IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : The Great Outdoors - Outdoor Topic Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 13-02-2009 18:36 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Volgens mij zijn er hier wel een aantal mensen die graag buiten mogen zijn om daar te wandelen of fietsen of een andere ontspannende activiteit uit te voeren.
Wilde deze topic al een tijdje geleden starten om de conversaties uit de gekocht-topic te houden en er uitgebreider over te kunnen kletsen.
Plaats hier je plannen (al dan niet in de nabije toekomst of gewoon een wild idee), (mogelijke) aankopen, verhalen als je op pad bent geweest.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 13-02-2009 18:39 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Zelf ga ik morgen een weekend naar de Eiffel om daar te gaan lopen, we gaan een beetje op de bonnevooi, Morgenvroeg met de auto die kant op en dan met een GPS wat geo-caches aan elkaar lopen, plan was zo'n 30 km op een dag. Overnachten toen we in een tent, dus de warme slaapzak komt goed van pas. Zometeen mijn tas pakken, ik hoop op een mooi avontuur.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-02-2009 18:44 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ik mag morgen lekker 4 uur op de boer fietsen, waarschijnlijk in de regen. Het is fijn om postbode te zijn

Wel heerlijke rustig daar.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 13-02-2009 19:07 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2009 18:39 schreef Nimbus het volgende:
Zelf ga ik morgen een weekend naar de Eiffel om daar te gaan lopen, we gaan een beetje op de bonnevooi, Morgenvroeg met de auto die kant op en dan met een GPS wat geo-caches aan elkaar lopen, plan was zo'n 30 km op een dag. Overnachten toen we in een tent, dus de warme slaapzak komt goed van pas. Zometeen mijn tas pakken, ik hoop op een mooi avontuur.

Dat klinkt als een mooi avontuur inderdaad, al lijkt me een warme slaapzak inderdaad geen overbodige luxe.
Ik wil zelf het komend voorjaar ook een dergelijke tocht gaan ondernemen.
De afgelopen maanden was ik in Nieuw Zeeland waar diverse zeer omvangrijke natuurgebieden zijn die erg geschikt zijn voor meerdaagse wandel- of kanotochten. Daar heb ik de smaak goed te pakken gekregen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-02-2009 20:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 februari 2009 18:36 schreef Nimbus het volgende:
Volgens mij zijn er hier wel een aantal mensen die graag buiten mogen zijn om daar te wandelen of fietsen of een andere ontspannende activiteit uit te voeren.
.


Mag werken ook in dit topic?


Boeiender


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 13-02-2009 20:41 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat hangt er van af, heb je wel Merino wol ondergoed en een 3-laags Goretex jas?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 13-02-2009 20:41 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Eigenlijk bedoeld voor vrijetijdsbestedingen.
Of je moet al boswachter of jachtopziender zijn.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 13-02-2009 20:44 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2009 20:41 schreef Jällö het volgende:
Dat hangt er van af, heb je wel Merino wol ondergoed en een 3-laags Goretex jas?


Oja, jij was niet zo van de high-tech en comfort. maar het is toch zeker mooi spul en als het je in staat stelt meer te genieten van de omgeving, graag.


Meindl Perfects voor jou zeker.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-02-2009 20:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik loop graag uren door bos en over hei, maar afgelopen jaar veel te weinig gedaan. Hoop dit jaar weer wat meer de natuur in te gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 13-02-2009 20:51]


spelfout weggehaald...


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 13-02-2009 20:52 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

In friesland lopen is geen pretje.allemaal enge beesten daar. die zijn zwart wit gevlekt.


Fuck the world and fuck you


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-02-2009 20:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2009 20:52 schreef mental het volgende:
In friesland lopen is geen pretje.allemaal enge beesten daar. die zijn zwart wit gevlekt.


Klopt.


spelfout weggehaald...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 13-02-2009 21:09 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2009 20:44 schreef Nimbus het volgende:
Oja, jij was niet zo van de high-tech en comfort. maar het is toch zeker mooi spul en als het je in staat stelt meer te genieten van de omgeving, graag.

Zo denk ik er ook over hoor.
Ik ga binnenkort ook weer eens een paar dagen met de fiets en tent op stap. Buiten bewegen is OK, maar met koken en overnachten in de rimboe erbij is het echt nog 10x gaver.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-02-2009 22:07 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik ga zondag een weekje naar Blåfjell. Ik wil kijken of ik een expiditie kan bijwonen. Maar ik moet even bekijken hoe en wat. Is natuurlijk een groot verschil met de gewoonlijke expidities en deze winter expidities. De temperaturen dalen hier gemakkelijk tot min 30 tot min 35 zo niet kouder. Dat is nogal wat. Wel goede kleding aangeschaft, maar ik heb geeen idee hoe mijn astmatische longen op dit weer reageren. Ik hoop wel dat er NOG meer sneeuw ligt dan hier. Ik heb er zin in. Iig wel een skitrip gepland!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-02-2009 1:52 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Heb ook wel weer zin een expeditie of iets dergelijks. Ben nu weer veel aan het sporten (wekelijks baantjes zwemmen en tennis, plannen om te gaan hardlopen met collega) en zit weer dagelijks op de fiets omdat ik te lui ben mijn auto even te laten repareren, hoe paradoxaal dat ook klinkt .. Als ik rond de zomer het idee heb dat mijn conditie echt goed is en mijn knieblessure niet meer opspeelt dan overweeg ik nog wel een nieuwe poging voor een fietstochtje in de Ardennen of iets soortgelijks.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 8:54 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Panzerke had het elders over biologisch afbreekbare zeep voor op vakantie.
quote:
Op 16 juni 2009 8:09 schreef M. het volgende:
Tip van flip: gebruik, indien bovenstaande nodig is, shampoo. Scheelt weer wat grammen.

Normale zeep is ook biologische afbreekbaar; shampoo & extra dure biozeep, oftewel tensidezepen, verrotten alleen wat sneller...

Probleem is echt dat veel shampoos niet pH-neutraal zijn en daardoor nog steeds slecht voor het milieu. Hoewel "het milieu" ook zelden pH-neutraal is, maar goed...

Zeep is heeft een slecht imago maar goedjes die we zonder mokken de bosjes in gooien zoals koffiedik zijn nog veel minder goed verteerbaar en ook nog es knetterzuur.

Het belangrijkste vind ik dat je je resten niet direct in een (klein) meertje dumpt maar dat je er voor zorgt dat het ergens in/op de bodem belandt. Bodems hebben nml. een veeeeel beter buffer- en filtervermogen dan oppervlaktewater. Dan maakt het m.i. weinig uit wat voor zeep je gebruikt.

Sterker nog, ik dump liever normale zeep op een bodem dan biozeep in een klein meertje of ander oppervlaktewater.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-06-2009 8:59 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 juni 2009 8:54 schreef Jällö het volgende:



Zeep is heeft een slecht imago maar goedjes die we zonder mokken de bosjes in gooien zoals koffiedik zijn nog veel minder goed verteerbaar en ook nog es knetterzuur.

Zeer goed dat je de mokken niet weggooit, die zijn erg slecht afbreekbaar.

(sorry, moest effe)


quote:

Sterker nog, ik dump liever normale zeep op een bodem dan biozeep in een klein meertje of ander oppervlaktewater.


Op zich heb je een punt. Doet me een beetje denken aan die plezierjachtjes die wel eens olie smeren op het water, en dan met zeepsop aan de gang gaan. Kijk de vlek is weg! Wat ze dan doen is het probleem veel groter maken omdat het volume van de verontreiniging veel groter geworden is.


Boeiender


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 16-06-2009 9:12 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Helder verhaal Jällö, bedankt, dat advies neem ik zeker mee.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 9:18 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Wat trouwens goed werkt als alternatief voor schuurspons én afwasmiddel, jawel: koffiedik.

Ik gebruik dit thuis vaak als aan de auto of fiets heb gesleuteld en dus onmogelijk vieze vingers heb.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 9:27 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Wat is trouwens jullie outdoor-kaktechniek?
Ik ga altijd gehurkt met m'n rug tegen een boom zitten.

Trouwens, voor je in Midden/Noord-Scandinavië belandt...

Kost hier maar een paar Euro en is bij grote supermarkten te krijgen.

Zweden is trouwens relatief voordelig dit jaar aangezien de Kroon is ingestort.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2009 7:14 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Nu was ik al een tijdje opzoek naar een tent en iemand die bij een outdoorzaak werkt raadde mij Hilleberg al aan, nu eens een kijkje genomen op de site. Maar dat ziet er allemaal erg goed uit.
http://www.hilleberg.se/




Over wasmiddel, ik was ook aan het kijken naar van die kleine flesjes wasmiddel, maar zoals het er nu uitziet sta ik een paar weken op een vrij luxe camping, dus daar zal ook wel gewassen kunnen worden, dan is het net zo makkelijk om ter plaatste een fles wasmiddel te kopen, of je neemt een assortiment met van die kleine bewaarflesjes en stopt daar wat wasmiddel naar keuze in.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-06-2009 7:50 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hilleberg maakt inderdaad de beste tenten maar ze zijn helaas wel helaas duur, m.i. onevenredig duur.
Hilleberg Staika (2-persoons): 815,-
Fjällräven Vålå Dome (vergelijkbaar model): 279,- (ik zag em online voor 179,-)

Nou is Fjällräven wel de goedkoopste van de topmerken maar er is wel heel veel mooi topspul te krijgen in de regio 300 à 400 Euro...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2009 7:58 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Kun je daar wat voorbeelden van geven?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-06-2009 8:04 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb een Hilleberg Akto. Goeie shit. Dat muskietennetje heb ik ook. Ik had hem vorig jaar mee in Noorwegen, niet nodig gehad. Overbodig gewicht, ik laat hem volgende keer thuis.

De keuze (af)wasmiddel mee of niet is er voor mij een die meer met gewicht te maken heeft dan met milieu. Ik doe best aan wildkamperen maar nooit meer dan één of twee nachten achter elkaar. Dat lukt nog wel zonder zeep. En zodra ik dan weer ergens kan douchen vervult de shampoo alle nodige functies.
Dat van afval in oppervlaktewater smijten snap ik helemaal niets van. Ff een kuiltje graven. Maar ik stop koffiedik e.d. net zo lief even in een zakje om het in de eerste de beste prullebak die ik langsfiets te dumpen.

Schijt suggestie (niet zelf geprobeerd):




Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2009 8:09 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Die bevalt zeker wel, maar ik dacht dat je een Exped had?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-06-2009 8:12 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hier staat een mooi lijstje tentenfabrikanten:
http://www.hiking-site.nl/materialen_tenten.php

Ik zou zelf denk aan merken als Exped, North Face, Wechsel, Marmot, MSR, MacPac, Birdland, Helsport ed. Het merk maakt vrij weinig uit hoor, als de specs maar goed zijn.

Ik heb zelf een Haglöfs Genius 23. Fantastisch ding maar ze worden niet meer gemaakt.

Uiteindelijk best een lastige keuze, want het is een afweging van -tig kleine dingen die wel heel belangrijk zijn. Hoewel, als je van plan bent op campings te blijven staan maakt het allemaal weinig uit.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-06-2009 8:18 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat was niet het plan.
Maar het is inderdaad lastig, veel dingen om af te wegen die allemaal wel er toe doen.

Naar MSR had ik al gekeken, zeker mooie tenten, maar ik had het idee dat je eerst de binnentent moest opzetten.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen