IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Apocalyptisch gereutel en fijne doemscenario's Vorige pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2002 21:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 21:41 schreef Jenje het volgende:
VEEL pus .. LITERS !!


en bloed, braaksel, maden en ander ongedierte. in tienvoud!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-08-2002 21:44 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Genetisch gemanipuleerd pokken virus? Doet veel pijn, duurt relatief lang en er komt ook vocht aan te pas.
..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2002 21:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm .. sounds good to me ..



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2002 21:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 21:44 schreef mislyd het volgende:
Genetisch gemanipuleerd pokken virus? Doet veel pijn, duurt relatief lang en er komt ook vocht aan te pas.
..



is het erg besmettelijk???


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-08-2002 22:27 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 21:57 schreef attila_de_hun het volgende:
is het erg besmettelijk???

Zekers te weten, versprijdt zich via de lucht


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2002 22:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 22:27 schreef Iskariot het volgende:
Zekers te weten, versprijdt zich via de lucht

okee, aangenomen!

echter, de ziekte mag niet te snel dodelijk zijn, anders kan deze zich niet verspreiden. dragers zijn dan al dood.(ebola heeft dit bijvoorbeeld)


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-08-2002 22:37 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 1 augustus 2002 21:57 schreef attila_de_hun het volgende:
is het erg besmettelijk???

De DNA wijziging dient juist om het virus nóg besmettelijker te maken.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-08-2002 22:42 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 22:34 schreef attila_de_hun het volgende:
okee, aangenomen!

echter, de ziekte mag niet te snel dodelijk zijn, anders kan deze zich niet verspreiden. dragers zijn dan al dood.(ebola heeft dit bijvoorbeeld)

Maar ebola geeft wel lekkere effecten. Jummie, heb er nu al zin in.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2002 22:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 22:42 schreef Iskariot het volgende:
Maar ebola geeft wel lekkere effecten. Jummie, heb er nu al zin in.


das pas echt een groffe ziekte. die lui bloeden dood op een zeer korte termijn, toch?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-08-2002 23:05 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 22:57 schreef attila_de_hun het volgende:
das pas echt een groffe ziekte. die lui bloeden dood op een zeer korte termijn, toch?

Ja de ingewanden worden een grote drek, lekkel


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2002 23:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 23:05 schreef Iskariot het volgende:
Ja de ingewanden worden een grote drek, lekkel


als zo een virus nou eens in new york, hongkong of wat dan ook terecht komt heb je echt de poppen aan het dansen. isoleer new york maar eens.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-08-2002 23:17 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Het zou echt ontzettend dom zijn om biologische wapens te gebruiken.
Je zit opgescheept met al die besmettelijke lijken (wat ook stinkt ), en je kan een virus niet bevelen om te stoppen.

Chemische wapens zijn ook dom. Als de wind eventjes fout waait krijg je je eigen wapen in je gezicht.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 01-08-2002 23:18 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wanneer gaan we nou samen zorken?


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 02-08-2002 0:05 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Jullie en zorken ultimate doom!

Ze kunnen beter een beest maken die iedereen opvreet.. ook leuk


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-08-2002 0:40 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2002 23:17 schreef mislyd het volgende:
Het zou echt ontzettend dom zijn om biologische wapens te gebruiken.
Je zit opgescheept met al die besmettelijke lijken (wat ook stinkt ), en je kan een virus niet bevelen om te stoppen.

Chemische wapens zijn ook dom. Als de wind eventjes fout waait krijg je je eigen wapen in je gezicht.

Een virus houdt zich niet oneindig lang goed...het kan geloof ik maar iets van een week zonder levende gastheer. Bij bacterien zit het weer anders, mar daar heb je antibiotica voor.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-08-2002 0:47 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 augustus 2002 0:40 schreef Iskariot het volgende:
Een virus houdt zich niet oneindig lang goed...het kan geloof ik maar iets van een week zonder levende gastheer.

Zonder levende gastheer.. Dus dan moet men het virus isoleren. In afgelegen dorpen in Afrika is dat mogelijk (zo was het ebola virus relatief snel verdwenen), maar stel je eens voor dat zoiets middenin Europa gebeurt!
Allemaal veel te ingewikkeld toch?..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 03-08-2002 12:34 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 0:47 schreef mislyd het volgende:
Zonder levende gastheer.. Dus dan moet men het virus isoleren. In afgelegen dorpen in Afrika is dat mogelijk (zo was het ebola virus relatief snel verdwenen), maar stel je eens voor dat zoiets middenin Europa gebeurt!
Allemaal veel te ingewikkeld toch?..
Ik wilde alleen maar zeggen dat het virus tegenwoordig niet zo makkelijk continenten oversteekt, dus als er iets in Amerika gebeurt hoeven wij er ook niet perse mee te maken krijgen. Dat Ebola niet erg besmettelijk is helpt ook wel mee.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2002 15:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 12:34 schreef Iskariot het volgende:
Dat Ebola niet erg besmettelijk is helpt ook wel mee.


Ebola is toch super besemettelijk? indien iemand met die ziekte wordt geconstateerd worden onmiddellijk de meeste strenge maatregelen getroffen.
dit, plus het feit dat iemand zeer snel sterft nadat hij/zij de ziekte heeft belemmerd een snelle verspreiding van de ziekte. het virus is dus eigenlijk TE sterk.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-08-2002 5:46 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Een scheet laten na je paddo's gevreten hebt. <-- dodelijke roes van de stank.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 05-08-2002 23:08 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik heb vanmorgen een programma gezien over terra-forming van Mars. Op Mars is het zo'n 60 tot 100 graden Celsius onder nul. Ze willen daar dus een versneld broeikaseffect toepassen (koolstofdioxide, fluor en chloride zijn blijkbaar in de lucht/grond aanwezig daar), zodat de temperatuur daar uitkomt op net boven het vriespunt! De ijskappen van Mars smelten dan, en je krijgt een vergelijkbaar landschap zoals dat op aarde, alleen de zwaartekracht is drie keer zo laag! Daarna zouden simpele planten op de planeet gedumpt worden en zou er versnelde evolutie plaatsvinden (dit stukje heb ik helaas een beetje gemist, maar dat is vast te bereiken door veel planten op verschillende plaatsen neer te zetten en door andere menselijke "hulp" aan de evolutie). In het begin zou je dan kleine "koepelsteden" neer kunnen zetten, zeg een paar honderd meter in diameter, met aanlevering van grondstoffen e.d. nog vanaf de aarde, waarna verdere colonisatie kan volgen. Wat vindt men hier van dit idee??


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-08-2002 23:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind het bijzonder cool om over te speculeren . Het zal wel een paar 100 jaar duren denk ik voordat de boel bruikbaar is om een fatsoenlijk aantal mensen op kwijt te kunnen. Ook is er bijzonder veel energie voor nodig om zoiets te kunnen doen, en dat moet in eerste instantie nog steeds van Terra komen.

Maar als ik erover nadenk ben ik bang dat de conflicten op deze planeet een dergelijke ontwikkeling in de weg zullen (blijven) staan.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-08-2002 23:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2002 23:08 schreef TNightmare het volgende:
Wat vindt men hier van dit idee??



Dit soort "realistische SF" [realistisch + fictie kan niet, maar niet zorken], is hoogst intressant.
Ik ben dan ook zwaar Diskovery addikt.
Laatst ook al iets gepost over Starlab in Brussel.
Maja, wat vind ik er nou van. Het is gewoon human evolution to the max denk ik.

Maar eerst de snelheid opvoeren, anders duurt de reis te lang.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen