg.
Hoewel daar in Nederland weinig van te merken is natuurlijk.. Maar Nederland is ook een van de dichtsbevolkte landen ter wereld (3de plaats als ik het goed heb?)

heb ik ff mazzel dat ik in friesland woon hier is het helemaal niet erg met buitenlanders enzo


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 31-07-2002 13:23 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 13:19 schreef mislyd het volgende:
Je zal mij niet horen zeggen dat de bevolkingstoename geen probleem is, maar in deze context, zal de overbevolking niet de oorzaak zijn van de ondergang van de mensheid.

Overbevolking is ook moeilijker te verhelpen dan energieverspilling. (Als we hier al eens konden beginnen met onvruchtbare ouders niet aan proefbuisbaby's te helpen bv...)

Het is niet de aanwezigheid van mensen op zich, dat maakt dat de wereld verkloot wordt, maar het is de manier waarop de mens de aarde gebruikt.

http://mineco.fgov.be/energy/balance_sheets/1999/Evol1999_nl.htm

we versnellen idd het proces, maar ik moet zeggen dat ik het ook wel weer interessant vind eigenlijk.... zien wat de reacties gaan zijn als het dadelijk zo ver is dat er echt iets moet gebeuren


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 31-07-2002 13:28 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat mensen gaan zegge laten we die arme zieke africaanen maar ff uitroeien weer ruimte erbij.

[Dit bericht is gewijzigd door Anorexia-Nervosa op 31-07-2002 13:30]


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 31-07-2002 13:49 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 13:28 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat mensen gaan zegge laten we die arme zieke africaanen maar ff uitroeien weer ruimte erbij.

hmm nou nu denk ik persoonlijk niet dat zoiets snel zal gebeuren hoor


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 31-07-2002 13:54 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

je hebt van die mensen


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 31-07-2002 14:00 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Je zou kunnen zeggen dat men daar nu al gestaag mee bezig is. Af en toe een cameraatje erop om te kijken of ze nog leven, even "oh wat erg" roepen, girootje openen om het geweten af te kopen, maar voor de rest een praktische en concrete hulp bieden.


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 31-07-2002 14:11 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

mischien gebruiken ze dat geld wel om atoombomen te maken


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 31-07-2002 14:12 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik leef met de wetenschap dat elke dag het einde van de mensheid kan zijn, want je hebt gekken die daar voor kunnen zorgen. Dit kan echter ook over 1000 jaar gebeuren, maar ik weet bijna zeker dat onze eigen technologie het einde betekend.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-07-2002 14:14 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 14:12 schreef Sjaan het volgende:
Ik leef met de wetenschap dat elke dag het einde van de mensheid kan zijn, want je hebt gekken die daar voor kunnen zorgen. Dit kan echter ook over 1000 jaar gebeuren, maar ik weet bijna zeker dat onze eigen technologie het einde betekend.


Bekend met StarLab in Brussel?


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 31-07-2002 14:17 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 31 juli 2002 14:14 schreef Slechtheid het volgende:
Bekend met StarLab in Brussel?


nog niet, vertel?


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-07-2002 14:20 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 14:17 schreef Sjaan het volgende:
nog niet, vertel?


Groep filosofen/wetenschappers die alleen denken over dingen die ze in de toekomst willen bereiken [instant transmission, timetravel].
Iig, deze mensen weten dus waar de mens toe in staat is over 150 jaar, en kunnen dus realistische doemscenario's bedenken.
Hun schatting is dat over 110 [volgens mij] de cpu's zo krachtig zijn dat ze zelf sneller nieuwe kunnen bouwen dan de mens zelf.

Was zelfs ooit een programma over op Diskovery Channel.


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 31-07-2002 14:26 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 14:20 schreef Slechtheid het volgende:
Groep filosofen/wetenschappers die alleen denken over dingen die ze in de toekomst willen bereiken [instant transmission, timetravel].
Iig, deze mensen weten dus waar de mens toe in staat is over 150 jaar, en kunnen dus realistische doemscenario's bedenken.
Hun schatting is dat over 110 [volgens mij] de cpu's zo krachtig zijn dat ze zelf sneller nieuwe kunnen bouwen dan de mens zelf.

Was zelfs ooit een programma over op Diskovery Channel.

110 wat jaar?? mnd ?


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-07-2002 14:27 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 14:26 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
110 wat jaar?? mnd ?


Nee, minuten.
Jaar ja.


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 31-07-2002 14:27 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

laat maar ik zie het al spijt me


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 31-07-2002 14:28 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 31 juli 2002 14:20 schreef Slechtheid het volgende:
Groep filosofen/wetenschappers die alleen denken over dingen die ze in de toekomst willen bereiken [instant transmission, timetravel].
Iig, deze mensen weten dus waar de mens toe in staat is over 150 jaar, en kunnen dus realistische doemscenario's bedenken.
Hun schatting is dat over 110 [volgens mij] de cpu's zo krachtig zijn dat ze zelf sneller nieuwe kunnen bouwen dan de mens zelf.

Was zelfs ooit een programma over op Diskovery Channel.


Dat soort zaken zijn zeker wel interessant jah


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Anorexia-Nervosa
Usericon van Anorexia-Nervosa
Posted 31-07-2002 14:31 by Anorexia-Nervosa Wijzig reactieProfiel van Anorexia-NervosaQuote dit bericht

ik denk dat ik maar iets in de scheikunde moet doen,kan vanpas komen


beware of those fools that keep telling you god loves you, for you his son died fuck them- believe in yourself gods reality is just a lie!! CURSE THE GODS!!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-07-2002 14:33 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 14:31 schreef Anorexia-Nervosa het volgende:
ik denk dat ik maar iets in de scheikunde moet doen,kan vanpas komen


Ben zelf niet zo'n scheiko.
Ben ooit helemaal geintreseerd geweest in Natuurkunde, en dan met de name de mogelijkheid om de snelheid van het licht te bereiken en de "rubber sheet"-theorie [ok, das astrofysica].
Ongelofelijk intresant, alleen is die stof er tijdrovend.


Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 31-07-2002 21:30 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

Ik reageer bij deze even op alle posts die ik hier gelezen heb!
Er zijn inderdaad zat manieren te bedenken waarop de mensheid - al dan niet inclusief de aarde - zal vergaan; 99 ways to die! En de pest is dat ze allemaal realistisch zijn! Die redneck van een Bush is zo gek om een nucleaire bom terug te gooien als er een op de VS komt, al moet 'ie een gok doen naar waar die bom vandaan komt. Zo krijg je idd een kettingreactie.
Maar ik vind dat doemscenario van Terminator 2 wel heel pessimistisch. En het idee van de mensheid die gemuteerd verder gaat, met technologische implantaten is wel heel eng.
We are the borg. You will be assimilated. Resistance is futile.
Yipes.
En ik vind het niet eerlijk dat zoveel mensen (hoewel Nederlanders hierin verstandiger zijn) zich meteen tot God keren, hetzij om ineens te gaan bidden, dat is dus zo hypocriet als de pest, hetzij met een wijzende vinger: 'waarom laat God dat allemaal gebeuren?' Verschrikkelijk. Al die ellende die je dagelijks op het nieuws ziet - en die je kan voorspellen op fora - heeft de mens zichzelf aangedaan. Het is onredelijk om eventuele hogere wezens daar de schuld van te geven. Of je het nu liever ziet als een onbewuste primitieve impuls die in de diepste lagen van onze geest zit en mensen met de kracht van een dierlijke drang zelf-destructieve dingen laat doen, of dat je het liever ziet als een stelling, niet boos worden! dat toen de mensheid ontstond, er niet één, maar twee machten sterke invloed op de ontwikkeling hadden, oftewel de mens is het kind van de Duivel zowel als van God (natuurlijk kun je hier ook andere namen invoegen). Misschien is dat laatste een wat te poëtische voorstelling van zaken. Toch leuk om erover na te denken.
Betreft overbevolking: elk probleem bevat zijn eigen oplossing. Meestal gewelddadig. Het beste zou nog zijn als we de maan kunnen terra-formen; oftewel de leefomstandigheden op de maan kunnen maken zoals op de aarde, en dat we daar dan en masse naar toe gaan. Dat zou een - hele dure - oplossing zijn.
*ik heb gezegd*


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2002 21:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Overbevolking is in principe een probleem wat zichzelf oplost; er komen meer mensen dan voedsel -> meer honger -> meer sterfgevallen -> minder mensen.

Over dat cyborg gedoe denk ik dat het niet zover komt .. klonen zie ik meer gevaarlijker in .. waarom weet ik eigenlijk niet .. is gewoon een gevoel wat ik heb.

op de maan gaan wonen omdat de aarde vol/leeg is, vind ik lijken op die aliens uit ID4; ze gaan van planeet tot planeet tot dat ze alle grondstoffen op hebben gemaakt.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 31-07-2002 21:44 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 31 juli 2002 21:42 schreef Jenje het volgende:
Overbevolking is in principe een probleem wat zichzelf oplost; er komen meer mensen dan voedsel -> meer honger -> meer sterfgevallen -> minder mensen.




Probleem is dat dit door de ontwikkelingshulp vaak niet geheel opgaat


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2002 21:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat is zo .. maar kijk .. die hongerende bevolking groeien wel erg, en de bevolking die dat voedsle levert veel minder, dus op een gegeven moment komt er nog veel te weinig, of wordt het voedseltekort ook in de 'eerste' wereld grrot. En dan krijg je weer het afsterfgedeelte ..


Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 31-07-2002 21:52 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

De pest is, met die verhongerende Afrikaantjes, dat je best geld kan sturen, naar een bonafide (betrouwbare) instelling, maar zodra die er wat mee gaan doen, worden ze beroofd van hun hulpgoederen door guerilla'legers enzo, dus die goederen - en jouw geld- komen gewoon niet waar ze moeten. Bovendien zijn de regeringen van dat soort landen eerder bereid geld te steken in de ontwikkeling of aanschaf van een nieuw wapen dan dat ze hun eigen mensen te eten geven. De mentaliteit is het grootste probleem.


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 31-07-2002 21:53 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 31 juli 2002 14:20 schreef Slechtheid het volgende:
Hun schatting is dat over 110 [volgens mij] de cpu's zo krachtig zijn dat ze zelf sneller nieuwe kunnen bouwen dan de mens zelf.


Natuurlijk. De mensheid zal imho uiteindelijk in mechanische vorm verder evolueren.
Ik wil ge-upload worden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen