IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Metal winkels in Nederland (en Belgie Vorige pagina | Volgende pagina
1965motorman
Usericon van 1965motorman
Posted 14-10-2002 14:18 by 1965motorman Wijzig reactieProfiel van 1965motormanQuote dit bericht

voor belgie :
AALST: feedback (niet ver van't station - metalcd's/metalplaten/metalshirts/metaldvd/metalmagazines en een heel klein beetje stubru/alternatieve shit
BRUSSEL: zijn er een 3-tal goeie tweedehands cd-winkels op de Adolphe Max-laan richting zuid. Eentje dervan (de naam is een songtitel van de Ramones) heeft altijd wel redelijk recente cd's voor 10 of 12 euro. Patchoulli (die ouwe langharige muziekjournalist met lederen jekker met grote 'ace of spades' in kleine spijkertjes derop - loopt/hangt/zuipt wel op bijna elk Belgisch metalconcert en dat al bijna 20 jaar lang - staat daar meestal aan de kassa)
maar waarom zou ik mijn bronnen hier prijsgeven ? straks zijn al die goeie cd's der uitverkocht


free as the wind !


metal-mixed-up
Usericon van metal-mixed-up
Posted 14-10-2002 15:47 by metal-mixed-up Wijzig reactieProfiel van metal-mixed-upQuote dit berichthttp://www.metalmixedup.com


---------- Nederland -----------
- Groningen - Headline (heeft wel es wat 2e hands leuks staan)
- Groningen: Platenworm
- Groningen: Elpee (vooral voor Burzum, dat heeft platenworm niet)
- Amsterdam: Boudisque
- Amsterdam: Concerto (nieuw en 2de hands)
- Amsterdam: Plaatboef
- Amsterdam: Fame (maar achterlijk duur(vinnik wel meevallen))
- Den Haag : Rocky Road
- Zaandam : Displeased (of is ie dicht?)
- Nijverdal: Metalmania
- Arnhem : Dollhouse...
- Nijmegen : State Off Art Metal Store
- Venlo : Sounds (alle genres, maar een zeer groot aanbod in metal, ook 2e hands)
- Sittard : Music Machine
- Leeuwarden : King Kong Records
- Roermond : The Rock (bij den theo, grappige mens)
- Rotterdam : Large ( www.large.nl )mailorder en winkel
- Rotterdam: Black Widow
- Tilburg: Sounds (redelijke metal-afdeling)
- Tilburg: Aad's platenzaak
- Zwolle : Plato
- Zwolle : Diskid
- Den Bosch: House of Sounds (aparte bandshirts en ruime keuze metalcd's)

Enschede:
-Music Store/Sounds (www.musicstore.nl)
-Plato (www.plato.nl -- Haverstraatpassage 45, 053-4316167)
-Waaghals (Korte Haaksbergerstraat 26, 053-4342028)

Haarlem:
- plaatboef (veel 2e hands af en toe komt er iemand zijn metal verzameling hier naartoe brengen, maar ze hebben zowiezo "standaart" metal)
- sounds (redelijke metal afdeling alleen duur)

Hengelo:
-Popeye (Drienerstraat 9, 074-2426212)

Utrecht:
- White Noise (alternative)
- Plato (www.plato.nl)
- Midtown (house/dance/etc)
- Ear & Eye (klassiek)
- Plaatboef (2e hands/nieuw - alle genres ongeveer)
- Da Capo records (veel vinyl, veel rare punk enzo)

Leiden:
-Ik dacht dat ie ook Plato heette...maar hij zit iig in het steegje tegenover de H&M in de Haarlemmerstraat. Ze hebben er redelijk wat metal, en nog redelijk goedkoop ook.

------------ België ------------
- Vosselear : LSP Company
- Antwerpen : Fat Kat (vooral veel tweedehands)
-Kortrijk : Music Mania
-Kortrijk : The Fans
-Brugge : Docter Vinyl
- Gent : Mr Moonlight
- Gent : Rataplan (ook 2nd hand)
- Gent: Pyrrhus (hardcore store, met een goede metalcollectie)
- Gent: Music Mania (duur, maar wel juweeltjes te krijgen)
- Brussel: euhm, fuck naam vergeten


------
enne ik ben aan het leren voor mijn eigen zaakje [/quote]


light your candle, come out of the darkness and see our chaos. www.metalmixedup.com


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 14-10-2002 17:36 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Hey, die metal mania store in Nijverdal, is die echt de moeite waard om naartoe te reizen? Spul dat je elders moeilijk/niet kunt vinden? Vriendelijke prijzen?


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 14-10-2002 20:21 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 17:36 schreef TNightmare het volgende:
Hey, die metal mania store in Nijverdal, is die echt de moeite waard om naartoe te reizen? Spul dat je elders moeilijk/niet kunt vinden? Vriendelijke prijzen?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar ben al een jaar van plan om daar een keer langs te gaan (moet toch met de trein langs Nijverdal), maar om een of andere reden komt het er steeds niet van. Als het nou echt heel cool is dan ga ik van het weekend (denk ik)


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 23-10-2002 21:52 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Die fat kat in antwerpen, heeft iemand het adres daarvan (z.s.m. aub, ga morgen naar antwerpen) ? Zijn er nog meer interessante winkels daar ?


Ik, Wil Schuurman


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 23-10-2002 23:12 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Wat Brussel betreft:

Anspach laan heeft er een aantal goeie (o.a. die van de gitarist van Deviate met veel metal, hardcore uiteraard, industrial, ...)

Daarnaast heb je in 1 van de zijstraatjes aan het pleintje dicht bij het Centraal Station (daar waar de galerijen beginnen) een echte metal shop gerund door een rasechte metal moeder. Veel shirts, spikes, en ook een pakske CDs met veelal interessante spullekes (goeie demos uit het Brusselse en Waalse gebied zoals Emptiness, Inocculta, ...) Het 2e shining album heb ik daar o.a. op de kop getikt, ... Je moet echt haar foto's eens bekijken met tal van metal legendes, een must!

Er is ook een goeie in nog een andere galerij (maar straatnamen onthouden, ik geloof dat ik dat stukje DNA mis )

In Oostende: Compact Center aan de Mercator

Voor de rest: Sound-cave in Italie is de max om eens te passeren (Avantgarde label dus) alsook de Red and Black in Brno, Tsjechie (bootlegs a volonte)

hehe, reizen voor je werk heeft soms zijn voordelen stoef stoef ...

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 23-10-2002 23:16]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Nix
Usericon van Nix
Posted 06-12-2002 17:31 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 17:36 schreef TNightmare het volgende:
Hey, die metal mania store in Nijverdal, is die echt de moeite waard om naartoe te reizen? Spul dat je elders moeilijk/niet kunt vinden? Vriendelijke prijzen?



Tja, de cd zijn niet echt goedkoper dan bij de plato. En als een een cd zoekt die nergens anders kunt vinden, kun je ze altijd eerst even emailen..


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


joeri
Usericon van joeri
Posted 06-12-2002 17:54 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

is er echt niks in Eindhoven??


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 06-12-2002 17:58 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

hail king niko!!!

kingkong records!


Trieste gast


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 06-12-2002 17:58 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

king kong records!!!!


No meat is sweater


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 06-12-2002 18:00 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 6 december 2002 17:58 schreef Infaustus het volgende:
king kong records!!!!


Inderdaad, daar ben ik ook nog een aantal keer goed arm geraakt!!!


Lies
Usericon van Lies
Posted 06-12-2002 18:36 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2002 23:12 schreef Wolveken het volgende:
Wat Brussel betreft:
Daarnaast heb je in 1 van de zijstraatjes aan het pleintje dicht bij het Centraal Station (daar waar de galerijen beginnen) een echte metal shop gerund door een rasechte metal moeder. Veel shirts, spikes, en ook een pakske CDs met veelal interessante spullekes (goeie demos uit het Brusselse en Waalse gebied zoals Emptiness, Inocculta, ...) Het 2e shining album heb ik daar o.a. op de kop getikt, ... Je moet echt haar foto's eens bekijken met tal van metal legendes, een must!

't "Purperen Winkelke" in de buurt van de Agora bedoel je? Is inderdaad wel een leuk winkeltje... En de uitbaatster kom je overal zowat tegen.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 24-01-2003 16:41 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

- Gent : Mr Moonlight in de KortrijksePoortstraat
- Gent : Rataplan (ook 2nd hand)
- Gent: Pyrrhus (hardcore store, met een goede metalcollectie) http://www.pyrrhus.be
- Gent: Music Mania (duur, maar wel juweeltjes te krijgen)

Wet er ook iemand de website of adress van deze winkels?

[Dit bericht is gewijzigd door the wounded immortal op 24-01-2003 16:43]



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 24-01-2003 16:45 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2003 16:41 schreef the wounded immortal het volgende:
- Gent : Mr Moonlight in de KortrijksePoortstraat
- Gent : Rataplan (ook 2nd hand)
- Gent: Pyrrhus (hardcore store, met een goede metalcollectie) http://www.pyrrhus.be
- Gent: Music Mania (duur, maar wel juweeltjes te krijgen)

Wet er ook iemand de website of adress van deze winkels?


Ik ben wel eens in Gent in een metalstore geweest: een klein lief zaakje met een goede collectie (ook veel dark wave/elektro).

Welke van de bovenstaande is dat? (Mijn omschrijving is een beetje vaag, geeft ik toe... )


Dear dirty delightful old drunken old days


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 24-01-2003 16:46 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik gok op de rataplan?


Oja, enne, de mr moonlight is niet in de kortrijksepoortstraat maar id verloren kost.

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 24-01-2003 16:47]


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 24-01-2003 16:48 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 24 januari 2003 16:46 schreef Asherah het volgende:
Oja, enne, de mr moonlight is niet in de kortrijksepoortstraat.
waar dan wel



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 24-01-2003 16:48 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 oktober 2002 21:52 schreef Snagger het volgende:
Die fat kat in antwerpen, heeft iemand het adres daarvan (z.s.m. aub, ga morgen naar antwerpen) ? Zijn er nog meer interessante winkels daar ?


Euhm, als je nog niet weg bent.. De winkel ligt in de Lange Koepoortstraat.. Nummer weet ik niet..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 24-01-2003 16:49 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 24 januari 2003 16:48 schreef the wounded immortal het volgende:
waar dan wel


om de hoek van de "Boothill"


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 24-01-2003 16:51 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 24 januari 2003 16:49 schreef Mortanius het volgende:
om de hoek van de "Boothill"
enwaar mag dat wezen



Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 24-01-2003 16:51 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 24 januari 2003 16:51 schreef the wounded immortal het volgende:
enwaar mag dat wezen


In de kortrijksepoortstraat


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 24-01-2003 16:52 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2003 16:48 schreef the wounded immortal het volgende:
waar dan wel



HET STOND ERBIJ!!! IN DE VERLOREN KOST


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 24-01-2003 16:54 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 24 januari 2003 16:52 schreef Asherah het volgende:
HET STOND ERBIJ!!! IN DE VERLOREN KOST


= om de hoek dus


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 24-01-2003 16:54 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Nee niet om de hoek??


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-01-2003 16:55 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 januari 2003 16:54 schreef Asherah het volgende:
Nee niet om de hoek??

ik denk dat de Gentleken "de Verloren Kost" niet kennen, ik in ieder geval al niet.

Dat zou wat beter mogen beschreven worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 24-01-2003 16:56]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 24-01-2003 16:56 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

hier graak ik niets wijzer uit



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen